חדש חדיש ומחודש – העיצוב הממוחזר שיעשה לכם את הבית

גלריית GLOW | צילום: יח"צ חול
גלריית GLOW | צילום: יח"צ חול

הוא טוב לסביבה, טוב לכיס, פרקטי ויפה. כך תיישמו את טרנד הקיימות בעיצוב הבית שלכם

88 שיתופים | 132 צפיות

הוא רחוק מלהיעלם, מטלטל את העולם וגורם כמעט לכל אחת ואחד מאיתנו לחשב מסלול מחדש. עידן הקורונה לא הולך לשום מקום ולמרות שאנחנו בעיצומה של אחת התקופות הקשות, אפשר לתת לו קרדיט לפחות לגבי דבר חיובי אחד: הוא מחזיר את טרנד הקיימות ומציב אותו בקדמת הבמה של סצנת עיצוב הפנים הבינלאומית. אז תגידו שלום ולא להתראות לכורסאות העור המעובד וקבלו בברכה את פרטי ה-HOME MADE ומגמת העשה זאת בעצמך. 

נכון, בניגוד לתחזיות המוקדמות משבר הקורונה לא גרם לנו לעשות שיפטינג של ממש אבל אם מקלפים את השכבות אפשר לראות כיצד חודשים של טראומה גרמו לרבים מאיתנו להתכנס בתוך עצמם וללמוד להסתפק במועט. נראה שגם אלה שלא נפגעו בהכרח כלכלית הפכו לפחות פזרנים ויותר ממוקדים בצרכים ובבחירות שלהם.  

עיצוב סקולה בהנחיית מירי בלבול | צילום: נויה שילוני חביב
עיצוב סקולה בהנחיית מירי בלבול | צילום: נויה שילוני חביב

כך גם בעיצוב הבית: מהצצה לקולקציות עיצוב הבית שמתכננים המותגים הגדולים לתחילת שנת 2021, הפריטים נוטים לקו טבעי, גולמי אותנטי ולא מצועצע. גם חובבי העיצוב עצמם מצביעים ברגליים, מפגינים ענווה ומכירים ביופי של פריטים משוחזרים ומשודרגים שמאפשרים לנו לא רק לחסוך בעלויות ולשמור על הסביבה אלא גם לייצר עיצוב פרסונלי שלא נראה כמוהו אצל אף אחד. 

שולחן עשוי מתכת ממוחזרת ואדני רכבת של מעצב הרהיטים יפרח בן צבי | צילום: שי אפגין
שולחן עשוי מתכת ממוחזרת ואדני רכבת של מעצב הרהיטים יפרח בן צבי | צילום: שי אפגין

אז אם גם אתן נשאבות לטרנד שכובש את העולם אבל לא בדיוק יודעות איך וממה להתחיל ואיפה לחפש, כדאי שתתחילו דווקא בגראז'ים ובאזור התעשייה שקרובים למקום מגוריכן. לשיטתה של מירי בלבול, מומחית הום סטיילינג ובעלת ביה"ס סקולה, אפשר ליצור פריט עיצוב חדש ומדליק כמעט מכל דבר: "ההמלצה הכי טובה היא פשוט לפקוח את העיניים ולשים לב מה זורקים השכנים בסביבתכם הקרובה. דווקא מאותן כורסאות מרופטות שנזרקות בקרן הרחוב, הכיסאות המתנדנדים, הצנצנות שמושארות מעל פחי המחזור, צינורות אינסטלציה ועצים מפורקים אפשר ליצור פריטים מטריפים out of context, שבלי להתאמץ יותר מדי יכולים להקפיץ ולשדרג את העיצוב בסלון, בחדר הילדים או בחדר השינה מקצה לקצה. לפעמים הפריטים הללו לא דורשים יותר מדי עבודה – ריפוד בבד חדש, פוליטורה, ניקיון או חיזוק של הברגים יעשו את העבודה. אלה שלא חוששים להפשיל שרוולים וליצור בעצמם יוכלו לקבל שפע של רעיונות ברחבי הרשת, בסרטונים וכתבות וגם בקבוצות פייסבוק של חובבים ואנשי מקצוע, שממחישים שלב אחרי שלב כיצד הם יוצרים את הפריטים. 

עיצוב סקולה בהנחיית מירי בלבול | צילום: נויה שילוני חביב
עיצוב סקולה בהנחיית מירי בלבול | צילום: נויה שילוני חביב

החוכמה היא לא לחשוש. למתוח את הגבולות וליצור piece אחד או שניים שיהיה להם אימפקט אמיתי בחלל. המטרה היא לא להעמיס אלא לשלב בעיצוב הקיים פריטים שיתבלטו במידה ביחס לקיים דווקא בזכות הארעיות וחוסר השלמות שהם טומנים בחובם. ממש כמו בתורות המזרח, הבחירה בקווים שאינם נקיים או מוגדרים היא שתייצר את אפקט הוואו בעיצוב החדרים השונים. הפריטים הלא מושלמים האלה יוסיפו טוויסט מתבקש בעיצוב המודרני ויראו נפלא גם בחדרים שמעוצבים בסגנון אקלקטי, קלאסי ותעשייתי כמובן".

עיצוב תלמידות סקולה בהנחיית מירי בלבול | צילום: בועז לביא
עיצוב תלמידות סקולה בהנחיית מירי בלבול | צילום: בועז לביא

לדברי בלבול אפשר עם הפריטים הללו לייצר קירות כוח מיוחדים, גופי תאורה, גבי מיטה ואפילו ספריות ומדפים, אבל החשוב מכל הוא לפתח יכולות עריכה, לא להגזים ולשמור על מינונים הגיוניים. "צריך לדעת מתי לעצור, להתבונן על החלל בעין אובייקטיבית וביקורתית ולעבוד בשלבים. אם עושים זאת נכון אפשר ליצור קונספטים מופלאים. תמיד אפשר להיעזר גם ביד מכוונת ומקצועית ויחד איתה להפוך את הבית שלכם ליחיד במינו, עם אופי משלו שמשלב בין חדש לפריטים שיש מאחוריהם סיפור והיסטוריה".