כתבה

כך תתכוננו בצורה הנכונה ללימודי התואר

צילום: pexels
צילום: pexels
88 שיתופים | 132 צפיות

במידה והחלטתם  שאתם מעוניינים להירשם ללימודי תואר, עליכם להתכונן  בהתאם ולוודא שאתם עומדים בתנאי הקבלה למסלול הלימודים בו בחרתם.

תבדקו את הציונים שלכם
לפני שאתם מתחילים לברר את הפרטים בנוגע  למסלולי הלימודים לתואר ראשון, חשוב  שתדעו היכן אתם עומדים. 
ההמלצה היא לבדוק את ממוצע ציוני הבגרות  והפסיכומטרי שלכם..  חשוב לקחת בחשבון שברוב מוסדות הלימוד תנאי הקבלה מתבססים על ממוצע המשקלל את שני הציונים הללו. 

מומלץ לבצע את השקלול הנדרש, בכדי להבין (לפחות באופן כללי) לאלו מסלולי לימוד תוכלו להתקבל עם הציונים הנוכחיים שלכם. 

בררו פרטים על תנאי הקבלה
הכינו רשימה  של מסלולי לימוד לתואר אשר נראים לכם כמתאימים –  ועונים על תחומי העניין שלכם ושיוכלו  להתוות לכם את הדרך לעסוק  בתחום שמעניין ומתאים לכם – כמובן, שלכל אחד יש את השיקולים שלו בנוגע לבחירת מסלול לימודים.
בשלב הבא, תצטרכו לבדוק מהם תנאי הקבלה לאותם המסלולים – כאשר, יש לקחת בחשבון שהתנאים עשויים  להשתנות בין מסגרות הלימוד השונות. חשוב שתדעו מראש אם אתם יכולים להתקבל למסלול הלימודים או שנדרשות מכם פעולות נוספות בכדי לעמוד בתנאי הקבלה. כמובן שתמיד תוכלו לבחור במסלול לימוד אחר שתנאי הקבלה אליו דורשניים פחות.
חשוב לקחת בחשבון שלעיתים הליך שיפור ו/או השלמת ציונים עשוי לקחת זמן ולהיות וכרוך בעלות כספית לא מבוטלת ומסיבה זו, חשוב לקחת בחשבון את כל הפרמטרים כאשר מקבלים את ההחלטה.

בדקו את כל האפשרויות שלכם להעלות סיכויי הקבלה

אם אחרי כל הבירורים  שערכתם הגעתם למסקנה שאתם חייבים  לשפר את הציונים ולהעלות את סיכויי הקבלה שלכם, זה הזמן 
לבדוק את כל האפשרויות באמצעותן תוכלו לשפר את הציונים שלכם. לדוגמא: שיפור ציוני הבגרויות, חזרה על הבחינה הפסיכומטרית על מנת להעלות את הציון בבחינה, או הרשמה למכינה  חלק ממוסדות הלימוד מאפשרים את האופציה הזאת, על מנת להעלות את הסיכויים להתקבל ללימודים למסלול לימודים ספציפי ואף ביצוע מבחן אמיר למיון רמת האנגלית לפני תחילת הלימודים (במכינה ניתן לעבור סוג של הכנה מקדימה ללימודים אשר צפויים לכם בהליך התואר).
כמובן, שחשוב  שתבדקו את כל האפשרויות העומדות לרשותכם  ותבחרו  בדרך שתעניק לכם את הסיכויים הגבוהים ביותר לשפר את הציונים ולהתקבל למסלול הלימודים המתאים. 

לסיכום, היערכות מקדימה  לקראת הלימודים, תאפשר לכם לבצע מגוון פעולות שיאפשרו לכם להתקבל למסלול המבוקש על ידכם.
במידת הצורך, תוכלו כאמור  להירשם למסגרות לימוד שונות שיאפשרו לכם לשפר את הציונים ולהעלות את סיכויי הקבלה.
ההמלצה היא  לבדוק אלו ציונים אתם אמורים לשפר  והאם  עדיף לשפר את ציון הבחינה הפסיכומטרית או את ציוני הבגרויות.
במידת הצורך תוכלו להיוועץ  בנציג מטעם מסגרת הלימוד אליה אתם מבקשים להתקבל, על מנת לקבל המלצות לגבי מה כדאי לעשות על מנת לשפר את הסיכויים שלכם להתקבל לאותו מסלול לימודים.