דיילת מנוסה הסבירה לנו איך לעבור בשלום טיסה לחו"ל עם הילדים

צילום:  H. Armstrong Roberts/ClassicStock / Gettyimages
צילום: H. Armstrong Roberts/ClassicStock / Gettyimages

עם ההכנה הנכונה גם אתן תיהנו: ביקשנו מדיילת ומאימא מטיילת את העצות הכי טובות שלהן לנסיעה לחו"ל עם הילדים (שיעזרו גם בחופשה בארץ)

88 שיתופים | 132 צפיות

חופשה היא מנוחה, התחדשות ורביצה. קסם מתמשך של שמש, ים ושנ"צים כשהדבר היחיד שמפריד בין פעולה אחת לשנייה הוא הבופה. אלא אם כן אתן אימהות, כמובן. אין דבר כזה "חופשה עם ילדים", יש מקסימום שינוי אווירה. וכדי להגיע לשם אתן צריכות לארוז את המזוודות שלכן, של הילדים, של הבובה. לסחוב את הילדים מהמיטה באמצע הלילה, לגרור אותם דרך צ'ק אין, ביטחון, דיוטי פרי, שירותים, גייט. עד שתתרסקו על המושב במטוס תעברו כברת דרך.

ברגע שההורים המותשים קורסים מפציעה הדיילת, חייכנית, מקסימה ונעימה, המלאך המושיע. איזה הורה פראייר ימשיך לטפל בילד שלו בעצמו כשיש לו אופציה לגרום למישהי אחרת לטפל בו – ובחינם? בעצם, הוא כבר שילם על זה זה במחיר הכרטיס. "דיילת, הילד רעב, יש משהו לנשנש?", "דיילת, הילד משועמם", "דיילת, הילד רוצה מיץ ענבים".

"אני מבינה מאיפה זה בא", מספרת יעל (שם בדוי), דיילת ותיקה בחברת תעופה ישראלית. "אנשים משלמים המון כסף על טיסה, זה רק הגיוני שהם יצפו שנטפל להם בילדים. אבל יש לנו כל כך הרבה דברים אחרים לעשות במטוס, שאין לנו היכולת לשעשע כל ילד. חודשי קיץ עמוסים מאוד. פשוט אין לנו זמן".

הורה טוב הוא הורה שלוקח אחריות על הצאצא שלו בכל דרך אפשרית. הפתרון הראשון, מציעה יעל, הוא כמובן טאבלט ואוזניות. אבל יש לה עוד המלצות לפתרונות קלים ובסיסיים שיעזרו לילד להירגע ולהשתעשע: "הדבר הכי חשוב הוא להביא נשנושים מהבית. מהרגע שיצאתם מהבית ועד לרגע שבו הילדים אוכלים במטוס עוברות לפעמים שעות והם נהיים עצבניים וחסרי מנוחה", אומרת יעל. "תביאו חטיפים, פירות, סנדוויץ', ועדיף דברים שלא יפריעו לסובבים אתכם. במיוחד אם הילדים 'נורא ספציפיים ולא אוכלים כלום' או אלרגיים".

אל תסמכו על צוות המטוס שידאג לצרכים הבסיסיים של הילדים. הלבישו את הילדים בשכבות, כך שאם קר להם תוכלו לחמם בסוודר, ואם חם – להוריד. קחו אותם לעשות פיפי לפני ההמראה, ובערך 20 דקות לפני הנחיתה. אם הילד בשלבים מוקדמים של גמילה מחיתולים, הלבישו לו חיתול בכל זאת. שירותי המטוס עלולים להפחיד ילדים קטנים.

ומה בנוגע לבידור זול? חובבות מקס סטוק כבר מזמן עלו על השיטה: גשו לסניף הקרוב אליכן וקנו מלא שטויות. ארזו את הקשקושים היטב, ותנו לילדים את ההפתעות במרווחים קבועים: חוברות צביעה או הפעלה, מדבקות, פלסטלינה מהסוג שלא נדבק, בובות קטנות או חרוזים – הכל בהתאם לגיל ולעניין.

לילדים גדולים יותר ממליצה יעל להביא למטוס משחק שמיועד לשניים ויותר: "אם יש לכן כמה ילדים פתרתן את הבעיה עם משחק אחד, ואם יש ילד אחד תוכלו לשלוח אותו להכיר חברים חדשים ועל הדרך לעשות מצווה עבור זוג הורים נוסף".

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

בלמים ואיזונים

הללי סמדר לקחה את הילדים שלה לטיול ארוך מסביב לעולם. הנה מה שהיא למדה בדרך:

1. שיחה מקדימה. אם הילדים גדולים מספיק כדאי לשבת איתם לפני היציאה לטיול, לקבוע כללים, להבהיר הבהרות וליישר קווים. מה נקודות התורפה שלכן כשאתן נמצאות עם הילדים בחוץ? אלה הנקודות שהכי חשוב לפתור ולהבהיר לפני שיוצאים.

2. שימו פס. ילדים הם ילדים. אז מה אם הם צועקים קצת, רבים קצת, מעקמים את הפרצוף על האוכל שהגישו להם או משפריצים על עצמם מהברזייה המוזרה באמצע פירנצה? ככה זה עם ילדים. אתן לא תצאו אימהות מושלמות ממילא, אז יאללה. כמה הרמות גבה סביבכן לא יהרגו אתכן.

3. שחררו. לא הכל בשליטתכן. מה שארזתן ארזתן, מה שהזמנתן מראש הזמנתן. תעבירו לניוטרל ותנו לטיול לזרום. מה שיבוא בדרך יהיה מעניין, מצחיק, ובטוח ייזכר כחוויה. זה הכל. שלושה ימי טיול סוסים במונגוליה התארכו בטעות לחמישה ימים, אז נאלצנו לחיות על צ'פאטי, שמן זית ואוכמניות במשך יומיים. דווקא היה טעים.

4. שמרו על איזון. בין פעילויות לילדים לבין פעילויות למבוגרים, בין זמן שמוקדש למשפחה לבין זמן שמוקדש לעצמכן, להטענה. אני אוהבת לקחת פסקי זמן קצרים, שבהם אני עם המוזיקה שלי והאוזניות. אם צריך, אני יוצאת החוצה ומתנתקת פיזית. חצי שעה ביום והנה, אתן מתחרטות שלא היה ארוך יותר.

דפדפו

בני הדודים המפונקים הופכים את המלאכים שלכן למפלצות? הבדיחות של הגיס עולות על העצבים? קרין מיכאלי מצאה נחמה במשפחות ספרותיות גרועות יותר:

לויס לורי כתבה פרודיה על ספרי ילדים שבהם יתומים מקסימים הופכים רווקים מרירים ודודות קשוחות להורים אוהבים, אבל לילדים תגידו: "זוכרים את המשפחה המאמצת של הארי פוטר? וילובי משפחה מהספרים היא עוד יותר גרועה, וזה עוד יותר מצחיק".

וילובי משפחה מהספרים | לויס לורי
וילובי משפחה מהספרים | לויס לורי

הוריה של איווי, גיבורת הבנות, גרושים ואדישים, אבל המשפחה שהיא בוחרת הרסנית אפילו יותר. אמה קליין ביססה את ספרה על "משפחת מנסון" האמיתית, כת אמריקאית רצחנית, והמיתוס של ילדי הפרחים השלווים נובל עם כל עמוד.

הסנות | אמה קליין
הסנות | אמה קליין

אביה של סווטלנה אלילויבה היה שליטה העריץ של ברית המועצות ולא בחל בהעלמת קרובי משפחה, והתאבדותה של אמה הייתה סוד מדינה. הביוגרפיה שכתבה רוזמרי סאליבן עוקבת אחרי בתו של סטלין, שגם התנערותה מאביה ועריקתה למערב לא הצליחו לשחרר אותה מצלו הקשה.

בתו של סטלין | רוזמרי סאליבן
בתו של סטלין | רוזמרי סאליבן

אם היינו מסכימות עם משפט הפתיחה האיקוני של לב טולסטוי, לא בטוח שהיינו ממשיכות לקרוא את הקלאסיקה על משפחות הרוסות, לבבות שבורים וגיבורות גדולות מהחיים. נצלו את ההזדמנות להגיד: "לא יכולה לצאת עכשיו עם הילדים. אני קוראת את אנה קארנינה".