הסיפורים מאחורי הבגדים בטקס ההשבעה של ביידן והאריס

ג'ו וג'יל ביידן | צילום: Alex Brandon-Pool/Getty Images
ג'ו וג'יל ביידן | צילום: Alex Brandon-Pool/Getty Images

למה ג'יל ביידן לבשה טורקיז, מה עומד מאחורי הבחירה בצבע הסגול של קמלה האריס ומה הגולשים רוצים מג'יילו וליידי גאגא? הסיפורים שמאחורי בחירת הלוקים לטקס השבעת הנשיא וסגנית הנשיא

88 שיתופים | 132 צפיות

בצל נגיף הקורונה שהכה בחוזקה בארצות הברית, ניסיון ההשתלטות של תומכי טראמפ על הקפיטול וסיום הכהונה בלתי שגרתית בעליל של טראמפ, התקיים אתמול טקס השבעת הנשיא וסגנית הנשיא החדשים של אמריקה, טקס שלאור האירועים הללו משך אליו תשומת לב אדירה מהעולם כולו. מה התקופה הפוליטית החדשה הזו תביא עימה? ימים יגידו. בנתיים נתרכז בדברים המעניינים ביותר שכבר הונחו לפנינו בפתחו של עידן ביידן: הבגדים שלבשו האורחים והנשבעים.
אז מה היה לנו שם? הנשיא החדש, הגברת הראשונה וסגנית הנשיא בחרו בצבעים ממלכתיים שמטרתם העיקרית היא לשדר ביטחון ויציבות (וכמובן הקפידו להצטלם עם מסכות בצבעים תואמים, גם כדי לשמור על ההנחיות וגם כדי לשים אצבע בעין לטראמפ שזלזל בנגיף). ליידי גאגא וג'ניפר לופז שהופיעו בטקס ההשבעה בחרו בלוקים שדווקא עיצבנו את הגולשים ואת ההצגה גנבה לכולם משוררת צעירה ומלאת סטייל.

ג'ו וג'יל ביידן

נשיא ארצות הברית הטרי לבש חליפה כחולה של מעצב העל האמריקאי ראלף לורן ואישתו ד"ר ג'יל ביידן, לבשה מעיל בגווני תכלת-טורקיז או "אושן בלו" בשמו המקצועי. ביידן בחרה בצבע הזה מכיוון שהוא מסמל יציבות, ביטחון ואמון. המעיל מבד טוויד עם צווארון קטיפה, המונח מעל שמלה בצבע זהה מבד שיפון עם מחשוף המשובץ באבני סבורבסקי של המעצבת הניו יורקית הצעירה והמבטיחה אלכסנדרה אוניל, שהקימה את המותג בשנת 2017 ונחשבת לאחד השמות המבטיחים עם עיצובים המשלבים בין מראה רמנטי ורך למודרני. בחירתה של ביידן במעצבת צעירה מהווה המשך לבחירה של מישל אובמה שלבשה בהשבעה של ברק אובמה לוק של מעצבת צעירה בשם איזבל טולדו. מלניה טראמפ שברה את המסורת כשבחרה בראלף לורן.
לאירוע הקוקטייל שלאחר הטקס בחרה ג'יל ביידן בשמלה ומעיל לבנים של המעצבת האמריקאית, חביבת האיט גירלז, גבריאלה הרסט, שהולכת להיות בקרוב המנהלת האמנותית של בית האופנה הצרפתי קלואה. הבחירה בה גם אינה מקרית, הרסט ידועה בזכות האג'נדות האקולוגיות הכוללות שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה וייצור בתנאי עבודה הוגנים. זה בהחלט מתכתב עם המסר שבעלה, ג'ו ביידן, שולח לאומה האמריקאית,לגבי הנושא האקולגי ותואם את העובדה שכבר ביום הראשון לכהונתו חתם על צו נשיאותי שאומר שארצות הברית תחזור לקיים את הסכם האקלים הבינלאומי.

ג'ו וג'יל ביידן (צילום: gettyimages)
ג'ו וג'יל ביידן (צילום: gettyimages)
ג'ו וג'יל ביידן (צילום: gettyimages/Chip Somodevilla)
ג'ו וג'יל ביידן (צילום: gettyimages/Chip Somodevilla)

קמלה האריס

סגנית הנשיא, קמלה האריס החליטה גם היא לתת במה למעצבים צעירים, אבל במקרה שלה היא בחרה במעצבים שחורים בלבד לטקס ההשבעה. היא לבשה מעיל סגול של המעצב כריסטופר ג'ון רוג'רס, עם סיכת זהב של דיוויד יורמן. באירוע המקדים לבשה מעיל של המעצב קרבי ז'אן ריימונד עם שמלה של בית האופנה הוותיק אוסקר דה לה רנטה. שרשרת הפנינים שנעשתה לה בהתאמה אישית נעשתה על ידי מעצב ממוצא פורטוריקני, ווילפרדו רוסאדו, החביב במיוחד על סלבס כמו ג'וליה רוברטס, מריה קארי והראפר ASAP Rocky. בחירתה של האריס בצבע הסגול גם היא אינה מקרית, ברשת פורסמו לא מעט הסברים לכך, בין היתר נכתב שמדובר במחווה לשירלי צ'יזהולם, האישה האפרו אמריקאית הראשונה שנבחרה כחברת קונגרס בשנת 1986, שסגול היה אחד מצבעי מפלגתה. האריס הצהירה לא פעם שהיא קיבלה השראה גדולה מדרכה של צ'יהולם. הסבר נוסף הוא שהצבעים כחול ואדום,  צבעי הדגל האמריקאי, יוצרים ביחד את הצבע הסגול. השערה נוספת שפוזרה ברשת היא שמדובר בצבע שיוחס בעבר למשפחות מלוכה ומסמן סמכותיות, מנהיגות, תקווה, עוצמה וגם יצירתיות.

קמלה האריס | צילום: Saul Loeb – Pool/Getty Images
קמלה האריס | צילום: Saul Loeb – Pool/Getty Images
קמלה האריס | צילום: NICHOLAS KAMM/AFP via Getty Images
קמלה האריס | צילום: NICHOLAS KAMM/AFP via Getty Images
קמלה האריס ודאג אמהוף (צילום: gettyimages)
קמלה האריס ודאג אמהוף (צילום: gettyimages)

בניגוד לגברת הראשונה, סגנית הנשיא והנשיא עצמו שהלכו על מעצבים מקומיים, ג'ניפר לופז וליידי גאגא שהופיעו באירוע ההשבעה, הלכו על לוקים מבתי אופנה אירופאיים גדולים. גולשים רבים זעמו על בחירתן במותגים אירופאים וטענו שהמהלך מצביע על ניתוק מוחלט. אפשר להבין את הטענה ויכול להיות שהיה מתבקש מהן ללבוש מעצבים אמריקאים, אבל מצד שני מדובר בלוקים יפים ומדויקים, אז אנחנו סולחות להן.

ג'ניפר לופז

ג'יילו הלכה על שני לוקים מבית האופנה שאנל, הראשון הוא מעיל מבד טוויד עם הדפס משבצות שחור לבן, מכנסיים תואמים הכוללים חגורה עם אבזם גדול עליה הלוגו של בית האופנה וחולצה מכופתרת לבנה. הלוק השני היה כולו בצבע לבן עם מעיל ארוך מבד טוויד, חולצת ראפלז לבנה ומכנסיים עם פאייטים, כאמור, גם הוא מבית האופנה שאנל.

 

ליידי גאגא

גאגא הלכה גם היא על לוק מבית אופנה אירופאי, סקיאפרלי, אם כי חשוב לציין שהמעצב שעומד בראשו היום הוא דניאל רוברי האמריקאי. הלוק שלה כלל שמלה עם טופ כחול צמוד וחצאית אדומה מנופחת, צבעי הדגל האמריקאי, איתם שרה את ההמנון.

ליידי גאגא (צילום: gettyimages/)
ליידי גאגא (צילום: gettyimages/)

אמנדה גורמן

את ההצגה גנבה גם לליידי גאגא וגם לג'יילו, משוררת צעירה בשם אמנדה גורמן. בגיל 22 היא המשוררת הצעירה ביותר שנאמה אי פעם בטקס השבעת נשיא ארצות הברית. נאומה הצליח לרגש ולגעת בלא מעט לבבות אמריקאים, "תמיד יש אור אם אנחנו מספיק אמיצים כדי לראות אותו. אם אנחנו רק מספיק אמיצים כדי להיות כאלה", אמרה בנאומה וכמובן התייחסה לניסיון ההשתלטות של תומכי טראמפ על בניין הקפיטול, "ראינו כוח שמסוגל לנפץ את העם שלנו להרוס את המדינה ולפגוע בדמוקרטיה וזה כמעט הצליח. למרות שניתן לעכב מעת לעת את הדמוקרטיה, לעולם לא ניתן להביס אותה". גורמן לבשה בנאומה מעיל צהוב מבית האופנה האיטלקי פראדה, עם קשת אדומה ועגילים שקיבלה במתנה מאופרה ווינפרי. נאומה בקפיטול היווה פריצה בינלאומית עבורה. על כך מעיד חשבון האינסטגרם שלה שלפני הנאום מנה כ-50 אלף עוקבים ונכון לכתיבת מילים אלה מונה כבר 2.1 מיליון עוקבים.

אמנדה גורמן (צילום: gettyimages/Rob Carr)
אמנדה גורמן (צילום: gettyimages/Rob Carr)

 

ננסי פלוסי

ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים האמריקאי, הלכה גם היא על צבע דומה לשל הגברת הראשונה ג'יל ביידן, במטרה לשדר יציבות וביטחון. היא שידרגה את הלוק בעזרת סיכת זהב גדולה בדש המעיל.

ננסי פלוסי (צילום: gettyimages)
ננסי פלוסי (צילום: gettyimages)

מישל אובמה

הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה הגיעה בחליפה בצבע סגול חציל עם מעיל תואם וחגורת עור עם אבזם הזהב גדול של המעצב הצעיר החביב עליה במיוחד, שאת עיצוביו היא לובשת לא מעט, סרג'יו הדסון.

אשלי, נעמי, פין, מייסי ונטלי ביידן

הזרקור נישא גם אל עבר משפחתו של הנשיא החדש והגברת הראשונה, בתו אשלי, הנכדות נעמי ופינגן, מייסי ונטלי. כל אחת מהן הלכה על לוק בצבע אחיד, כולל המסכה, נטלי בוורוד של המותג לאפייט, פיניגן בניוד של מעצב העל ברנדון מקסוול ונעמי בלבן של המעצב אדם ליפס. באירוע שהתקיים באנדרטת לינקולן לבשו בנות המשפחה לוקים צבעוניים של המעצבת אלכסנדרה אוניל, אותה מעצבת שהלבישה את ג'יל ביידן.

ג'ו ביידן ומשפחתו | צילום: Joshua Roberts-Pool/Getty Images
ג'ו ביידן ומשפחתו | צילום: Joshua Roberts-Pool/Getty Images

אלה אמהוף

עוד מישהי שהצליחה לגנוב את ההצגה הייתה בתה החורגת של האריס, אלה אמהוף, מנישואיו הקודמים של בעלה דאג. אמהוף הצעירה היא סטודנטית לעיצוב אופנה וטקסטיל בפרסונס, היא לבשה מעיל משובץ עם חרוזים בכתפיים וצווארון לבן רקום, מבית האופנה האיטקלי מיו מיו.

אמהוף בת ה-22 היא בהחלט שם מעניין כרגע בתעשיית האופנה. יש לה מותג בו היא מעצבת בגדים מבדי סריג והיא מטפחת מראה אנדרוגני המנסה לטשטש את גבולות המגדר. באחת התמונות בחשבון האינסטגרם שלה היא מככבת בבית שחי חשוף ושעיר. בתום ההשבעה נוספו לחשבונה 100 אלף עוקבים וכמו כן גם תגובות שמרניות על התמונה, "כך לא צריכה להיראות ילדה של סגנית הנשיא" כתב אחד הגולשים שכנראה שכח שנשים צריכות להראות איך שבא להן.

לורה בוש והילרי קלינטון

הגבירות הראשונות לשעבר הילרי קליטון ולורה בוש הגיעו כמובן גם הן לתת כבוד לנשיא החדש וסגניתו., קלינטון במעיל בצבע סגול חציל עם צעיף סגול שלטעמנו לא הלם את הרשמיות של האירוע, ובוש הלכה על מראה האישה הראשונה הקלאסי עם מעיל בצבע תכלת.

ביל והילרי קלינטון וג'ורג' ולורה בוש | צילום: JIM WATSON/AFP via Getty Images
ביל והילרי קלינטון וג'ורג' ולורה בוש | צילום: JIM WATSON/AFP via Getty Images

מלניה טראמפ

ואיך אפשר שלא להתייחס לאישה הראשונה לשעבר, מלניה טראמפ, שעזבה את הבית הלבן בחליפה שחורה מבית האופנה שאנל, תיק של בית האופנה הרמס, נעליים של לבוטין ומשקפי שמש של דולצ'ה וגבאנה. לוק שבא להראות שאם כבר ניתוק אז עד הסוף. אין מה לומר מלניה, אליך אנחנו לגמרי נתגעגע.