טיפים לסינגלית בחתונה

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | MNStudio, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | MNStudio, Shutterstock

חתונה של חברה טובה או של קרובת משפחה יכולה להיות אירוע לא פשוט לאישה מעל גיל 30, שאינה נמצאת בקשר זוגי. הנה כמה דרכים להתמודד עם המצב

88 שיתופים | 132 צפיות

אימתה של כל סינגלית מצויה, המכתתת רגליה מזה זמן מדייט לדייט (מעבר לדייט עצמו), הינה החתונה של החברה הכי טובה או, רחמנא ליצלן, חתונת אחיה/אחותה (הקטנה?!?). תחושות השמחה והפרגון לכלה נמהלות לעיתים בקנאה, מרמור, פחד, דיכאון ועצב (מחקי את המיותר).

במיוחד עבור הרווקה שחצתה את גיל ה-30, ולא נמצאת במועד האירוע המשמח בקשר זוגי כלשהו, ריכזתי מספר טיפים להתמודדות עם השדים, הלחצים, חוסר הביטחון הלא אופייני והפחדים.

הטעות הקלאסית: להביא בן זוג טרי לחתונה

מאמר זה נכתב עבור הרווקה שלא נמצאת במערכת יחסים זוגית במועד האירוע. אולם אם במועד האירוע את נמצאת בתחילתה של מערכת יחסים, הלחץ עלול לגרום לך להזמין את בן הזוג הטרי לאירוע ו/או להיסחף למחשבות רומנטיות מוגברות בדבר היותו בן זוגך המיוחל ("האחד").

למרות שהדבר בהחלט אפשרי, מומלץ לא ליפול למלכודת זו מכמה סיבות. ראשית, ייתכן שאת טועה והבחור כלל אינו אביר חלומותיך אבל השעון הביולוגי שלך מתעתע בך. שנית, אם הבחור יחליט להצטרף אליך לאירוע בשלב כה מוקדם של מערכת היחסים, את תמצאי את עצמך לחוצה מהמעמד ועסוקה במחשבות ובניחושים על מה החברות והמשפחה חושבים עליו במקום בהתמקדות בשמחתה של הכלה.

לאור זאת, השתדלי לא לחבר בין שני האירועים ותני לזמן לעשות את שלו. מודעות לנושא במקרה זה הינה חצי הדרך להתמודדות.

איך מתמודדים עם איחולי ה"בקרוב אצלך"?

כאשר מדובר באירוע משפחתי, הרי שבִּיעוּתי ה"בקרוב אצלך" עלולים להעביר כל סינגלית מאושרת בחלקה (ועל אחת כמה וכמה גם סינגלית פחות מאושרת) על דעתה. הסיוט יחריף, כמובן, אם זוהי דווקא אחותך הקטנה שמתחתנת. אז מה לעשות? הקדימי וברכי "בקרוב אצלך" את כל קרובות המשפחה הרלוונטיות וגורמים מסוכנים אחרים (לפני שהם יספיקו לאחל לך את הברכה המעצבנת ביקום). בחתונה של חברה טובה חשש ה"בקרוב אצלך" קטן כמובן, שכן זוהי תופעה משפחתית בעיקרה.

>> עוד ב-ZOOG

* 10 טיפים לחתונות משפחתיות>>

* למה קשה כל כך למצוא אהבה?

* המדריך השלם למציאת אהבה באתרי היכרויות>>

הפכי את המכשול להזדמנות

בעוד שבאירוע משפחתי הסיכוי לצאת עם שידוך קטן יותר, שכן את כבר מכירה את רוב האורחים, הרי שחתונה של חברה טובה היא הזדמנות נהדרת להיכרויות. בחני היטב את כל הרווקים ופזרי חיוכים – מי יודע איזה סיפור תוכלי לספר יום אחד לילדים.

שימי את הכלה במוקד

מקדי את תשומת ליבך בכלה – בין אם היא חברתך הטובה או אחותך הקטנה – פרגני לה ושמחי בשמחתה. שימי לב לצרכיה, הגישי לה כוס מים, השגיחי שאינה מפריזה באלכוהול שמוגש לה מכל עבר, רקדי עמה ועוד. האירוע יחלוף מהר ובהנאה ולא תספיקי לחשוב כלל על רווקותך (הזמנית).


מקדי את תשומת ליבך בכלה: פרגני לה ושמחי בשמחתה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב | Deborah Kolb, Shutterstock

בריחה זמנית

באופן כללי אני תמיד בעד התמודדות, אך מכיוון שהחתונה אינה בהכרח הזמן או המקום לכך. מומלץ (במקרים קשים של חרדות או סרט מד"ב שאת אוכלת) לשתות קצת. האלכוהול ישחרר אותך מעט ויגרום לך לשכוח (לזמן מוגבל) את "צרותיך". היזהרי לא להגזים (בכל זאת מדובר אירוע משפחתי או שהחברה תזדקק לך בהמשך), ובכל מקרה – אם שותים לא נוהגים – בשביל זה יש חברים (רווקים).

וכמה טיפים אחרונים

* למי שמאמינה באמונות תפלות ונבואות שמגשימות את עצמן (כן, כן, גם אני כזו) – אל תשבי בפינה של השולחן, וכן אל תשכחי לשתות מכוס היין של הכלה לאחר החופה ולקבל ממנה ברכה.

* לכלה שרוצה להבטיח את מקומה בגן עדן – חשבי על הרווקים והרווקות בעת סידור השולחנות. חברה טובה הגדילה לעשות ו"נתנה בהם סימנים" באמצעות צמידים לבנים שחילקה לכל הרווקים והרווקות באירוע. בצורה כזו יודעים האורחים מי רווק/ה ומי לא – מעין מסיבת פנויים-פנויות בתוך החתונה.

ולסיכום – תיהני מהרווקוּת ומהאירוע!

הכותבת היא מחברת הספר סבבה והכל, אבל… מדריך כיס לטיפוסי גברים

* עכשיו בחיים אחרים: איך מנהלים זוגיות עם אדם רגיש במיוחד>>

* עכשיו בחיים אחרים: למה אסור לוותר בזוגיות? בואו לראות>>

* עכשיו בחיים אחרים: 4 כללים לזוגיות טובה>>