טיפים לקניית כרטיס טיסה

האם לקנות כרטיס טיסה דרך האינטרנט או אצל סוכן נסיעות? מה עדיף - טיסה סדירה או טיסת שכר? איך משיגים תנאי טיסה טובים ואיך מוזילים את העלות? לפניכם כל הטיפים

88 שיתופים | 132 צפיות

לפעמים הטיסה תהיה זולה יותר אבל שדה התעופה מרוחק ונידח, ותצטרכו לעבור תלאות רבות עד שתגיעו למחוז חפצכם. רגע לפני קניית הכרטיס עשו לעצמכם סדר בראש: לאן אתם נוסעים, היכן נוחתים והיכן מסיימים את הטיול, כמה זמן תשהו ביעד, האם אתם רוצים שתהיה לכם אפשרות להאריך את הנסיעה או שאינכם מחויבים לחזור בתאריך מסוים? האם אתם צריכים כרטיס בכיוון אחד או כרטיס הלוך ושוב? האם הנסיעה תכלול טיסות מיבשת ליבשת?

>> מגזין מטיילים במתנה! לחצו כאן לקבלת ההטבה

מתי ולאן נוסעים?

אם כל עם ישראל מתכוון לנסוע בקרוב לאיטליה, וזהו גם היעד שלכם לחופשה הקרובה, כדאי שתשקלו לרכוש את הכרטיס מוקדם. רכישה מוקדמת תבטיח שלא תישארו ללא כרטיס ליעד שרציתם (אם תרצו ביעד הזה בכל מחיר ותחכו לרגע האחרון, מחיר הכרטיס עלול לעלות). אם אתם ספונטניים ומוכנים להתגרות מעט בגורלכם נסו להשיג מחיר נמוך יותר קרוב יותר למועד הרצוי, אבל הביאו בחשבון שבמקרים רבים תצטרכו להתפשר בבחירת חברת התעופה או מועדי הטיסה.

לנסיעה בעונות "החמות" (חגי תשרי, פסח, אוגוסט, ראש השנה האזרחי) חשוב להזמין מקום מראש ולא לסמוך על דילים של הרגע האחרון. במבצעי הרגע האחרון אמנם מוצעים מחירים אטרקטיביים, אך תמיד קיים הסיכון שלא תמצאו דיל טוב. למי בכל זאת מתאים לנסות להשיג טיסה זולה? למי שעובד כעצמאי (או יכול להודיע לבוס על חופשה בהתראה קצרה), מי שכל תאריך נוח לו, מי שיש לו מקום לינה זמין בחו"ל (למשל אצל קרובים) ומי שאין לו תוכנית נסיעה מוגדרת.

טיסה סדירה או טיסת שכר?

טיסת שכר (צ'רטר) היא טיסה במטוס שנשכר על ידי חברה המפיצה את פרטי הטיסה ואת מחיריה באמצעות סוכנים וחברות. לא תמיד מחיר טיסת שכר זול ממחיר טיסה סדירה, וכדאי לבדוק זאת. בטיסות שכר אי אפשר לדחות את הטיסה או לבטל אותה, וגם מועדי ההמראה בדרך כלל נוחים פחות. בטיסות כאלה חשוב ביותר לאשר את הטיסה 24 שעות לפני מועדה בחברת התעופה.

איך לבחור חברת תעופה?

קשה לשלוט בכל הקטגוריות הקשורות בבחירת הכרטיס ולקבוע הכל מראש. לכל חברה יתרונות וחסרונות, ולא תמיד תוכלו להשיג כרטיס ליעד המבוקש, במועד המבוקש ובחברת התעופה המועדפת. כדאי לבחור בחברה שאין לה היסטוריה של איחורים וביטולים. חשבו גם על נושא הביטחון: חשוב לבחור חברה שמקפידה על ביטחון במהלך הטיסה ולפניה. חברות תעופה ישראליות, למשל, אינן טסות מעל למדינות עוינות.

בדקו גם את מידת ההתאמה של החברה לצרכים הספציפיים שלכם. למשל, חברות מסוימות מקפידות להגיש אוכל שאינו מכיל בוטנים. מה שנראה אולי מוזר ושולי לרובנו, עשוי להיות שיקול חשוב לאנשים הסובלים מאלרגיה לבוטנים ורוצים לנחות בשלום. נכים הנעזרים בכיסא גלגלים יעדיפו לטוס בחברות המספקות להם תנאים נוחים יותר. אם אתם מתייעצים עם חברים, בררו מה היו השיקולים שלהם בבחירת חברת התעופה כדי להבין אם שיקוליהם רלוונטיים לכם.

סוכן נסיעות או דרך האינטרנט?

סוכני נסיעות יש בשפע וגם אתרי אינטרנט לקנייה מקוונת. נוח ומשתלם לרכוש כרטיסי טיסה ברשת: אתם יכולים לבחון את האפשרויות השונות, הרכישה מהירה והמחירים בדרך כלל זולים יותר. עם זאת, אם נתקלים בבעיה או בשאלה במהלך הרכישה נותרים מול מסך מחשב וקשה להגיע למענה אנושי. מסיבה זו רבים מעדיפים לפנות לסוכן נסיעות או לרכוש את כרטיס הטיסה בטלפון. אם יש לכם סבלנות ומעט זמן כדאי לגשת לסוכן הנסיעות ולהסדיר את הכל. כך יהיה לכם סיכוי טוב יותר לקבל שירות אישי ומידע בנוגע לנסיעה.

איך בוחרים סוכן נסיעות? בעיקר על פי המלצות מחברים שנסעו והיו מרוצים.


עכשיו במטיילים

* שוקי העתיקות והמציאות בברלין

* 10 האיים הכי שווים בים התיכון

* 10 האגמים הכי יפים בעולם

אל תשכחו לבדוק שהדרכון שלכם תקין ובתוקף. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Yu Lan, Shutterstock

מה עוד כדאי לזכור לפני שטסים?


דרכון ואשרה
: אל תשכחו לבדוק שהדרכון שלכם תקין ובתוקף. אם יש צורך באשרה ליעד – חשוב לעשות זאת מראש ולא לחכות לרגע האחרון.

טיפים לחיסכון

  1. השתדלו שימי החופשה יכללו לפחות סופשבוע אחד (מוצאי שבת) כדי שהטיסה תהיה זולה יותר. כשנוסעים וחוזרים באמצע השבוע משלמים הרבה יותר.
  2. חפשו צמד טיסות שבו הטיסה היוצאת ממריאה בשעת בוקר מוקדמת והטיסה החוזרת ממריאה בשעות הערב. כך תרוויחו עוד זמן בחו"ל בלי לשלם על לילות נוספים במלון.
  3. השוו מחירים באינטרנט. בלחיצת כפתור תוכלו לבדוק מגוון הצעות ומחירים של טיסות, אפשרויות לינה, חבילות נופש ועוד. כשמגלים הפרשי מחירים ניכרים בין טיסות לאותו יעד ובאותו יום, חשוב לבדוק מה הסיבה לכך. ייתכן שטיסה אחת הינה סדירה והאחרת טיסת שכר. אל תתעצלו לבדוק, לשאול ולברר – בדרך כלל זה משתלם.


מקום ישיבה
: ציינו את מקום הישיבה המועדף עליכם כבר בזמן קניית הכרטיס.

מנות מיוחדות: זכרו להזמין מראש מזון כשר, מנה צמחונית או מנות ילדים. לגבי כשרות: לחברות תעופה זרות יש מנות כשרות במגוון רמות, ולעתים עדיף להצטייד בסנדוויץ' מהבית.

מטען עודף: יש חברות טיסה שאינן מגלות סלחנות למטען עודף, לכן השתדלו להימנע מכך.

כרטיס לתינוק: עלות של כרטיס לתינוק עד גיל שנתיים היא כ-10 אחוז ממחיר של כרטיס רגיל בטיסה סדירה וכ-70 אחוז ממחיר הכרטיס בטיסת שכר. בטיסות פנים בארצות הברית תינוק נוסע בחינם. בכל מקרה תינוק לא מקבל מקום ישיבה ולא כבודה.

טיסה עם תינוק: אם אתם נוסעים עם תינוק – יַדעו את הסוכן. תינוקות עד גיל שישה חודשים יקבלו עריסה מיוחדת הנצמדת לקיר ואתם תקבלו מקום נוח שיאפשר גישה לתינוק, חיתולו והאכלתו. ודאו מראש שתקבלו את השירות כי הוא יקל עליכם מאוד (ייתכן שיהיו בטיסה תינוקות נוספים ולא תוכלו לקבל את השירות הזה אם לא הזמנתם מראש).

עצירת ביניים: יש מי שנהנה מנחיתה בארץ אחרת אבל לפעמים זו טרחה מיותרת שאולי מוזילה את המחיר אבל לא שווה את בזבוז האנרגיה. שימו לב לאותיות הקטנות – אם העניין כרוך בעיכוב גדול ואי אפשר לצאת משדה התעופה, ההרפתקה לא תמיד משתלמת.

שינוי בתוכנית: אי אפשר לבטל טיסות פנים בארצות הברית ובאירופה. בכרטיסי טיסה מישראל לאירופה או לארצות הברית וקנדה יש דמי ביטול/שינוי המשתנים בהתאם ליעד ולחברת הטיסה.

תחבורה: כדאי לבדוק את התחבורה משדה התעופה אל היעד שאליו אתם אמורים להגיע. לפעמים הטיסה תהיה זולה יותר אבל השדה מרוחק ונידח, ותצטרכו לעבור תלאות רבות עד שתגיעו למחוז חפצכם. חשבו כמה זמן מהטיול אתם מוכנים להעביר בנסיעות כדי לחסוך בדמי הכרטיס.


* עכשיו במסע ישראלי: שכשוך נעים: הכירו את בריכות המים הסמויות מן העין

* עכשיו בגליליאו: צפו בתיעוד נדיר של ניתוח לב פתוח שבוצע בתינוק