יופי של אמא: אביטל אברג'ל

השחקנית אביטל אברג'ל לקחה פסק זמן מקדמת הבמה והיום היא אמא במשרה מלאה לתאומות בנות שמונה חודשים. נפגשנו איתה לשיחה על אימהות, על הגוף שהשתנה בהריון ועל סודות הטיפוח שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחר ששיחקה בסדרות טלוויזיה ("החבר'ה הטובים", "האישה האחרת" ועוד) ובסרטים ("משהו מתוק", "חובו של אהרון כהן"), לקחה אביטל אברג'ל פסק זמן מקדמת הבמה והקדישה את זמנה לציור ולאמנות דיגיטלית (מעצבת ראשית בסדרה "הפרויקט הירוק" ב-HOT). היום היא בת 35, נשואה בשנית (לאחר נישואים ראשונים לקובי אוז), ובעיקר אמא במשרה מלאה לתאומות אריאל ורומי שנולדו לפני שמונה חודשים.

טיפ מנצח: לנוח בכל הזדמנות

איך עבר עלייך ההריון ומה היה לך הכי קשה?
"ההריון לא היה פשוט, מכיוון שאני די קטנטונת במבנה שלי וסחבתי תאומות. בחודש שישי כבר נראיתי כמו בחודש תשיעי. אבל הדבר שהיה לי הכי קשה הוא הלידה בשבוע 28. זה פחד שאי אפשר להסביר. כשהגעתי לקופת חולים, הרופא אמר שאני כבר בפתיחה של ארבעה סנטימטרים ושלח אותי לבית חולים. החזקתי שם מעמד עוד ארבעה ימים עם צירים, ולבסוף נכנסתי לניתוח קיסרי דחוף. למזלי, זו היתה המשמרת של הרופא שלי מקופת החולים, שהיה המלאך שלי בלידה הזו. שלושה חודשים הבנות היו בפגייה, וזו היתה תקופה קשה מאוד. זה סוג אחר של לידה וסוג אחר של התמודדות. אני מקווה מאוד שבהריון הבא לא אצטרך לעבור את זה שוב".

כמה עלית במשקל בהריונות ואיך חזרת לעצמך?
"עליתי כמעט 20 קילוגרם, ואת הרוב כבר ירדתי. כדי לחזור להיות ממש דקיקה נשארו לי שישה-שמונה קילוגרם, ואני מאמינה שתוך פחות מחצי שנה אצליח. מה שגרם לי לרדת במשקל לאחר הלידה היה הטיפול בתאומות ושאיבות החלב. עד חצי שנה לאחר הלידה שאבתי להן כל שלוש שעות, לאחר מכן ירדתי לפעמיים ביום, וכך זה נמשך עד היום. השאיבות עוזרות לרחם להתכווץ ותורמות לירידה במשקל. רציתי מאוד להיניק אותן אבל זה לא הסתדר".

איך את שומרת על המראה שלך?
"מדי פעם אני ישנה קצת יותר, ואז אני נראית טוב יותר. שינה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר כדי להיראות חיונית, בריאה וחזקה, אבל מאז לידת התאומות אני לא ישנה הרבה. שנת היופי שלי הצטמצמה לעשר דקות, וגם אין לי זמן להתעסק בעצמי. אבל בכל זאת, פעם בשבוע אני הולכת לדיקור סיני כדי להחזיר את כל החוסרים שנוצרים בהנקה ולאחר הלידה. יש לי חוסר גדול מאוד בברזל, והדיקור מרגיע ומאזן אותי, והוא הזמן שלי לעצמי. לא מזמן אפילו הסתפרתי אחרי שנים שהייתי עם שיער ארוך".

מי עוזר לך עם הטיפול באריאל וברומי כשאת משקיעה בעצמך?
"בעלי עוזר לי מאוד כשהוא יכול, וכמובן המשפחה – האחיות שלי, ההורים של בעלי, כל מי שיכול לעזור – מבורך. אחרי הלידה אחותי עזבה את הבנות שלה לשבוע ובאה להיות איתי. היום יש לי מטפלת מדהימה שעוזרת לי מהבוקר עד הצהריים, וככה אני יכולה לצאת מדי פעם".

על מה את לא מוותרת מבחינת טיפוח?
"מקלחת וצחצוח שיניים – דברים בסיסיים שמאז הולדת התאומות הפכו אצלי לטיפוח. חשוב לי גם לסדר גבות, גם אם אני רוב הזמן בבית, ואני מסדרת אותן בעצמי. אם אני מצליחה גם לשבת במדיטציה מדי פעם, זה מבורך. אני מרגישה שהאושר מהורות הוא היופי שיוצא החוצה גם בלי יותר מדי טיפוח".

מהו טיפ הטיפוח שלך לאמהות עסוקות?
"לנוח בכל הזדמנות, לישון, להירגע, לאכול טוב, ולא לשכוח לדאוג לעצמך. יש לי שתי נסיכות קטנות שגורמות לי לשכוח את עצמי לגמרי. צריך לזכור שככל שהאמא רגועה ונינוחה יותר, כך גם הילדים. מבחינתי הטיפוח הוא עניין פנימי יותר מאשר חיצוני".