טרנד: האסייתיות משתלטות

פסטיבל וייטנאם ברשת ריבר | צלם: דניאל לילה
פסטיבל וייטנאם ברשת ריבר | צלם: דניאל לילה

טרנד מסעדות מזרח אסייתיות שוטף את הארץ, ובייחוד את תל אביב, ומסעדות קיימות רבות מתאימות את עצמן לטרנד. הנה כמה דוגמאות

88 שיתופים | 132 צפיות

הנה כמה מהמקומות שהצטרפו לטרנד המזרח-אסייתי: פסטיבל וייטנאם ברשת ריבר, תפריט פיליפיני חדש בדים סאם סטיישן (יהודה הלוי 44 תל אביב) ותפריט אנאמי במינאטו (המנופים 8 הרצליה פיתוח).

בתל אביב נפתחו מסעדות אסייתיות חדשות רבות: האנוי (ליליינבלום 19), וונג (רוטשילד 19), ובקרוב גם טומפולופומפו המדוברת של השף אבי קונפורטי (צפרה, זוזוברה).

הנה עוד שני מקומות חדשים שנוספו לאחרונה לרשימה המתארכת והולכת:

אנג סו

מסעדה סינגפורית בסגנון אוכל רחוב, נפתחה על ידי האחים ירזין, שידועים כמבשרי טרנדים. את המטבח מוביל השף הסינגפורי אנג סו, והתפריט משקף את מקומה של סינגפור כצומת דרכים קולינרי עם השפעות מתאילנד, מהודו, מאינדונזיה ומסין. מהמנות הקטנות אהבנו במיוחד סמוסה סינגפורי (22 שקלים), שלושה משולשים של בצק מתפצח במילוי עוף, תפוחי אדמה וקארי, ובאן קסיו (38 שקלים), קרפ וייטנאמי במילוי בשר לבן, שרימפס ונבטים. במנות הגדולות בלטו קארי דגים (52 שקלים) עם עגבניות ובמיה, ורן דאנג (52 שקלים), תבשיל בקר בבישול ארוך המבוסס על מתכון סינגפורי עתיק.

קוקטיילים מקוריים (מרטיני הענבים מומלץ) עוזרים להתמודד עם הפיקנטיות, וחלל קטן ומעוצב בפשטות מעודד הצצה לצלחות של השכנים וקירוב לבבות. המסעדה מציעה אוכל מעניין ולא יקר באווירה קלילה ולא מתיימרת.

אנג סו, בוגרשוב 34 תל אביב, טל' 03-6333555


עוף בקארי מלזי באנג סו. צילום: שי בן דב

עוד בדרך האוכל:

* מתכון מעולה לפשטידת בטטות וגבינות>>

* כך תאלתרו ארוחה ברגע>>

* 5 גאדג'טים שחייבים במטבח>>

טאיזו

המסעדה החדשה של השף יובל בן נריה, שסיים לפני כשנה פרק מוצלח במטבח של הרברט סמואל והכריז על יציאה לדרך חדשה ואישית משלו. הוא יצא עם צוות טבחיו למסע קולינרי ארוך בחמישה ממטבחי דרום מזרח אסיה (סין, הודו, תאילנד, קמבודיה וּוייטנאם) שם טעמו, חקרו ותיעדו מאכלים מקומיים, מדוכני האוכל עד מנות ממטבחי העילית, וגיבשו מבחר מנות בפרשנותם החדשה.

מרגע שנפתחה טאיזו היא הלהיט החם של השנה במפת המסעדנות. שותפים עסקיים השקיעו שמונה מיליון שקלים במקום, הכולל חמישה אזורי אירוח גבוהי תקרה המכילים 150 מקומות ישיבה, שעוצבו בניצוחו של האדריכל פיצ'ו קדם ששיחק במוטיבים מהמיתולוגיה הסינית המתמזגים בתפיסה הקולינרית של המקום.

מסע הטעימות נראה מבטיח כשהמיקסולוג מרסס בבושם בניחוח תפוז טרי את הקוקטייל המורכב שרקח ומבשר משהו על אופי הטיפול בפרטים גם במנות ועל השאיפה לשלמות ולהתחדשות. התפריט מורכב ממנות מגוונות וייחודיות ומשתנה כמעט מדי יום בהתאם לחומרי הגלם המקומיים והאקזוטיים המיובאים. הגשת המנות מלווה בהסבר חינני של המלצרים על המהות והפן התרבותי שלהן כדי שהחוויה תהיה מעבר לטעם. אז משתהים מעט כדי ליהנות ממראה העיניים, אולי גם מצלמים לאינסטגרם, ומתחילים להתענג מרובדי הטעמים האקזוטיים של כל מנה.

טאיזו, מנחם בגין 23 (מגדל לוינשטיין) תל אביב, טל' 03-5225005


ביצי תה שחור עם חזה ברווז מעושן בטאיזו. צילום: אפיק גבאי

* עכשיו בנישה: 10 מעצבים ישראלים מצליחים>>

* עכשיו בנישה: 10 צימרים רומנטיים>>

* עכשיו בנישה: 5 טיפים לשדרוג הסלון>>