כדאי לראות בלוס אנג'לס

יש בלוס אנג'לס הרבה יותר מכוכבי קולנוע, דוגמניות וסלבס – תוכלו ליהנות כאן מחופים נפלאים, ממוזיאונים מרתקים ומסיורים מעשירים

88 שיתופים | 132 צפיות

כדי לבקר באתרי תיירות בלוס אנג'לס אין צורך לקום עם שחר, אולם לפארקים הייחודיים (Universal Studios, Disneyland, Six Flags) כדאי לבוא מוקדם ככל האפשר כדי להימנע מההמון הרב. בדרך כלל, אלא אם המוזיאון או האטרקציה קרובים לבית המלון ואפשר להגיע אליהם ברגל, אתם עלולים להיתקע בשעת העומס האיומה. אם אתם מתכננים ביקור בכמה אטרקציות באותו יום, אולי ישתלם לכם להשקיע ב־CityPass. מדובר בפנקסים קטנים המאפשרים הנחה משמעותית בדמי הכניסה ללא תור. אפשר לרכוש אותם בכל אתר תיירות או ב־citypass.com.

ובכן תכננו לכם את הסיור ורשמו לפניכם כדי לא לפספס:

החופים: בחרו לכם את החוף המועדף עליכם – חלקם מתאימים לגלישה, אחרים מושכים את המוני הקהילה הגאה ואחרים קורצים למשפחות.

המוזיאון לאמנות בת זמננו ב־LACMA: בניגוד ל־Los Angeles County Museum of Art המשתנה ללא הרף, BCAM החדש כולל אוסף של יצירות מודרניות מובחרות. לאוהבי אמנות מומלץ לבקר גם ב־Getty Center וב־Norton Simon Center.

סיור רגלי ב־Downtown: הרובע הידידותי ביותר להולכי רגל מספק שפע של אתרים מעניינים, החל בתיאטראות הישנים של Broadway וכלה בזוהר של Disney Hall.

Huntington Library, Art Collection &Botanical Gardens: הספרייה מצוינת והאמנות חזקה, אך הגנים שבאחוזתו לשעבר של הנרי הנטיננגטון יוצאים מגדר הרגיל. לא לצמחונים בלבד.

דיסנילנד: יאמרו עליו מה שיאמרו – דיסנילנד הוא האטרקציה התיירותית המפורסמת ביותר בדרום קליפורניה, וכנראה גם המהנה ביותר.

סיורים שחודרים פנימה: הטיולים הרגליים של אגודת השימור של לוס אנג'לס, במסגרת סיורי Red Line Tours ו־Starline Tours, עוברים באתרים היסטוריים ומיוחדים רבים בעיר העצומה הזאת.

Mulholland Drive: הכביש המעניין ביותר בעיר שיש בה כל כך הרבה כבישים.

Grauman's Chinese Theatre: התיאטרון הסיני הוא מהמבנים המפורסמים ביותר בלוס אנג'לס, והוא מוכר בעיקר בזכות היכל הכניסה, שבו הותירו אינספור כוכבים את טביעות כפות ידיהם במדרכות. כאן מתקיימות הקרנות בכורה של הסרטים החדשים והמדוברים ביותר, ועם קצת מזל (והרבה סבלנות), תוכלו להציץ מרחוק בג'ורג' קלוני מצטלם על השטיח האדום. במקום מתקיימים גם סיורים יומיים (מומלץ לבדוק באתר האינטרנט על השעות), ואחרי כל זה, קל לשכוח שזהו עדיין בית קולנוע לכל דבר שמציג את הסרטים האחרונים. chinesetheatres.com.

מסע עולמי לוס אנגלס

Griffith Observatory: בקומת הקרקע של מצפה הכוכבים תמצאו את אולם השמים, את אולם העין ותערוכה הממחישה את הקשר בין האדם לכוכבים. בקומה התחתונה ישנן תערוכות נוספות שונות (כמו תערוכת "פיסות של שמים" המציגה את השפעתם של מטאורים על כדור הארץ). כמו כן, אפשר לצפות בסרט קצר הסוקר את ההיסטוריה וההתחדשות של המצפה. על כל פנים, האטרקציה העיקרית היא הבניין עצמו שהונצח בסרטים רבים כמו "מרד הנעורים". griffithobs.org.

Skirball Cultural Center: מרכז תרבות המוקדש להיסטוריה ולמורשת היהודית, וכולל כ־30 אלף פריטי יודאיקה. במרכז תמצאו את תצוגת "חזונות וערכים: יהדות מימי קדם ועד אמריקה", המתארת את החיים ואת התרבות היהודיים, החל בחגים וכלה בשואה. לילדים מוצגת תערוכה מיוחדת – "תיבת נוח", הסוקרת את הגרסאות השונות לסיפור המבול העתיק. נוסף על כך ישנן תצוגות מתחלפות במגוון נושאים, קונצרטים ומופעים. skirball.org.

ביקור באולפנים לא ניתן לבקר בלוס אנג'לס בלי לסייר באחד האולפנים. טיול האולפנים המפורסם ביותר בארצות הברית מתקיים

ב־Universal Studios, אך יש גם אולפנים אחרים המאפשרים הצצה קלה אל אחורי הקלעים.

NBS Studios

מסע עולמי לוס אנגלס

הדרך הזולה ביותר להביט באחורי הקלעים של לוס אנג'לס. זהו סיור רגלי בן 70 דקות, המבקר בסט של התוכנית "The Tonight Show" ושל תוכניות אחרות. אין צורך להירשם מראש.

כתובת: 3000W. Alameda Avenue, at W. Olive Avenue, Burbank

Paramount Studios

הסיור באולפן אורך שעתיים ויש להירשם מראש.

כתובת: Melrose Avenue, at N. Gower Street, Hollywood

paramount.com

Sony Pictures Studios

האולפנים פתוחים לבני 12 ומעלה. יש להזמין מקום מראש.

כתובת: 10202 W. Washington Boulevard, at Jasmine Avenue, Culver City

sonypicturesstudios.com

Warner Brothers Studios

לאפשרות ביקור יש לברר פרטים באתר האינטרנט.

כתובת: 3400Riverside Drive, at W. Olive Avenue, Burbank

warnerbros.com/vipstudio tour

מסע עולמי לוס אנגלס