כך תגיעי לעצמאות כלכלית

עומר מויאל | צילום: מיכל קושרוב
עומר מויאל | צילום: מיכל קושרוב

במשך השנים התבססה התנייה חברתית שגורסת שהעיסוק בכסף ובהשקעות מתאים יותר לגברים. זה ממש לא חייב להיות ככה

88 שיתופים | 132 צפיות

עם יד על הלב – מי מאיתנו לא חולמת לחיות ברווחה כלכלית ולהפסיק לדאוג מכסף? אך האם מדובר בחלום רחוק שאינו בר הגשמה? לדעתו של ה- money mentor עומר מויאל, התשובה היא חד משמעית לא. "נסיון רב שנים בעולם העסקים הוביל אותי להבנה שכל אחד ואחת יכולים להביא את עצמם למקום של רווחה כלכלית, והמפתח לכך טמון בייצור מספר מקורות הכנסה", אומר מויאל, שאת כל הידע, הניסיון, הקשרים העסקיים וההבנה המעמיקה בתחום הכלכלה שברשותו מביא לידי שימוש בליווי השקעות ללקוחות המעוניינים בצמיחה פיננסית.

בניגוד לדעה הרווחת, שמקור הכנסה יציב (משכורת גבוהה למשל) מבטיח עתיד כלכלי, טוען מויאל שכל מי שאין לה מקורות הכנסה נוספים עלולה למצוא את עצמה מדשדשת לנצח במעמד הביניים, ללא יכולת להתקדם מעבר למצב אותו הוא מכנה "הישרדותי". "למרבה הצער, העולם הולך לקראת הגדלת והקצנת הפערים הכלכליים תוך שחיקה של מעמד הביניים", מסביר מויאל "והתשובה היחידה לכך היא להתנהל כלכלית ולנתב כספים באופן חכם ומיטיב".

"יותר ויותר נשים מבינות כיום את החשיבות האדירה של עצמאות כלכלית", אומר מויאל, ומדגיש שאי-תלות בבן זוג או בהורים מקנה לנשים שליטה בחייהן וחופש פעולה ובחירה. "זה כמו ההבדל המהותי בין ידיים קשורות מאחורי הגב לבין ידיים חופשיות" אומר מויאל. לדבריו, בשנים האחרונות, עם כניסתן של נשים ליותר תפקידים ועמדות בכירות, יכולותיהן הגבוהות של נשים כמנהלות וכנשות עסקים הולכות והופכות ברורות ומובהקות, ושילוב תכונות אופי נשיות לא פעם מקנות להן יתרונות על פני עמיתיהן הגברים.

"עם זאת, בכל הנוגע לתחום ההשקעות, הסטטיסטיקות מראות שנשים עדיין נמצאות במיעוט ביחס לגברים", אומר מויאל. "במשך השנים התבססה מעין התנייה חברתית שגורסת שהעיסוק בכסף ובהשקעות מתאים יותר לגברים, בעיקר משום שנשים נוטות להיות יותר פרגמטיות וממעטות לקחת סיכונים. מצד שני, תכונות כמו ראייה לטווח ארוך, שיקול דעת, יכולת לראות גם את הפרטים הקטנים בתוך התמונה הכוללת ועוד, הופכות נשים למשקיעות עם פוטנציאל הצלחה גבוה". 

עומר מויאל | צילום: מיכל קושרוב
עומר מויאל | צילום: מיכל קושרוב

כמלווה משקיעים, מויאל מקפיד "לתפור" ללקוחותיו את החליפה המושלמת עבורן, על פי נתוניה וצרכיה הספציפיים (תקציב, יעדים, תחומי עניין). "אצלנו בקבוצת Money Mentor מכירים את החוזקות של נשים, ומשתדלים להעצים אותן במגוון דרכים – דרך השקעות מותאמות אישית, דרך ליווי והתפתחות אישית, שמתמקדת בניפוץ מיתוסים המונעים מנשים לגדול ולפרוץ גבולות, וגם דרך חיבור לקהילת נשים גדולה יותר, שמצידה, מחזקת ותומכת כסביבת משקיעות מנצחת" אומר מויאל. "חשוב לציין שכל אישה, בכל תחום תעסוקתי שהוא, יכולה לעלות על 'רכבת ההשקעות'", מדגיש מויאל ומוסיף: "אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לפעול כלכלית בצורה חכמה יותר לטובת הגדלת ההון, ולהיעזר במי שזו מומחיותו". ואת מי שחוששת להיכנס לתחום מפאת חוסר זמן, מזדרז מויאל להרגיע: "ליווי ההשקעות ב-money mentor יוכיח לכן את ההיפך – השקעות נבונות ומניבות יאפשרו לכן לצמצם את התלות בשכר החודשי ולהוריד את הדאגות הכלכליות, וכך תוכלו להקדיש יותר זמן לתחומי עניין וליהנות מיותר שעות פנאי״.
https://planyourfreedom.site/
* הכתבה בשיתוף עומר מויאל