חתונה ממבט ראשון 4: שוב השקר הזה

איתמר, קארין, דני, יעל ו"השלישית" החדשה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון
איתמר, קארין, דני, יעל ו"השלישית" החדשה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון

זה חמוד לחיות 42 יום עם מישהו מול מצלמות ולנסות לחבב אחד את השני, אבל הרצינות התהומית שמיוחסת לטקס החתונמי, רצינות שרק גדלה ומתנפחת מעונה לעונה, היא עדיין בגדר תעלומה

88 שיתופים | 132 צפיות

חברות וחברים, לפני שנתחיל אני רוצה לוודא שכולם בסדר ולא היו איבודי הכרה משמעותיים אתמול בערב. אחרי הכל, ההפקה סידרה לנו מתח בלתי נסבל עם האיום כי רק בפרק הבא נדע מי תתחתן עם איתמר – קארין או מעיין. שלוש השניות שעברו מהקליף האנגר המשוגע הזה ועד לפרומו שהחליט בעצם כן לגלות לנו שהתשובה היא קארין, היו קשות ומייסרות. אבל היי, זה מאחורינו ועכשיו אנחנו יודעים מי תצטרך לבלות 42 יום באנגייג'מנט מחוץ לסייף ספייס עם מי שתמיד און טופ בסטייט אוף מיינד לויז'ואליזיישן של הסיטואיישן. מה? מי? חתונמי בייבי!

כן, כן, חזרנו. גם אני התגעגעתי, ברור. בעונה הזו, החלטנו במערכת "את" להיכנע ולהשתמש בביטוי "חתונמי" כמו כולם. מה לעשות, חמ"ר לא תפס. לנתח ברשעות רווקות, רווקים, פסיכולוגים ומרחרחי זיעה מקצועיים אני יודעת יופי, להכניס לז'רגון ראשי תיבות חינניים – פחות. ניסיתי. ואם בלקסיקון עסקינן, אני מקווה שאתם מוכנים לאופן שבו אנחנו שוב עומדים לשחוק למוות את ה"סיטואציה", המילה האהובה על מטפלי ומשתתפי חתונמי, ותזרקו לערימה גם את "חד משמעית" הפופולרית מדי. הרבה דברים כאן יהיו בתוך הסיטואציה, מחוץ לסיטואציה, ותוך הבנה חד משמעית של הסיטואציה – פשוט נסו לזרום עם הסיטואציה ותגידו תודה שזה לא אתם. חד משמעית.

הגיע הזמן לומר את האמת ואני מוכנה שתשמעו אותה ממני: אף אחד מעולם לא התחתן בחתונמי. ואף אחד לא עומד להתחתן. לא רק במובן החוקי, אלא גם במשמעות הסובייקטיבית שיש לאירוע הזה עבור המשתתפים

חתונמי חזרה אתמול בעונה רביעית, באווירת תעתוע בצופים. תרגיל הכלה בהחלפה היה השיא, אבל בעצם, לאורך כל השעה וחצי שקדמה לחופה הזו ניסו לבלבל אותנו. בהתחלה טענו בעזות מצח שהשלישית מהטריו "דני, יעל והשלישית" הוחלפה בשלישית אחרת שאיננה השלישית הקודמת. לא ראיתי ראיות שתומכות בטענה הזו, אבל ניחא. השלישית החדשה, לכאורה, מתמחה בנטרול "דיווח עצמי" שזו הדרך הפוליטיקלי קורקט ביותר להגיד "די לחרטט, יא שקרנים. התמונה שלכם בטינדר היא ממחנה הקיץ של י"ב". 

חוץ ממנה, כבר בחצי השעה הראשונה קיבלנו המון תוכן שלא תמיד קשור לפורמט המוכר של התכנית. שתי נשים נפגשו במסדרון, בנו יחד מגדל בעזרת קשים (האם המגדל הצליח? נפל? מישהו עשה לזה פולו אפ?), יש גם בחור זחוח שמבקש שיגידו לו מתי הוא נשמע זחוח (עכשיו, איתמר! וגם עכשיו! והיי, אתה לא מאמין – גם עכשיו ממש!) ועל הדרך מפטירים לנו שהקורונה בשיאה, כולם עובדים מהבית, לא מחבקים הורים ויוצאים לדייטים רק על ארגזים – אבל מתכוננים להשתתף באירוע רב משתתפים בלי מסכות. מוזר. 

איתמר. כן, אתה זחוח. גם עכשיו | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
איתמר. כן, אתה זחוח. גם עכשיו | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אבל מה שבאמת מוזר, הוא הפיל בחדר, הנושא שלא מוזכר: אחוזי ההצלחה המזערים עד כה של חתונמי. ואם להזכיר לכם קצת יותר באכזריות – העובדה שלמעט זוג אחד, רוב משתתפי שלוש העונות הקודמות בקושי נמצאים בקשרי דיבור זה עם זה. הגיע הזמן לומר את האמת ואני מוכנה שתשמעו אותה ממני: אף אחד מעולם לא התחתן בחתונמי. ואף אחד לא עומד להתחתן. לא רק במובן החוקי, אלא גם במשמעות הסובייקטיבית שיש לאירוע הזה עבור המשתתפים, מול עצמם. הרי אפילו ניר והגר מהעונה הקודמת זקוקים לעוד טקס ועוד שמלה ועוד בר אקטיבי כדי לסגור את העסקה בחיים האמיתיים. אז למה, למען השם, מול המצלמות ממשיכה להתקיים האשליה שהמסיבה הזו היא אירוע משנה חיים, היסטורי והיסטרי? למה ממשיכים עם השקר הזה?

בואו, זו תכנית שידוכים. וזה חמוד לחיות 42 יום עם מישהו מול מצלמות ולנסות לחבב אחד את השני בדרך לתהילת טיק טוק והשקות עם טיטי. חמוד, ממכר ומספק טלוויזיה כיפית  – אבל הרצינות התהומית שמיוחסת לטקס החתונמי, רצינות שרק גדלה ומתנפחת מעונה לעונה, היא עדיין בגדר תעלומה עבורי. ובכלל, חתונמי מעולם לא הייתה ממלכת ההגיון. אחרת איך תסבירו שבאופן עקבי מזווגים שם אנשים לא מתאימים ואז רבים איתם שישארו יחד? כל פעם מחדש. אבל היי, עם הצלחה אין טעם להתווכח, מקסימום לכתוב עליה טור מעקב. 

איתמר וקארין

אז האם איתמר וקארין הם הקרבנות הבאים, או מי שבאים לנצח את הסטטיסטיקה? בואו נראה. הבחור שקיבל יותר מדי זמן מסך והבחורה שמדדה שמלת כלה לבד. שני בני אדם שיחד יש להם איי קיו ממוצע, ככל הנראה, אבל רק כי היא גאונה והוא… ובכן…

איך נאמר זאת בעדינות? אני מחכה בקוצר רוח לרושם השני שאיתמר יעשה עלי. עד כה לא היה שם הרבה אדם, אלא בעיקר כרטיס לינקדאין מדבר. הבנתי חבוב, אתה בהייטק, זו לא סיבה להגיד "סייף זון" במקום "מרחב בטוח", וזו בטח לא סיבה לסיים משפטים ב"בום". למעשה, ככל שהמניירות הדושבגיות וזריקת הקאצ'פרייזים האובססיבית באנגלית ימשכו, יגבר הרושם שההייטקיות של איתמר מסתכמת בלהציע לאנשים חבילות גלישה. או שגרוע מכך, הוא בודק תוכנה. אחרי הכל, כשסיפרו לנו שנועם הוא טייקון באוסטרליה ובסוף גילינו שאין לו מספיק כסף להזמין לרוני רדבול – האמון שלנו בסטנדרטים של דני ויעל ל"הצלחה" התערערו קצת. צריך עוד לשקם אותם. וכן, איתמר. אתה נשמע זחוח. גם עכשיו. ועכשיו. 

מה שכן, יש מצב שאיתמר בהחלט בשל לאהבה (למרות שטרח להשוויץ ש"אני לא צריך אתכם בשביל דייטים"). כלתו, לעומת זאת, היא סיפור אחר ומסתורי בהרבה. הפעם, אני מאמינה לכל העדויות על מוצלחותה המוכחת. יש בקארין איזה בטחון שקט שדרכו קל לדמיין את כל המדליות שגרפה לאורך השנים, בין שוק ההון לקורס הטיסה. אבל יש גם הרבה סימני שאלה. מדוע קארין התחתנה כבר בגיל 18? למה היחסים נגמרו? ולמה נגמר רומן הבזק המרגש שאחריהם, זה שהיא מתעקשת שהתאבלה עליו יומיים בלבד (ובכל זאת טרחה לספר עליו לכל המדינה בתכנית ריאליטי)? השאלות האלה נותרות פתוחות בכוונה ותפורות יפה עם העדות שלה שהיא "מרגישה כישלון בזוגיות" – יתכן שתחושת הכישלון נובעת דווקא בגלל שהיא עצמה לא מבינה. 

קארין. מסתורית בהרבה מבן זוגה המיועד | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קארין. מסתורית בהרבה מבן זוגה המיועד | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

רוב הפרק קארין ממותגת לנו כאדם קר, מחושב וחסר רגשות, אבל בעצם העדות היחידה לכך היתה העובדה שקארין לא מצווחת ככרוכיה בכל אחד משלבי החיול של חתונמי. התכנית עושה עבודה בללמד אותנו שהיכולת הזו היא גנטית – גם הוריה לא מתרגשים מהתקבלותה לתכנית, הכיצד זה יתכן? הם פשוט אומרים לה "אחלה" כשהיא מודיעה להם על כך בשיחת טלפון ולא בטוחים שיגיעו. רגע, זוכרים שאמרנו שזו בעצם לא חתונה? שאף אחד לא התחתן בחתונמי אף פעם? שלא מדובר באירוע משנה חיים, ולו בשל העובדה שהוא לא באמת שינה את החיים של רוב משתתפיו? אני לא חושבת שההורים של קארין הם ערלי לב. למעשה, הם הגיבורים שלי בתחום הפרופורציות. או לפחות אנשים שרואים גיא פינס ויודעים שאפילו דניס והדר נפרדו. 

החתונה עומדת להתחיל. איתמר הביא 300 איש, קארין בערך חמישה. אחד מהם הוא אח שלה, שמסתכל על כל החברים של איתמר וממלמל "זה אומר המון על בן אדם שהוא כל כך אהוב", רק שלא בטוח שהוא אומר את זה כמחמאה. המשפחה של קארין הולכת ומתחבבת עלי מרגע לרגע. הערב נתחתן ונתאכזב – ונרחיב גם על מעיין, מי שרוצה אהבה בווליום יותר גבוה מקארין, ושלפי הפרומו מצאו לה רופא, או את היורש של ד"ר שקשוקה. נגלה בקרוב. ממש בקרוב, כי הפרק השני ישודר ממש היום.

גילוי נאות מקדים: פעם ראיינתי את מעיין לכתבת מגזין, במסגרת דמותה היוטיוברית "נועה פילטר". לא הבנתי את הקטע כל כך, מודה, אבל התרשמתי מיופיה, ממזגה הנעים ומהעובדה שהיא הגישה לי הרבה עוגיות. הערב נתחיל לגלות מה יותר חשוב לי – עוגיות או אתיקה עיתונאית. בינתיים, מעניינת אותי העובדה שסמי סלבריטאית הלכה לחתונמי. האם זו תחילתו של טרנד? האם סלבס נוספים זיהו את פוטנציאל המינוף? האם עוד מיועדת לנו עונת ה-VIP? מחשבות נאות. 

נמשיך מחר. עד אז החזיקו מעמד, וזכרו – כשמישהו מבקש מכם להגידו לו מתי הוא נשמע זחוח, פשוט תעדכנו אותו כשהוא לא.