פרויקט תקווה

טהוניה רובל: "במהלך השנים הרכנתי ראש ודיממתי מבפנים"

טהוניה רובל | צילום: אלעד אדמוני
טהוניה רובל | צילום: אלעד אדמוני

הילדה שאמרו לה שלא יצא ממנה כלום גילתה שהדרך להפוך לאישה המצליחה והעוצמתית שהיא כיום מתחילה ונגמרת אצלה בפנים. אופטימיות קוסמית - פרויקט מיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות
איור: Shutterstock
איור: Shutterstock

"סוף כיתה ו'. שוב הוציאו אותי מהכיתה. 'מופרעת', אמרו עליי. בדרך החוצה אמרה לי המורה: 'מיכל, בסוף לא יצא ממך כלום'. קראו לי אז מיכל רובל. מהשם שנתנו לי הוריי, 'טהוניה', נפרדתי בכיתה ב'. ידעתי שלילדה אתיופית שחורה ועוד עם שם כמו טהוניה אין סיכוי. הודעתי לכולם שמהיום קוראים לי מיכל וזה תפס. רציתי להיות מיכל ינאי, בלונדינית עם עיניים כחולות, אבל לא יכולתי להיות כזאת – אז לפחות אימצתי את שמה. במהלך השנים הרגשתי שאף אחד לא מאמין בי, הרכנתי ראש ודיממתי מבפנים, אבל לראשונה בחיי זקפתי קומה ועניתי למורה שסתמה עליי את הגולל: 'אני מבטיחה לך שיצא ממני משהו'. הרגע המזוקק הזה שינה את חיי.

"אנשים רבים עם נקודת פתיחה כמו שלי מוותרים לעצמם מראש ונשארים לדרוך במקום, אבל אותי הקדוש ברוך הוא חנן באינטואיציות טובות ומגיל 12 ידעתי שיום אחד אהיה מישהי"

לכיתה ז' הגעתי נחושה לגמרי במטרה להוכיח שאני שווה, אבל ידעתי שקודם כל עליי להכיר בערך של עצמי ורק אז גם אחרים ישתכנעו. קיבלתי החלטה: 'אני לא אחיה עוד בבורות ובלי שליטה טובה בשפה', התחברתי לכבל USB וכל הזמן חיפשתי אנשים חכמים וטובים ללמוד מהם. אנשים רבים עם נקודת פתיחה כמו שלי מוותרים לעצמם מראש ונשארים לדרוך במקום, אבל אותי הקדוש ברוך הוא חנן באינטואיציות טובות ומגיל 12 ידעתי שיום אחד אהיה מישהי. מדי יום עמדתי מול המראה ושיננתי מנטרה: 'את שווה', 'את מוכשרת', 'את אלופה', ובסוף גם הייתה לי מורה שהאמינה בי, שמה שושי כהן. בצבא כבר הייתי חיילת מדוגמת, הסטיגמות על אתיופים רק גרמו לי להשתדל עוד יותר.

הראשון שאמר לי שאני יפה הוא האקס המיתולוגי שלי, מעצב השיער מישל מרסייה. בגיל 22 כבר נסעתי לדגמן בלונדון, שם החלטתי לחזור לשם הולדתי ומאז אני טהוניה. לקחתי אחריות על חיי, ואני מודה על כך גם למאור זגורי ששלח אותי לתיאטרון".

האישה שמעניקה לי תקווה:
"האישה שהיא השראה ותקווה בשבילי היא ואריס דירי, דוגמנית ופעילת זכויות אדם סומלית, שעשתה שינוי בעולם בדגש על מילת נשים".

 התקווה שלי ל-2021:
"היום אני קודם כל אימא של טליה בת הארבעה החודשים, היא מקור הכוח שלי. התקווה שלי היא שטליה תגדל בעולם טוב יותר מזה שאני גדלתי בו. אחרי זה אני גרושה, דוגמנית ושחקנית, ונותרו לי כמה קורסים לסיום התואר במשפטים. לאחרונה התחלתי להרצות – לראשונה אני מטפלת בעצמי לעומק ועומדת באומץ מול קהל ומספרת את סיפור חיי: האונס בגיל שש, העלייה לארץ, ההתמודדות והתקווה הגדולה. היום אני שלמה עם מי שאני ובטוחה בעצמי ובדרכי. אם אני הצלחתי – גם אתן יכולות, אז אל תוותרו לעצמכן. לא מזמן פגשתי במקרה את המורה שהבטיחה שלא יצא ממני כלום. היא התנצלה בפניי. סלחתי לה".

טהוניה רובל (32), היא דוגמנית, שחקנית תיאטרון, מגישת רדיו, סטודנטית למשפטים וזוכת "האח הגדול"

>> ואיך מצאה שר פיטנס תקווה השנה? לפרויקט המלא לחצו כאן