מדריך

טעויות הטיפוח והאיפור שאת חייבת להכיר

טעויות טיפוח | צילום: Shutterstock
טעויות טיפוח | צילום: Shutterstock

הסיבה שבגללה אסור להשתמש באותו קרם לחות ליום וללילה, השלב בחיים שבו צריך להגיד להתראות לשימר, והדרך השגויה להוצאת שחורים. 11 טעויות הטיפוח הכי נפוצות שאנחנו עושות, ואיך נימנע מהן

88 שיתופים | 132 צפיות

הטעות: להשתמש בתכשירים שאינם מתאימים לסוג העור שלנו

התיקון: "נשים רבות לא מודעות לסוג העור שלהן ומשתמשות בתכשירים שלא מתאימים להן, מה שעלול לגרום ליובש, אקנה ושלל תופעות בעור", אומרת פולה בליק, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית. "יש חמישה סוגי עור שכיחים: עור פנים רגיל עם נקבוביות בינוניות ומרקם חלק; עור פנים שמנוני בעל מראה מבריק עם נקבוביות פתוחות ומרקם הנוטה לפצעונים, נקודות שחורות מרובות ואקנה; עור פנים יבש עם מרקם מתוח הנוטה לאדמומיות ופיתוח קשקשים; עור פנים רגיש ודק, המגיב בקלות לקרני השמש ונוטה לפתח אדמומיות וכתמים; ועור רגיל או מעורב – הסוג הנפוץ ביותר בארץ, המאופיין במרכז פנים שומני והיקף פנים יבש, מרקם חלק ומראה עור בריא. לפני הכול, צריך לעבור אבחון מדויק של סוג העור על ידי איש מקצוע, כאשר התאמת החומרים נעשית על פיו. האבחנה צריכה להיעשות מדי עונה כי מצב העור עשוי להשתנות". קרן בר טוב, קוסמטיקאית ומומחית לבעיות עור, מתייחסת באופן ספציפי לעור שמן: "בעיקרון, לא מומלץ להוסיף לחות לעור פנים שמן עם נטייה לאקנה, כי זה רק יגרום להגברת השומן והפצעונים. כשיש פצעונים, צריך לעבוד עם חומרים שמייבשים את הפצעים מבפנים, אבל עדיין לשמור על לחות, כי יובש קיצוני בעור עלול לגרום להופעת פצעים נוספים. מומלץ לבחור תכשיר לחות על בסיס מים המותאם לעור שמן".

טעויות טיפוח. Active Mois של דרמלוגי'קה. קרם לחות ללא שמן לעור שמן מבוסס מים. 306 ש"ח, להשיג באתר ובנק' המכירה | צילום: יח"צ
טעויות טיפוח. Active Mois של דרמלוגי'קה. קרם לחות ללא שמן לעור שמן מבוסס מים. 306 ש"ח, להשיג באתר ובנק' המכירה | צילום: יח"צ

הטעות: לחשוב שאותו קרם מתאים ליום וללילה, או לוותר על קרם לילה באופן כללי

התיקון: מימי לוזון, מומחית לבריאות העור: "חשוב מאוד להפריד בין הטיפול בעור ביום לטיפול בו בלילה. בעוד ביום העור זקוק ללחות והגנה, בלילה, כשאנחנו ישנות, מתרחש תהליך של חידוש תאים ולכן אנחנו זקוקות ליותר חומרים פעילים. יש תפיסה שלפיה קרם לילה הוא שמן וכבד ושעדיף לתת לעור לנשום בלילה, אבל כיום הקרמים ללילה קלים מבעבר, נספגים בעור ומאפשרים לו להתחדש ולנשום טוב יותר בבוקר".

קרם פנים אנטי אייג'ינג' ריר חלזונות של TONYMOLY.299.90 ש"ח (צילום: ירון וויינברג)
קרם פנים אנטי אייג'ינג' ריר חלזונות של TONYMOLY.
299.90 ש"ח (צילום: ירון וויינברג)

הטעות: למרוח קרם הגנה רק בים ובבריכה

התיקון: קרן בר טוב, קוסמטיקאית ומומחית לבעיות עור: "נשים רבות מאמינות שאנחנו משתזפים רק בים ובבריכה, ולא מבינות שאנחנו משתזפות גם בגינה אחר הצהריים עם הילדים או בטיול קצר עם הכלב מתחת לבית, ושבעצם העור שלנו חשוף לשמש ומשתזף בכל מקום. יש למרוח קרם הגנה לא רק בים או בבריכה, אלא באופן קבוע בכל עונות השנה, ולחדש את המריחה מדי שעתיים".

קרם הגנה של AVENE, מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ
קרם הגנה של AVENE, מחיר 109 ש"ח | צילום: יח"צ

הטעות: ללכת לישון בלי להסיר איפור ובלי לנקות את עור הפנים

התיקון: פולה בליק, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית: "דילוג על ניקוי יסודי של העור בלילה ישאיר אותו עם חומרים מזהמים, מה שעלול לגרום לסתימה של נקבוביות, גירויים בלתי רצויים והתגברות אקנה. כדי לשמור על עור נקי יש לנקות אותו מדי בוקר וערב, ואחת לשבוע מומלץ לעשות ניקוי בפילינג המותאם לסוג העור".

הטעות: להוציא שחורים בעזרת האצבעות

התיקון: רונית שגב, מדענית חוקרת עור, בעלת חברת ביופור: "נשים רבות מנסות להוציא שחורים לבד, בעזרת לחיצות או הציפורניים. כך הן עלולות לחבל במראה העור ולגרום לעצמן לצלקות. יש להשתמש במוצר פילינג מקלף המותאם לגון העור ולרמת החשיפה לשמש. הפילינג המקלף עוזר בתהליך הוצאת השחורים וגם גורם לניקוז, מה שהופך את הטיפול השגרתי אצל הקוסמטיקאית לקל ויעיל יותר ולכואב פחות".

טעויות טיפוח. מסיכת פחם מתקלפת לניקוי ראשים השחורים של גרנייה, 41.9 ש"ח. צילום: יח"צ
טעויות טיפוח. מסיכת פחם מתקלפת לניקוי ראשים השחורים של גרנייה, 41.9 ש"ח. צילום: יח"צ

הטעות: להשתמש בפילינג גרגירים כשיש פצעונים

התיקון: מימי לוזון, מומחית לבריאות העור: "פילינג לחידוש התאים ומרקם העור אמנם מתאים לכל סוגי העור, אבל יש חריגים. לבעלות עור שמן עם פצעונים לא מומלץ להשתמש בפילינג גרגירים, מכיוון שהוא מגרה את העור ועלול לפתוח את הפצעונים, ובכך לגרום להחמרה במצב. לכן, במקרים האלה מומלץ להשתמש בפילינג אנזימטי – פילינג המורכב מאנזימים שפועלים רק על תאי העור המתים בשכבה החיצונית. רצוי להשתמש בפילינג המבוסס על חומצות כגון גליקולית, לקטית, מאלית או קוג'ית – הן חומצות מעולות, שמשפרות את מרקם העור ועוזרות להרגעת הפצעונים".

מימי לוזון, מומחית לבריאות העור (צילום: סיימון אלמלם)
מימי לוזון, מומחית לבריאות העור (צילום: סיימון אלמלם)

 

הטעות: בחירת מייקאפ לא מתאים לגון העור

התיקון: מאיה לזר, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז: "נשים רבות מסתובבות עם מייקאפ שאינו תואם לגון העור שלהן – בהיר מדי או כהה מדי – בגלל שהן מנסות אותו על היד, המצח או המחשוף. כשאנחנו בוחרות מייקאפ, צריך לבחון את ההתאמה שלו לעור שלנו בנקודת החיבור שבין הצוואר לקו הלסת. בחירת הגוון בנקודה הזאת תבטיח התאמה מרבית ומעבר גוונים חלק ונעים לעין".

רקוויזיטים לראש בן רביבו, מייק אפ שיסיידו, קונסילר טום פורד, סומק נטשה דנונה, שפתון איב סן לורן, שימר פנים וגוף שרלוט טילבורי | איפור ושיער: בן רביבו, צילום: שי פרנקו
רקוויזיטים לראש בן רביבו, מייק אפ שיסיידו, קונסילר טום פורד, סומק נטשה דנונה, שפתון איב סן לורן, שימר פנים וגוף שרלוט טילבורי | איפור ושיער: בן רביבו, צילום: שי פרנקו

הטעות: מריחת מייקאפ עם האצבעות

התיקון: חנית נצר, מנהלת הדרכה בלנקום: "המריחה עם האצבעות יוצרת כתמים ומראה לא אחיד. יש למרוח מייקאפ בעזרת מברשת או ספוג המיועדים לכך, והבונוס הוא שככה משתמשים בפחות חומר. כדי לנצל את היטב את החומר שבמברשת, יש להניח את המייקאפ בתנועות מעגליות על פני כל שטח הפנים, כולל העפעפיים, מתחת לעיניים וסביב האף".

ספוגית איפור של איל מקיאג' | צילום: רן גולני
ספוגית איפור של איל מקיאג' | צילום: רן גולני

הטעות: שימוש בשימר בעור מבוגר הנוטה לקמטים

התיקון: עומר אסף, מנהל אמנותי של קרליין: "השימר מבריק והשימוש בו מבליט את הקמטים, כך שהקמט הופך להיות כהה ובולט יותר. במקום זאת מומלץ להשתמש בסמקים או ברונזרים בטקסטורות מאט בלבד".

ברונזר מאט אליזבת ארדן, 250 ש"ח. עדיף למבוגרות לעומת שימר | צילום: יח"צ
ברונזר מאט אליזבת ארדן, 250 ש"ח. עדיף למבוגרות לעומת שימר | צילום: יח"צ

הטעות: יציאה מסיבית מקו המתאר של השפתיים באמצעות תוחם כדי להשיג מראה מוגדל

התיקון: מאיה לזר, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז: "כדי ליצור אשליה טבעית של שפתיים גדולות יותר, יש לשרטט את השפה בעזרת תוחם בצמוד ככל האפשר להילה החיצונית של מתאר השפה, מבלי להשאיר רווח שיראה כמו גלישה של הליפסטיק. יש גבול עד כמה אפשר לתעתע באמצעות איפור, ויציאה מסיבית מדי מקו המתאר עם העיפרון עלולה ליצור מראה מוגזם עד מגוחך. למראה שפתיים מלאות יותר, הניחו במרכז הפנימי של השפתיים נקודה של ליפסטיק בהיר יותר או גלוס, והקפידו לא לתת להם לגלוש למסגרת השפתיים".

הטעות: שימוש לא נכון במסקרה בריסים העליונים והתחתונים

התיקון: "נשים רבות מניחות את המסקרה על הריסים בטפיחות עדינות או במשיכות קצרות כלפי מעלה, אבל באופן הזה אנחנו רק מניחות קצת צבע על הריסים ולא נהנות מהאפקט המלא של המסקרה", אומרת מאיה לזר, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז. "חשוב להבריש את הריסים עם אפליקטור בתנועות סיבוביות מבפנים, כלפי חוץ ולמעלה – בדומה לפן שעושים לפוני – כך שהמברשת תתפוס חזק את מניפת הריסים, תעטוף כל ריס וריס בפורמולה ותעניק להם אפקט של אורך ונפח מקסימליים". עומר אסף, המנהל האמנותי של קרליין, מוסיף: "הנחת מסקרה על הריסים התחתונים מדגישה את הכהויות והשקעים מתחת לעיניים. עדיף להדגיש את קו המתאר של העין בעזרת עיפרון עיניים".