יובל לוי חושפת: "הייתי במערכת יחסים אלימה"

יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל
יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל

הקשר האלים והאובבססיבי שהייתה בו, מערכת היחסים שפיתחה עם זוג נשוי וההתנסויות שלה עם נשים. יובל לוי ("האח הגדול") חזרה לארץ, אז תפסנו אותה לריאיון חסר מעצורים ועם הרבה שיער גוף

88 שיתופים | 132 צפיות

פעם היא הייתה ממקבלת, כלומר יוצאת במקביל עם שניים. היום היא רואה את עצמה אישה קווירית שהזהות המגדרית שלה עמומה וחורגת מהנורמה. "אני אישה, אבל לא מזדהה עם כל התכתיבים הנשיים הנורמטיביים", אומרת יובל לוי (32), המתמודדת הבלתי נשכחת מהעונה האחרונה של "האח הגדול", ואישה מרובת כשרונות. "אני מרגישה נשית וסקסית, אבל אין לי למשל בעיה עם שיער בכל מיני מקומות, תכונות שנתפסות גבריות".

>> בעקבות הווידוי של יובל לוי: למה גבר שממקבל נחשב "זיין" ואישה שממקבלת היא "זונה"?

הקליפ שהיא הוציאה לפני כשנה ושודר ב-MTV, למשל, מבטא היטב כיצד היא שוברת כל טאבו מגדרי אפשרי ושלל מוסכמות מיניות. הכוכב של הקליפ הוא שיער בית השחי המפורסם שלה, שמגיע עם תוספות מפוארות עד המותניים. "אני אוהבת לקחת אלמנט ולהקצין אותו", היא אומרת, "ולי נראה טבעי שיש שיער בראש, ברגליים, בבית השחי ובשפם – למרות שאת זה ספציפית אין לי".

>> יובל לוי לא לבד: המפורסמות שלא מסירות שיער מהגוף

"הנה, בשנים האחרונות פתאום יש לנשים גבות עבות", היא ממשיכה, "ובתקופת חיים אחרת, אם היינו מלאות היינו נחשבות הכי סקסיות. לפעמים המוזר מושך ולפעמים הוא מרתיע, ואת זה אני מביאה גם באמנות שלי. בסוף הקליפ אני מגלמת את ישו ב'הסעודה האחרונה', כולם שם בעירום".

"אני מעלה תמונות חשופות, אבל כשמדובר בגברים אין עם זה בעיה. אני מועלמת מהמרחב. לביונסה יש תמונות יותר פרובוקטיביות, אבל כבת ישראל יש רצון לחנך את מי שלא מתיישרת עם הנורמה וזה מקומם"

 

קשה להיות יובל לוי. קשה מאוד אפילו. לפעמים גם מלחיץ, ולפעמים זה גם קצת כיף. תלוי את מי שואלות. בדבר אחד אין ספק, היא לא מחליקה לאנשים בקלות בגרון. היא אחרת והיא שונה, יש כאלה שהיא נראית בעיניהם קצת חייזרית, ואחרים ירוממו את השונות שלה. אבל חייבות להודות, היא מרתקת ומסקרנת, ובעיקר מוכיחה שאנחנו לא חייבות להיכנס לאף תבנית. שווה להיכנס לראש המיוחד שלה, שמפוצץ בדעות שהן הכי רחוקות מהמיינסטרים, כי היא עושה את זה בשיק וסגנון (כפי שמעידים 20 הקעקועים שעל גופה), ובשיא האותנטיות.

בעולם המושגים שלי, קשה להיות יובל לוי ואיך זה לך?
"לא קל להיות יובל לוי, במשך שנים היה לי מאד קשה, אבל אני חושבת שהיה לי הרבה יותר קשה להיות מישהי אחרת. זה היה אוכל אותי מבפנים. זה נעשה יותר פשוט ככל שאני מקבלת את עצמי. יש ערך בלא להיות באזור הנוחות. אני מעזה ואני חווה דברים בעוצמות, גם עונג וגם שמחה, ומסע חיי מיוחד. אנשים משליכים סטיגמות, ועליי יגידו אישה חילונית, שמאלנית, טבעונית, והדבר הנכון מכל זה הוא שאני אישה".

איך היית רוצה שיראה הקשר הזוגי הבא שלך?
"זה תלוי אדם זה ועניין של כימיה, כך שזה יכול להיות גם עם קוויר ועם טרנסית. אני פאן סקסואלית, שזה אומר שאני יכולה להימשך לאדם לא לפי הזהות המגדרית או הנטייה המינית, אלא החיבור לאישיות, לנשמה".

יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת פפיונים: בובה מאצ׳ו
יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת פפיונים: בובה מאצ׳ו

מדובר במולטי טאלנט. היא משוררת ואמנית ספוקן וורד, שחקנית ובעלת טור אישי, מעצבת תלבושות שגם מעבירה סדנאות בכתיבה, ועכשיו היא גם מחזקת את המוזיקה בחייה.

איזה תגובת קיבלת על הקליפ?
"הוא עורר זעם. לא צנזרתי אותו. רואים ישבנים, אבל לא יותר. יש בארץ צנזור לרשתות חברתיות ואני סובלת מזה. יש לי 30 אלף עוקבים ולא קל למצוא את החשבון שלי. אני מעלה תמונות חשופות, אבל כשמדובר בגברים אין עם זה בעיה. אני מועלמת מהמרחב. לביונסה יש תמונות יותר פרובוקטיביות, אבל כבת ישראל כולנו אחים ויש רצון לחנך את מי שלא מתיישרת עם הנורמה וזה מקומם. לפני כמה ימים ראיתי תמונה שחברי שיתפו, של דוגמנית ישראלית שמעלה הרבה תמונות בעירום. אין לה הרבה עוקבים ומי ששם, הם אנשי תרבות ואמנות. כשאני מעלה משהו, החשבון שלי נחסם ואני לא יכולה להיות חופשיה במרחב. כמעט דיווחתי על זה כשראיתי את התמונות שלה, ושאלתי את עצמי איזה כעס זה מעורר בי שמישהי מצליחה לעשות את זה ואותי הסביבה חוסמת. אין בצילום אלימות נשית כלפי אחרים, נותנים לגיטימציה לאלימות גברית אבל אישה שחוגגת את עצמה, זה מקומם אותנו, ומוציא מאיתנו אלימות וקשה לי עם זה".

קשה להיות מרובת כישורים, זה גורם לפיזור?
"היה יכול להיות יותר נוח עם כישרון אחד אבל זה היה נמאס עליי מהר. היום אני רואה את עצמי כמוזיקאית יוצרת, זמרת ומבצעת, אבל ההגדרה הכי נכונה שלי היא פרפורמרית".

מה עשית כשפרצה המלחמה?
"בזמן המלחמה צילמתי סרט בגרמניה. טענו שברחתי מהארץ אבל הייתי הישראלית היחידה שם ועשיתי הסברה למען ישראל. חזרתי אחרי כל הפסטיבלים סביב הסרט שם אבל אני רוצה להיות כאן, זאת השפה שלי והמדינה שלי ואני רוצה לחזור לבמה. לתיאטרון מאוד קשה להיכנס כי זו קליקה סגורה ובמאים עובדים עם אותם שחקנים שהם מכירים. זה מתסכל כי התיאטרון העצמאי סובל ממחסור בתקציבים. זה לא כל כך קורה וזה די כואב שאני מחוץ ללופ".

יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת: אן ברקוביץ
יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת: אן ברקוביץ

קראו לי נימפומנית

היא נולדה בקבוצת כנרת. המשפחה עברה במוקדם לחיפה כי אביה היה סטודנט בטכניון. בגיל 4 וחצי הם עברו לישוב הקהילתי יובלים במשגב והיא גדלה שם עד גיל 18. אביה הוא עובד אינטל ואימא בעמותה שעוזרת לנפגעי נפש. היא הבכורה, אחריה נולדו אח, כיום בן 28 ותאומים, בן ובת בני 24. "אנחנו משפחה מבריקה, כולם אצלנו חכמים. האחים שלי נלחמו בעזה ובצפון ואחותי עסקה בהסברה בדובר צה"ל.

היית חריגה במשפחה?
"נולדתי מאוד רגישה ותמיד הרגשתי שונה וחריגה. הורי קיבלו חתיכת תיק והיה לי קשה למצוא רגישות ואמפטיה בסביבה. אני תמיד הרגשתי אחריות כלפי החלש. לא יכולתי לראות מישהו שנשאר לבד. הייתה ילדה שעלתה מברית המועצות ועשו עליה חרם כי ולא הסכמתי, אז גם אותי החרימו. היו לי גם בעיות קשב קלות. קראתי בשקיקה ומגיל 9 כתבתי יומן עםסיפורים ושירים ומחזות. רק כשהגעתי לחוג דרמה הרגשתי שאני יכולה למצוא את עצמי. הביטחון שלי השתפר גם בלימודים והרגשתי נוח חברתית. המיניות היא חלק בלתי נפרד ממי שאני מגיל צעיר. הייתי מינית מאוד. הייתי חרמנית מגיל 12, מאוננת, חולמת, מפנטזת על נשיקות ומתחרמנת".

"בזמן המלחמה צילמתי סרט בגרמניה. טענו שברחתי מהארץ אבל הייתי הישראלית היחידה שם ועשיתי הסברה למען ישראל. חזרתי ואני רוצה להיות כאן, זאת השפה שלי והמדינה שלי"

 

מתי הייתה לך זוגיות ראשונה?
"כבר בכיתה ט׳ היה לי חבר רציני. שכבתי אתו פעם ראשונה בגיל 15 וחצי. הייתי משתפת אותו במה אני עושה ומה נעים לי, ובין החברים זה היה נראה משהו קיצוני. קראו לי נימפומנית".

היו לך ניסיונות עם נשים?
"ביום הולדת 16 נסענו מהצפון למסעדה בעיר הגדולה. הרגשתי בבוהמה. המלצרית ששירתה אותנו הייתה שחרחורת, עם מראה קצת גותי, וכל הארוחה פינטזתי שאני מתחילה איתה, אבל הוריי היו שם וקיבלתי רגליים קרות. כל הדרך חזרה לצפון היא לא יצאה לי מהראש ופינטזתי שאני עולה על רכבת לתל אביב ומתחילה איתה. לא עשיתי את זה, אבל היו לי קשרים עם נשים. באילת פגשתי מישהי ועניין אותי לנסות את מה שלא מימשתי עם המלצרית. שתינו ורקדנו על החוף, התקרבנו והתמזמזנו, ואז חברה שלי ראתה אותי ולא הבינה מה קורה ליובל אז שוב חטפתי רגליים קרות. מאז היו לי עוד התנסויות קטנות עם נשים, עד שהיה לי קשר עם זוג נשוי".

יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל
יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל

מה?
"הם היו חברים שלי והקשר היה רגשי. הרגשתי שניתנה לי הזדמנות לקשר שיש בו כמות ביטחון גדולה, והרגשתי זכות שנותנים לי להציץ לקשר שלהם. נרקם בינינו קשר מיוחד".

בסוף למי את נמשכת יותר, לגברים או לנשים?
"לגברים. אני אוהבת זין. זה פיזי נטו, אבל זה רק השכבה הראשונה. זה יכול מהר להתפייד כי משיכה זה לא מספיק. יש עניין של שיח ותקשורת, ואנשים שיכולים לגלות לי משהו על עצמי. לתת לי להרגיש שאני מתפתחת זה מושך אותי יותר ממשיכה מינית. הכי חשוב לי זה עומק ואינטימיות. חושבים שאם אני אוהבת זין, זה כל זין וכל מיניות, אבל זו לא הזמנה. אני דורשת דיוק, זה הכל בניואנסים. בכלל, לדבר על מיניות זה עדיין מוקצה, אבל יש כל כך הרבה רבדים".

מה הייתה מערכת היחסים הכי קשה שהיית מעורבת בה?
"מערכת יחסים אלימה עם בחור הולנדי, שהחלה לפני הקורונה ונמשכה 8 חודשים. הוא בן גילי, פריבילג מרשים שעשה דוקטורט בפסיכולוגיה. הוא מאוד גבוה והדליק אותו שאני קטנה יחסית ועם שיער שחור, אבל הוא היה מסובך עם בעיות. הוא סבל מאובססיה, כל הזמן טלפונים, חוסר ביטחון וסיפוק צרכים מיידי שזה ילדותי. הוא אובחן עם הפרעת אישיות והתחיל טיפול, והייתי איתו בקשר בתהליך. היה בי כעס כי זה גרם לי להרגיש קורבן, אבל מצד שני הסתכלתי בפרספקטיבה רחבה וזה עורר בי חמלה כלפי עצמי. כי אם הייתי ממשיכה לכעוס, הייתי מרגישה מנוצלת וטיפשה. בסוף נהיינו חברים, לא בקשר מיני ורומנטי".

את חושבת שתרצי יום אחד ילדים?
"כרגע אני לא רואה איך זה עומד לקרות, ולא מרגישה מוכנה. בשנה האחרונה זה עובר לי בראש אבל לא יודעת אם זה יקרה. אני יכולה להקפיא ביציות אבל זה יקר ועוצר את החיים. חברה שלי עשתה את זה ומאוד סבלה, ואני סובלת מבעיות הורמונליות. המחזור החודשי שלי ארוך עם דימומים קשים וסחרחורות. הרפואה הנשית הכי פחות מפותחת, אמצעי המניעה הם נשיים, לגבר אין גלולה או התקן תוך פיני. למה אין להם מתג שאפשר לפתוח ולכבות, ואז הוא גומר וזה לא יוצא החוצה ולא מסכן את האישה?".

יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת פפיונים: בובה מאצ׳ו
יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת פפיונים: בובה מאצ׳ו

היכן את רואה את עצמך בגיל 40?
"יו, את עושה לי ממש טיפול. לפעמים קשה לי לדמיין את העתיד, במיוחד עכשיו. אני מנסה להגיד שאוציא שירים ויהיו הופעות, אבל מנסה להישאר פתוחה. גם ל'אח' לא חשבתי שאלך".

ושרדת 69 ימים.
"נכון. אברהם מאוד מצא חן בעיניי, אבל הוא היה מאוהב בספיר, ועדיין אני מאוד אוהבת אותו והוא בליבי. עם יאיר היה חיבור פיזי, שבלתי ניתן היה להימנע ממנו בתקופת התוכנית. משהו בכימיה שבינינו נתן לי תחושת ביטחון. יש ביאיר משהו מנחם, מגע דואג שמרגיש כמו בית. היום אין לי קשר כמעט עם הדיירים. אני אוהבת את ינקי ויש לי קצת קשר עם יאיר".

היית הולכת לריאליטי נוסף?
"כן. המירוץ למיליון'. הייתי יכולה להיות מאוד טובה, יש לי יצר הישרדות טוב. אני יכולה לקפוץ מגבהים ולאכול דברים מוזרים, וכיף איתי אם אני לא במחזור".

עם יד על הלב, התעוזה והשונות שלך לא מפחידים אותך לפעמים?
"זאת אני. פגומה. כולנו קצת פגומים, אבל לפעמים מרגיש לי שאזדקן לבד ולא אהיה מאושרת, למרות שאני מעדיפה להיות לבד מאשר להיות בודדה ביחד, בזוגיות שלא מתאימה לי. אין לי בעיה להזדקן לבד בשלווה וקבלה. זה בסדר לא להיות באמוק על זוגיות רק מתוך הפחד להיות לבד".

יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת פפיונים: בובה מאצ׳ו
יובל לוי | צילום: זוהר דוידוב, סטיילינג: יובל לוי, ע. סטייליסטית: יובל זר אביב, שיער ואיפור: סימיטל אטאל, מעצבת פפיונים: בובה מאצ׳ו