טרנדים בריהוט גן

מערכת ישיבה שעשויה משילוב של פולהוד עם מסגרת אלומיניום ומושבים דמויי ראטן. להשיג בהום סנטר | צלם: שחר תמיר
מערכת ישיבה שעשויה משילוב של פולהוד עם מסגרת אלומיניום ומושבים דמויי ראטן. להשיג בהום סנטר | צלם: שחר תמיר

הקיץ כבר באוויר וזה הזמן לרענן את הגינה, המרפסת או הגג לקראת הישיבה בחוץ. קבלו את הטרנדים הכי חמים בתחום ריהוט הגן וטיפים שיעשו לכם קיץ יפה ונוח

88 שיתופים | 132 צפיות

"תרבות הפנאי מתפתחת, ואִתה הזמן שאנחנו מבלים מחוץ לבית. מלבד זה, מכיוון שהעונות החמות הולכות ומתרחבות על חשבון העונות הקרות, אנו עדים לביקוש גובר לרהיטי גן ולהשקעה גדלה בגינות ובמרפסות", אומרת אורה הר לב, הקניינית הראשית של רשת IDdesign ומתייחסת לקולקציית הקיץ, שבכללה טיק עתיק.

הטרנד הירוק: טבעי, ממוחזר, מלאכת יד

שימוש בעצים ישנים וממוחזרים מאפיין השנה את הטרנד הירוק. "עץ ממוחזר מסירות עתיקות ש'הוצאו לפנסיה' הוא חומר גלם מעולה לרהיטי חוץ. מדובר בטיק, בוקיצה, אשוח ואורן סיני שהמים והמלח שטפו והותירו אותם בהירים עם מראה כפרי מעט ומרקם מעניין.
ברשת טולמנ'ס מתרגמים את המגמה הירוקה לרהיטי חוץ מאריזות אוכל ומשקה ממוחזרות. קולקציית Dala של חברת Dedon (מוצעת בלעדית ברשת) הוצגה בתערוכת העיצוב 2012 Salone del mobile ומבוססת על סיבים אקולוגיים אשר יוצרו מאריזות אוכל ומשקה ממוחזרות.

לחומר שנוצר יש ברק מיוחד ומרקם עשיר דמוי עור, ובקולקציה הוא משולב בקראפט, אמנות אריגה מסורתית, שהיא עוד טרנד חם השנה. "שילוב קראפט נהיה פופולרי במיוחד בתחום רהיטי החוץ והגינה", אומרת נגה פרידלנדר, סמנכ"לית השיווק של רשת טולמנ'ס, ומתייחסת לקולקציית PLAY בעיצוב פיליפ סטארק ו-DEDON: כיסאות, שולחנות וגופי תאורה מפלסטיק יצוק, פיברגלס וסיבים סינתטיים שארגו אמני קראפט מקצועיים. התוצאה היא גשר בין עולם ההיי-טק למסורת אתנית עם קריצה לשמירה על כדור הארץ.


קולקציית Dala בעיצוב Stephen Burks למותג Dedon. להשיג בלעדית בטולמנ'ס. צילום: דדון גרופ

10 מעצבים ישראלים מצליחים

10 צימרים רומנטיים

5 טיפים לשדרוג הסלון

הטרנד העיצובי: כמו בפנים גם בחוץ

כמוביל טרנדים מתכתבת הקולקציה של סטארק עם מגמה אחרת בתחום – רהיטים שמתאימים לפנים הבית ולחוץ. "המגמה העכשווית בריהוט חוץ היא In Door Out Door, המתייחסת למרפסת כאל הרחבה של הסלון", מסבירה פרידלנדר, "רהיטי החוץ מעוצבים ואיכותיים יותר, ולכן מתאימים לשימוש חוץ ופנים כאחד".
איבון יהב, מבעלי גלריית Outstanding, המתמחה בריהוט גן, מוסיפה שכבר כמה שנים החצר והמרפסת אינם מתפקדים רק כמקום לברביקיו. "הם נהיו חלק בלתי נפרד מהחלל, מעין חדר חיצוני המרחיב את הבית וזוכה לתשומת לב ולהשקעה בעיצוב בדיוק כמו יתר החדרים"..


מערכת ישיבה בריפוד דמוי עור, המעניק לרהיטי החוץ מראה אלגנטי. קלה במיוחד לניקיון, וניתנת להרכבה בכל גודל וצורה. להשיג באלגן. צילום: אסף פינצ'וק

הטרנד החסכוני: ריהוט קל, מתקפל ורב-שימושי

רהיטי חוץ גדולים במיוחד פופולריים כבר תקופה ארוכה בעקבות פריחת צמודי הקרקע, אך מה יעשה מי שיש לו רק מרפסת? "מרפסת השמש מכתיבה תנאי עיצוב וזוכה גם היא לתשומת לב מצד המעצבים. חשוב לבחור רהיטים שקל לשנע ממקום למקום ובמקרה הצורך לקפל ולאחסן", אומר חיים עזר, מנכ"ל פנטהאוז רהיטים.
חשיבה מולטי-פונקציונלית זו הובילה לעיצוב שולחן קפה שנפתח לשולחן אוכל, מיטת שיזוף שמתקפלת לכיסא נוח וקומפוזיציית מושבים מוקצפים הנערמת ליד הקיר במראה של פזל. קולקציה של המותג Emu (יבוא בלעדי על ידי פנטהאוז רהיטים) מציעה ליין שלם המיועד למרפסות שמש קטנות ועירוניות וכולל רהיטים שאפשר לקפל ולפתוח לפי הצורך וכן לאחסן בקלות.

כיסאות מתקפלים ונוחים לאחסון של המותג Emu. להשיג בלעדית בפנטהאוז רהיטים. צילום: Sergio Mariani Marini

הטרנד השורד: חומרים חזקים ועמידים

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בחירת רהיטי חוץ הוא עמידות. "חומרים או סוגי קליעה שמתאימים לאירופה לא ישרדו אצלנו", מסבירה רותי פוקס, מבעלי חברת סאן דיזיין גולד, המתמחה בעיצוב, ביבוא ובשיווק רהיטי חוץ, "לכן כששואלים אותי למה אני לא מחליפה חומרים לעתים קרובות יותר אני עונה ש-PVC עגול עם שלדה פנימית מאלומיניום ישרוד גם עוד עשר שנים. מבחינתי זהו החומר המתאים ביותר לתנאי האקלים בישראל".

באותה נשימה היא מספרת על בד דמוי עור, חומר חדש שנותן לרהיטי החוץ מראה יוקרתי של ריהוט סלוני. "שמתי את מבטחי בבד דמוי עור ושילבתי אותו במערכות עם שלדת אלומיניום כדי להבטיח עמידות בתנאי חוץ. לדעתי, זהו הדבר החם הבא ואפשר ליצור ממנו עיצובים יפהפיים". התנאי המגביל היחיד: החומר אינו עמיד בשמש ישירה וזקוק להצללה.
בחברת בול עץ, המתמחה בייצור רהיטי גן, פיתחו קולקציית נירוסטה ועצים עמידים כטיק ואיפאה. "נירוסטה נכנסה חזק מאוד לעיצוב כחלק מתפיסה מודרנית של ריהוט בקווים נקיים. שילובה עם עץ גושני וזכוכית יוצר מראה שמתאים לבית ולחוץ".


מערכת ישיבה במגוון צבעים קיציים במיוחד, העשויה מחומר עמיד בכל מזג אוויר. להשיג באלגן. צילום: אסף פינצ'וק

אקססוריז ואביזרים משלימים

"מלבד סט קונבנציונלי יש ביקוש רב לאקססוריז – קונכיות, מרבציות, ערסלים ליחיד או לזוג, מיטות שיזוף, שזלונגים ואביזרים מיוחדים", אומרת פוקס. "סוף-סוף אנשים הבינו שאצלנו במדינה יושבים בחוץ כמו שיושבים בפנים, אז למה שלא להתפנק בריהוט מתאים?"
בקולקציית הקיץ של רהיטי אלגן בולטת סדרת פופים מעוצבים מתוצרת בית Outbag הגרמני. הם נוחים, רב-שימושיים (המיטה משתנה לכורסה) ומאפשרים השתרעות מפנקת, והעיקר – עמידים בכל תנאי מזג אוויר ללא טיפול או תחזוקה.

טיפים לשמירה על ריהוט גן

1. לכסות את הרהיטים: השמשייה שהצבתם סמוך למערכת הישיבה איננה תחליף להגנה על הרהיטים מפני פגעי השמש והלחות. לכן מומלץ לקנות כיסויי רהיטים מאריג אטום, הניתנים לכיסוי מהיר ולהסרה קלה בכל פעם שרוצים לשבת בחוץ.
2. לשמור בצל: אחד הפרמטרים החשובים בשימור הרהיטים ובמניעת שחיקה הוא מיקום באזור שלא יחשוף אותם לקרינת שמש ישירה ורצופה. כפי שאיננו נהנים משהייה ממושכת מתחת לשמש הקופחת, גם רהיטי הגן שלנו יסבלו ממנה. לכן, אם החלטתם שלא לקנות שמשייה או אמצעי הצללה נייד אחר, רצוי לבחון לאיזה צד הגינה פונה, האם יש פרגולה או עץ המצל בסביבה, ורק אז למקם את הפריטים.

באדיבות: איבון יהב מגלריית Outstanding.

עכשיו בהורים וילדים: הגאדג'טים שישנו להורים את החיים

עכשיו בחיים אחרים: איך יורדים 5 ק"ג בקלות?

עכשיו במטיילים: טיול צבעוני במרוקו