סלבס

יעל בר זוהר: "לצערי אני יוצאת משלוותי מאוד מהר"

יעל בר זוהר למגנוליה | צילום: דביר כחלון
יעל בר זוהר למגנוליה | צילום: דביר כחלון

יעל בר זוהר מנסה לשרוד בלי גיא זו-ארץ, מספרת למה לא תיסע לבקר אותו בפיליפינים ומגלה למה בחיים לא הייתה משתתפת ב"הישרדות"

88 שיתופים | 132 צפיות

יעל בר זוהר חושבת שזה ממש אכזרי מה שעשו לה ממש לאחרונה. לא רק שלקחו את בעלה, גיא זו-ארץ, לצילומי "הישרדות VIP" בפיליפינים, ועוד בחופש בגדול, אלא שגם לקחו לה את הארווי מ"Suits", וזה כבר ממש טו מאץ' בשבילה. "שבע עונות צפיתי בסדרה בשיגעון, הרגשתי שמייגן מרקל היא חברה טובה, והארווי בכלל. אני ממש לא יודעת מה לעשות בלי הארווי ובלי גיא ואני שבורה מזה שעוד לא הגיעה עונה חדשה. אני לא יודעת לאן אני ממשיכה". 

בר זוהר, אוטוטו 40, ונראית נהדר, יודעת טוב מאד לאן היא הולכת, הארווי יהפוך בקרוב לעוד סוג של געגוע רחוק והיא תמשיך לסמן לעצמה מטרות. בינתיים היא עסוקה בהישרדות הפרטית שלה ובהיעדרו של גיא היא מג'נגלת כל הזמן במאמץ למצוא סידור לילדים, יהלי (כמעט בן 12), אורי (9) וליה (3 וחצי). "בשביל מה יש סבתות? עוד לפני שגיא טס לפיליפינים שיגרתי טבלה מסודרת לסבתות ולסבא, לבייביסיטר, לחברות שיש להן ילדים בגן ובבית הספר של ילדיי והכול רשום מי לוקח ומי מחזיר ומתי. תאחלי לי בהצלחה, רק עוד שישה שבועות גיא חוזר ואוכל להעריך מה מצבי". 

יעל בר זוהר למגנוליה | צילום: דביר כחלון
יעל בר זוהר למגנוליה | צילום: דביר כחלון

.את לא נוסעת אליו לפיליפינים?
"הפעם אנחנו לא ניסע. גיא יחזור לפני סוכות ונחכה לו כאן. ויתרתי כי מדובר בנסיעה מאד ארוכה שכוללת החלפת שלוש טיסות ואז עוד נסיעה של ארבע וחצי שעות ובדרך הרבה עצירות כי כל רגע מישהו צריך להקיא. המקום אמנם יפהפה אבל שכוח-אל, רחוק ועני, מאד קשה שם עם ילדים".

את מתכננת חופשת פיצוי כשישוב?
"אני חלשה בתכנונים. כרגע אני בהישרדות האישית שלי, אז קודם כל שיחזור, נעשה גיבוש משפחתי ונראה".

תמיד אותו חלום

נפגשנו על הסט של צילומי רשת התכשיטים הבינלאומית "מגנוליה". בר זוהר משמשת פרזנטורית של הרשת זו השנה השנייה, ולאחרונה הוחתמה לשנתיים נוספות. "התאהבתי בתכשיטים בשנים האחרונות. בתור נערה זה לא עניין אותי, אבל יש משהו בנשיות שגורם לך להעריך תכשיטים יפים ומעוצבים שתמיד מוסיפים לטוטאל לוק ואני לגמרי בעניין. רוב התכשיטים שיש לי בבית הם מגיא. הוא קנה לי אותם לימי הולדת ולאירועים חגיגיים. בעיני לתכשיט, מעבר לנראות, יש ערך סנטימנטלי. היום יש לי גם תכשיטים של מגנוליה. אני חורשת על הקולקציה החדשה של החברה לראש השנה, שעוצבה בהשראת העולם האורבני וצורות מעולם ההנדסה, קווים ישרים, מתוחכמים בסגנון מינימליסטי שמשדרג כל הופעה. בתוכנית היומית שלי "דו"ח יומי" תמיד יש עלי תכשיט של מגנוליה ואני מחליפה הרבה ומגוונת". 

מתנה שקיבלת שתזכרי תמיד?
"גיא קנה לי שרשרת עם מגן דוד ביום ההולדת שלי לפני הנישואין. אני זוכרת שהיינו בסיבוב הופעות עם 'מרי לו' במיאמי. אין לי בדרך כלל זיכרון טוב אבל זוכרת את החדר את הברכה ואת הרגע שהוא העניק לי את מגן הדוד הראשון שלי". 

>> יעל בר זוהר: "כשהייתי צעירה לא היתה לי סבלנות"

אם הייתי הולכת ל"הישרדות" הרעב היה שובר אותי

אילו גיא לא היה המנחה והיית מקבלת הצעה להשתתף בהישרדות, היית עושה את זה?
"אולי לפני שהיו לי ילדים הייתי אומרת כן, אבל היום? ממש לא. אני אמות שם מרעב ובדרך אהיה עצבנית ובלתי נסבלת. ללא ספק הרעב היה שובר אותי".

אפרופו אוכל, השתפרת בבישולים מאז שהשתתפת בריאליטי שלימד לבשל, ובואי נודה שלא ממש הצטיינת שם?
"זוהי נקודה חלשה אצלי, והאמת שזה היה כבר ברמת המביך, אבל אחרי שקניתי את ספר הבישול 'מתרגשת' של איה קרמרמן, הוא פתח לי את צ'אקרת הבישול, מה שלא האמנתי שיקרה לי. אז יש לי את הספר וגם חברות שמסביבי שהן בשלניות ומארחות סביב השולחן, ואני נפעמת כשאני מתארחת אצלן. מה שידעתי עד לאחרונה זה להכין את עוגת הזברה המנצחת של קרין גורן אבל אני משתפרת. הלכתי עם חברות לסדנת בישול אצל שפית, היא בישלה ואנחנו בעיקר אכלנו וזה מוקדם עדיין להגיד שאני בשלנית, כי יש לי עוד דרך לעשות אבל יש כבר כיוון טוב". 

יש ריאליטי שבכל זאת היית הולכת אליו, עם גיא או בלעדיו? למשל "המירוץ למיליון"?
"לא רואה אף ריאליטי שיכול להתאים לי. המירוץ למיליון? אני במירוץ החיים". 

הבעל הכי מהמם בעולם

מה סוד הזוגיות שלכם שנראית מושלמת?
"הסוד של כל זוגיות והבסיס שלה הוא פרגון הדדי. לרצות בשביל בן הזוג ולהיות שם בשבילו. בלי פרגון אמיתי ואהבה אמיתית זה לא יכול ללכת. אסור לחשוב בזוגיות רק על עצמך, אין לזה עתיד אם תחשוב על מה אני רוצה ולא מה אני נותן. זכיתי בפרטנר, חמסה עליו, הוא החבר הכי טוב והוא רגיש, וגם אני שם בשבילו וכמו שחשוב לי שיצליח, גם לו חשוב שאני אצליח". 

השנה ראינו אותך לא רק בכובע של מנחה אלא גם כיוצרת.
"נכון וזה בהחלט הכיוון. התחלתי ליזום דברים, פניתי ל'רשת 13' וקיבלתי אישור ותקציב, 'משפחה שורדת' היה רעיון שלי. ביקרתי את המשפחות ודיברנו על כל הקשיים ועשיתי גם סרט של אחרי הישרדות. בקרוב אתחיל לצלם שוב את משפחות השורדים ואני עובדת על עוד פרויקטים. אני אוהבת לראיין אנשים, לנהל איתם שיחות בגובה העיניים, גם להעמיק ולרגש". 

איך נראה יום בחייך?
"בבוקר לוקחת את הילדים למסגרות, לרוב מספיקה מיד אחרי לעשות אימון יוגה, פילאטיס או אימון אינטרוולים של הליכה וריצה. מהצהריים אני ברשת, עוברת על תחקירים, על הליין אפ של התוכנית ואז איפור, שיער והלבשה. התוכנית היא בשידור חי ואני מסיימת בארבע ורצה ישר לילדים. לפעמים אחר הצהריים יש פגישות עבודה, כשגיא לא נמצא אימי עוזרת הרבה. היא האימא הכי טובה בעולם וזה לא מובן מאליו. הרגעים האלה שהמשפחה נרתמת מאד מחדדים לי שאין כמו משפחה". 

יש איזו תוכנית שהיית רוצה להנחות?
"הייתי מנחה בכיף הרבה תוכניות אבל כרגע אני אוהבת את התוכנית שאני מנחה עם קובי מחט". 

את צופה ב"האח הגדול"?
"כן. בעבר לא צפיתי אלא רק ב"הישרדות" בגלל המנחה. אבל מרגע שהתחלתי לדווח על התוכנית אני שם ומרגע שגיא הצטרף להנחייה, אז זו עוד סיבה למסיבה. למדתי לאהוב אנשים שם ויש כמה מהם שנכנסו לי ללב". 

אתם לוקחים את העבודה הביתה?
"אנחנו מדברים הרבה על עבודה, לא מעירים אבל מאירים ומתייעצים. אנחנו באותו מקצוע ויש לנו הרבה מה לתת זה לזה וזה כיף. ומה כבר אפשר להגיד לגיא? בעיקר כמה שהוא מהמם בעיני". 

>> 9 דברים שלמדנו על אהבה מיעל בר זוהר

הייתי רוצה לשיר כמו מארינה מקסימיליאן

אם לא היית מנחה/דוגמנית, איזה מקצוע היית בוחרת?
"שאלה גדולה. למדתי בתיכון אליאנס במגמת פסיכולוגיה-סוציולוגיה ובגלל שהתפרסמתי בגיל מאוד צעיר וגם בגלל הבית, הייתי בטיפולים פסיכולוגיים וחשבתי שאהיה פסיכולוגית או שאעבוד עם ילדים. אני אוהבת אנשים, אוהבת אינטימיות, אוהבת לחפור, לתת כוח למי שאיתי, אוהבת לעזור, אז כנראה שהייתי עושה משהו בתחום הטיפולי". 

יעל בר זוהר למגנוליה | צילום: דביר כחלון
יעל בר זוהר למגנוליה | צילום: דביר כחלון

איזה כישרון שאין לך היית רוצה?
"לשיר. הייתי רוצה לשיר מדהים כמו מארינה מקסימיליאן, כמו שירי מימון, שזו תהיה המתנה שלי ושיהיה לי את הכישרון הזה ולא אצטרך לבזבז שעות בשיעורי פיתוח קול. אני זוכרת כשהופעתי במחזמר 'לילה לא שקט', אמיר דדון, שהיה בתחילת דרכו, ראה שאני עושה חימום לקול ואמר לי 'עזבי, את לא צריכה את זה, תעלי ותשירי'. עניתי לו שזה לא עובד ככה. אז כן, הייתי רוצה כישרון מדהים בשירה, כישרון פנומנלי". 

איזה ספר מונח ליד מיטתך?
"סיימתי עכשיו את 'ללכת בדרכך' של ג'וג'ו מויס ואני ממליצה עליו בחום. הספר ריסק אותי ולא רציתי שיגמר, וכשנגמר בכיתי המון. עברתי ממנו לספר 'דברים שלא סיפרתי' של אזאר נפיסי, ספר חזק וקשה עם מלא תובנות ועכשיו אני צריכה ספר פחות כבד". 

מה היית עושה עם שעה נוספת ביום?
"ישנה. הייתי מוסיפה את השעה הזאת ללילה". 

מה יכול להוציא אותך משלוותך?
"אני לא ממש חיה בשלווה ולצערי אני יוצאת משלוותי מאוד מהר. אני טיפוס רגשני, אני רודפת צדק ואני מאוד עקשנית. אם יש משהו שחשוב לי ושאני מאמינה בו, אני לא אוותר עד שאצליח לשכנע את הצד השני. והאמת שלא רק שאני יוצאת מהר משלוותי, אני גם יכולה להוציא אחרים משלוותם".

הילדים שלך יודעים שאת יעל בר זוהר?
"כן, היום הם יודעים. כשהיו קטנים יותר ניסיתי להצניע את זה, לא רציתי לגרום להם לרצות את המקצוע הזה, אבל אנשים מזהים, ניגשים גם אלי וגם אל גיא ומבקשים להצטלם, אז אי אפשר להתחמק מזה. הם יודעים שאנחנו מפורסמים אבל אני לא עושה מזה עניין. אז אמנם אני יעל בר זוהר מהטלוויזיה אבל אני קודם כל אימא שלהם, שמרשה או לא מרשה להם לעשות דברים ושמה להם גבולות".