כסאח צרפתי

ססיליה בונסטרום ופאולו מלים אנדרסון | צילום: יח"צ
ססיליה בונסטרום ופאולו מלים אנדרסון | צילום: יח"צ

ססיליה בונסטרום ופאולו מלים אנדרסון, ממותג אופנת הרוק זאדיג אנד וולטר, מציגים קולקציה משותפת ראשונה ומספרים איך עושים בגדים בשניים

88 שיתופים | 132 צפיות

ססיליה בונסטרום, המעצבת העומדת בראש המותג הצרפתי זאדיג אנד וולטר, הודתה בזמן תצוגת האופנה הראשונה אי פעם של המותג, שהתקיימה בפריז ב־2013, שהיא רגילה להיות בשליטה על הכל – היא זו שבוחרת את הגזרות, החומרים, הצבעים וגם את הדוגמניות והמוזיקה לתצוגה. ובכן בונסטרום החליטה לשחרר.

בתצוגת חורף 2016, שהתקיימה במרץ האחרון בעיר, צירפה אל העשייה שלה את מעצב האופנה פאולו מלים אנדרסון, שהביא לא מעט מעצמו אל הקולקציה. במקום החלל הפריזאי המעונב שבו התקיימה תצוגה חורף 2013, בעל קירות עץ, קרניזים מצופי זהב ושנדלירים מפונפנים, קיבלו המוזמנים לתצוגת חורף 2016 מסיבת רוק משוגעת בבר אפלולי. במקום מקומות ישיבה מסודרים בשורות למרגלות מסלול תצוגה, התגודד הקהל סביב מסלול מאולתר שהתוו צעדי הדוגמניות. התצוגה יצאה לדרך מדי שעה עגולה ולא באופן חד פעמי, כמקובל. בהתאם לעובדה שהאירוע קיבל אופי בלתי רשמי ומשוחרר, כך גם הבגדים. המותג שרגיל לקחת את האלגנטיות הצרפתית הקלאסית של אינס דה לה פרסאנז' ושרלוט גינסבורג ולתרגם אותה לאופנת רוק אלגנטית, הציג הפעם רוק אדג'י יותר ומעודן פחות.

מתוך תצוגת חורף 2016, בפריז | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת חורף 2016, בפריז | צילום: GettyImages

 

מה חלוקת העבודה ביניכם? על מה אתה אחראי באופן ישיר?

אנדרסון: "ססיליה אחראית על צוות של שישה סטייליסטים. היא מנהלת את סטודיו העיצוב ואחראית על פיתוח קולקציית הנשים, הגברים, הילדים והאקססוריז. אני רואה את עצמי כפרטנר שלה, אנחנו עובדים כזוג. אי אפשר לעבוד על קולקציה בלי חילוקי דעות בכלל. ביני ובין ססיליה יש לעתים חילוקי דעות, וזו העבודה שלי לשכנע אותה אם אני מרגיש שמשהו לא עובד נכון, אבל התקשורת בינינו תמיד הייתה טובה מאוד".

בונסטרום: "בתור המנהלת הקריאייטיבית אני מתווה את הדרך שבה תלך הקולקציה. בכל עונה אני מדמיינת אישה מסוימת שמתאימה לכל עונה, וחושבת על צורות של סוודרים, שמלות, פריטי עור וכו'. אני בוחרת את סוגי האריגים והבדים, את הצבעים והדיטיילים. פאולו הוא אמן אמיתי. הוא עוזר לי לצייר את כל הרעיונות שלי, ומסייע לי לראות באופן ברור יותר את צלליות הגזרות. אם למשל אני רואה בדמיוני חולצה בסגנון כפרי, הוא מצייר אותה והופך אותה למשהו שהוא הרבה יותר מסתם חולצה. הוא ממציא ויוצר הפתעות בכל דגם. אני אדם קונקרטי מאוד, והוא לעומת זאת עם ראש בעננים, ולכן אנחנו שילוב מושלם. אנחנו חולקים בדיוק את אותו טעם ואנחנו בוטחים אחד בשני, כך שזה תמיד מעניין להקשיב למה שיש לו להגיד. הדעות שלו דוחפות אותי קדימה".

מתוך תצוגת חורף 2016, בפריז | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת חורף 2016, בפריז | צילום: GettyImages

המותג זאדיג אנד וולטר הוקם בשנת 1997 על ידי טיירי גילייר (בנו של אחד משני המייסדים של לקוסט). בונסטרום, שבדית, בשנות ה־40 המוקדמות לחייה, החלה את דרכה בזאדיג לפני 12 שנה ושילבה בו גם ליין גברים חדש. לאחרונה הרגישה שהגיע הזמן לרענן את המותג וצירפה אליה את אנדרסון, בן ארצה. "הסגנון שלי הוא אנדרוגיני מאוד, ולאנדרסון, לעומת זאת, יש חזון ברור מאוד לגבי נשים. כמו שאמרתי, אנחנו זיווג מושלם", אומרת בונסטרום על קולקציית חורף 2016, הקולקציה הראשונה המשותפת של שניהם. "מה שהנחה אותנו בעיצוב הקולקציה היה השאיפה לייצר לוקים 'מהחיים', תוך שיקוף המציאות בחזון הפנטסטי של זאדיג אנד וולטר עם קצת לוק טבעי, רכות וזרימה".

אנדרסון, בן 43 שהצטרף השנה למותג, התחיל את דרכו כשוליה לחייט ועבר לסורבון ללמוד לתואר בספרות. שנתיים לאחר מכן הוא הגיע לאקדמיה היוקרתית לעיצוב סנט מרטין ול־Royal College of Art בלונדון. הוא סיים בהצטיינות ובמקביל עבד בבית מרג'יאלה. ב־1999, בגיל 26, הוא הפך למנהל האמנותי של מארני. שמונה שנים מאוחר יותר תפס את מקומה של פיבי פילו כמנהל הקריאייטיבי של קלואה.

מגפוני Mod's Python של זאדיג אנד וולטר | צילום: יח"צ
מגפוני Mod's Python של זאדיג אנד וולטר | צילום: יח"צ

 

זאדיג אנד וולטר ידועים בסגנון הרוק שלהם, הכולל ז'קטים מעור ומכנסי סקיני – לוק פופולרי מאוד בשנים האחרונות. אתה חושב שהוא יימאס בקרוב?

אנדרסון: "הלוק הזה מתפתח באופן תמידי, בפרופורציות חדשות ובחומרים חדשים ובווריאציות של גישת העיצוב".

מאיפה אתה שואב השראות?

"מסרטים שונים, בהם של הבמאים פאסבינדר, ויסקונטי ורוסליני".

מהם שלושת הפריטים המאפיינים ביותר את קולקציית חורף 2016 לדעתך?

"מגפי Mod's Python, רצועות גיטרה של תיק Genesis ועליונית סרוגה".

מה אתה רוצה להוסיף למותג זאדיג אנד וולטר?

"בגדים רומנטיים ועדינים כמו שמלות, חולצות, וגם ערפול מכוון".

בונסטרום מצדה מעידה שקשה מאוד לבחור מישהו שיצטרף לצוות עיצובי אם אתה רגיל לעשות את רוב העבודה בעצמך. לכן חובה למצוא מישהו שאפשר לסמוך עליו ולהיות פתוח לרעיונות ולדעות שלו. ״אותו אדם צריך להיות בעל טעם דומה לשלך ובמקביל להביא איתו משהו חדש שידחוף אותך קדימה, אבל בלי לשנות יותר מדי את ה־DNA של המותג. לכן המטרה האופנתית שלי עם ההגעה של פאולו היא לכבוש מחוזות רחבים יותר בעולם. אמנם אנחנו ידועים בכל העולם ויש לנו לקוחות נאמנים שאוהבים את הסטייל הייחודי שלנו וחוזרים אלינו, אבל אני רוצה להגיע לקהל בטווח גדול אף יותר, בעזרת הניסיון המדהים של פאולו שעיצב שמלות נשיות מאוד בקלואה והייתה לו עין טובה להדפסים במארני. מייסד זאדיג אנד וולטר, טיירי גילייר, הגה מותג בעל סטייל ייחודי המאפשר להתלבש תוך איזון מושלם בין שיק וחוסר מאמץ, ואת החזון הזה אנחנו מגשימים".

מה כל אישה צריכה לדעתכם?

"חיוך מעניין".

מתוך תצוגת חורף 2016, בפריז | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת חורף 2016, בפריז | צילום: GettyImages