ירושלים מבעד לעדשה

צילום של אוהד צויגרברג, הזוכה במקום הראשון
צילום של אוהד צויגרברג, הזוכה במקום הראשון

בימים אלה מוצגת במסעדת מנטרה בירושלים תערוכת צילומים בנושא 'דת-חירות-עיר', תערוכה הכוללת 22 צילומים שצולמו ברחבי העיר ונולדה מתוך שאיפה לעודד שיח חופשי סביב סוגיות של דת ומדינה ולהוביל אותו למגרש האמנותי

88 שיתופים | 132 צפיות

ירושלים, בירת ישראל, היא עיר מורכבת בעלת רבדים וזוויות שונים, ולכן צלמים רבים אוהבים לתעד אותה מבעד לעדשת המצלמה.

בימים אלה מוצגת במסעדת מנטרה בירושלים תערוכת צילומים בנושא 'דת-חירות-עיר', ביוזמת תנועת "ישראל חופשית", תנועה אזרחית הפועלת למען חברה חופשית, פלורליסטית ודמוקרטית, וקרן פרידריך נאומן. התערוכה כוללת 22 צילומים שצולמו ברחבי העיר ונולדה מתוך שאיפה לעודד שיח חופשי סביב סוגיות של דת ומדינה ולהוביל אותו למגרש האמנותי.

הצילומים בתערוכה נבחרו על ידי ועדה שכללה את הצלמים מיקי קרצמן ומנחם כהנא מתוך כ-400 צילומים שהוגשו למען הפרויקט. מתוך 22 הצילומים הסופיים נבחרו שלושה צילומים למקומות הראשונים וצלמיהם זכו לפרס כספי, וצילום אחד נוסף זכה לתואר "חביב הקהל".

הדס גלזר, אוצרת התערוכה, מספרת כי "הצילומים בתערוכה בוחנים את המראות ואת ייצוגי הדת בירושלים, את מימוש הפלורליזם והסובלנות, אך גם את הקונפליקטים הרבים שנוצרים בעקבות המטען הדתי וההיסטורי של העיר. התערוכה דנה במפגשים ובמבטים המוחלפים בין הדמויות ובקשר שנוצר או לא נוצר ביניהן. אלו משמשים כעדות וכפרשנות של הצלמים לרחשי החירות הדתית. הצלמים, מצדם, משמשים כסוכנים של חירות בעצם נקיטת הפעולה הצילומית".

איפה: רחוב יפו 31, ירושלים

מתי: מדי יום בשעות 1:00-18:30 בלילה, עד 30 בנובמבר