הטרנדים החמים בעיצוב לשנת 2021

עיצוב: שלומית גליקס, בוגרת סטודיו ברברה ברזין | צילום: איתי בנית
עיצוב: שלומית גליקס, בוגרת סטודיו ברברה ברזין | צילום: איתי בנית

עיצוב צנוע ומאופק, הרבה שימוש בחומרים טבעיים ובקווים נקיים. ככה יראה העיצוב בשנה הבאה

88 שיתופים | 132 צפיות

השנה העברית החדשה היא הזדמנות מצוינת לצפות לעבר העתיד ולהתעדכן מוקדם מהרגיל במגמות שצפויות לנו כבר בתחילתה של השנה האזרחית. קבלו סנונית ראשונה של הטרנדים הבולטים שיככבו בבתים שלנו ב-2021, כלומר ממש בעוד חודשים ספורים.

את שנת תש"ף אפשר לסכם כמטלטלת במיוחד: אם היו מספרים לנו בתחילתה שאת חגי תשרי הבאים נעביר בבידוד או שאת המפגשים המשפחתיים שלנו נחגוג עם מסכות על הפנים סביר שהיינו צוחקים. התקופה המדכדכת שכולנו היינו שמחים לשכוח היא הזדמנות מצוינת לחפש סיבות לאופטימיות זהירה ולהסתנוור מהטרנדים והמגמות שצפויים לנו בעיצוב הבית בשנת 2021, כי עושה רושם שגם בשנה הבאה נבלה בבית הרבה מאוד שעות. 

קצת אחרי תחילת המשבר, אי אז בחודש אפריל, בוטלה תערוכת העיצוב הגדולה Salone del Mobile במילאנו, אך תערוכת Maison&Objet שהתקיימה בפריז החודש (בפורמט דיגיטלי, אבל בכל זאת) היא סימן מעודד לכך שאחרי חודשים ארוכים של קיפאון, מותגי העיצוב הבינלאומיים מתחילים לחמם מנועים. 

מינימליזם מתוחכם באליתה ליוינג | צילום: יח"צ
מינימליזם מתוחכם באליתה ליוינג | צילום: יח"צ

איפוק, מיניליזם וענווה

אז מה צפוי לנו בשנה הבאה? לדברי רננה אזולאי, מנהלת השיווק וקשרי האדריכלים של חברת אליתה ליוינג, "כפי שזה נראה עכשיו, העיצובים לשנת 2021 הם ביטוי ויזואלי להלך הרוח בחצי השנה האחרונה ומשדרים איפוק, מינימליזם וענווה, ההפך הגמור מהעיצובים הפומפוזיים, העשירים ומלאי הצבע שאפיינו את השנתיים הקודמות. החומרנות מפנה את מקומה לחיבור לדברים הבסיסיים. המודלים צנועים, גולמיים ומאופקים, מרביתם בקווים ישרים, ומסתמן מתן דגש על פתרונות אחסון יצירתיים, בהם יחידות מודולריות שמותאמות לחללים שונים בבית".

עיצוב: שלומית גליקס, בוגרת סטודיו ברברה ברזין | צילום: איתי בנית
עיצוב: שלומית גליקס, בוגרת סטודיו ברברה ברזין | צילום: איתי בנית

עם הפנים לקיר

ברברה ברזין, מעצבת הפנים ובעלת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים, אומרת כי יהיה דגש רב על עיצוב טבעוני ומודע שכולל שימוש בחומרים מתכלים וממוחזרים: "כפי שזה נראה כרגע מגמת הקיימות וגם מגמת ה-DIY יתחזקו מאוד בשנה הבאה. אפשר לראות זאת בצורה מובהקת בטפטים ובחיפויי הקיר שאחוז ניכר מהם עשוי מחומרים טבעיים. זוהי מגמה בת מאות שנים שקצת נשכחה ועכשיו חוזרת למרכז הבמה. היא התחילה במזרח הרחוק, שם ביקש מעמד האצולה להעשיר את קירות הבתים והשתמש לשם כך בחיפויי במבוק וקש. האינטרפרטציה העכשווית היא משודרגת וכוללת חומרים מפתיעים כמו בדי רפיה, חוטי משי, אבני מיקה ואם הפנינה ואפילו קליפות עצי בננה ממוחזרות. הרעיון בקולקציות הללו הוא להשתמש בחומרים מבלי להזיק לסביבה ולהשתמש בחומרים שהטבע משיל באופן עצמאי, כמו למשל קליפות העץ.

עיצוב טבעוני בגולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל
עיצוב טבעוני בגולדשטיין גלרי טפט | צילום: יח"צ חו"ל

ויהי אור

לדברי אבי דניאל, מנהל אולם תצוגה של חברת GLOW, בשנה הקרובה נראה שימוש מוגבר בצבעוניות עזה ודרמטית: "מצד אחד של הסקאלה גופי תאורה בגוונים של זהב, פליז ושחור, ומצד שני מנורות בצבעוניות פסטלית וכן גופים בצבעים דומיננטיים כמו כתום, תכלת וירוק בקבוק. המנורות של 2021 הן תיאטרליות מבעבר, חלקן עשויות מתכות מחוררות שמאפשרות לאלומת האור לבקוע בעדן ולייצר על הקירות והתקרה משחק מתוחכם של אור וצל. בנוסף בולטים גופי התאורה אמורפיים וגיאומטריים או גופים עשויים קרמיקה בסגנון רטרו וקולקציית עשויות מאריחי טרקוטה שבורים. דווקא מעצם היותם ארעיים לכאורה ולא לגמרי מושלמים הם מייצרים הרמוניה בחלל והופכים אותו לפרסונלי ומלא אופי".

טרנד הקיימות במחסני תאורה | צילום: יח"צ
טרנד הקיימות במחסני תאורה | צילום: יח"צ