ריץ' ביץ': כך תצאו לחופשה כמו הסלבס

קייט הדסון על צלע הרי הרוקי |  מתוך חשבון האינסטגרם katehudson@
קייט הדסון על צלע הרי הרוקי | מתוך חשבון האינסטגרם katehudson@

עם סוף הקיץ מתחילה עונת החופשות של אלה שבאמת מבינות. בחרנו 5 יעדי נופש שבהם יש סיכוי שתחלקו מדרון סקי עם קייט הדסון או סלפי עם קים קרדשיאן ותוציאו לכולם את העיניים

88 שיתופים | 132 צפיות

 

חמשת היעדים הלוהטים לחופשה בגבוה:

1. טטיארואה, פולינזיה הצרפתית

השחקן מרלון ברנדו רכש את האי טטיארואה בשנת 1967 בסכום זעום יחסית של 270 אלף דולר. בכל האי פועל ריזורט אחד, "הברנדו", אותו מנהל בנו של השחקן המנוח. הריזורט כולל 35 וילות מפוארות שלכל אחת מהן בריכה וחוף פרטי. המטרה היא להרגיש כאילו רק אתן נמצאות על האי. האנרגיה בריזורט מיוצרת באמצעים אקולוגיים כמו פאנלים סולארים ושמן קוקוס, הוא נקי מיתושים ומלא שוניות אלמוגים ומיני דגים. אם נשאל את ברק אובמה שנפש באי אחרי פרישתו, או את פיפה מידלטון שחגגה את ירח הדבש שלה במקום, נראה שהם יסכימו שברנדו הצליח ליצור פיסה של גן עדן.

לוקיישן

פולינזיה הצרפתית היא שרשרת איים בדרום האוקיינוס השקט. האי הקטנטן ממוקם כ־50 ק"מ מהאי המרכזי טהיטי.

האי המבודד טטיארואה בפולינזיה הצרפתית | צילום: GettyImages
האי המבודד טטיארואה בפולינזיה הצרפתית | צילום: GettyImages

https://www.instagram.com/p/BUswdukFi-Q/

מה עושים?

צלילה: האי מוקף בטבעת של שוניות אלמוגים המספקות מקום מחיה ל־167 מינים שונים של דגים. גם דולפינים ולווייתנים נצפים שם לעיתים וצבי ים מגיעים לחוף על מנת להטיל את ביציהם. רכשו חבילת צלילה או פשוט צאו לשחייה עם משקפת.

שייט וחוגים: מעבר לפינוקים של אתר הנופש עצמו, תוכלו לצאת לטיול קיאקים או לקחת סירה ולשוט סביב האי, ואף לעשות קורס קליעת סלים מסורתית או לקבל שיעורים פרטיים בריקוד פולינזי.

צפייה בציפורים: יש באי סיורים מודרכים שבהם תוכלו לצפות במגוון נדיר של ציפורים טרופיות המקננות בסביבת האי.

מנוחה: כל מטרת הקיום של הריזורט הזה היא לגרום לכן להרגיש כאילו הגעתן לגן עדן, אז קחו נשימה, עצמו עיניים ותנוחו.

קחו נשימה ותהנו מגן עדן בטטיארואה | צילום: shutterstock
קחו נשימה ותהנו מגן עדן בטטיארואה | צילום: shutterstock

 

מה אוכלים?

השף גי מרטן ממסעדת שני כוכבי מישלן בפריז Le Grand Véfour הרכיב את התפריט בכל מסעדות הריזורט. המנות מאופיינות בסגנון קאריבי עם נגיעות צרפתיות. רוב המרכיבים נקטפים מהגינות האורגניות שבהן גדלים שלל פירות וירקות טרופיים כמו מנגו, פפאיה, אבטיח ואבוקדו ואילו הדגים ופירות הים מגיעים היישר ממי הים הפולינזי.

איך מגיעים?

חברת התעופה Air Tahiti Nui מציעה טיסות יומיומיות ישירות מלוס אנג'לס לטהיטי, משם יאסוף אתכן מטוס פרטי שמופעל על ידי הריזורט.

איפה ישנים?

וילה לזוג עולה 3085-3200 דולר ללילה.

למידע נוסף

 

2. איי סיישל, האוקיינוס ההודי

כבר במטוס לקראת הנחיתה בסיישל יחשפו בפניכן אינסוף גווני כחול ואת פניכן יקבלו עם שרשרת פרחים טרופיים. לא בכדי הכריז נשיונל ג'יאוגרפיק על החופים בארכיפלג הזה כחופים היפים בעולם. כנראה שיש אהבה באוויר המעט לח של סיישל מאחר שהמפורסמים שמגיעים הנה חוגגים לרוב ירח דבש. הנסיך ויליאם והדוכסית קייט מידלטון, ג'ורג' ואמאל קלוני ועוד רבים ויפים, חגגו כאן חופשה רומנטית.

יערות טרופיים באיי סיישל | צילום: GettyImages
יערות טרופיים באיי סיישל | צילום: GettyImages

 

לוקיישן

ארכיפלג איי סיישל שכולל למעלה מ־100 איים, ממוקם באוקיינוס ההודי על החוף המזרחי של אפריקה, צפונה ממדגסקר.

מה עושים?

ספורט ימי ויבשתי: השוניות המקיפות את החופים שמורות בצורה מושלמת, מה שהופך את הצלילה לחוויה מרהיבה ביופיה ומלאת דגים ושאר מינים אקזוטיים. לחובבות הספורט, המקום גם מאפשר טיפוס צוקים, אומגת זיפליין, ספורט ימי וגם טיולי קפיצות בין האיים (איילנד הופינג) באמצעות סירה.

הליכה אקזוטית: צאו להליכה בנבכי האי פרסלין, השני בגודלו בארכיפלג, שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק״ו. נסו גם לאתר את התוכי השחור הייחודי למקום.

צלילה עם הילדים: אם הבאתן את הילדים לחופשה הרומנטית, תתנחמו בעובדה שחוף קוט ד'אור נחשב בטוח לקטנים, השוניות שבו קרובות לחוף ומאפשרות הצצה גם לכאלה שאינם צוללנים מנוסים.

צפייה בתופעות טבע: באי אלדברה (Aldabra Atoll), שהוכרז גם הוא כאתר מורשת לאומי, נמצאת טבעת האלמוגים הגדולה בעולם שמתרוקנת ומתמלאת מחדש במים פעמיים ביום. היא משמשת מקום מחיה טבעי של הציפור לבנת הגרון האלדאברית, הציפור היחידה בכל האוקיינוס ההודי שלא יכולה לעוף. ישנם גם כ־200 אלף צבי יבשה ענקיים שקוראים לאי בית.

החופים היפים בעולם בסיישל | צילום: GettyImages
החופים היפים בעולם בסיישל | צילום: GettyImages

 

מה אוכלים?

מי שאמיצה יכולה לנסות לטעום מהקולינריה המקומית: תבשילי עטלף פירות (נחשב למעדן) או צ'אטני מכריש. אם זה נשמע לכן מוגזם, יש גם אורז בזעפרן ולקינוח בננות מבושלות עם חלב קוקוס וסוכר.

איך מגיעים?

יש טיסות צ'ארטר רבות מתל אביב (כשש שעות טיסה). ניתן גם לטוס דרך אתיופיה.

איפה ישנים?

הנסיך ויליאם ורעייתו קייט בילו את ירח הדבש בווילה שעלתה כ־4700 דולר ללילה. תוכלו גם להשתכן במלון מאיה, שעולה 2000 דולר ללילה, או במלון ארבע העונות, בעלות התחלתית של 1300 דולר ללילה.

 

3. סנט בארטס, הקאריביים

סנט בארט'למי, או בקיצור סנט בארטס, הוא אי דובר צרפתית בקאריביים הידוע כיעד קבוע של המפורסמים בעיקר סביב חופשת השנה החדשה. החופים מדהימים, הקניות קוטור והאוכל גורמה, אבל האטרקציה האמיתית היא לקבל הזמנה למסיבה יוקרתית של איל הון כזה או אחר. בשנה שעברה אירח המליארדר רומן אברמוביץ' מסיבת ענק שבה הופיע פרינס (ז"ל), ואילו ראסל סימונס ידוע במסיבות חג המולד המסורתיות שלו. רשימת הסלבים שפוקדים את האי אין סופית וכוללת בין היתר גם את קים קרדשיאן, הפאשניסטה אוליביה פלרמו, וקורטני קוקס.

סנט בארטס, היעד המועדף על המפורסמים | צילום: GettyImages
סנט בארטס, היעד המועדף על המפורסמים | צילום: GettyImages

 

לוקיישן

סנט בארטס הוא אי בשליטת צרפת הממוקם במרכז הים הקאריבי, מזרחית לפורטו ריקו.

מה עושים?

קניות: סצנת השופינג באי מכוונת לטעמם של עשירי העולם הנופשים בחופיו, החל מסחורות ועבודות יד מקומיות ועד שדרות מעצבים יוקרתיות עם כל המותגים שאי פעם חלמתן עליהם.

רביצה בחוף: 22 חופים מוכרזים באי מציעים כל מה שרק אפשר לדמיין. החל בפעילויות חוף וספורט ימי על כל גווניו, דרך דיג במים עמוקים ועד שכשוך רגליים באחד מהחופים המבודדים והנסתרים אליהם ניתן להגיע רק באמצעות סירה או יאכטה.

קורטני קוקס והבת קוקו | צילום: GettyImages
קורטני קוקס והבת קוקו | צילום: GettyImages

 

בילוי לילי: כיאה לעיירת חוף בים הקאריבי – חיי הלילה מציעים הילולות עד אור הבוקר. המועדון "ניקי" בחוף סנט ז'אן פופולרי במיוחד בקרב המפורסמים.

טיול רגלי: כדי לתפוס את כל יופיו של האי ובהנחה שאין לכן מסוק פרטי לעשות בו סיבוב, תוכלו לצאת להליכה במעלה הגבעה המובילה למבצר קרל (Fort Karl) ושם לקבל תצפית מרהיבה על החוף. אם יתמזל מזלכן תוכלו לראות מלמעלה, בין ינואר למאי, לוויתנים גדולי סנפיר סובבים את קו החוף.

מה אוכלים?

האוכל בסנט בארטס מושפע רבות מהמטבח הצרפתי, אך משלב גם אלמנטים מהמטבח הקריאולי. מומלץ להתנסות במנות מקומיות בהן סרטן ממולא, סטייק מדג מאהי־מאהי, ולובסטר קאריבי טרי ועסיסי.

קים קרדשיאן בסלפי טרופי | מתוך חשבון האינסטגרם kimkardashianwest@
קים קרדשיאן בסלפי טרופי | מתוך חשבון האינסטגרם kimkardashianwest@

View this post on Instagram

????

A post shared by Nicky Rothschild (@nickyhilton) on

איך מגיעים?

טיסה מתל אביב הוא 21־30 שעות כולל שתי עצירות (פריז וסנט מרטין).

איפה ישנים?

בית המלון עדן רוק (Eden Rock) נחשב לאחד מ־100 בתי המלון הטובים בעולם. המחירים בו מתחילים ב־800 דולר ללילה. ניתן גם לשכור וילה עם נוף לים ב־Airbnb החל מ־200 דולר ללילה.

 

4. אספן קולורדו, ארה"ב

בירת החורף של העשירים והמפורסמים זכתה למעמדה מסיבות מוצדקות: חוץ מסצנת ספורט החורף, יש כאן נופים מרהיבים, אלכוהול משובח ואוכל מעולה. אם תרצו לראות את מיטב המפורסמים גולשים במורד הרי הרוקי, בואו סביב חג המולד, אז העיר מתמלאת סלבים בחופשת החג, אבל הנוף יפה בכל חודשי השנה.

סתיו בהרי הרוקי, אספן, קולורדו | צילום: GettyImages
סתיו בהרי הרוקי, אספן, קולורדו | צילום: GettyImages

 

לוקיישן

עיירת הסקי ממוקמת בהרי הרוקי במדינת קולורדו, ארה"ב.

מה עושים?

ספורט בטבע: צאו לטיפוס הרים או הליכה. בקיץ ניתן לצאת לראפטינג, רכיבת אקסטרים על אופני הרים ומצנחי רחיפה.

תרבות: כמצופה מיעד של עשירים, מומלץ לספוג כאן תרבות גבוהה – בית האופרה ווילר (Wheeler) הוא אחד מבתי האופרה הפעילים הוותיקים ביותר בארה"ב. הוא נבנה ב־1889, נשרף ושוקם פעמיים, ועד היום מארח אופרות ואפילו מקרין סרטים.

טיולים עם הכלב: חיות מחמד מותרותבכל מקום ויש מסלולי הליכה רק בשבילם. קחו אותו אתכם לסלפי עם ה־Maroon Bells, פסגות הרים מרהיבות במרחק של כ־20 ק"מ מאספן.

View this post on Instagram

Spring ski ???? #GetYourTShirtsOut

A post shared by Kate Hudson (@katehudson) on

פסגות הרי Maroon Bells באספן | צילום: GettyImages
פסגות הרי Maroon Bells באספן | צילום: GettyImages

 

מה אוכלים?

אספן הייתה העיר הראשונה בארה"ב שאימצה את יום שני ללא בשר, דבר שהתחיל בביסטרו Pyramid שמכין ארוחות צמחוניות, טבעוניות, וגם נאות (raw). את האוכל תורידו עם כוס בירה מהמבשלה המקומית – Aspen Brewing Company.

איך מגיעים?

מניו יורק משך הטיסה הוא כשש שעות, ניתן לטוס ישירות או עם עצירה בשיקגו או דנבר.

איפה ישנים?

אחד מבתי המלון החביבים על הסלבס הוא הוטל ג'רום (Hotel Jerome), שם מחירי החדרים מתחילים ב־325 דולר.

View this post on Instagram

#fbf #winterwonderland #ChristmasOnMyMind ☃️❄️

A post shared by Mariah Carey (@mariahcarey) on

5. האי חוואר, קרואטיה

באי חוואר תוכלו לצאת לטיולי אופניים, על רקע שדות לבנדר סגלגלים, לטעום יינות באחד היקבים העתיקים, ולאכול דגים שזה עתה נמשו מהים. בונו והנסיך הארי כבר יודעים: האי חוואר הוא היעד החם באירופה, ולא רק בגלל שיש בו מספר שיא של שעות שמש.

מספר שיא של שעות שמש באי חוואר | צילום: GettyImages
מספר שיא של שעות שמש באי חוואר | צילום: GettyImages

 

לוקיישן

האי ממוקם בים האדריאטי, במחוז ספליט־דלמטיה בדרום מערב קרואטיה, כשלוש שעות שיט מדוברובניק.

מה עושים?

טעימות יין: האי ידוע בכל העולם הודות ליקבים הרבים שחלקם פועלים כבר למעלה מ־2000 שנה.

איילנד הופינג: שייט מודרך בין שרשרת איי פקלינסקי (Paklinski), קבוצת איים המתהדרים בחופים רכים ולבנים ומים צלולים ותכולים, אל חלקם ניתן להגיע רק באמצעות סירה.

בילוי לילי: חוואר נחשב לאחד ממרכזי הבילוי הגדולים והטרנדיים באירופה. הנסיך הארי, שידוע בהילוליו, נתפס לא פעם במועדון Veneranda.

פריחה מלבלבת: שדות הלבנדר שנשתלו ב־1892 פורחים בכל אביב וממלאים את הנוף בשטיח סגלגל וריחני.

מה אוכלים?

האוכל באי טרי ומבוסס על דיג מקומי. מנת הדגל נקראת גרגאדה (Gregada), נזיד דגים ותפוחי אדמה בשמן זית מקומי.

איך מגיעים?

מתל אביב טסים לספליט שבקרואטיה (עם עצירה בוורשה או בפראג) ומשם מעבורת לאי.

איפה ישנים?

אם תרצו ללכת בעקבות הסלבס תוכלו לללון בווילה נורה היוקרתית או במלון אמפורה חוואר גראנד ביץ', בעלות התחלתית של כ־300 דולר ללילה.