טיפים לשדרוג המטבח

טיפים שישדרגו את המטבח שלכם | צלם: יח"צ דקור
טיפים שישדרגו את המטבח שלכם | צלם: יח"צ דקור

נמאס לכם שאין מקום במטבח, שהוא חשוך מידי או חסר אופי? לא חייבים להוציא עשרות אלפי שקלים בשביל להפוך אותו למטבח החלומות שלכם. לפניכם טיפים פשוטים וחסכוניים שיהפכו את המטבח לחלק הכי יפה בבית

88 שיתופים | 132 צפיות

המטבח הוא החדר הכי משפחתי בבית ולכן חשוב ליצור בו אווירה נעימה ומזמינה שתגרום לכם להרגיש בנוח. עולם הלבשת המטבח התפתח מאוד בשנים האחרונות ומאפשר שינוי של המטבח כל מספר שנים בעלות יחסית נמוכה. שילוב בין הפרמטרים השונים במטבח (תאורה, קרמיקה, ידיות וכדומה) יוצרים אינסוף אפשרויות ומאפשרים לכל אחד ליצור את המטבח המתאים לו ביותר. לפניכם טיפים שיעזרו לכם בדרך למטרה:

טיפים לכל מטבח

1. קרמיקה: אם הקרמיקה מיושנת- לא צריך לרוץ ולהחליף אותה, ניתן להדביק עליה קרמיקה חדשה או להדביק לוחות זכוכית צבעוניות או לבנות עם עיטורים שונים.


ניתן להדביק על קרמיקה ישנה, קרמיקה חדשה. צילום: יח"צ דקור

2. ארונות מטבח- ארונות מיושנים ניתן לצבוע את הדלתות. צריך למרוח עליהם בסיס בהתאם לסוג העץ ועליו צבע. ניתן לשלב גם לייסטים מעץ ליצירת עניין בדלתות אם רוצים מראה כפרי או וינטאג'.


ארונות מטבח- לא חייבים לבחור בבנאלי. צילום: יח"צ הרדור

3. ידיות- החלפת ידיות בהתאם לסגנון המבוקש עושה פלאים למראה הארונות.


התאמה בין הידיות לשאר סגנון המטבח. צילום: יח"צ דומיסיל

4. דילול- דילול פריטים על השיש, מרענן את המראה הכללי של המטבח.


משטח נקי. צילום: ג'ו לידס

5. אופי- כשבוחרים לשדרג מטבח, בוחרים סגנון ונצמדים אליו: כפרי, וינטאג, מינימליסטי, מקסיקני, מודרני. בהתאם לסגנון מחפשים אביזרי הלבשה תואמים.


סגנון כפרי. צילום: יח"צ דקור

6. מכשירי חשמל- ניתן להשתמש במכשירי החשמל המונחים על השיש כמו:קומקום חשמלי, טוסטר, בלנדר, מיקסר או תמי 4, ככתמים של צבע במטבח לבן, ונגה או אפור למשל.

7. פריטים משלימים- אקססוריז להלבשת המטבח: מגבות ידיים,כפפה, קופסת לחם או צנצנות עוגיות וסט קפה ,תה סוכר יכולים להכניס את החמימות של חיים במטבח.


אקססוריז להלבשת המטבח. צילום:יח"צ דומיסייל

8. פינת ישיבה- יכולה להשתדרג באמצעות שולחן בר וכסאות בר למראה צעיר ומודרני יותר.


כיסאות בר משדרגים את המראה של המטבח. צילום: יח"צ דקור

9. מזון כהלבשה- השתמשו במזון לעיצוב. קערת תפוחים על השולחן, צנצנות עם קטניות בצבעי המטבח, פסטה, עוגיות, אורז. זה מכניס צבעוניות וחמימות למטבח.


השתמשו במזון לעיצוב. צילום: יח"צ דקור

10. רצפה- רצפה ישנה שאינה משתלבת עם המטבח ניתן להחליף בפרקט למינציה. המטבח ייראה משודרג כבמטה קסם.

11. צבע הקירות- במטבח רצוי לשמור על צבעוניות מינימליסטית על הקירות מאחר ומטבח פעיל במשפחה מטבעו עמוס יותר בפרטים. הצבע הבהיר מאזן את הצבעונית ושומר על מראה נקי.


צבעוניות מינימליסטית. צילום: יח"צ דקור

הטיפים באדיבות מגי סולומון, סטייליסטית ומעצבת "מגי אומנות הסטיילינג לבית"

תאורה מותאמת למטבח

המטבח המודרני הוא נקודת מפגש בבית אך גם חדר עבודה לכל דבר לכן התאורה בו צריכה להיות פונקציונאלית ועליה להאיר את כל חלקי המטבח. מומלץ להשתמש בתאורה הומוגנית פלורוסנטית קרה ולא ממוקדת. על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר מומלץ לשלב בין מספר סוגי תאורה: תאורה ישירה, תאורת אווירה, תאורה דקורטיבית וכדומה.


תאורה פלורוסנטית היא התאורה המומלצת. צילום: קמחי תאורה

את התאורה הפלורוסנטית ניתן להשיג במספר צורות:

א. גופי תאורה צמודי תקרה הקיימים בגימורים וצורות שונות ריבועים עיגולים וכדומה.
ב. במקרה של הנמכות גבס ניתן להשתמש בגופי תאורה שקועים במגוון צורות.
ג. במידה ויש הנמכת תקרה מומלץ להשתמש בתאורה נוספת חלשה יותר על מנת לייצור אווירה נעימה במטבח כשלא נמצאים בו למשל בעת אירוח.
ד. כמו כן ניתן להשתמש בפרופילים מותאמים לפי מידות במיוחד למטבח הלקוח.
ה. מומלץ להשתמש בתאורה נסתרת מתחת ובתוך ארונות המטבח זאת על ידי שימוש בפסי לדים וגופי תאורה שקועים.
ו. מעל אי במטבח מומלץ לתלות גוף תאורה דקורטיבי הוא יבלוט בחלל המטבח ויקשט אותו.

ההמלצות באדיבות מומחי קמחי תאורה


גוף תאורה דקורטיבי מעל האי ותרואה נוספת חלשה יותר לאורך המטבח. צילום: קמחי תאורה

ניצול פינות ריקות

אם בעבר נחשבו הפינות במטבח לשטחים מתים ולא מנוצלים, הרי שכיום ישנם מגוון פתרונות נהדרים לניצולן לצורך מיקסום שטח האחסון במטבח, הנה 2 מהם:

מתקן ה- Magic Corner, מורכב מארבעה סלים הנשלפים במלואם כיחידה אחת מתוך הארון, עשויים ניקל דו צדדי ומתאימים לאחסון סירים, קערות, כלי הגשה, כלי מטבח שונים ועוד. התקנת יחידת המדפים הינה קלה, מהירה ופשוטה ומתאימה הן לפינה ימנית והן לשמאלית.

מתקן שימושי נוסף הינו ה-FlyMoon, פתרון אלגנטי לפינת המטבח מבית המותג האיטלקי והאיכותי Vibo. באמצעות מנגנון משוכלל, אך קל לתפעול, במשיכה בודדה נשלפים המדפים כולם אל מחוץ לפינה ולארון, יחד מגוון הכלים שעד כה היו מצויים במעמקיו! כמו כן, יכול המתקן לשאת משקל רב, עד למקסימום של 30 ק"ג! המחיר החל מ-1521 ש"ח.

איפה אפשר לקנות? בדומיסיל ואצל המשווקים המורשים.


פתרון מעולה לניצול פינות ריקות במטבח או לסדר מחודש. צילום: דומיסייל

מקסום חלל המטבח

מהי הדרך הכי טובה לסדר את המטבח בהתאם לשטח שיש ברשותנו, אילו בעיות נפוצות לכל מבנה מטבח ואיך ניתן לפתור אותן:

הצבה בשורה

האופציה הטובה ביותר כאשר חלל המטבח קטן וצר. למעשה, כל אזורי המטבח, הבישול, הדחת הכלים והאחסון נמצאים. באופן בלתי נמנע, זה לצד זה בשורה ובמרחק גדול יחסית.
איך לפתור את הבעיה? וידוא כי האזורים בסדר האפשרי ההגיוני ביותר וכי ישנם מספר משטחי עבודה ליד המקרר,התנור ועוד, כך שלא תצטרכו לשאת משהו כבד או חם למרחקים.

צורת האות L

צורת עיצוב בעלת המון יתרונות ללא חסרונות. במידה ומעצבים את המטבח בצורה זו ובחוכמה, הדבר "מחסל" את הצורך ללכת משום שניתן להגיע לתנור, למקרר, או לכיור על ידי סיבוב וצעד אחד בלבד.

צורת האות U

אם ישנם ברשותך שלושה קירות שניתן להשתמש בהם, (בהנחה שהמטבח ברוחב של לפחות 3 מטר), עיצוב זה הוא אידיאלי ומעניק את כל היתרונות של המטבח הפינתי אך עם חלל נוסף. בעיצוב זה, כל קיר מוקדש לאחד משלושת המשימות העיקריות שבפניך, לדוגמא, לבישול, להדחת כלים ולהכנת אוכל. בצורה זו קל יותר למנוע אי סדר והמטבח ייראה גדול יותר מכפי שהוא בפועל.

הצבה במקביל

במטבחים רבים הפוזיציה של הדלתות והחלונות מותירה רק שני קירות מנוגדים שניתן להשתמש בהם לאבזור. בעוד הדבר עשוי להיתפס כחסרון, למעשה קל יחסית למקם אזורים קרוב יחדיו(בין אם מימינך, משמאלך או אפילו מאחוריך) וזה מונע את תחושת הקלאוסטרופוביה שאתה עלול לחוות כאשר אתה מוקף בחפצים או בארונות מכל עבר.

"האי"

עיצוב האידיאלי עבור מטבחים גדולים אשר לרוב מרובעים. היתרון הגדול שבמטבח אי הוא שתמיד יש לך שפע של חלל עבודה, בכל חלק כזה או אחר שאתה נמצא בו במטבח. למעשה המטבח מחולק לשלושה אזורים מקבילים: בישול, אפיה והדחת כלים כאשר עבור כל משימה משטח עבודה רחב ידיים. באופן טבעי, אם יש לך כיריים במרכז המטבח, קולט האדים ממוקם ישירות מעל.

"חצי אי"

אופציה נוספת לאלו החושקים בעיצוב אידיאלי בעוד שהחלל הזמין אינו עומד במידות הרצויות. עיצוב "חצי האי" מגדיל את הדלפק הראשי במרכזו של המטבח. מרבית הציוד מוצב בצורה אנכית לאחד מן הקירות כך שמרכז המטבח הופך ללב המוקד. עיצוב זה מעניק מראה אישי למטבח בזמן שיוצר חללים שונים, ומרכזו מתאים לדלפק ארוחת בוקר.

הטיפים באדיבות חברת TEKA