דוגמה לציבור? הטרנד המשונה שכובש את עולם העיצוב

גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ
גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ

2020 הייתה שנה כל כך אפלה, שזהו ככל הנראה ההסבר לטרנד הרותח של הרגע בעולם העיצוב: שילובים משוגעים בין הדפסים וצבעים. כך תאמצו אותו נכון

88 שיתופים | 132 צפיות

2020 הייתה שנה לא פשוטה, וזאת ככל הנראה הסיבה לטרנד הלא שגרתי הזה שמשתלט כרגע על עולם עיצוב הבית. בתי העיצוב הגדולים חושפים לאט לאט את הקולקציות שלהם לשנה הבאה, והתמונה שמצטיירת היא ששנת 2021 הולכת להיות שנה של הדפסים ייחודיים ודוגמאות לא שגרתיות. גולת הכותרת: הטפטים, כן, הטפטים עושים קאמבק.

גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ
גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ

אנחנו תמיד בעד תעוזה ושילובים מגניבים, אבל איך עושים את זה בלי להפוך את הבית לסט של "מופע שנות השבעים"?. כמה טיפים חשובים לפני שאתן רצות להדביק טפטים על הקירות ולהחליף את הריהוט בסלון:

"הדבר הכי חשוב כשניגשים להלביש חלל הוא לבנות סיפור מסגרת ולאורך כל התהליך להיצמד לקונספט. אם נעשה את זה נכון נוכל ליצור חלל עשיר ומלא ברבדים, שמורכב מדוגמאות עשירות וטקסטורות מגוונות שיוצרות עניין בחלל", מסבירה שרית גולדשטיין, סמנכ"לית השיווק של גולדשטיין גלרי טפט. לדבריה, גם אם התוצאה המבוקשת היא גרנדיוזית, צבעונית ופרועה, בחירת הדוגמה צריכה להיות מנומקת ומכוונת מטרה.

"סגנון הפיוז'ן, שהופך ליותר ויותר פופולרי, מאפשר ללכת לקצוות, אבל חייבים להיצמד לסכמה מסוימת אחרת ייווצר מהר מאוד מיש-מש שרק יפגע בחלל", מזהירה גולדשטיין. "לכן מומלץ להתחיל לבנות את הקונספט עם ההדפס הדומיננטי, וממנו לגזור דוגמאות תואמות שילוו אותו. ההדפס הזה ייתן את סיפור המסגרת, הוא יהיה השחקן הראשי. הוא יכול להיות נועז מבחינת הגוון, גודל הדוגמה או המרקם שלו, כשהתפקיד של שאר ההדפסים הנלווים אליו הוא להעצים אותו. להדפסים הנלווים יש תפקיד חשוב בעלילה, ובעין בלתי מזוינת הם נחשבים לכוכבים לכל דבר. כך נקבל מראה עשיר ומתוחכם אבל במידה".

לדוגמאות יש משקל אדיר ביצירת האווירה והקניית אופי לחלל, חוזרת ומדגישה גולדשטיין. "החוכמה היא ליצור הרמוניה ממבט ראשון, אבל צריך לזכור שהעין האנושית נחשפת לחלל בשלבים", היא מסבירה. "כשמתחילים להתעמק בחלל ולקלוט את הדקויות יבלטו דוגמאות המשנה שהופכות את החלל להרבה יותר מתוחכם ומעניין. לכן, לא הייתי משלבת, למשל, דוגמאות מדליונים או דוגמה של חותם המלך יחד עם צורות גיאומטריות כמו מעוינים ומשולשים, כמו שלא הייתי מכניסה לחדר קלאסי צורות גיאומטריות, פרט לפסים, כי זה מתנגש עם מהות הסגנון. למראה מודרני תתאים צבעוניות בהירה שהדוגמאות מתמזגות בה, אבל אם אנחנו מכוונים למראה יותר דרמטי וחורפי כדאי להתמקד באלמנטים צבעוניים עם טקסטורות מנוגדות שידגישו את הדרמה בחלל".

סטודיו קרמיקה | צילום: יח"צ
סטודיו קרמיקה | צילום: יח"צ
גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ
גולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ
ספה של יפרח בן צבי | צילום: שי אפגין
ספה של יפרח בן צבי | צילום: שי אפגין

לשיטתו של מעצב הרהיטים יפרח בן צבי, כדי לייצר את האווירה המדויקת חייבים להתעמק באיך הדוגמאות ישתלבו יחד. רגע לפני שקונים, חשוב להצטייד בדוגמאות של האלמנטים שכבר קיימים ואז להרכיב מכלול. לדבריו, זוהי הדרך היחידה לייצר קומפוזיציה מאוזנת, וזה לא נעצר שם – צריך גם להבין לאן מיועדת הדוגמה המבוקשת, כי יש הבדל גדול כיצד היא תיראה על גבי טפט, כורסה או כרית.

"לפני שניגשים לבחור דוגמאות מומלץ לבנות לוח השראה שמרכז את כל החומרים, הצבעים והדוגמאות שכבר קיימים בחדר כמו ריצוף, טפטים, רהיטים, שטיחים וכולי. כך נוכל לבחור פריטים שלא ישתלטו על הקיים אלא ישתלבו בחלל", אומר בן צבי. "בחירת הדוגמאות צריכה להיעשות גם בהתאם לאופי ולסגנון שנרצה ליצור. באופן טבעי בחלל קלאסי אין מקום לשלב דוגמאות גיאומטריות ומודרניות ולהפך. יתרה מזאת, כשמדובר בריפוד, חשוב להבין שלא לכל פריט יתאים הדפס. למשל, יש בדים אלסטיים עם דוגמאות יפהפיות, אבל לא מומלץ לרפד איתם כיסאות משום שהם קשיחים ואז הדוגמה לא תתיישב בהתאמה מוחלטת עם גוף הרהיט".

סטודיו קרמיקה | צילום: יח"צ
סטודיו קרמיקה | צילום: יח"צ