יין על האש

פחמים – יש, בשר – יש, פיתות – יש, אבל מה עם היין? במיוחד ליום העצמאות, או בשמו השני: חג המנגלים, אנו מציגים בפניכם את המדריך להתאמת היין לאוכל שאתם שמים על האש

88 שיתופים | 132 צפיות

מנגל הוא סוג של אמנות, בייחוד בקרב הישראלים. בכל חבורה יש את האחד שאחראי על תיבול הבשר, את האחד שלוקח עליו את משימת הנפנוף והצלייה של הבשר, וכמובן, איך אפשר בלי המומחה ליין – האחד שמתאים לנו את הבקבוק הנכון לכל סוג בשר.

למרות הקלישאות על המנגל של יום העצמאות, ניתן ליהנות מבשר המנגלעל סוגיו השונים שהוא מלווה ביין. למרות שבילוי הברביקיו הישראלי כולל לרוב ישיבה בפארק ציבורי או על שפת הים, הדבר לא אומר שאי אפשר להתפנק עם יין איכותי.

חשוב לציין שאתם לא חייבים להיסחב עם כוסות היין לטבע. יין טוב ניתן לשתות גם בכוסות פלסטיק בלי לפגוע באיכותו או במעמדו. איך יודעים איזה יין להתאים לאוכל שאתם שמים על האש? קבלו מדריך קצר וגם כמה טיפים לשתיית יין בשטח.

יין לבשר, לעופות ולדגים

דגים על האש – ברוב המקרים, תיבול דגים העשויים על האש אינו כולל שימוש בהרבה רטבים, אלא מורכב משמן זית, לימון ועשבי תיבול. יין רוזה קר (קר מאוד, שאותו תשלפו מאותה צידנית שבה שמתם את הבירה) יהיה מושלם לליווי הדג. לרוב, הרוזה האיכותי והיבש עשיר בטעמים פירותיים עדינים, שלא יאפילו על טעמי הדג ולא יעלו ברמת החומציות מזו של הלימון.

לאוהבי עוף על האש – אם אתם משתמשים בתיבול פיקנטי או חמוץ-מתוק, כוס של יין לבן מזן אמרלד ריזלינג או גוורצטרמינר המוגש צונן, תהיה ליווי מושלם. טעמי היין המתובלים יחד עם הפיקנטיות של רוטב העוף, יהפכו את הטעמים בפה לחגיגה עשירה וטעימה.

לאלו מכם המעדיפים בכל זאת יין אדום, כדאי לבחור ביינות אדומים שאינם כבדים מאוד, אלא קלים ועשירים בטעמי פירותיות, כמו השיראז, הקריניאן או הפינוטאז' הצעירים.

כשמדובר בבשר רציני יותר, כלומר המבורגרים, קציצות קבב ביתיות או קבב רומני קלאסי, אפשר כבר להתקדם ליינות עשירים יותר, שעברו מעט התיישנות בעץ, לא כבדים מדי, על מנת שלא יאפילו על טעמי הבשר. בלנד כמו יוגב קברנה שיראז או יוגב קברנה פטי ורדו יכולים להיות מושלמים לטעמי הבשר, שכן נוכחותם מספקת אך לא מאפילה על טעמי הבשר העשירים.

אנטריקוט וצלעות טלה – זהו כבר אתגר רציני (במיוחד אם הם מגיעים אחרי המנות שהוזכרו קודם). כאן יש להתחשב מעט בתנאי השטח. אם אתם מארחים בבית – אל תהססו ופתחו בקבוק יין ישראלי, רצוי מזני הקברנה סוביניון ו/או השיראז, כאשר הטובים בהם עברו התיישנות בת לפחות שנה והם מלאים ועשירים בטעמים אשר יתנו "פייט" מתאים למנות הבשר העשירות.


הולכים על המבורגרים? אתם יכולים לבחור ביינות עשירים, אך שלא יהיו כבדים מדי

טיפים לשתיית יין בשטח

הבחירה בלעשות "על האש" אינטימי בבית או בבית החברים מלווה ביתרון גדול הבא לידי ביטוי בתנאים האופטימליים לשתיית יין (כוסות יין מזכוכית, טמפרטורת הגשה אידיאלית, יכולת לפתוח את היינות במועד המתאים וכו'). בשל כך, חשוב לא להסס לנצל את כלל היתרונות שעומדים לרשותכם, גם כאשר אתם יושבים במרפסת ואוכלים מכלים חד פעמיים.

אלה שבכל זאת בוחרים בפיקניק בחיק הטבע יכולים להשתמש בטיפים הבאים:
1. היום ניתן לקנות כוסות יין מפלסטיק – זה נוח ועדיין מעניק את התחושה שאנחנו נותנים כבוד ליין. חשוב שכוסות הפלסטיק יהיו שקופות. בחרו בכוסות האיכותיות יותר, הגדולות מעט מהכוסות הרגילות. אולם, אם אין כוסות כאלה בנמצא, אל תפחדו לשתות את היין בכוס פלסטיק רגילה.

2. עדיף להימנע מכוסות קלקר.

3. למגדילים ראש – היום מאוד טרנדי לשתות את היין בכוסות יין ללא רגל. כוסות אלה נמצאות היום בכל החנויות לכלי בית. זה פרקטי ומעצים את החוויה.

4. אם נפלתם על מזג אוויר חם מהצפוי, למרות הקלישאות סביב הטמפרטורה של היין האדום, אל תהססו לצנן אותו מעט. אפשר לשים את הבקבוק בצידנית עם מעט קרח כרבע שעה לפני ההגשה – זה יהפוך את חוויית השתייה לנעימה וטעימה הרבה יותר.

והכי חשוב: לאחר שהכנתם את רשימת הבשר שאתם מתכננים לקנות, אל תשכחו להעבירה למומחה היין שבחבורה, כדי שזה יידע לבחור את הבקבוק המתאים לכל מנה.