יש לנו ספר

ספרים מומלצים לפעוטות ולילדי בית הספר היסודי

88 שיתופים | 132 צפיות

שלום, כוכב הערב

לפעמים נדמה כאילו אין פשוט יותר מלשרבט כמה חרוזים ולשווק אותם כספר לפעוטות. ההוצאה המחודשת של שירי רפאל ספורטה מהווה ניגוד משמח, שלא לומר קלאסיקה במיטבה. השירים של ספורטה עומדים בגאון לצד שיריה של פניה ברגשטין ("בוא אלי פרפר נחמד") – החריזה פשוטה, מתנגנת ונכונה, והאיורים של נחום גוטמן פשוט נפלאים. והשירים? השירים עוסקים בדיוק במה שאנחנו רוצים שהילדים שלנו יכירו: חתולים, ואפרוחים, ובובה ודוב, וגם כוכב הערב: "שלום, כוכב הערב! שלום, כוכב ראשון! פשטתי כבר גרב – אני הולך לישון. בגדי על הכיסא, כבר הנחתי זה על זה, התכסיתי בשמיכה – ליל טוב, ליל מנוחה!"
מאת רפאל ספורטה, איורים: נחום גוטמן, הוצאת מודן. גיל 2 +



הילד החליט לבנות אמא רובוט

הילד החליט לבנות אמא רובוט

כשסבתי לשוק יצאה

אפשר לסמוך על מיריק שניר ועל הוצאת אגם בכל מה שקשור לאיכות. גם הפעם הם לא מפספסים, והתוצאה היא ספר צבעוני, שמח, מלא דמיון, ועל הדרך- גם מלמד מספרים וגיאוגרפיה. הרעיון פשוט: סבתא יוצאת לשוק בארצות שונות, ובכל פעם קונה משהו אחר: שטיח מעופף אחד, שני חתולים תאילנדים, שלוש מסכות מקסיקניות, וכן הלאה. האיורים יפהפיים ונותנים טעם של חו"ל. בן השלוש לא הפסיק לדפדף ולמנות, לדפדף ולחפש ארצות במפה המצורפת.
"עד סין הרחיקה סבתי, בעיר על שפת נהר, ארבעה קנתה הפעם – אהילי נייר. 'לשוויץ!' קראה, וכבר שמעה: 'דין דון' – צלצול מוכר. חמישה קנתה בדיוק: פעמוני בקר".
מאת סטלה בלקסטון, איורים: כריסטופר קור, נוסח עברי: מיריק שניר, הוצאת אגם. גיל 3 +



כשרותי חולה מה מרפא אותה? המעיל של סבתא

כשרותי חולה מה מרפא אותה? המעיל של סבתא

המעיל של סבתא

סיפור על סבתא, נכדה ומעיל. כמה פשוט? ככה יפה.
לסבתא יש מעיל נהדר – פרוותי וחם, עם הפתעה בכל כיס. אין דבר שרותי הנכדה אוהבת יותר מלהתחבק עם סבתא ועם המעיל. וכשרותי חולה, מה מרפא אותה? המעיל של סבתא, כמובן.
"עטפה סבתא את רותי במעיל. הושיבה את רותי בעגלה. לא ראו את רותי. ראו רק תלתלי זהב, עיניים מבריקות ואת קצה האף. הצווארון רך כמו פרווה של חתול, היד מסתתרת בתוך השרוול, ובכיס הפתעה: דובשנית וסוכרייה! ומסביב, ריח של אביב".
מאת מרים רות, איורים: יעקב עברי, הוצאת מודן. גיל 4 +

אמא רובוט

"כל יום (חוץ משבת) הולכת אמא שלי למשרד, ומשאירה אותי בבית לבד. כשאני חוזר מבית הספר, אני מוצא על השולחן, ארוחה מוכנה בתוך צלחת, ולידה פתק קטן, שתמיד כתוב בו כך: אל תשכח לצחצח שיניים, להכין שיעורים ולסדר את החדר. נשיקות, אמא". הילד שבסיפור אוכל, מצחצח שיניים, מכין שיעורים ומסדר את החדר. אחר כך, מכיוון שמאוד משעמם לו, הוא מחליט לבנות אמא רובוט. היא אמנם לא אמיתית, אבל היא תהיה אתו כל הזמן.
אז נכון, הספר הזה הוא לא פמיניסטי בעליל, אבל הוא נותן לנו נקודה למחשבה מזווית הראייה של הילד שמתגעגע לאמא. אל דאגה! בסוף הכבוד מושב לאמא האמיתית – חמה, אוהבת ומנשקת יותר מכל אמא רובוט.
מאת דוידה קלי, איורים: אנה לאורה קנטונה, הוצאת אגם. גיל 5 +



שישה גיבורים גדולים. הילדים מגלים את תרבויות העולם

שישה גיבורים גדולים. הילדים מגלים את תרבויות העולם

שישה גיבורים גדולים במיתולוגיות של עמי העולם

שהם סמיט קיבצה שישה סיפורי מיתולוגיה מעמים שונים בעולם – החל מהודו, דרך בבל ואירופה, ועד אלינו בישראל. המשותף לכל הסיפורים הוא הגיבור – נער צעיר שמתמודד מול כוחות גדולים ממנו. הסיפורים מוגשים לילדים בגובה העיניים, אבל בלי להתפשר על איכות ותוך נאמנות למקור. לפני כל סיפור, סמיט מצרפת הקדמה הנוגעת לדמות ולתרבות בה היא חיה. יש גם הקדמה כללית ובה מוסבר מהי מיתולוגיה, מה התפקיד שלה בתרבות, ולמה כמעט ואין נשים גיבורות במיתולוגיות השונות. דרך הספר אפשר לא רק להכיר סיפורי מיתולוגיה, אלא גם לפתוח לילדים פתח לתרבויות העולם.
מתוך מלחמת דוד וגלית:
"לפני שנים רבות חי בעיר בית לחם אשר בישראל נער נחמד ושמו דוד. היו לו לדוד שער אדום כמו שקיעת השמש, עיניים ירוקות כמו השדות ואצבעות זריזות שהפליאו לנגן בכינור מנגינות ערבות, מרגיעות".
מאת שהם סמיט, איורים: אמיתי סנדי, הוצאת כנרת. גיל 6 +

מתוך: מגזין הורים וילדים

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה