ילד משחק בבובות: הקמפיין החדש של ברבי ומוסקינו

מתוך הפרסומת לברבי מוסקינו | צילום: מתוך האינסטגרם @moschino
מתוך הפרסומת לברבי מוסקינו | צילום: מתוך האינסטגרם @moschino

שיתוף הפעולה בין ברבי לבית האופנה מוסקינו, הוליד קמפיין פרסומי שבו נראה ילד משחק בבובה. כך הצליח מעצב האופנה ג'רמי סקוט לערער את שלוותם של 1.3 גולשים ברשת

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני כשבוע וחצי השיק בית האופנה האיטלקי מוסקינו בובת ברבי החדשה "ברבי מוסיקנו", בשיתןף פעולה עם חברת מאטל, המשווקת את הבובה האייקונית. בהשראת הבובה הפאשניסטית הושקה גם קולקציית קפסולה מיוחדת עבור נשים, שעיצב המנהל האמנותי של בית האופנה ג'רמי סקוט.

כחלק מהמהלך השיווקי של הבובה, השיק בית האופנה קליפ פרסומת חדש, בו מופיע ילד שמשחק עם הבובה לצד הבנות. הילד, שנבחר בקפידה כך שיזכיר את דמותו של ג'רמי סקוט בעל הבלורית הבלונדינית, מישיר מבט למצלמה ומכריז לגבי הסטיילינג של ברבי מוסקינו "Moschino Barbie is so fierce!".

מתוך הפרסומת לברבי מוסקינו | צילום: מתוך האינסטגרם של @moschino
מתוך הפרסומת לברבי מוסקינו | צילום: מתוך האינסטגרם של @moschino
ג'רמי סקוט | צילום: GettyImages
ג'רמי סקוט | צילום: GettyImages

יחד עם הצגתו של הילד המתוק, צומחת אמירה חדשה מתוך משרדי ברבי, שהחליטו לשבור את המוסכמה החברתית לפיה בובות הן צעצוע ששייך באופן בלעדי לבנות, והם פונים כעת בצעד חסר תקדים ובאופן ישיר גם לבנים. בין אם מתוך האג'נדה או בין אם בעקבות הנראות הבולטת של הילד, סרטון הפרסומת נפוץ ברשת ועורר דיון רועש, כשתגובות הגולשים נעות בין חיוביות ותומכות במהלך, לבין סלידה מעצם המחשבה או הבעת רחמים כלפי הילד. הבובה אגב, ששווקה במהדורה מוגבלת, אזלה מהמדפים כשעה לאחר תחילת ההפצה, במחיר של 150 דולר לבובה.

"מה שאני אוהב בברבי זה שהיא המוזה האולטימטיבית והיא נתנה לי את ההשראה להפוך למעצב", סיפר סקוט בראיון למגזין People. הסטייל של מוסקינו משלב הומור ואופנה גבוהה וברבי מאפשרת לנו לשחק עם המראות האלה בדרך חדשה".

מתוך תצוגת האופנה של מוסקינו, אביב-קיץ 2015. שבוע האופנה במילאנו | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת האופנה של מוסקינו, אביב-קיץ 2015. שבוע האופנה במילאנו | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת האופנה של מוסקינו, אביב-קיץ 2015. שבוע האופנה במילאנו | צילום: GettyImages
מתוך תצוגת האופנה של מוסקינו, אביב-קיץ 2015. שבוע האופנה במילאנו | צילום: GettyImages

בין התגובות התומכות בסרטון הפרסומת שעלה ליו טיוב (שנכון לכרגע נצפה על ידי 1.3 מיליון איש) אפשר למצוא את Pandora Boxx, אחת ממלכות הדראג המפורסמות ביותר בארצות הברית, שכתבה "זה כמעט גרם לי לבכות! נהגתי לשחק עם אחותי בברבי והרגשתי בושה לאחר מכן. אני מאושרת מכך שאנחנו יכולים לתת לילדים פשוט להיות ילדים. תודה לכם על כך. גם בנים אוהבים בובות".

בטוקבק אחר מחה אחד הגולשים על השימוש בילד בעל תכונות נשיות וכתב "אני לא מבין למה אנשים חוגגים יצוג מביש של סטריאוטיפים הומואים". גולשים רבים נוספים הגיבו בצורה פחות עניינית כלפי סרטון הפרסומת ותקפו את הילד באופן אישי.

יש כאלה שגם פחות אהבו | צילום: מתוך אתר ABC
יש כאלה שגם פחות אהבו | צילום: מתוך אתר ABC

המהלך השיווקי אליו חברה יצרנית ברבי האמריקאית מאטל, אינו מפתיע. זה לא סוד שברבי נמצאת בפני צומת דרכים שעלולה למוטט את הבית המושלם שהיא וקן בנו במהלך השנים. בשנים האחרונות המכירות צנחו ובתחילת השנה המתחרה HASBRO  עומדת לצאת במהלך שיווקי רחב ותשווק בובות של נסיכות דיסני, כשהנסיכה אלזה מהסרט המצליח FROZEN  צפויה להוות תחרות של ממש למותג האייקוני.

ברבי מוסקינו | צילום: מתוך האינסטגרם של @moschino
ברבי מוסקינו | צילום: מתוך האינסטגרם של @moschino