ניב סולטן היא הסינדרלה החדשה, אבל "יש לה את זה" היא אגדה מאכזבת במיוחד

ניב סולטן, מגי אזרזר ועוז זהבי ב"יש לה את זה" | צילום: משה נחמוביץ'
ניב סולטן, מגי אזרזר ועוז זהבי ב"יש לה את זה" | צילום: משה נחמוביץ'

הסדרה ניסתה לדבר על נושאים "חשובים" כמו פריפריה, בגידות ואפילו הטרדות מיניות בעולם האופנה הזוהר. בסוף יצא פחות הוט קוטור ויותר סייל בקריון

88 שיתופים | 132 צפיות

כמה שעות אחרי שידור הפרק האחרון של "יש לה את זה" ועמוד הפייסבוק של הסדרה כבר מפוצץ בתגובות זועמות – "מה זה הסוף הזה?", "פרק מגעיל" ו"סוף דוחה" הן דוגמאות ספורות אך מייצגות. אפשר להבין אותם. אחרי עונה שלמה של בניית דמותה של נטלי לוי (ניב סולטן), הצעירה התמימה והשאפתנית מאשקלון, כסינדרלה פריפריאלית חדשה, טקס ההכתרה בוטל. זאת ועוד – הנסיך אולץ להישאר בארמון עם הנסיכה שירז (מגי אזרזר). מפתיע שסדרה כזו מסיימת את העונה בקליף האנגר מריר ואפילו אכזר, אבל הכתובת הייתה על הקיר – הבעיה לא התחילה בפרק האחרון, אלא הרבה קודם.

המאמי הלאומית החדשה: ניב סולטן | צילום: שי פרנקו
המאמי הלאומית החדשה: ניב סולטן | צילום: שי פרנקו

עוד כתבות מעניינות
אל תאמינו להייפ: "מרגישה פצצה" של איימי שומר הוא סרט מגוחך
במדינת השופוני או: למה הישראליות שונאות את מייגן מרקל?
וזה הסרט שכל אמא (ואבא!) חייבים לראות

על הנייר "יש לה את זה" היא סדרה על אופנה, או לפחות על אישה שאוהבת אופנה ועל האופן בו היא משתמשת בה כדי לעזור לעצמה ולאחרות. מתחת לכסות הזאת מסתתרים שני הנושאים האמיתיים, אלה שהפכו אותה ללהיט. הראשון הוא מערכות יחסים, רומנטיות וכאלה שלא, על רקע איום תמידי של בגידה. אמא של נטלי התאהבה בגבר אחר ועזבה את המשפחה, ליאור ונטלי בוגדים בבני הזוג שלהם, רפאל ונטלי פוגעים זה בזו בכל הזדמנות ושר הביטחון מרשה לעצמו לפלרטט וגם לגעת בחופשיות בנשים שאינן אשתו, בין אם הן מעוניינות או לא. יש גם את אורי (אלינה לוי), כתבת הרכילות שעושה קריירה מחשיפת סקנדלים, בין אם זה הכוכב ששכב עם דיילת מאחורי הגב של אשתו או דוגמנית העל ששברה את לב הציבור כשחזרה לסמים (שהם בעצם זריקות הורמונים, כי מי יעז לדבר באמת על התמכרות לסמים בפריים טיים). הסדרה התמימה לכאורה מציגה עולם מכוער למדי שבו כמעט אין מערכת יחסים שלא חווה משבר אמון או שבר של ממש, מהזוג של המדינה ועד התאומות נוי והדר.

נושא שני ומשמעותי לא פחות הוא יחסי תל אביב-פריפריה, המתח הבלתי פתיר בין השכונה לאליטה, בין הפשטות וחיי הזוהר. זה בעצם אותו הסיפור בשמות שונים, כי שתי האופציות הרומנטיות של נטלי הן בעצם הבחירה בין חיים סוערים ובלתי צפויים לבין יציבות משעממת: ליאור (עוז זהבי) הוא הרוקסטאר התל אביבי שעושה מה שבא לו ומסבך את החיים לכולן, מהצד השני יש את שחר (מאור שוויצר) הגבר הבטוח והמיושן מאשקלון שאוהב את המדינה ומשרת כמו שצריך בצבא. אבל האמת היא ששניהם די דומים – רכושניים, לא יודעים לקבל 'לא' ובואו נודה בזה, בני זוג די מחורבנים שלא מתאימים לנטלי, מי שנמצאת כמובן במרכז שני הצירים.

נטלי מאמינה בחשיבותה של נאמנות אבל כמו אמא שלה בוחרת בזוגיות שנולדה בבגידה. היא רוצה להשתלב בחיים התל אביביים, אבל קשה לה לוותר על הערכים שהסדרה מקשרת לזהות הפריפריאלית – אמירת אמת, עבודה קשה ו"אותנטיות", מה שזה לא אומר. גם רפאל, מעצב האופנה שדואג שלרגע לא נפספס שהוא גיי (אקי אבני) הוא לא תל אביבי במקור, הוא גדל ברמלה ותופס מעצמו תוצר היברידי של שני העולמות, אבל אנחנו הצופים יודעים שבעצם הוא תל אביבי על מלא. למה? כי הוא לא מוכשר. הוא לא מצליח ליצור כי הוא לא מחובר לעצמו ולאמת שלו, כמו נטלי הפשוטה שאומרת הכל בפנים.

ניב סולטן ומאור שוויצר – הפכו לזוג גם בחיים האמיתיים | צילום באדיבות יח"צ קשת
ניב סולטן ומאור שוויצר – הפכו לזוג גם בחיים האמיתיים | צילום באדיבות יח"צ קשת

ובכל זאת, ואולי בגלל כל זה, נטלי מסיימת את העונה קירחת מכאן ומכאן. היא לא מנצחת בשום חזית כי היא מסרבת לבחור צד ונשארת תקועה באמצע. אין לה שום דרך להוכיח את עצמה מול רפאל שגנב לה את הדגמים, וגם כששירז מציעה לה דרך החוצה אם תוותר על ליאור היא מעדיפה ללכת עם הלב ולא עם "קדושת הנישואין" או ווטאבר.

אם תהיה עונה שנייה (וסביר שתהיה, מי מסיים סדרה בסוף פתוח בלי תוכניות להמשך?), נטלי תקדיש חלק לא מבוטל ממנה לניסיונות לטהר את שמה מהשערורייה שרפאל הפיל עליה. אמיץ אבל גם תמוה מאוד לסיים עונה כשהדמות הראשית נמצאת בשפל כל כך גדול, ולא שפל מהסוג שכותבים כדי ללמד לקח, אלא כזה מהסוג שלפני ההתרוממות המפתיעה שבסיום. בפרק האחרון נטלי היא כמעט לא הגיבורה אלא הנבלית בסיפורים של שירז ורפאל, שנדרשים להיאבק כדי לזכות בתהילה ובאהבה, וקשה לומר שהיא נותנת להם פייט הגון. נטלי מקבלת בסופו של דבר פרס אחד ויחיד – למרות הפרידה משחר והרומן עם ליאור, למרות שגרמה למגישת חדשות לאבד עבודה, למרות שהדליפה לתקשורת סודות של אחרת, למרות שסכסכה בטעות בין נוי והדר ולמרות הפגיעה באורי, נטלי עולה על המסלול לא כמעצבת אלא כאחלה חמודה, מלווה בנשים שלהן עזרה ו"שינתה את החיים". אולי זה כל מה שמגיע לבחורה תמימה מהעיר הקטנה? ואולי זו סתם עצלות של הכותבים שכבר חולמים בכוח על נתוני הרייטינג של העונה השנייה.

האם זו דמות הגיי המגוחכת ביותר שנראהת על המסך בזמן האחרון? אקי אבני מגלם את רפאל יחד עם ניב סולטן ב"יש לה את זה" | צילום באדיבות יח"צ קשת
האם זו דמות הגיי המגוחכת ביותר שנראהת על המסך בזמן האחרון? אקי אבני מגלם את רפאל יחד עם ניב סולטן ב"יש לה את זה" | צילום באדיבות יח"צ קשת

אם "יש לה את זה" הייתה דרמה רצינית וקרה על זיוף, שקרים והכאב שאנשים גורמים זה לזה, אולי היה מדובר בסוף שאפשר היה להסתפק בו. אבל זה אף פעם לא היה האפיל שלה – זאת סדרת פיל גוד בבסיסה, דרמה קומית קלילה עם נגיעות של טלנובלה טראשית. לא סדרה שיכולה להרשות לעצמה לוותר על הסוף המתוק.

כמו נטלי, גם הסדרה עוד לא החליטה במאה אחוז מי היא ולא הצליחה להתאזן. העונה התקדמה מהר מדי, קפצה מסיפור לסיפור, הזניחה ואפילו שכחה דמויות ועלילות כדי לטפח את מרובע האוהבים הדי מעיק שבמרכזה ולבסוף כבר לא נשאר לה זמן ומקום פשוט לעסוק באופנה. נטלי לא הציגה קולקציה משלה, ואפילו לא ראינו איך הדגמים שלה נראים מול אלה של רפאל. הבגדים היחידים שראינו היו שמלות הכלה שעיצבה בלילה אחד, כאילו החיים הם פרק של פרויקט מסלול, ואלה שלבשה מדי פעם בעצמה. מזל שלפחות חולצת וינטאג' עם מטפחות היא יודעת איך ללבוש כמו שצריך.