ישרה כמו סרגל

בחודשים הראשונים שלאחר הלידה אנחנו מבלות את רוב שעותינו עם תינוק "על הציצי" ו"על הידיים". איך תוכלי להישאר זקופה גם עם תינוק?

88 שיתופים | 132 צפיות

ההנקות המרובות וההחזקות הממושכות של הבייבי קרוב קרוב לחזה, עלולות לגרום לכתפיים שלנו להישמט קדימה. לאט לאט אנחנו מתכופפות ונפרדות מהעמידה הזקופה שהיתה מנת חלקנו לפני הלידה.

גבי רוזנטל, מטפל בשיטת הרולפינג (אינטגרציה מבנית) שמשלב בטיפוליו שיטות נוספות, מסביר איך אפשר להיניק ולהחזיק את התינוק על הידיים, ועדיין להישאר זקופות.

שעת הנקה

המקום המומלץ ביותר לשבת עליו בזמן הנקה הוא דווקא כיסא. ולא, אין צורך לקנות כיסא מיוחד, אפילו כיסא המטבח הפשוט ביותר יכול להתאים.

מה שחשוב הוא שהכיסא יהיה בעל זווית של 90 מעלות, כך שתוכלי לשבת זקופה (אם את חשה אי נעימות בגב התחתון, הוסיפי כרית). הנקה על ספה אינה מומלצת מכיוון שהישיבה בה גורמת לנו "לשקוע" בתוכה, ומכאן קצרה הדרך לשמיטת הכתפיים קדימה.

זה שמרים וזה שמוריד

בעת הרמת התינוק מהמיטה, מהאוניברסיטה או מהשטיח, אל תתכופפי אליו רק עם פלג גופך העליון. כופפי את ברכייך, הצמידי את התינוק לחזה, והתרוממי. באותה דרך גם תחזירי אותו.

עוד טיפ קטן: בנוגע למיטת התינוק, אל תתעצלי. הורידי את מעקה המיטה, כך שכשתרימי ותחזירי את התינוק אליה, פלג גופך העליון לא יתכופף יתר על המידה. רק אל תשכחי להרים את המעקה בחזרה!

נושאת על כפיים

המנשא מאפשר לשניכם להישאר קרובים זה לזה, ובנוסף, יש לך ידיים פנויות! הימנעי משימוש במנשאי צד, המשפיעים לרעה על היציבה. מנשא מלפנים הוא המומלץ ביותר, וכן באמצעותו תוכלי לשמור על קשר עין עם התינוק ולהימנע מהסתובבויות ומתנוחות מיותרות כשהוא נמצא על הגב.

שחרור עצמי

בעת ההנקה ו/או החזקת התינוק, חשבי כל הזמן על עמידה ישרה וזקופה. המודעות לעניין חשובה מאוד. לאחר שהנחת בבטחה את התינוק במיטה, פרגני לעצמך דקה-שתיים (לא צריך יותר, אנחנו יודעים שזמנך קצוב) של שחרור. סובבי את הכתפיים, עסי את הצוואר (אפשר עם מעט שמן) תוך ניעות שמאלה, ימינה, מעלה ומטה.