כן רוצה, לא רוצה

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | wavebreakmedia, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | wavebreakmedia, Shutterstock

פעם הוא רוצה אותה, פעם רוצה להיפרד ממנה וחוזר חלילה. ממה נגרמים השינויים הללו ואיך מתמודדים עם רגשות מעורבים כלפי בן או בת זוג חדשים? הגולש שאל והמאמנת עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה: לפעמים רוצה ולפעמים לא

שלום לך כנרת, קראתי את המאמרים שלך והם מאוד השפיעו עליי. יש דבר שמאוד מציק לי ואני אודה לך אם תוכלי לעזור לי: לפני כמה חודשים יצאתי לדייט עם בחורה נחמדה. הדייט הראשון שלנו היה קצר וללא התלהבות. בדייט השני כבר נפתחנו יותר, היה לנו ממש נחמד יחד והרגשתי (או שכנעתי את עצמי) שהיא בחירת ליבי. בפעם השלישית היה ממש נחמד, אבל כשחזרתי מהפגישה הרבעית כל הרוח והכיף ירדו לי עד שאפילו רציתי להפסיק. בכל זאת החלטתי לתת זה עוד צ'אנס, והכיף חזר בדייט הבא.

לצערי, בפגישה הבאה שוב ירדה לי כל הרוח מהמפרשים, וכך היו לי "גלים" בין דייט לדייט. הדבר ממש הפריע לי והחלטתי לקחת פסק זמן ולבדוק את עצמי. יש לציין שהיא מצידה רוצה אותי ורוצה להמשיך את הקשר. ברצוני לשאול אותך מהו מקור ה"גלים" האלה והאם הם יעברו עם הזמן.

תודה,
דני

>> עוד ב-ZOOG:

* לא עוד: "מה שצריך לקרות, יקרה": כך תגרמו לדברים לקרות>>

* מה עושים כשהגבר לא רוצה להגדיר את מערכת היחסים?

* גברים מציגים את הנוסחה לאישה המושלמת>>

התשובה: דני שלום,

אתה מתאר את תחילתו של קשר זוגי, שמאופיין בגלים של התלבטות וספקות מצד אחד, מול רצון להצליח והתלהבות מצד שני. ה"גלים" שאתה מתאר יכולים לנבוע ממספר סיבות:

בואו להתייעץ עם כנרת
רוצים להתייעץ עם כנרת טל מאיר? שלחו את שאלתכם בצירוף גיל ומצב משפחתי (ניתן לציין שם בדוי) לדוא"ל: kineret44@gmail.com. השאלות הנבחרות והתשובות יתפרסמו באתר באופן אנונימי.

אפשרות אחת היא, שאתה לא יודע ומעולם לא הגדרת לעצמך מה אתה בעצם רוצה מקשר זוגי. תהליך חיפוש ויצירת זוגיות דורש מיקוד בכוונות ובמטרות שלך. אם אינך יודע לאן אתה רוצה להגיע, מן הסתם אתה עלול להתבלבל בדרך.

אפשרות שנייה היא, שכן ברור לך מה אתה רוצה – אך אינך משוכנע שאתה יכול להשיג זאת. כאשר אדם אינו מאמין ביכולות שלו להגשים את מטרותיו, הוא מתחיל לחשוב במונחים של פשרה. ייתכן שהקשר שאתה מתאר מבוסס על ניסיון להתפשר, ו"לשכנע את עצמך" שזה אמנם מה שאתה רוצה. כך – מצד אחד אתה מתאמץ ומנסה ליצור הצלחה בקשר הזה, אך מצד שני אתה חש תסכול וחוסר סיפוק – כי לא זה מה שבאמת רצית.

אפשרות שלישית היא שהבחורה שאיתה אתה יוצא דווקא כן מתאימה לך ולמה שאתה מחפש בזוגיות. ייתכן שדווקא משום כך – אתה חושש ומתלבט. יתכן שהרעיון של יצירת קשר זוגי רציני מלהיב אותך מצד אחד, אך מעורר אצלך חששות מצד שני.

איך עוצרים את הסערה?

על מנת לדעת מה הסיבה האמיתית לגלים שאתה חש כרגע, ובעיקר – על מנת לעצור את הסערה – אני מציעה לך לעשות מספר דברים:

ראשית – כתוב לעצמך מה אתה רוצה ליצור בקשר זוגי ומהן התכונות של בת הזוג שבה אתה חפץ. נסה לעשות זאת מבלי לחשוב על בת הזוג הנוכחית, אלא אך ורק על הרצונות שלך.

שנית – בדוק האם הבחורה הנוכחית מתאימה לרשימה שיצרת, והאם אתה חש שניתן ליצור איתה את הקשר שבו אתה חפץ.

שלישית – שאל את עצמך האם יש לך חששות ופחדים מיצירת קשר זוגי. אם כן, נסה להגדיר את הפחדים הללו ולמצוא להם פתרונות מרגיעים.

זוגיות אינה חייבת להתבסס על פשרה, אך כן יש בה עבודה והשקעה.

בהצלחה,

כנרת טל מאיר
מאמנת ויועצת אישית זוגית ומשפחתית
מטפלת רוחנית
ליצירת קשר באתר ובטלפון: 054-6499933

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לחזה עוף בציפוי פתיתים פריך >>

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון לעוגת וניל וחמוציות טעימה וקלה להכנה >>

* עכשיו בדרך האוכל: מתכון קל ופשוט לתפוחי אדמה פריכים >>