בן עשה טעות ענקית. האם הוא ומעין יצליחו להתגבר על כך?

מעין. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מעין. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

הכנות של בן - מבורכת או מוגזמת? אם תשאלו את עוז פרץ, אין מקום לספק. וגם - היחסים של משה ומאי מגיעים לקצה, עידית ורפאל מוצאים סופסוף חיבור וליאור מצליח להיות מקריפ ומביך בו זמנית

88 שיתופים | 132 צפיות

הפרק נפתח עם חגיגות יום ההולדת של בן, ומעין שמרימה לו הפקה בסדר גודל של היכל מנורה. מעין המתוקה סגרה להם סוויטה וקנתה לו מתנות, אבל כשהיא מראה לבן את כל מה שהיא קנתה לו הוא עושה פרצוף כאילו היא קנתה לו בגדים בסייל סוף עונה מתמנון.

לכל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון

רואים שמעין כולה בקטע של בן, בן מרגיש שהיא מתאהבת בו ואומר את זה למצלמה, ואז הוא מוסיף את המילה "אבל" שבאה לחרב את הכל. הוא מפחד כי הוא עדיין לא סגור עליה ולא רוצה להשלות אותה. ככל שבן פותח את המתנות, הוא יותר ויותר נלחץ מכמה שמעין שלמה לגביו. הוא בטח קיווה שאחת המתנות של מעין היא בקבוקון רסקיו, כי הוא לא עומד בזה כבר ושומע את הקולות של עדי אשכנזי ואבי נוסבאום צועקים לו באוזן "צא מזה, צא מזה, צא מזה".

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

משה ומאי

משה ומאי פותחים את היום שלהם באווירה של אוקראינה נגד רוסיה. הם מרוחקים ובקושי מדברים. "רוצה לראות מה קניתי?", משה שואל שאלה שלאף אחד לא אכפת מהתשובה עליה חוץ ממנו.

"יש לך כבר ארבע כאלה", מאי עונה לו על גלגלת להסרת שערות שהוא מראה לה. "מה, למה את מגיבה ככה?", משה גורם לאי נעימות בסלון שלהם ועל הדרך בכל הבניין שלי. "אתה ילד של אימא שלך שאוהב אותה בכל מצב, נכון, מאמי?", מאי אומרת לריי כשמשה בסלון, בתקווה שריי יהווה מודל גבריות בשבילו.

מאי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

מאי אומרת ליעל שהיא לא יכולה להיות עצמה מול משה, ושהוא לא אוהב את איך שהיא מגיבה אליו. מאי רוצה שמשה יבין שהיא לא מושלמת, שאין דבר כזה, ושאם הוא מחפש כזה דבר שיעשה בינג' של דיסני. מאי הולכת על מחטים ליד משה, היא מרגישה שכל דבר שהיא תגיד יכול לעצבן אותו ולגרום לו לתפוס מרחק. מאי בכלל לא רוצה להיות עם משה ביחד בקליניקה מול יעל. היא מרגישה שזה "שיח חירשים" איתו.

כשמגיע תורו של משה לבד מול יעל הוא אומר שיש קושי, שאין לו מקום להיות עצמו. הוא מפגין מודעות עצמית של קופסת נובלס ולא מבין מה עובר על מאי. עכשיו שניהם מול יעל. משה לא רוצה לדבר ראשון כי הוא מרגיש את מאי כועסת. "את רוצה להגיד למה את כועסת?", נשאלת השאלה. "מותר לי לכעוס?",משיבה מאי. "מותר לך לעשות מה שאת רוצה", משה אומר את זה בתקווה שמאי לא תעשה באמת מה שהיא רוצה.

מאי אומרת את אשר שעל ליבה ומשה ממשיך לדבר כאילו הוא מנהל דיאלוג עם אבי הטחון מה"בורר" וזורק לאוויר מושגים כמו "כיפה אדומה". נראה שמשה מפחד לצאת רע מול יעל, ובעיקר מול המצלמה. "אתה כל הזמן מרגיש מותקף", מאי אומרת ומשה שוב נכנס לעמדת הקורבן שכל כך נוחה לו כמו כרית בעמינח. היא אומרת לו שלא יענה לה כמו ילד. היא נותנת דוגמאות להתנהגות הילדותית של משה, משה מנסה לסתור אותה ואומר שתפסיק לעוות את דבריו. יאללה משה מה אתה נכנס לסמנטיקה כאילו אתה צאצא של אליעזר בן יהודה? להגיד למאי שאתה "צריך זמן" זה במילים אחרות להגיד "תעופי לי מהפנים עד עפולה". משה ממשיך להוריד ואומר "אם את לא זוכרת, אל תצטטי אותי". הוא פשוט מומחה בלייצר אווירה לא נעימה.

משה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
משה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

מאי מזכירה את תקרית הגלגלת ואת התגובה המוגזמת שלו, משה מאשים אותה בחזרה, ומצדו גם אם הוא יזמין עכשיו מכולה של 2,000 גלגלות מעלי אקספרס – מאי צריכה להתלהב ולהרים לו. משה רק מחזק את הטענה של מאי בתחילת השיחה – שהיא לא יכולה להגיד מה שבא לה. כשהיא מתחילה להיות אמוציונלית וחוששת למצוא את עצמה מותקפת על ידי משה בכל פעם שיוצאת לה מילה מהפה, משה מרים הילוך ועובר למשחקי שליטה. מאי אומרת שהיא לא מוכנה לבטל את עצמה בשביל משה ומתחילה להזיל דמעות. משה קולט את המצב ומרגיש לא נעים, אז הוא מחבק אותה. האם משה היה מחבק אותה אם היא לא הייתה בוכה? או שאולי מאי בכתה בדיוק בשביל לזה, כנשק יום הדין לקבל סופסוף יחס חם ממשה?

בהמשך הם הולכים לפגוש את ההורים של מאי. מאי נראית לחוצה לפני המפגש, היא מאיצה במשה להתארגן שלא יאחרו, ומשה מרגיע אותה שלוקח לו שנייה להתקלח – בכל זאת, הוא לא זה שצריך להשתמש בשמפו לשיער. משה מגיע להורים של מאי עם עציץ בשביל שלא יחשדו בחיים שהבת שלהם בוכה בגללו. הוא מצחיק אותם והבית מקבל אותו, ואני אפילו לא יודע אם זה טוב למאי כי יש מצב שהפגיעה ממשה בפעם הבאה תהיה יותר כואבת. ההורים של מאי רוצים לפנק אותם במלון על חשבונם. "עכשיו אני חושבת על המקומות הכי יקרים שאני יכולה לתפור אותם", מאי אומרת וגורמת לי להרגיש הקלה שאני לא היחיד שעושה את זה. אבל במקרה שלה אני חושב שהיא טועה, כדאי לה להזמין את המלון הכי זול, כי מה הסיכוי שמשה לא יחרב את החופשה?

עידית ורפאל. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
עידית ורפאל. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

עידית ורפאל

עידית ורפאל יושבים על הספה בסלון באווירת הספסל האחורי באוטובוס, כל אחד צמוד לפינה שלו. הם רואים בטלוויזיה את עידן עמדי ועידית אומרת כמה שהוא הגבר המושלם, ומתבאסת מכך שמי שיושב לידה על הספה אינו עידן עמדי. עידית עולה על הגל ומפרטת את רשימת הגברים שלמענם היא הייתה עושה אקזיט ברגע זה מחתונמי – אביב אלוש, צחי הלוי ועמוס תמם, לידיעתכם ולידיעת מומחי חתונמי.

בהמשך הם יוצאים לדייט וצוללים לשיחה של קצינים שגורמת לי להבין איזה ג'ובניק פרזיט הייתי בצבא. יש להם שיחה טובה, כנראה בזכות הקבע שחתמו וההטבות מ"חבר". רפאל אומר שאחת הסיבות שהוא השתחרר מהצבא זה בשביל להקים משפחה, ועידית מסכימה איתו שמשפחה יותר חשובה מלעשות גלח"צ בבוקר.

עידית ורפאל. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
עידית ורפאל. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

בסוף הדייט רפאל לוקח את החשבון ומשלם באסרטיביות של עידן עמדי ב"פאודה". נראה שיש סיכוי שיקרה ביניהם משהו רומנטי לשם שינוי אחרי הדייט הזה. עידית אומרת ליעל שרפאל זה גבר של פעם, ושהיא מתה על זה. היא אפילו אומרת ליעל שהם עשו התאמה טובה. "ידעתי שתאהבי אותו", יעל מגיבה בחיוך של מפעל הפיס. מעניין אם היא אמרה את אותו המשפט לרינת על דניאל. עידית אומרת שאת כל מה שהיא חיפשה בגבר – יש ברפאל – אבל מה שחסר לה זה שלרפאל אין אש ושאולי הוא עדין מדי. היא רוצה להתקרב אליו יותר אבל הטמפרטורה שלו לא מאפשרת את זה, וקצת קשה לדעת אם הוא הולך ליזום מעצמו.

כנראה שבהפקה מרגישים שיוזמה היא לא הצד החזק של רפאל, אז הם שוב נתנו לעידית ורפאל הכי פחות זמן מסך. חרטות על הליהוק הזה, מישהו?

קטיה וליאור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
קטיה וליאור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

קטיה וליאור

קטיה בתורנות וליאור מתקין מזוזה בדירה בשביל לסמן טריטוריה, וגם בשביל שהמזוזה תיתן את הברכה שקטיה תהיה שלו לנצח נצחים. ליאור אומר שבגלל שקטיה רופאה במשמרות ארוכות, זה יכול להיות קשה. אם הוא היה יכול, כנראה שהוא היה עושה איתה ניתוח להפוך לתאומים סיאמיים בשביל להימנע מהמרחק שנכפה עליו. קטיה אומרת למצלמה באמצע התורנות שהיא מתגעגעת לליאור, שהיא זכתה, ושהיא מקווה שהתורניות לא יפלו את רוחו.

ליאור מספר לחבר שלו על החששות, שהוא ימצא את עצמו בשגרה של מיטה ריקה איזה פעמיים בשבוע, כשקטיה בתורנות בסורוקה מטפלת בערסים שהלכו מכות ב"פורום".

ליאור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
ליאור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"לא מדבר אפילו עליי… אני קצת חושב על הילדים שלי", ליאור מאיץ כהרגלו את הקשר ועוד רגע רץ לקנות לוח שנה בשביל לסמן מתי קטיה מבייצת. ליאור אומר לחבר שלו שהוא רואה את קטיה בתור האישה של החיים שלו. אני לא מבין איך אפשר להגיד את זה כל כך מהר, או שאני פשוט מקנא כי לי עד היום לא יצא להגיד את זה אחרי כמה שעות שהכרתי מישהי.

ליאור וקטיה נפגשים בדירה אחרי יומיים שהם לא נפגשו, לליאור מגרד בגוף להשלים את הפערים. הוא מתחיל לפזר מחמאות ואומר לה שהצחוק שלה עושה לו טוב על הלב, משפט גנרי שאפשר להגיד לכל בחורה בעולם, ובטח אמרו אותו אפילו מתישהו גם למירי רגב.

והנה זה בא, ליאור סיים להשלים פערים – אולי הוא אפילו עשה זום עם דוד דביר בזמן שקטיה הייתה בתורנות – וכרגיל הוא לוקח את הקשר קדימה במאתיים קמ"ש. הוא מתחיל לרקוד עם קטיה סלואו בסלון, קטיה מתפוצצת מצחוק מהמבוכה, וזה מתחיל קצת לעצבן את ליאור שלא רוצה להרגיש מטומטם על כל שעות האימון שהוא בזבז בסתר עם דוד.

קטיה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
קטיה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"טוב אני מאוהב, בסדר אמרתי את זה", ליאור מתוודה בפני יעל כמו ילד בן 8 שאכל את הקרמבו מלמטה. ליאור ממשיך ואומר שהסלואו שרקד עם קטיה הולך להיות ריקוד הסלואו בחתונה האמיתית שלהם. ליאור ממשיך להאיץ את הקשר על ספידים וזה מטריד אותי, נראה לי שהוא אפילו כבר סגר בשבילם חלקת קבר זוגית בירקון.

מעין ובן

מעין ובן ביום כיף לכבוד יום ההולדת שלו במלון סטאי, והדבר האחרון שיש ביניהם זה כיף. הם קמים במיטות נפרדות וזה מוזר קצת כי לא הראו אותם לפני זה רבים. זה כי המצלמות לא תיעדו את השיחה שבן עשה למעין, על הפער שיש ביניהם. כשהיא ביקשה ממנו הסבר מה גורם לפער, הוא אמר לה את התשובה שהיא לא הטייפקאסט שלו – שהוא נמשך אליה פנימית, אבל לא חיצונית. יש מצב שזה יותר פוגע מלהגיד "אני נמשך אלייך חיצונית, אבל לא פנימית". מעין מרגישה שבן חושב שהיא עצמה יפהפייה, אבל שהגוף שלה לא, וזה עושה לה פלאשבקים לכל הקלישאות השמנופוביות שבחורים אומרים לבחורות שהן לא במידות של דוגמניות בעדיקה.

מעין ובן. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מעין ובן. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"לא חבל? יש לך כזה פרצוף יפה, תרזי איזה 15-10 קילו תהיי מהממת", אפשר לשמוע דרך המסך את המחשבה שעוברת למעין בראש וזה מפרק אותה. אני מבין את הכאב שלה. מעין מרגישה שבן הדביק עליה סטיקר ענק שכתוב עליו "דחייה" באותיות נשמה.

לבן לפעמים יש כנות באמת כובשת, אבל לדעתי הפעם זה היה מיותר – כבר דיברת איתה על עניין המראה שלה בירח דבש והסברת לה את זה. בוא, זה לא שאתה דוגמן עילית שמעין צריכה להגיד תודה שאתה בכלל מסתכל עליה. איזה כואב זה להשקיע כל כך הרבה זמן, מחשבה וכסף על לפנק את בן הזוג ובסוף לקבל את התחושה המבאסת הזאת.

בקליניקה מעין מתפוררת בבכי מול דני, זה שורף אותה שבן לא נמשך אליה בגלל איך שהיא נראית. למרות כל הדרמה הם קמים בבוקר שלמחרת באותה המיטה. בן מנסה להראות לה שהוא עדיין שם בשבילה ומחבק אותה כל הלילה, מעין מקבלת ביטחון מזה.

"יש לנו משבר קטן ביחסים…", בן אומר למעין איך שהיא קמה וגורם לה לעלות את הדופק ל-900.

מעין. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מעין. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"הסכינים שלי, הן היו זרוקות בכיור וזה לא קול", הוא אומר והם צוחקים ומתחבקים. כמה זה חשוב לפעמים לשבור את הקרח אחרי ריב. בן אומר שיש לו חיבור מיוחד עם מעין, משהו שהוא לא הכיר עם בחורות בעבר, ומוסיף שזה משהו לטווח רחוק איתה. מעין מצידה מבינה את הקשיים שלו, היא אומרת בעצמה שאם היו מביאים לה מישהו נמוך ורזה זה היה לה קשה.

בן לוקח את מעין לצניחה חופשית בשביל שהוורידים שלה יטבעו באדרנלין, ואולי בשביל להשכיח ממנה את העובדה שהיא לא הטייפקאסט שלו. נראה שהדיון על מידה 44 חוזר לפריים טיים, אבל הפעם מבלי להגיד את המספר הזה פעם אחת כל הפרק.

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין