"הציעי את עצמך לתפקידים גם כשאת כמעט מוכנה"

נגה לבציון נדן | צילום: ענת אורן
נגה לבציון נדן | צילום: ענת אורן

אל תחכי שתרגישי שאת ממש מוכנה לתפקיד הבא, מספיק להיות כמעט מוכנה, כך ממליצה נגה לבציון נדן, מנכ"לית בית ההשקעות Value² וגרין איי. היא ועוד 7 מנהלות בכירות עם עצות זהב לקריירת ניהול

88 שיתופים | 132 צפיות

גייסי אנשים מוכשרים לעבוד לצידך, אל תפחדי להתעסק בכסף, מצאי מנטורית וגם שמשי את בעצמך כאחת: נשות עסקים ומנהלות מצליחות מתחומים שונים ממליצות ומייעצות איך להתקדם בעולם הניהול המאתגר של ימינו.

נטלי קרמר: "שחקי על פי הכללים שלך"

מנכ"לית מרכז הפיתוח של AT&T ישראל וסגנית נשיא עולמית בחברה. תפקיד קודם: סמנכ"לית פיתוח במודו (Modu). בת 43, נשואה + 3. אוהדת שרופה של מכבי חיפה

נטלי קרמר | צילום: נדב קרלינסקי

"מחקר מפורסם שנערך באוניברסיטת הרווארד הראה שיש יותר מנכ"לים של חברות גדולות בשם ג'ון מאשר מנכ"ליות. הנתון הבלתי נתפס הזה מדגים את העומק שבחוסר השוויון בשוק העבודה – אז אנחנו יכולות לשנות את השם לג'ון, או פשוט להעז לשנות את המשוואה. לכן העצה שלי היא – תעזי.

תעזי לשחק לפי הכללים שלך. בהרבה מקרים אנחנו נוטות לקבל את החוקים שמגדירים לנו ולפעמים זה בעוכרינו. אל תפחדי לשבור את המסגרת ולאתגר את הנחות היסוד. תעזי להיות נאמנה למי שאת ולדרך שלך. אל תנסי לחקות סגנונות מנהיגותיים שהם לא שלך, או להיות מישהי שאת לא. כשאת מחוברת לעצמך ולערכים שלך את הכי אותנטית – וזה מה שעובד הכי טוב. תעזי להיכשל. אל תתני לפחד מכישלון לעצור אותך. אני למדתי הכי הרבה דווקא כשנכשלתי. החוכמה היא לדעת מתי נכון להמשיך ומתי צריך להכיר בכך שנכשלנו, ללמוד מזה ולהתקדם הלאה. ולבסוף, תעזי לחגוג הצלחות. תרשי לעצמך לחגוג את הניצחונות, גם אם הם קטנים, לפני שאת מזנקת לקרב הבא. זה ממלא את המצברים. הניצחון הוא שלך והרווחת אותו ביושר, אל תקטיני אותו ובטח אל תתני לאחרים להקטין אותו".

ד"ר איה סופר: "עזרי לקולגות בתחילת דרכן"

סגנית נשיא IBM העולמית ומנהלת מעבדות המחקר בישראל. תפקיד קודם: עובדת ב-IBM מאז 1997. לפני כן עבדה ב-NASA. בת 60, נשואה + 3

ד"ר איה סופר | צילום: אור קפלן

"צמיחה בנויה על ניסיון רלוונטי, הצלחות מוכחות, וקשרים. תפקידינו כמנהלות בכירות הוא לעזור לנשים בתחילת דרכן לבנות את הפורטפוליו שלהן ואת הרשת שלהן. צריך למצוא את ההזדמנויות שיאפשרו לרכוש מיומנויות חדשות, להרחיב אופקים, לצאת מאזור הנוחות, ולהכיר אנשים מחוץ לרשת המיידית שלהן. בנוסף אנחנו יכולות לתמוך בהן לאורך הדרך כמנטוריות וכאוזן קשבת. חשוב מאוד לדעת לתת ולקבל משוב בונה".

נטלי זיו: "תהיי שלמה עם המחירים שאת משלמת"

ראש מערך התקשורת של טיקטוק במדינות הצומחות באירופה (ובהן ישראל). תפקיד קודם: דוברת eBay של המדינות הצומחות. בת 46, בזוגיות + 2. קונדיטורית חובבנית ודיג'יי בהתלמדות

נטלי זיו | צילום: דור אליהו
נטלי זיו | צילום: דור אליהו

"אחד הדברים החשובים שלמדתי במהלך המסלול המקצועי שלי זה שלכל בחירה בחיים יש מחיר. הבחירה איפה לגור, עם מי להתחתן, כמה ילדים להביא – ואחת כמה על כמה הבחירה בקריירה שאפתנית. העצה הכי טובה שאני יכולה לתת היא להיות שלמות עם המחירים שאתן משלמות. וותרו על רגשות האשם כי הם לא מועילים אלא רק מזיקים.

עצת זהב נוספת שאני לוקחת עימי היא למצוא מנטורית, מהארגון שלך או מארגון אחר, שאת שואבת ממנה השראה ומהווה עבורך דוגמא אישית. לאורך כל הדרך הקפדתי שתמיד תהיה לי מישהי בחיים שאני יכולה להתייעץ איתה בנקודות קריטיות בקריירה, באמונה שלמה שהיא רוצה בטובתי. אם לא נהיה אחת בשביל השנייה, מי יהיה?".

דנה בורגר: "גייסי אנשים מוכשרים לעבוד לצידך"

Country Manager, Waze Israel. תפקיד קודם: מנהלת מכירות Waze Israel. בת 38, נשואה + 2

דנה בורגר | צילום: נתנאל טוביאס
דנה בורגר | צילום: נתנאל טוביאס

"עולם הניהול השתנה רבות בשנים האחרונות, ואנו כמנהלים צריכים לנווט בתקופה מאתגרת של חוסר וודאות ולהגיב לשינויים במהירות וביעילות. שני העקרונות שנותרו הקווים המנחים שלי לאורך הדרך הם מקצועיות והקפדה על הון אנושי איכותי לצידי. אני מקפידה תמיד להמשיך ללמוד, להתפתח, להכיר את המגמות הגלובליות, לאמץ טכנולוגיות חדשות ולהישאר בחזית הידע והקידמה. אני משתדלת לנוע קדימה, לאתגר את עצמי ולרכוש יכולות חדשות על בסיס קבוע. אני מאוד מתחברת לציטוט של קונפוציוס 'תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד יותר אפילו יום אחד בחייך'. בנוסף, חשוב לי לגייס אנשים מוכשרים, דעתנים, אמפתיים עם מוטיבציה גבוהה וגישת – Can do. אנשים שאני יכולה ללמוד מהם, ללמד אותם והכי חשוב להנות תוך כדי".

בגיל 26 היא קנתה דירה בתל אביב. איך היא עשתה את זה?

נטע פלר: "חלקי אחריות באופן שווה – בבית ובעבודה"

סמנכ"לית משאבי אנוש בנטורל אינטליג'נס. תפקיד קודם: דירקטורית מש"א בחברות 888, לאומי קארד ו-SAP. בת 47, בזוגיות + 3

נטע פלר | צילום: DHM Studio
נטע פלר | צילום: DHM Studio

"אני מאמינה במוטו 'שווים בקריירה – שווים בהורות' ומכאן, מאמינה שהכוח לעצב את המציאות שלנו, כנשים וכמנהלות, טמון ביצירת מציאות שוויונית והוגנת לאבות ולאמהות, שתאפשר לנו להיות מי שאנחנו ולהגשים את החלומות שלנו ללא קשר למגדר. הצעד הראשון מתחיל בחלוקת האחריות באופן שווה בבית ובעבודה. אני מאמינה ששני ההורים הם שותפים שווי זכויות, אחריות וחובות הן בעבודה והן בבית וזוהי חובתנו בניהול לשאוף להוות מרחב עבודה שוויוני, המאפשר הן לנשים והן לגברים, להשקיע בקריירה ובקידום מקצועי ובמקביל לשמש כהורה פעיל ומעורב – באם בוחרים בכך".

שלי מיטלפונקט: "הכירי את החוזקות ואת החולשות שלך"

CFO, eBay ישראל. תפקיד קודם: VP Finance ב-Shopping.com. בת 52, נשואה + 3

שלי מיטלפונקט | צילום: ענבר מרמרי
שלי מיטלפונקט | צילום: ענבר מרמרי

"עולם הניהול רצוף באתגרים ודורש מיומנויות שונות על מנת להתקדם. אבל הדבר החשוב ביותר לעניות דעתי הוא מודעות עצמית, ההבנה של כל אחת מה הן החוזקות ומה הן החולשות שלה. הכירי את החוזקות המקצועיות והאישיות שלך והישעני עליהן, פתחי והבליטי אותן גם בקרב המנהלים שלך וגם בקרב העובדים שלך. בצד של החולשות, חשוב למצוא על מי להישען, שידע לחזק את החולשות ולשפר אותן. אף אחת מאיתנו לא מושלמת ולכן חשוב לקחת סיכונים ולקפוץ למים, אם לא תנסי בטוח לא תצליחי, תמיד אפשר ללמוד תוך כדי תנועה, ואם מוציאים את האדם הנכון לעזור ולתמוך הדרך למעלה תהיה הרבה יותר קלה".

נגה לבציון נדן: "אל תפחדי לנהל כסף ולבקש כסף"

מנכ"לית בית ההשקעות Value² ומנכ"ל גרין איי. תפקיד קודם: כלכלנית סביבתית בחיים וסביבה. בת 52, נשואה + 4. מטיילת לאורך שביל ישראל

נגה לבציון נדן | צילום: ענת אורן
נגה לבציון נדן | צילום: ענת אורן

"לכי עם הלב שלך. בחרי מקצוע שאת אוהבת, עם משמעות ובמקום שטוב לך. בחרי א.נשים שאת מתחברת אליהם, לאו דווקא דומים לך אבל כן שותפים לערכים שלך. נהלי בשותפות ובגובה העיניים. אפשרי לא.נשים לידך לצמוח, להתפתח, לפעול מתוך מוטיבציות פנימיות להצליח עבור עצמם, עבור הארגון ועבורך. תאהבי את הא.נשים שעובדים איתך ותראי להם את זה. אל תפחדי לנהל כסף, ולבקש כסף. כמנהלת וכבעלת משפחה. השקעות וכסף זה עוד כלי לבחור, לתעדף ולעשות טוב.

האמיני בעצמך והביאי יוזמות שלך ואל תתני לפחדים לנהל אותך. הציעי את עצמך לתפקידים. האמיני שאת יכולה גם כשאת כמעט מוכנה. תפקידים ממשיכים ללמוד תוך כדי. אל תחכי. תתקדמי. ולבסוף, זכרי שאפשר גם וגם. היכולת גם להסתכל בגדול אסטרטגית ולנהל מהלכים מורכבים וגם לזכור את הפרטים קטנים כמו שעה של החוג של הילד ולקנות מתנה לחמות. אפשר גם לנהל, לקדם קריירה, להשפיע על העולם וגם לגדל משפחה לתפארת. אל תגדירי דברים כחלום – הגדירי אותם כיעד, ותתחילי לצעוד".

אסתר קורן: "הביעי את דעתך – גם אם היא לא פופולרית"

עו"ד ורו"ח, שותפה בכירה, ראש מחלקת חברות, מיזוגים ורכישות (M&A) ויו"ר הועדה האקזקוטיבית במשרד גרוס ושות'. תפקיד קודם: קצינה באגף תקציבים, אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, משרד הביטחון. בת 53, אמא לשניים

אסתר קורן | צילום: נמרוד קפלוטו
אסתר קורן | צילום: נמרוד קפלוטו

"לשבת בראש השולחן ולא לחשוש להביע דעה, גם אם היא אינה פופולרית. להיות מעורבת (גם כשאת לא מוזמנת) ולקחת חלק בתהליכי קבלת החלטות דומיננטיות ולהביא לידי ביטוי את היכולות והתבונה שלך. לקבל החלטות גם כשהן קשות, לעמוד על שלך ולא לוותר על קבלת קרדיטים על עבודה שהובלת בארגון, והכל תוך שמירה על רמה מקצועית גבוהה, התמדה ומסירות לארגון".

 

"אני לא רוצה לעבוד קשה כל חיי, אלא להיות נוכחת עם עצמי ועם ילדי. החופש חשוב לי"