טיולי אוכל מומלצים בחו"ל עם חיים כהן ומיכל אנסקי

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

חיים כהן, מיכל אנסקי ועומר מילר עומדים בראש סיורי אוכל עולמיים ומגלים את סודות הפסטה של מילאנו, המטבחים המעניינים של פריז והדוכנים הסודיים של ניו יורק. קיץ בחו"ל גרסת הפודיז

88 שיתופים | 132 צפיות

 

דומנשט, רומניה

בישול כפרי וצילום קולינרי בהדרכת גל בן־זאב, צלמת קולינרית, 17־20 ביוני ואמצע ספטמבר

מה עושים אם צילומי אוכל עם כפיות עתיקות וצלחות של סבתא עושים לכם את זה, הסדנה לצילום וסטיילינג קולינרי, דוקומנטרי ומקומי נתפרה במיוחד בשבילכם. הלוקיישן: הכפר דומנשט ברומניה, ההום טאון של מדה ליבר, בעלת חנות העיצוב הווינטג'ית Meda's Romanian Home Goods. התוכן: אוכל, נופים, אנשים, למידה, השראה והעשרה. ביתה הפרטי של מדה בכפר, שהוסב לבית אירוח אקולוגי, יהיה הבסיס לסיורים באזור ולהיכרות עם אוכל ביתי מסורתי ומנחם שאמה של מדה תבשל. רשימת הפעילויות כוללת ביקור אצל בשלניות מקומיות וצילום במשך כל תהליך ההכנה, טיולים בשוק המקומי ובארמון וארוחת צהריים וטעימות יין ביקב אותנטי בהרים.

דבר המארגנת "אני מעבירה סדנאות צילום קולינריה כבר שנה וחצי, והרעיון לטיול עלה בעקבות דרישת הלקוחות לסדנה מתקדמת. את מדה הכרתי כשלקחתי ממנה כלים לסדנאות, וכשחיפשתי מקום לסדנה בחו"ל שמעתי ממנה על כפר הולדתה ברומניה ועל הפעילות שהיא עושה כדי לספק תעסוקה למשפחתה ולשאר התושבים. סבתה ואמה הן בשלניות והכפר נמצא על גבול הונגריה, כך שהבישול מושפע משתי התרבויות. הטכניקות מסורתיות, למשל בישול רוטב עגבניות על מדורה במטבח חוץ, כאילו הזמן עצר מלכת. בטיול לומדים גם על טכניקות צילום מתקדמות, סינון צילומים, שמירה ועוד".

מחיר 4,500 ש"ח לאדם בחדר זוגי/שלושה, כולל טיסות.
המחיר עשוי להשתנות בכפוף למועד ההרשמה.
עוד משהו נדרש ידע מוקדם בצילום וציוד: מצלמה, חצובה ולפטופ כדי לפרוק את הצילומים בסוף כל יום.
הרשמה Gbzworkshop@gmail.com או בטלפון 03-7161619

צילום: גל בן-זאב
צילום: גל בן-זאב

מרומא למילאנו, איטליה

פרארי וגורמה בהדרכת שף חיים כהן. 19־23 ביוני, 2־6 באוקטובר

מה עושים המאסטר שף והמאמי הלאומי חיים כהן יערוך לכם היכרות עם מטבחי ארץ המגף מרומא צפונה, דרך טוסקנה ועד מילאנו. המסלול כולל ביקור במפעל אותנטי לייצור בלסמי וארוחות במסעדות מיוחדות. כיאה לטיול בוטיקי שמונה 12 איש לכל היותר, הלינה אינה בסתם מלונות אלא בטירות עתיקות, וילות מקומיות ולוקיישנים מיוחדים שאינם נגישים לתייר מן השורה. הטיול מאורגן על ידי חברת דרים קלאב המתמחה בטיולים מוטוריים.

דבר המארגן "זהו מסע למדינה חושנית שכולל מפגש עם אנשים בעלי חיבור חזק למסורת הבישול האיטלקי. נבקר במסעדות, בשווקים, במעדניות ובמקומות שרק מקומיים מכירים. למתכון העסיסי הזה נוספות נסיעות חווייתיות בין נופים עוצרי נשימה".

מחיר 6,300 יורו לאדם, כולל טיסות.
עוד משהו תשכחו מאוטובוס או טיולית – בטיול הזה נוסעים בפרארי, ולא סתם נוסעים אלא נוהגים! כל נהג מעל גיל 25 יוכל להתנסות בחוויה החד פעמית. אם תחליטו להסתפק בלמבורגיני או במרצדס המחיר יצנח ל־5,500 יורו.
הרשמה 054-9905522, ron@dreamclub.co.il

בטיול הזה נוסעים בפרארי. גורמה באיטליה עם חיים כהן | צילום: Shutterstock
בטיול הזה נוסעים בפרארי. גורמה באיטליה עם חיים כהן | צילום: Shutterstock

פראג, צ'כיה

טיול נשים וסדנאות קולינריה בהדרכת שפית־קונדיטורית אפרת ליבפרוינד, כוהנת הקונדיטוריה והבישול של המגזר הדתי ומחברת ספרי בישול. 20־23 ביוני

מה עושים טיול קולינרי כשר, הראשון מסוגו, של חברת אדר תיירות, שהזמינה את אפרת ליבפרוינד והמעצבת אלישבע גליקסברג להדריכו. מכיוון שמטעמי כשרות לא ניתן לאכול בחוץ, הפעילות הקולינרית מתקיימת בתוך המלון. הקבוצה מונה כ־100 נשים וליבפרוינד מעבירה סדנאות בנושאי ההתמחות שלה: פטיפורים, קינוחי גורמה בכוסות, עוגות ויטרינה, פינגר פוד ועוד. על מעטפת הסטיילינג והאירוח אחראית גליקסברג, מנכ"לית בית הספר לאירוח Style Academy ואושייה בסקטור הדתי שמלמדת סטיילינג ואירוח. מעבר לסדנאות מתוכננים סיורים בפראג ויום טיול מחוץ לעיר. הלינה היא במלון כשר בדרגת חמישה כוכבים.

דבר המארגנת "נשים דתיות לא יכולות לצאת לטיול קולינרי רגיל, וכשאי אפשר להיכנס למסעדות בחופשיות החוויה נפגמת. יצרנו תוכנית שמשלבת טיול קלאסי עם סדנאות קולינריה. זהו טיול עם ערך מוסף משמעותי".

מחיר 4,000 ש"ח לאדם בחדר זוגי, כולל טיסות.
עוד משהו גם נשים לא דתיות מוזמנות להצטרף. ליבפרוינד מספרת שהאינטראקציה בין הנשים מצוינת.
הרשמה אדר תיירות, 08-9298490

צילום: דרור קליש
צילום: דרור קליש

טוסקנה ואומבריה, איטליה

חקלאות, תרבות, אנשים ובישול בהדרכת הילה אלפרט. 22־26 בספטמבר, 10־15 בנובמבר

מה עושים טיול של חברת טועמים עולם שמשלב בין קולינריה לכל מה שמרכיב טיול "רגיל": אתרים, נופים, ערים והיסטוריה. הילה אלפרט תיקח אתכם אל יצרנים מקומיים ואל שפים שיעבירו סדנאות בישול, ותוביל סיורים ליקב ולקצבייה, לחוות ייצור גבינות צאן ושמן זית, לשווקים ולמסעדות. סדנת בישול עם איכרה מקומית וליקוט פטריות כמהין צפויים להיות ההיילייטים של הטיול.

דבר המארגנת "יעדי הטיול מבוססים על עונתיות, וכך גם הארוחות והבישול איתי אחרי הביקורים בשווקים. בזמן הנסיעה אני מעבירה את המידע על המקומות בדרך סיפורית שדומה לכתיבה שלי, ובשטח אני נותנת לחוויות לדבר. בסוף הטיול מקבלים מתכונים, אבל העיקר הוא הידע וההתבוננות מקרוב על הקשר בין חקלאות, תרבות, אנשים ובישול".

מחיר 1,790 יורו לאדם בחדר זוגי, כולל טיסות.
עוד משהו הקבוצה מונה 16־20 איש והלינה היא בחוות חקלאיות מפוארות עם ארוחות בוקר עשירות.
הרשמה 054-4331919 (ברוך שניר), toamim-olam 

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

גאורגיה, אנגליה, ארצות הברית

טעם האהבה בהדרכת מיכל אנסקי, אסף גרניט ועומר מילר

6 ביולי מלכת השוק: טיול שווקים בגאורגיה בהדרכת מיכל אנסקי בשיתוף מלכת המדבר
אמצע יולי: לונדון בהדרכת אסף גרניט
תחילת ספטמבר: ניו יורק והחוף המזרחי בהדרכת עומר מילר

מה עושים חברת למון גורו בשיתוף חברת תלמה נסיעות ותיירות משווקת טיולי קולינריה בהדרכת האנשים שראיתם אתמול בטלוויזיה והיום הם אוכלים עמכם מאותו מסטינג. מיכל אנסקי תיקח אתכן לשווקים הכי צבעוניים בגאורגיה, אסף גרניט הוא האיש שתרצו לאכול איתו במסעדת פלומר בלונדון ולטייל בשווקים שמסביב, ועומר מילר יתזז אתכם בכל ניו יורק בין מסעדות, דוכנים ומשאיות אוכל שכיכבו בפייסבוק ובאינסטגרם שלו.

דבר המארגנת מיכל אנסקי: "המסעות הקולינריים שלנו מאפשרים להתבונן באוכל מזוויות אחרות. הטיולים דקדנטיים מאוד, אבל גם מקצועיים מאוד. אנחנו חווים את המקומות והאנשים לא כתיירים וזה היתרון של נסיעה עם אדם שזהו המקצוע שלו. אנחנו מאירים את הדרך מתוך התשוקות והאהבות שלנו, ונותנים כלים ליצירתיות במטבח והנאה שאין בשום טיול מאורגן אחר".

מחיר מ־1,700 יורו לאדם, כולל טיסות.
עוד משהו הטיולים מיועדים לקבוצות קטנות (8־12 איש) והאירוח הוא במלונות פאר.
הרשמה 03-9600444

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 

תאילנד

סצנת האוכל של טראט

עדי עליה, בעלת הבלוג סאנוק, גרה בתאילנד כבר 11 שנה. בזמן הזה היא הספיקה לכתוב ספר בישול על אוכל תאי וכעת היא מדריכה סיורי קולינריה בטראט. "זו פרובינציית חוף יפהפייה בקצה הדרומי של מפרץ הגולף ואחד המקומות המגוונים והעשירים ביותר מבחינה קולינרית בתאילנד", היא אומרת. "רוב התיירים מפליגים ישר לאחד האיים, וכשמדובר בפודיז זה ממש חבל כי העיר היא פנינה אמיתית". הסיורים מיועדים לקבוצות קטנות (2־4 אנשים) ונמשכים בין חצי יום לשלושה ימים. יש בהם סיורים מודרכים בשווקים בעיר ובסביבותיה ופגישות עם בשלנים מקומיים. מתאים גם לצמחונים ולטבעונים.

מחיר כ־200 ש"ח לאדם ליום, כולל אוכל, חומרי גלם לבישול ונסיעות.
הרשמה thai-food-blog 

 

איסטנבול, תורכיה

הבשורה המרה

ארוע הטרור האחרון באיסטנבול שגבה את חייהם של שלושה תיירי אוכל ישראליים מקבוצת אתר בייגלה, הסיר את המסעדה הגדולה בעולם ממפת יעדי הקולינריה לקיץ הקרוב, אם לא לשנים הקרובות. העיר הקוסמופוליטית התוססת נחשבה ליעד מבוקש בגלל קרבתה שאפשרה קפיצה קטנה לחו"ל, ועוד יותר מכך בגלל המטעמים, החנויות, השווקים והיצרנים הארטיזנלים שאף פודי לא יכול לעמוד בפניהם. דודי כליפא ונעמה פלד, בעלי האתר ומדריכי הסיור, החלימו מפצעיהם, אבל הצלקות בלב עדיין כואבות.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock