איפור וטיפוח

מדריך הזמנים המלא לטיפולי יופי לחתונה: איזה טיפול לעשות מתי?

קייט האדסון ואן האתאוויי ב"מלחמת הכלות" | צילום מסך מתוך הסרט
קייט האדסון ואן האתאוויי ב"מלחמת הכלות" | צילום מסך מתוך הסרט

כלה לעתיד? מזל טוב! אם את מתכננת לעשות משהו דרמטי יותר מלק ג'ל, כמו הזרקות, המסת שומן או מיקרובליידינג - כדאי שתדעי איזה טיפול לעשות מתי, כולל עם מה לא מומלץ לחכות לרגע האחרון ומה עם דווקא אפשר להמתין

88 שיתופים | 132 צפיות

הביטוי "עד החתונה זה יעבור" הוא ביטוי גרמני המתאר בדיחה עממית על חייל היוצא למלחמת העולם הראשונה ואמו מבקשת ממנו לנוח בשדה הקרב כדי שלא יתעייף. "אבל אימא, אולי אחטוף כדור אם אנוח. אולי אפילו אמות", מתאונן החייל, "לא נורא, עד החתונה זה יעבור", עונה האם. הביטוי מתאר היטב את דאגותיה של האם היהודייה: הראשונה – שילדיה ינוחו, השנייה – שיתחתנו. אבל יש תהליכים קוסמטיים שהיינו רוצות לשמר את יתרונותיהם לאירוע שבו אנחנו רוצות להיראות במיטבנו. אם מבחינתך זה כולל גם התערבות אסתטית, הנה תכנון נכון של הטיפולים. יש דברים שראוי לעשותם מבעוד מועד, יש טיפולים שתוצאותיהם ניכרות כעבור כמה שבועות, וכמובן שבאירוע חשוב לא לוקחים סיכונים ולא עושים שום טיפול שיכול להותיר אותך עם פנים אדמומיות סמוך לזמן האירוע. מוכנה? מזל טוב!

לפתוח יומנים: אלה הטיפולים שמומלץ לעבור | צילום: Shutterstock
לפתוח יומנים: אלה הטיפולים שמומלץ לעבור | צילום: Shutterstock

שנה עד חצי שנה לפני האירוע

טיפולי העלמת שומן
האירוע עדיין רחוק באופק ועדיין יש זמן לעבור טיפולים להמסת שומן, למי שבוחרת בכך. ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, מציע שניים כאלה.
1. הראשון הוא המסת שומן בגלי רדיו BodyTite, "זהו טיפול המאפשר להיפטר מעודפי שומן מקומיים על ידי המסת שומן בגלי רדיו", הוא מסביר, "הפעולה היא זעיר פולשנית המתבצעת בחדר ניתוח באמצעות אנרגיה של גלי הרדיו RF. אפשר להמיס עד חמישה ליטרים שומן לפי הנחיות משרד הבריאות. התהליך כולל גם את כיווץ העור, כדי שלא יישאר רפוי". בדרך זו אפשר לטפל במצבורי שומן באזורי הסנטר, הבטן, המותניים או הירכיים והגב. התוצאה הסופית מגיעה למצב אופטימלי תוך 4־6 חודשים. (מ־11,000 ש"ח).
2. דרך נוספת להיפטר משומן היא הקפאת שומן באמצעות מכשיר הקולטק (Cooltech, 6,000 ש"ח). "הוא מהווה פתרון מוצלח להיפטר ממצבורי שומן ללא ניתוח וללא דיאטה", מסביר ד"ר גלזינגר,
"כיוון שהוא מתבסס על פגיעה ברקמות ובתאי השומן באמצעות שינוי טמפרטורה הגורמת לפירוק התאים. התוצאות יתקבלו תוך כשלושה חודשים".

טיפולי פנים
3. "המינוח 'מיני מתיחת פנים' (מ־30,000 ש"ח) מתאר ניתוח שמשך ההחלמה ממנו קצר יותר וסיכוניו פחותים לעומת אלה של ניתוח מתיחת פנים מקיף", מסביר ד"ר גלזינגר, "זה ניתוח המטפל בחלק התחתון של הפנים והצוואר. מדובר בצוואר נפול ובקמטי הבעה שגורמים לפנים להיראות נפולות ומקומטות". המיני ליפט מחזיק מעמד כ־8־12 שנים בתנאי שאין שינויי משקל גדולים.

עד חודשיים לפני האירוע

מילוי נפח
שמלה כבר יש? ברור. אז מה עוד אפשר לעשות בין שישה חודשים לחודשיים לפני האירוע? ללכת לחדר הכושר בקביעות, לאכול בריא, לחשוב מחשבות חיוביות, לשתות תה ירוק אבל כן, בהחלט, אפשר גם להתחיל להזריק חומצות למילוי נפח הפנים.
4. הזרקות לשחזור הנפח הכללי של הפנים (1,900־2,300 ש"ח למזרק) מתבצעות על ידי חומצה היאלורונית בסמיכות גבוהה או באמצעות רדיאס, מבוסס סידן. "זה יעניק לפנים מראה צעיר יותר: שחזור והגדרת קו לסת, מילוי סנטר נסוג, מילוי שקעים באזור הרקות והגבהת עצמות הלחיים", מסביר ד"ר אברי רווה, מומחה לכירורגיה פלסטית. "במצבים מסוימים אפשר לפסל ולתקן את האף באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית כמו למשל אף גבנוני או נפול". זמן ההחלמה קצר, זה מחזיק מעמד כשנה והחזרה לשגרה מיידית.

פילינג כימי בינוני
5. טיפול נוסף המשפר את מראה עור הפנים הוא פילינג כימי בינוני (8,000־10,000 ש"ח לטיפול), המקלף את העור עד לשכבות העליונות של הדרמיס (השכבה השנייה של העור). בעשרת הימים שאחרי הטיפול העור מתקלף ונוצר עור חלק יותר ונעים למגע. "זה טיפול שנעשה במטרה לשפר את הטקסטורה של העור וכן לטפל בכתמים ובקמטוטים", מסביר ד"ר רווה.

עיצוב גבות
6. זה גם הזמן לעצב את הגבות שלך בשיטת השערה, מיקרובליידינג, הצללת פודרה או כל דרך אחרת. בדרך כלל נעשים שני טיפולים עוקבים, השני אחרי חודשיים, ולכן כשלושה חודשים לפני האירוע זה זמן אידיאלי לעיצוב הראשוני של הגבות, כך שהטיפול השני המשלים נעשה כחודש לפני האירוע.

ארבעה שבועות לפני האירוע

בוטוקס וחומצה היאלורונית
האירוע מתקרב ומפלס ההתרגשות עולה. את מוצאת את עצמך חולמת בלילות על דברים נוראיים שיכולים לקרות לשמלה שלך, מתכוננת למסיבת הרווקות שלך, או לחלופין לחוג פלדנקרייז ולשיעור רצפת אגן. מה כדאי לעשות עד חודש לפני האירוע?

בוטוקס לפני החתונה | צילום: Getty Images
בוטוקס לפני החתונה | צילום: Getty Images

7. הזרקות מילוי. אם עדיין לא עשית זאת ואת מעוניינת בכך, עכשיו הזמן לעשות בוטוקס. "טיפול בקמטים על ידי הזרקות חומצה היאלורונית ובוטוקס מומלץ לבצע לפחות ארבעה שבועות לפני האירוע", מסבירה ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור, לייזר ואסתטיקה, "כדי לאפשר לתוצאה האופטימלית להתקבל ולהותיר זמן לביצוע תיקונים חוזרים אם צריך". ההשפעה של בוטוקס ניכרת במיטבה כעשרה ימים לאחר הטיפול למשך כחצי שנה עד שמונה חודשים, ואילו חומצה היאלורונית משפיעה מיד על מראה הפנים. "חומצה היאלורונית (1,800־2,200 ש"ח למזרק) מזריקים לטיפול בקמטים באזורים עדינים, כמו הקמט המוביל מהאף לצדי הפה, או מצדי הפה כלפי הלסת, למילוי נפח לחיים", אומרת ד"ר מרסר, "ואילו הזרקת בוטוליניום טוקסין (בוטוקס, 800־1,200 ש"ח לאזור) נועדה לטיפול בקמטים בצדי העיניים, בקמטי המצח ובין הגבות. גם בוטוקס מומלץ להזריק עד ארבעה שבועות לפני האירוע משום שהתוצאה אינה מיידית ומומלץ לאפשר זמן לתיקון, אם צריך".
בימים הראשונים עלולים להופיע נפיחות ושטפי דם בנקודת הדקירה, אלה יחלפו תוך כמה ימים. אפשר להשתמש במעט חומצה היאלורונית במינון נמוך כדי להחזיר נפח לשפתיים (2,200 ש"ח), אך חשוב למנן נכון כדי שלא ייווצר מראה מוגזם.

8. זה גם הזמן לעשות פילינג קל (בין 1,000־2,000 ש"ח). "הפילינג הקל מחדש רק את השכבה העליונה של העור, ומיועד לעור שאינו סובל מצלקות או קמטים", מסבירה ד"ר מרסר, "הפגיעה היא רק באפידרמיס, האדמומיות נמשכת כמה שעות או ימים והתוצאה: עור רענן יותר, עם גלואו מיידי, אידיאלי לאירוע".

עד שבוע לפני האירוע

טיפולים קוסמטיים מתוחכמים
9. ההזרקות, המילויים, המתיחות וכל הדרמה מאחורינו. כל שנותר לעשות הוא לפנק, לפנק, לפנק.
‏OxyGeneo הוא טיפול פנים פרי פיתוח ישראלי חדשני ופטנט עולמי רשום. הוא מבוסס על שילוב של קפסולות וג'ל המביא למיצוק העור ולהצערתו לאורך זמן. (הטיפול משווק בישראל על ידי חברת אלפאמדיקס ומחירו 500־700 ש"ח).
‏Pro Skin הוא טיפול הפנים החדש של דרמלוג'יקה (300־400 ש"ח). הוא עושה שימוש במרכיבים פעילים מהדור הבא ובעזרת מכשור חשמלי משפר את חדירת הרכיבים הפעילים לעומק העור.
אם את רוצה להרגיש כמו כוכבת על השטיח האדום, נסי את טיפול Intense Royal של רונית רפאל. הטיפול דואג להבהרת כתמים ולמניעת היווצרות פיגמנטציה באמצעות חומצות פילינג ושימוש בטכנולוגיית גלי רדיו למיצוק ולייצור של קולגן ואלסטין. (1,690 ש"ח במכוני יופי מבית רונית רפאל).
קרן ברטוב, הקוסמטיקאית של הסלבס, מציעה את ה־WISHPro, טיפול הנעשה ביום האירוע או עד 72 שעות לפני, היוצר עור רענן, שהאיפור יושב עליו יפה יותר ומחזיק זמן רב יותר. משתמשים במכשיר ובו קפסולת Hyaluronic Cocktail המעניקה עור זוהר, ללא אדמומיות. (700 ש"ח בקליניקה של קרן ברטוב).

יום האירוע

לא לשכוח מניקור. ובעיקר ליהנות | צילום: Shutterstock
לא לשכוח מניקור. ובעיקר ליהנות | צילום: Shutterstock

מני פדי ומסז'
היום הגדול הגיע, או כמו שתגלי במהרה – עוד יום בחיים. שתי קפה בנחת, תהני ממני פדי, אולי מסז' שוודי ואל תשכחי: שום שימר לא יכול להחליף את הזוהר של אושר אמיתי. קיטשי מדי בשבילך? תמרחי לק שחור.