טיף וטף: מרכז הורים וילדים חדש בחולון

מרכז טיף טף מציע לילד "תפריט מנטאלי" | צילום: טל קירשנבאום
מרכז טיף טף מציע לילד "תפריט מנטאלי" | צילום: טל קירשנבאום

מרכז חדש להורים ופעוטות נפתח בחולון אשר מטרתו ללוות ולצייד את ההורים בעקרונות מנחים וטיפים לקידום התפתחות הילד

88 שיתופים | 132 צפיות

בהמשך ישיר לקונספט הפיכת העיר ל"עיר הילדים", ייפתח השבוע מרכז טיפ – טף בקמפוס חנקין שבחולון. המרכז הוא לא עוד ג'ימבורי, והרעיון הוא יצירת מקום לבילוי משותף, נעים ורגוע של הורים ופעוטות בו הדגש הוא דווקא על יצירת חוויה חיובית וליווי עבור ההורה. במקום ישנם משחקים וגירויים הפועלים על כל החושים ומטרתם לאפשר לכל ילד וילד לימוד והתפתחות על פי מה שמדבר אליו. כך למשל ניתן ללמוד על חיות באמצעות מסכי אווירה המדמים מראות וקולות של ים, חווה או יער, או לשחק עם בובות של החיות המופיעות על המסך, או לקפוץ על עלים הנושרים מה"עצים" המגיבים למתרחש על המסך.

מרכז טיף טף בחולון | צילום: טל קירשנבאום
מרכז טיף טף בחולון | צילום: טל קירשנבאום

המרכז מבוסס על גישת ה- MISC שפיתחה פרופ' פנינה קליין ז"ל, כלת פרס ישראל לחקר החינוך, שהציגה "תפריט מנטלי" לו זקוק התינוק והפעוט על מנת לפתח בריאות נפשית, וכדי לשפר את פוטנציאל הלמידה וההתפתחות בגיל הרך. מודל זה נבדק מחקרית בארצות שונות ונמצא יעיל לקידום ההתפתחות הרגשית והשכלית של תינוקות ופעוטות ומשפיע על התפתחותם גם בשנים הבאות. עקרונות גישת ה –MISC ילוו את המבקרים במהלך הפעילות במרכז, כאשר עם הגעתם המבקרים יקבלו אוגדן שנבנה במיוחד עבורם, ובכל ביקור תתווסף לאוגדן כרטיסיה חדשה עם אחד מעקרונות הגישה והסברים על השפעות העיקרון לטווח הארוך.

את המבקרים בטיף וטף ילוו אנשי מקצוע בעלי ניסיון בהדרכת הורים לתינוקות, פעוטות וילדים צעירים, בעלי תארים אקדמאיים גבוהים בהתפתחות הילד, בחינוך לגיל הרך ובפסיכולוגיה. במהלך השהות במרכז יספק הצוות "טיפים" להורים ועצות המותאמות באופן אישי עבורם המבוססות מידע מחקרי מקצועי. העיקרון המנחה הוא לעזור להורים להגביר את ההנאה מההורות ולשפר את איכות ה"תפריט המנטאלי" הניתן לילד מתוך מטרה לשפר את סיכוייו לגדול ולהתפתח טוב יותר. הפעילות במרכז מעודדת את רגישותו של ההורה "לקרוא" את האיתותים של התינוק או הפעוט, להבין אותם ולהיענות בהתאם. באמצעות ליווי של הצוות המקצועי, תתבצע התאמה לעניין וליכולת של הילד או הילדה ולקידום ההתפתחות הרגשית והקוגניטיבית.

מרכז טיף טף מציע לילד "תפריט מנטאלי" | צילום: טל קירשנבאום
מרכז טיף טף מציע לילד "תפריט מנטאלי" | צילום: טל קירשנבאום

המשחקים במקום נבחרו בקפידה על מנת ליצור עניין עבור הורים וילדים כאחד, תוך שימת דגש על התאמת הפעילות לילדים ויצירת אתגר בתחומים מגוונים. הצבעים שנבחרו, המשטחים, אביזרי המשחק והחידושים הטכנולוגיים תוכננו על מנת לאפשר חוויה משותפת באוירה של רוגע לצד יצירת גירויים ועניין בסביבה. המרכז גם כולל ספריה עם ספרי ילדים וחומר קריאה להורה.

שעות פעילות:

א' – ה': 9:30-12:00, 13:00-15:30, 16:30-19:00

בימי ג' בשעות: 9:30-12:00 ובימי א'+ה' בשעות: 16:30-19:00 מתקיימים חוגים בהרשמה מראש.

ו' – 9:30-11:30, 12:00-14:00

ש' – 9:30-11:30, 12:00-14:00, 14:30-16:30.

בשעות אחה"צ, סופ"ש וחגים – הביקור בתיאום מראש.

מחירים:

כניסה חד פעמית: 30 ש"ח / כרטיסיה: 10 כניסות 250 ש"ח.

לתושבי לחולון: כניסה חד פעמית: 25 ש"ח  / כרטיסיה: 10 כניסות 200 ש"ח.

מרכז 'טיפ טף' – רחוב חנקין 109 (קמפוס חנקין), חולון, טלפון: 072-2412888/999