כל הג'אזיקה הזה

להקת ג'אזיקה, הרכב ישראלי מקורי, משלבת ג'אז עם רוק, פופ, מוסיקה לטינית וסגנונות נוספים. התוצאה היא ג'אז כיפי, מגוון וסוחף

88 שיתופים | 132 צפיות

למוסיקת ג'אז יש קסם מיוחד שעובד עליי בכל פעם מחדש. המקצב, משחקי הטונאציה בשירה וכמובן – צלילי הסקסופון. להקת ג'אזיקה (JazzicA), הרכב ישראלי מקורי, לוקחת את הג'אז, מוסיפה לו ניחוחות של פופ, מוסיקה לטינית, נשמה ואפילו ראפ – ומגישה מוסיקת ג'אז ישראלית קצת אחרת.

התוצאה סוחפת. השילובים השונים נותנים טאצ' מרענן לשירים, כשלכל אחד מהם הייחוד שלו. כך, למשל, בשיר "גמילה" תוכלו להרגיש בקלות בשילוב המושלם של פופ קליל עם נגיעות של ג'אז, בשיר "גבולות" תבחינו בג'אז איטי ו'כבד' יותר, ב"זכוכיות" תרגישו קצת רוק, ואילו בשיר "חלקה מוארת" (הקליט והאהוב עליי ביותר), תיהנו מג'אז כיפי אמיתי.

המוסיקה של ג'אזיקה

רוצים לשמוע את ג'אזיקה? היכנסו לאתר הלהקה»

סולנית הלהקה, מירי וייס, נותנת צבעים מיוחדים לכל שיר. קולה נע בין הגוון המתוק והקליל (ב"גמילה"), הטון הנמוך והמסתורי והטון הגבוה והסוחף (ב"אל תתפסו")- כיאה למוסיקת ג'אז. בהופעה היא נותנת את כל הלב, ורואים שהיא נהנית. הלהקה כולה סוחפת, ובקטע מסוים של נגינה נטו, ללא שירה, איבדתי את עצמי לגמרי. רק הצטערתי שלא ניתנה ההזדמנות לשמוע את מירי לבד או בליווי סקסופון – ביצוע שהיה בוודאי סוחף לא פחות.



להקה סוחפת. ג'אזיקה בהופעה. צילום: עודד כהן

להקה סוחפת. ג'אזיקה בהופעה. צילום: עודד כהן

להקת ג'אזיקה פותחת פתח לעולם של ג'אז מיינסטרימי, כזה שכל אחד יוכל להתחבר אליו בקלות. אז אם אתם מחפשים מוסיקה קצת אחרת, שתאפשר לכם לטעום ג'אז רוק "למתחילים", עם תכנים מקוריים שחלקם אף משעשעים (כמו "משיבון" ו"היגיינה") – רוצו להופעה.

ההופעה הקרובה תתקיים במוצ"ש (21.6) בשעה 20:30, במסגרת פסטיבל פרינג' מוסיקלי בצוותא, רחוב אבן גבירול 30 ת"א. טלפון: 03.6950156/7