השיער האפור כובש את הסלבס

האלי ברי | צילום מסך מתוך הסרט "אקס מן"
האלי ברי | צילום מסך מתוך הסרט "אקס מן"

נשים רבות מפסיקות לצבוע שיער ומחבקות בחום את שערן המאפיר או המלבין. איך תעשי את זה בסטייל? וגם: איך תריחי כמו ריהאנה והגירל קראש החדשה שלנו

88 שיתופים | 132 צפיות

ברוח הזמן המחבקת את כל הגוונים, המידות והצבעים, הפך השיער הטבעי האפור של נשים מתבגרות (ואף צעירות) מדבר שיש להתבייש בו ולהסתירו לביטוי של אהבה וקבלה עצמית, מה שגורם לכך שנשים רבות מפסיקות לצבוע. כוכבות כמו הלן מירן, שרלוט רמפלינג וג'יימי לי קרטיס חורכות את השטיח האדום בשיער לבן ואפור, וגם אושיות אופנה כמו ג'נה ליונס (לשעבר המנהלת האומנותית של רשת ג'יי קרו) וארין אוקונור, דוגמנית וכתבת "ווג בריטניה", לא מנסות להסתיר את שיער השיבה.

שרלוט רמפלינג | צילום: Andreas Rentz/Getty Images
שרלוט רמפלינג | צילום: Andreas Rentz/Getty Images

הוליווד, הרודפת אחרי הנעורים, עדיין לא שם בכל הכוח, אבל הטרנד צמח ברשתות החברתיות המעודדות העצמת נשים, ואפשר להקבילו גם לכך שפחות ופחות נשים מתולתלות מנסות להחליק את שערן, כמו שלומית מלכה ודניאל גרינברג לאחרונה. השיער הצבוע לאפור היה הכי אופנתי ופופולרי ב־2018, ובארץ הוא מתחיל להתקבל בברכה.

ג'יימי לי קרטיס | צילום: Jesse Grant/Getty Images
ג'יימי לי קרטיס | צילום: Jesse Grant/Getty Images

נינט טייב תמיד דיברה על כך שהיא לא צובעת שיער אף שיש לה שערות לבנות, וגם דורין אטיאס אמרה לדליה בן ארי, כתבת "את": "אני לא צובעת שיער כבר ארבע שנים. בעבר חמצנתי וצבעתי ואני תוהה מה חשבתי: להיות יפה יותר? כבר כמה שנים אני עם שערי שהוא חום טבעי ויש בו כבר לבן של שיבה שאני מטפחת וזה מטריף בעיניי. כדי לשמור על הלבן אני חופפת רק בשמפו סילבר, שמפו סגול של ביוטופ ששומר על הכסוף".

לימור חייל | צילום: שרון שטרן
לימור חייל | צילום: שרון שטרן

מעצבת השיער לימור חייל (שאתן אולי זוכרות מ"2025"), בעצמה בעלת שיער לבן הצובעת לשחור, מספרת שבמספרה שלה, קוקטה, היא מטפלת בנשים המגיעות אליה עם קווצות של שיער לבן ולא רוצות לצבוע שורשים מדי כמה שבועות. "זה בהחלט קשור לגל ההעצמה הנשית העולמי", היא אומרת, "אני מציעה ללקוחות שלי לצבוע קווצת שיער שלמה בלבן או אפור. ככל שהריכוז של הלבן חזק יותר כך אפשר לקדם את תהליך האיחוי בין הגוונים ולכן מומלץ לצבוע קווצת שיער שלמה בלבן או בכסף. אני מתייחסת גם לאיפור ולסטיילינג, כי השינוי בשיער מצריך השקעה במקומות אחרים. השלבים הם הבהרה בשיטת פיקסי (לא צמוד לשורש) ואז צביעה לאפור כהה או בהיר. זה פוטר נשים מלהגיע למספרה כל 12 יום". 

סקרלט ג'והנסון על שער מגזין W
סקרלט ג'והנסון על שער מגזין W

ומה לגבי מרקם השערה?
"שיער לבן באמת מקורזל וקופצני יותר, אבל טיפול קרטין פשוט מחזיר אותו למצבו הטבעי". 

להריח כמו ריהאנה

ריהאנה זוכה להצלחה בכל תחום שאליו היא פונה: מוזיקה, אופנה, בישום ומה לא, ועכשיו מתברר שגם יש לה ריח נפלא, מה שגורם לאנשים לדבר, בטוויטר בעיקר. בטקס פרסי המוזיקה השחורה מתועדת פגישה בין ריהאנה וקארדי בי, השתיים מתחבקות, וקארדי בי צועקת: "היא מריחה טו־אוב!". גם אחרים בטוויטר כמו היוטיוברית ניקי (דה ג'אגר) טוטוריאלס טענה שריהאנה מריחה כמו גן עדן וריאן סיקרסט טען שהריח את כל הסלבס על השטיח האדום של הגראמי וריהאנה הריחה הכי טוב. אז במה היא משתמשת? מתברר שהיא משתמשת בבושם של בית הבישום קיליאן. כרגע הגיע לארץ הבושם Good Girl Gone Bad במארז מטריף הנראה כמו קלאץ' לבן מעוטר בנחש. הבושם משלב פריחת תפוז, יסמין, משמש ונרקיס. הניחוח פרחוני ומתובל, עדין ונוכח. אנחנו לא ריהאנה, אבל התקרבנו קצת. כ־225 דולר בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון.

ריהאנה | צילום: Frederick M. Brown/Getty Images
ריהאנה | צילום: Frederick M. Brown/Getty Images

גרביון לציפורניים

החורף הוא עונתו היפה של הגרביון, והשנה גם על הציפורן כאפקט של כיסוי חצי שקוף שעליו אפשר לצייר. "כדי לייצר את אפקט הגרביון", אומרת סימון דהאן, מאסטר נייל ארט ברשת נייל סטודיו, "מורחים על הציפורן גוון טבעי בסיס, חצי שקוף חצי ורוד. בשלב השני לוקחים טופ ג'ל לק שקוף ומערבבים אותו עם טיפה אחת של לק שחור ג'ל עד שמתקבל גוון אחיד של שקוף כהה, כמו גרביון. עכשיו אפשר לצייר מה שרוצים במכחול עם ג'ל שחור, לייבש במכונה ולמרוח מעליו את הגרביון השקוף. הדוגמאות המתבקשות הן פסים, משבצות, עלים, ציור חופשי או דוגמת מנדלות שמאוד הולכת עכשיו. הגימור יכול להיות מבריק או מאט. בתמונה רצינו ליצור מראה מאט, וג'ל מאט עושה את העבודה נהדר פה".

סימון דהאן לנייל סטודיו | צילום: סימון דהאן
סימון דהאן לנייל סטודיו | צילום: סימון דהאן

קואו קוסט

הסופר פארם כבר מייבאים מותג קוריאני מתוק ואפקטיבי בשם טוני מולי, אבל עכשיו הם מתחדשים במותג קוריאני פרי פיתוחם, מותג פרטי של הסופר פארם. המותג החדש נקרא So.Ko, קיצור של So Korean, והוא ביתם של 13 מוצרי טיפוח המיוצרים בקוריאה, בהם קרם וסרום גלואו, המעניקים לעור מראה זוהר ומועשרים בחומצה היאלורונית, רטיות הידרוג'ל לאזור העיניים ומסכה, המועשרות בזהב 24. המחירים נוחים והעיצוב אסתטי ומינימליסטי. 9.90־59.90 ש"ח בסופר פארם.

גלואו סרום 39.90 ש"ח בסופר-פארם | צילום: יח"צ
גלואו סרום 39.90 ש"ח בסופר-פארם | צילום: יח"צ

לוסי ברקיע

הגירל קראש החדשה שלנו היא לוסי בוינטון, בריטית כוכבת "רפסודיה בוהמית" ובת זוגו של השחקן ראמי מאליק גם בחיים האמיתיים ("מר רובוט" ומי שגילם את פרדי מרקורי באותו סרט). בוינטון, כוכבת עולה שמשחקת גם בסדרה "הפוליטיקאי" לצד גווינת' פאלטרו, יודעת להפוך את השטיח האדום למפגן של איפור צבעוני ומשעשע, טרנדי וחדשני, ורואים עליה בבירור שהיא נהנית מזה. היא משתעשעת בצבע שיערה, עם אייליינרים צבעוניים, צלליות בשני צבעים וריסים ארוכים במיוחד. כדאי לעקוב אחריה ולקבל השראה. Lucybointon1@.

קצרים

  • השחקנית קלואי סביני משיקה את הבושם "פרח קטן" עם בית הבישום היוקרתי Regimes des Fleurs.   
  • השחקנית טרייסי אליס רוס, בתה של הזמרת האגדית דיאנה רוס, השיקה ליין מוצרי טיפוח לשיער מתולתל טבעי.    
  • קים קרדשיאן השיקה ליין חדש בשיתוף הדוגמנית וויני הארלו, הסובלת ממחלת העור ויטיליגו.
  • עכשיו אפשר להשיג את האיפור הצבעוני של הסדרה "אופוריה" (האמריקאית) דרך חשבון האינסטגרם של המאפר igorsaringer@ שבסטורי שלו תמצאו עשרה מראות איפור שתוכלו להדביק על תמונות שלכן.    
  • מותג האנטי אייג'ינג הטבעי ליב. יוניק נמכר מעתה בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון דפני, מברשת השיער הישראלית להחלקה, נמכרת מעתה בגון רוז גולד חדש וטרנדי.