חתונה ממבט ראשון 4: זהירות, קלישאות של רווקים מקולקלים

דני מחרטט מטאפורות | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דני מחרטט מטאפורות | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

דני מסביר לשני שהוא דפוק. שני חושבת שדני מתוק, חמוד ומתחשב, על אף שאיש חוץ ממנה לא שם לב עד כה לתכונות האלה. ובינתיים בן מטפל במנור בהתנדבות, למרות שהיא לא רשומה לגן שלו

88 שיתופים | 132 צפיות

לחזור מחופשה זה בדרך כלל לא אירוע מהנה. לפעמים, כמו שתכף נלמד מדני ושני, גם להיות בחופשה זה לא כיף גדול. בפרק אמש ליווינו את איתמר וקארין ואת בן ומנור בחזרה מעולם הצימרים למציאות של גוש דן, וגילינו, באופן לא מפתיע, יחס ישיר בין מידת הכיף לכאב נפילת המתח. כך יצא שקארין ואיתמר, שירח הדבש שלהם צלע משהו, מתמקמים בנוחות בבורגנות רומנטית וחמימה. בעוד שהאש ותמרות העשן מירח הדבש של מנור ובן הפכו לגחלים קרירות. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על עונה 4 של "חתונה ממבט ראשון"

בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אבל קודם יש לפתור את התקרית של קארין ואיתמר בלימן. זוכרים? כמובן שאתם זוכרים, זה מסוג החומרים שמופיע בסיוטים. מול יעל על הספה, איתמר משחזר את רגעי האימה, את האופן בו קארין כפתה עליו טיפול פסיכולוגי אינסטנט וטענה שהוא מנסה להתחבב על אנשים כי היה ילד שמן. איתמר מספר ליעל שזה הרגיש לו "כמו בעיטה לפרצוף". הוא גם מנסה לגייס את יעל לטובתו ומבקש ממנה להסכים שאפילו פסיכולוג מקצועי לא היה כופה כאלה אבחנות אכזריות בסשן השלישי.אלא מה? מתברר שיעל דווקא מזדהה עם הצד של קארין בסיפור הזה. היא חושבת שגם היא הייתה מספרת לאיתמר את הדברים הללו על עצמו. מה שמרשים את יעל זה איך שהאירוע נגמר: העובדה שקארין התנצלה ושאיתמר סלח. כאן, בעיניה, נמצאים הגדולה, התהליך, הצמיחה וכיוצ"ב. 

יעל לא מתעכבת אפילו לרגע על הסיבות שבגללן קארין בחרה להשפיל את איתמר, מה זה אומר על המקום שבו היא מתמקמת בתוך הקשר. היא מזכה את קארין לחלוטין ואפילו גאה בה. איתמר אוהב הרמוניה, אז הוא משחרר. אפשר היה להגיב אחרת, נאמר לצעוק על יעל, "גם את קוראת לי שמן עכשיו?", אבל איתמר אדם טוב ממני, אז בוא נשאיר את זה כאן. הוא כבר עם הבולונז על האש. 

תני לו לנשום

עם מנור ובן, על הספה של דני, העולם הפוך. כאן מתחילים בפסגה – אפילו מתנשקים על הספה, לדעתי סוג של תקדים בתוכנית – ועד מהרה מאבדים גובה. זה קורה כשבן מספר למנור, כנראה לראשונה, איך הוא חווה את החתונה ביניהם. הוא מספר לה שמבחינתו היא דהרה אליו על מאתיים וכשהוא משחזר את איך שהרגיש באותו רגע הוא אומר לה משפט שכנראה יופיע עוד הרבה במהלך העונה: "תני לי לנשום". 

מנור לא מגיבה לזה טוב. כשהיא לבד עם דני, היא חולקת בפניו את התבאסותה מהעובדה שהיא ובן חוו את החתונה בשתי דרכים שונות, זאת למרות ש"לחוות סיטואציה בשתי דרכים שונות" זה משהו שקורה בזוגיות בערך שבע פעמים בשעה. מדוע מנור כל כך דרמטית ביחס לזה שבן קצת נבהל בחופה? האם היא באמת מופתעת שזה היה קשה להכלה? ולמה בעצם היא מתעכבת על החתונה – הרי במונחי הזמן של חתונמי מדובר בפרה-היסטוריה, הם חוו מאז ארבעה ימים מושלמים (מינוס השיחה עם ההיא על הפפריקה, אבל התקדמנו משם). דני מאבחן נכון – מנור מפחדת לאבד את האגדה שהיא בנתה לעצמה בראש. היא חיה עד עכשיו בסרט שיש בו, בין היתר, סצנת אהבה ממבט ראשון והיא בחרדה מהרגע בו מישהו ידליק את האור. מנור נקשרת מהר וחזק מדי לפנטזיות. זו הילדה שבה. גם היא עוד תופיע כאן הרבה. בינתיים בן מטפל בה בהתנדבות, למרות שהיא לא רשומה לגן שלו. 

מנור מפחדת לאבד את האגדה שהיא בנתה לעצמה בראש. היא חיה עד עכשיו בסרט שיש בו, בין היתר, סצנת אהבה ממבט ראשון והיא בחרדה מהרגע בו מישהו ידליק את האור

קארין ואיתמר מתכוננים למגורים משותפים. ההחלטה שהם יגורו אצלו התקבלה אוף-קמרה אבל גם ככה אין סיבה לחשוב שהעציצים, הספרים והרהיטים שלה שונים משלו. ובכל זאת, תהיה כאן ביקורת המפקדת. עוד לפני שקארין מורידה את התיק ותג השם עמו הגיעה מהעבודה – היא סורקת את החלל במבט חד. הכל יפה וטוב בעיניה והיא כמעט נראית מאוכזבת, עד לרגע של אושר אמיתי, כשהיא מגלה שאיתמר שכח להוריד את מושב האסלה. השניים פוצחים במשחק הזוגי ההו כה משעשע ומקורי, בוא נריב על מושבי אסלות, אבל לפני שהם מתלהקים לסברי מרנן, הם מתיישבים לאכול ספגטי בולונז. חריף לקארין, אבל היא לא אומרת לו. מול המצלמה נראה שהיא ממש גאה בעצמה שהיא הצליחה לא להעליב את הבישול של איתמר. באופן כללי מסתמן שקארין מבקשת שנעריך כל גרם של נחמדות ממנה, אלה לא דברים שבאים לה טבעי. אז יאללה, אני מעריכה. ועדיין – לישון עם עין פתוחה לא יזיק ליד זאתי.

איתמר וקארין בבוקר שאחרי | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
איתמר וקארין בבוקר שאחרי | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

טיול חינמי לגן עדן עם בחורה יפהפייה זה קשה מנשוא

חוזרים לסיישל, הפעם עם הזוג הטרי דני ושני והשאלה שמרחפת מעל – האם הצב של מעיין יפריד גם ביניהם? מהר מאוד אנחנו מתחילים להבין שמי שיחריב את ירח הדבש הזה הוא דני לבדו, בלי עזרה מאף זוחל. בשלב זה שוב נידרש להשתמש בשם שיבדל את דני מדני הפסיכולוג, ו"דני החתן" כבר פאסה – אז הפעם בוא נלך ברשותכם על "דני הסובל". אז מדוע דני הסובל סובל כל כך? האם זה משום שהוא בטיול חינמי לגן עדן עם בחורה יפהפייה? ברור!

דני הסובל מתחיל להתלונן כבר במונית – הוא עייף. לגיטימי. אבל לאכול צריך, ובארוחת הערב הוא משתף את שני שלא אכל כבר שבוע וירד 6 קילו לפני התוכנית. שני, חמודה שכמותה, במקום להיבהל מכך שבנוסף לדדי אישיוז יש לחתן שלה גם הפרעות אכילה, דווקא מפרגנת ומחמיאה לו. האם דני הסובל מחזיר מחמאה לאלה הפרסייה שיש לו את המזל הנדיר לחלוק עמה ארוחה? מה פתאום. הוא דווקא מנצל את ההזדמנות להקניט אותה על טבעוניותה, מוב מיותר לנוכח העובדה שלשני לא אכפת מה קורה לדני בצלחת.

דני ושני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דני ושני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הדיבורים על אוכל ימשיכו גם בארוחות הבאות, ולא תמיד ילכו למקום טוב. נכון, מדובר בנושא שיחה לגיטימי ומומלץ בזוגיות – נדמה לי שעם האקס דיברתי על אוכל יותר מכל נושא אחר. אבל במקרה של דני נראה שהוא בורח לשם כשאין לו מה להגיד, וגם לא עושה את זה חינני במיוחד. צא לה מהצלחת, נודניק! אבל כבר אמרנו שהוא עייף? יאללה, בוא ניתן לדני הסובל לישון, אפילו עד 10 בבוקר. זה נותן הרבה זמן לשני לספר למצלמה כמה דני הסובל מתוק, חמוד ומתחשב, על אף שאיש חוץ ממנה לא שם לב עד כה לתכונות האלה.

דני הסובל מספר למצלמה שקשה לו עם הקונספט בו שמים אותם יחד בגן עדן ומכריחים אותם להתאהב. מעניין אם הוא אי פעם ראה תוכנית בשם "חתונה ממבט ראשון", כי זה בדיוק מה שעושים בה

כשהוא קם משנתו, דני הסובל מתלונן שהכרית לא טובה. כמובן. בארוחת הבוקר,הוא חוזר לרדת על הרגלי התזונה של שני, הפעם כי היא שותה שייקים. אחר כך יש לו גם השגות על זה ששני יותר טובה ביוגה ממנו (ותחסכו ממני הרצאה על סוגי יוגה. שני ניצחה ביוגה וזהו). בשלב הזה כולנו מבינים שדני הסובל לא עייף ולא רעב, הוא פשוט בהתקף חרדה מתמשך, בדיוק מסוג הדברים שהמיונים לתוכנית הזו היו אמורים למנוע. דני הסובל מספר למצלמה שקשה לו עם הקונספט בו שמים אותם יחד בגן עדן ומכריחים אותם להתאהב. מעניין אם הוא אי פעם ראה תוכנית בשם "חתונה ממבט ראשון", כי זה בדיוק מה שעושים בה. 

דברים ששני רואה משם, לא רואים מכאן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דברים ששני רואה משם, לא רואים מכאן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בחזרה בארץ – החלטות צריכות להתקבל. בן מגיע ליפו, ביום של ויליאם המנקה, ואני מקווה שויליאם לא מקבל תשלום לפי מ"ר כי הכוכון של מנור נראה זערורי אפילו יותר מאשר בפעם הקודמת. אולי הדחקתי את העובדה שמנור השיגה את הדירה מקבוצת הפייסבוק "דירות שמדכאות אותי" אבל הפעם אין מנוס מכך, ואם היה סיכוי – טיול נוסף לשירוקלחת של מנור מזכיר לנו בדיוק איפה אנחנו נמצאים. על סיגריה באדן החלון המתחזה למרפסת, בן ומנור מסכימים ששניהם חיו עד כה כרווקים בדירות קטנות שלא מתאימות לזוגיות, וגם שהעובדה שהיא עובדת ביפו והוא בראשל"צ לא תהיה קלה. נושאי ריחוק גיאוגרפי כבר התגלו כרועץ ביחסים של הרבה זוגות בחתונמי, אבל זה לא מפריע לדני ויעל להמשיך לשדך אנשים שלא גרים באותה עיר. יופי חברים, אל תתנו להגיון בריא לשנות אתכם!

מנור ובן יוצאים לטייל, משוחחים על ארכיטקטורה, אבל שניהם מרגישים שמשהו באנרגיה ביניהם כבה ושניהם יודעים שזה בגלל מנור. ככה זה – כשאת אחראית על המולת הרעש, את גם האחראית הבלעדית לשקט. בן לא מאשים – כהרגלו, הוא בעיקר מתבונן ומאבחן. למצלמה הוא מספר שמנור לקחה צעד אחורה ממנו והוא מאמין שהיא עושה זאת בניסיון להתמתן, לא להרחיק אותו בהתנפלויותיה. מה שהוא לא אומר, אבל מתחיל להבין לדעתי,  זה שמנור לא באמת יודעת מתינות מהי. היא יודעת לתת את כל כולה או להתרחק ולהתכנס. החיפוש אחר האמצע יהיה מאתגר.  

שפת הגוף ברחובות יפו אומרת הרבה. בן הולך בשלווה, מנור לידו, קפוצה. באופן קוסמי – זה בדיוק מה שמתרחש בטרק לראש הר סיישל – רק שהפעם זו שני שמתהלכת ברוגע, מזהה ציפורים ומתפעלת מהנוף, ודני הסובל ש – לא תאמינו – סובל. הפעם הוא מתלונן על השמים, שלא התבהרו מספיק לטעמו, אבל מיד לוקח אותנו למחוזות המטאפורה – השמים הם הוא. "אני בן אדם לא בהיר", הוא מודיע לשני. אוי פאק. קלישאת רווקים מקולקלים מס' 1 זה לספר לך "כמה אני דפוק", ואם מישהו עושה זאת במטאפורה, זה בכלל פשע. בא לי ששני תבלה את הלילה הקרוב עם הצב, אם כי היא עדיין לא נעלבת כמוני. היא אפילו מודיעה שבדני יש "שילוב מיוחד בין ביטחון עצמי לרגישות" אחרי שהוא מספר לה בארוחת הערב כמה הוא שבור לב מהאקסית שלו.

אבל היי, מה אני יודעת? אולי עשו כאן משהו נכון כשחיברו אנשים כל כך אינטנסיבים כמו מנור ודני הסובל, לשני כדורי הרגעה כמו בן ושני. אולי האיזונים האלה יוכיחו את עצמם. בינתיים, מנור ובן הגיעו כנראה לפשרה שבמסגרתה ישכרו דירה חדשה לשניהם, והפרק מסתיים בתחינתו של דני משני "להיות סבלנית איתי" כי "סבלנות היא המפתח" וכי הוא "לא רוצה להתאהב כמו בגיל 16". כשדני משמיע לשני שיר שאני לא מכירה, עוצם את העיניים וממלמל את המילים, אני חושבת שזה הרגע היחיד בפרק בו הוא לא נראה סובל. סתם פסיכוטי. 

בפרק הבא עומרי כנראה ישוב להיראות לנו נורמטיבי, כי אחרי שנחשפנו לדני הסובל, אנו מבינים שהכל יחסי. עד אז תחזיקו מעמד וזכרו –  עם כל הכבוד ליפו, ראשל"צ היא העיר שהביאה לנו את אגס קימל.

>> לכל הטורים של הדס בשן על עונה 4 של "חתונה ממבט ראשון"

תראו, ציפור! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
תראו, ציפור! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"