כרטיסי ביקור שנלחמים בזנות

צלם: באדיבות מכללת ACC תרצה גרנות
צלם: באדיבות מכללת ACC תרצה גרנות

כרטיסי ביקור של שירותי ליווי שמפוזרים על מדרכות ת"א הם עניין שבשגרה. סטודנטים לקופירייטינג ממכללת ACC ע"ש תרצה גרנות מראים מה באמת מסתתר מאחורי הכרטיסים הללו בקמפיין שאי אפשר להיות אדישים אליו

88 שיתופים | 132 צפיות

מי שיצא לו לבקר בעיר תל אביב, במיוחד באזור דרום העיר ורחוב הירקון, בוודאי נתקל בכרטיסים המפרסמים שירותי ליווי. בחלקם נראית אישה בלבוש מינימלי, בחלקם כתוב רק משפט מפתה במיוחד עם איור של שפתיים, כולם נועדו למשוך גברים אל מכוני ליווי ודירות שמיועדות למפגשי סקס, או להזמין נערת ליווי לביתם.

רובנו מתעלמים מהכרטיסים הללו, אולם הימצאותם הבלתי פוסקת מזכירה – או אמורה להזכיר – לנו כי תופעת הזנות בישראל, הכוללת כמובן גם סחר ואלימות נגד נשים אינה פוסקת ויש להילחם בה.

כדי להעלות את המודעות לעניין ולפעול נגד תופעת הזנות, חברו סטודנטים במסלול הקופירייטינג של מכללת ACC תרצה גרנות לעמותת סלעית, המסייעת לנשים שנמצאות במעגל הזנות. הסטודנטים קיבלו שיעורי בית – להמציא קמפיין לקידום המאבק בסחר בנשים ובזנות.

* עוד ב-ZOOG: האם את נמצאת בסיכון לאלימות מצד בן זוגך? הנה כמה נורות אדומות>>

* עוד ב-ZOOG: גם בן זוג עלול לאנוס!

"בוא לאנוס אותי ולהרוס את חיי"

הסטודנטים רונן קורנברג וניצן קוגן, כיום בוגרים של המכללה, החליטו לתקוף את הנושא דרך כרטיסי הביקור שנועדו לפרסם את שירותי הליווי, רק שבמקום הכרטיסים הרגילים המציעים שירותי מין, הם כתבו מה שבאמת עומד מאחורי תעשיית הזנות. בין הכרטיסים ניתן למצוא צילום של אישה מפתה עם הכיתוב "בוא לאנוס אותי ולהרוס את חיי", כרטיס עם תמונה של קונדומים משומשים שעליו כתוב "בוא להיות מספר 27 שלי הלילה", ועוד מגוון כרטיסים שמציגים את המציאות המכוערת שמאחורי הכרטיסים ה"סקסיים" והמפתים.


הקמפיין של ניצן קוגן ורונן קורנברג. צילום באדיבות מכללת ACC תרצה גרנות

בעמותת סלעית אישרו את הקמפיין, והסטודנטים ניצן קוגן ורונן קורנברג (שעובד כיום כקופירייטר במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי) פיזרו את הכרטיסים בעיר, ממש כמו שמופצים הכרטיסים המקוריים.


הקמפיין של ניצן קוגן ורונן קורנברג. צילום באדיבות מכללת ACC תרצה גרנות

אין ספק שהקמפיין הזה הוא מטלטל ושאי אפשר להישאר אדישים אליו, כשהחוזקה שלו היא בעצם הרעיון לתקוף תופעה מסוכנת באותה דרך שבה היא מתפרסמת ומגיעה לתודעת הציבור. כך מצליחים הכרטיסים להגיע בדיוק לאותו קהל יעד שמחפש שירותים שכאלה, ואם דרך הקמפיין הזה ניתן יהיה לצמצמם ולו במעט את מספר ה"לקוחות", הוא כבר השיג את המטרה.


ספסל שעליו פוזרו כרטיסי הביקור שהכינו הסטודנטים. צילום באדיבות מכללת ACC תרצה גרנות

* עכשיו בהורים וילדים: מה עושים עם אכלנים בררנים?

* עכשיו בהורים וילדים: איך מטפלים בעקיצות יתושים>>

* עכשיו בהורים וילדים: 10 דברים טובים בהריון>>