תעשיית האופנה מחרימה את הצלם טרי ריצ'רדסון

טרי ריצ'רדסון וקייט אפטון | צילום מסך
טרי ריצ'רדסון וקייט אפטון | צילום מסך

עוד מטרידן מין עף הביתה: אחרי שנים של שמועות - טרי ריצ'רדסון, מי שצילם כמעט כל סלב אפשרי מבר רפאלי עד ברק אובמה ותמיד באופן חשוף, מיני ומוקצן, לא יעבוד יותר בעיר הזאת. השאלה היחידה שנותרה היא למה לקח לעולם האופנה שני עשורים להתעורר?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בצל פרשת הארווי ויינשטיין בהוליווד גם עולם האופנה עושה צעד משמעותי במאבק נגד הטרדות מיניות כשהוא מכריז בקול רם וברור שלא יעבוד יותר עם הצלם טרי ריצ'רדסון. ריצ'רדסון בן ה-52 הוא אחד מצלמי האופנה והפופ הכי גדולים בעולם וידוע בזכות כתב יד פרובוקטיבי, מיני וחושפני במיוחד. היום ברור שהאסתטיקה שלו הלכה יד ביד עם ההתנהגות שלו, אך גם כאן לא מדובר בסוג גדול במיוחד שכן שמו נקשר להטרדות מין ולהתנהגות בלתי הולמת על הסט במשך למעלה משני עשורים. אז מה בדיוק קרה שתעשיית האופנה העולמית החליטה להתעורר דווקא עכשיו?

הכל התחיל עם דליפת מייל שנשלח במסגרת תאגיד המגזינים קונדה נסט ובו נכתב כי כל עיתוני הקבוצה יפסיקו לעבוד עם הצלם החל מהיום והלאה. ביניהם מגזינים כמו ווג, GQ, גלאמור, ואניטי פייר ועוד. בעקבות הכרזה זו הצטרפו לחרם גם בתי אופנה כמו ולנטינו, בולגרי ודיזל.

דובר מטעמו של ריצ'רדסון מסר: "טרי הוא אמן שידוע בזכות המיניות המפורשת בעבודותיו, מה שבהתאמה ובאופן טבעי גרר תקשורת מינית ומפורשת עם מושאי הצילום שלו שכולם הביעו הסכמה לדבר".

לאור ההטחות וההאשמות האלה קשה לנתק את התמונות הפרובוקטיבית של ריצ'רדסון ממה שהתרחש כנראה במקרים מסוימים מאחורי הקלעים. הסגנון שלו שנע בין מיני להיפסטרי הואשם לא פעם כבעל "ניחוח פורנוגרפי". ריצ'רדסון טיפח לא רק כתב יד אייקוני אלא גם את עצמו כדמות אייקונית – עם טוטאל לוק שכולל שפם, משקפי היפסטרים וחולצה משובצת ומשדר וייב ברור של "איזה קריפ". זאת לצד נטייה להסתחבק עם מושאי הצילום שלו ואגודל אחד שתמיד מונף למעלה בכל התמונות שלו.

לא ברור מה יקרה אחרי הצעד הזה, גם בעולם האופנה וגם ביחס לקריירה של ריצ'רדסון. מאחור ישארו לא מעט רגעים זכורים שכוללים בין היתר את קייט אפטון רוקדת בביקיני פצפון, מיילי סיירוס מלקקת בית שחי עם שיערות, ברק אובמה מחייך וגם כמה וכמה תמונות של בר רפאלי עם גברי "ג'רזי שור" (זוכרות?)

View this post on Instagram

@barrefaeli is #awesome ????????????????

A post shared by Terry Richardson (@terryrichardson) on

View this post on Instagram

Tom Ford fragrance, 2007 #tomford #terryrichardson

A post shared by Terry Richardson (@terryrichardson) on

#TBT with @terryrichardson and his original thumbs up ??

A post shared by Bar Refaeli (@barrefaeli) on