חתונה ממבט ראשון 4: האם עינת ולירון יהיו הזוג הדביק של העונה?

לירון ועינת. זה לא בושה פשוט לאהוב | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
לירון ועינת. זה לא בושה פשוט לאהוב | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

לירון מקבל גישה חופשית לנשיקות באף ובמצח ועינת מתקשה להסתיר את ההתרגשות האמיתית שלה מהמותק הזה. וגם: ניצן מרגישה פחד, גועל, תקווה, פגיעות, התרגשות, ובתקווה שעדיין חרמנות

88 שיתופים | 132 צפיות

בטור הקודם עשיתי כמיטב יכולתי לחמם את כולכם על איתמר על שאיפשר לחבר שלו לרדת על קארין ואז נטש באמצע ריב. שני פאולים גדולים, ללא ספק – אבל הפרק נפתח, מכל הדברים בעולם, דווקא בקארין מתנצלת בפני איתמר. לא הבנתי. איך זה ששוב קארין יצאה הכלבה? על מה בדיוק היא צריכה להגיש לאיתמר מנחת פיוס? 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4

"זה לא היה ריב, בקושי ר", מגרה אותנו איתמר ומזכיר לנו שבעצם את ה"ר" עצמו לא ראינו, הוא לא צולם. אולי קארין אמרה בו דברים איומים ונוראים על הצוואר של איתמר? האמת, אפילו זה לא יצדיק את ההתרפסות המוזרה הזו מצדה. אם זכור לי נכון, חטאה היחיד של קארין כל הערב היה שלא עזרה לפנות ולשטוף שלוש צלחות בעת שחברה שלה מדווחת לייב מחדר לידה. אני עדיין בדעה שאיתמר הוא זה שצריך להתנצל על קיומו של החבר הנורא בעולם ליברמן ועל השימוש במילה "אסקלציה". אבל מה לעשות – המתנה כבר נקנתה (או שעסקת התוכן השיווקי כבר נסגרה) ולפחות יש סכין בבית לפעם הבאה שליברמן יקפוץ לבקר ולהעניק דרקונים לאאוטפיטים של קארין. איתמר וקארין מתפייסים יפה (גם אם בחוסר צדק) והוא, היא והמזוודה במושב האחורי קופצים לדייט נייט בהפתעה שקארין ארגנה. 

איתמר מתמוגג ואנחנו כבר יודעים איך איתמר מראה התלהבות – הוא נותן דו"ח ביצוע חציוני. קבלו את המשוב הסקסי לקארין: "השתמשת בסל הכלים שלך" ו"הראית כישורי ניהול". מיאו! קח אותי עכשיו איתמר, על השולחן הזה

 

אה, כן, ימי סוף הקורונה בואכה סגר שלישי, כשהמסכות לא מכסות את האף אבל המסעדות עדיין פועלות במתכונת ארגזים. ימים של אילתורים, במהלכם קארין הפיקה ליל בישולים ואלכוהול במסעדה של איתמר שטרם נפתחה. כלומר, אולי היא הפיקה, ואולי פשוט זרמה עם הדרישה של ההפקה לשלב כמה שיותר פריימים מהמסעדה, כי זה היה תנאי להשתתפותו. איתמר מתמוגג ואנחנו כבר יודעים איך איתמר מראה התלהבות – הוא נותן דו"ח ביצוע חציוני. קבלו את המשוב הסקסי לקארין: "השתמשת בסל הכלים שלך" ו"הראית כישורי ניהול". מיאו! קח אותי עכשיו איתמר, על השולחן הזה, כאילו היה שולחנו של מנהל hr! הערב מסתיים בחתימה הקבועה של חתונמי – ריקודים אירוניים ומודעים לעצמם של מוזיקה מזרחית. די, חייבת להיות דרך אחרת להביע שמחה בעולם הזה. 

איתמר נותן משוב. גרררר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
איתמר נותן משוב. גרררר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

לירון ועינת בין הניילוניות הקסומות 

הטרפת נמשכת גם בגליל. בשעת לילה מאוחרת לירון ועינת יוצאים מחדר המלון כדי לחפש ריגושים משלהם – רק שהכל מנויילן וקר נורא. הם במלון ספא אז זה אומר שהם צריכים לצאת בחלוקי מגבת. במקרה של עינת היא לובשת את החלוק מעל מכנסיים ארוכים וחולצה ארוכה, כך שהפואנטה קצת מפוספסת. השניים מטיילים בין הניילוניות הקסומות, ולירון טובל בבריכה קפואה ואז בג'קוזי רותח ומנסה ככל יכולתו להראות כאילו זה היה רעיון טוב. סתם, למה אני הורסת – לירון באמת נהנה, לא בהכרח מהמים אבל כן מכלתו העדינה שממיטתה הוא עדיין מורחק עד שיוכיח שהוא ראוי. לא נורא, לירון מקבל גישה חופשית לנשיקות באף ובמצח ועינת מתקשה להסתיר את ההתרגשות האמיתית שלה מהמותק הזה. נדמה שבשלב זה, שניהם יודעים שהם בסיכון גבוה להיות הזוג הדביק של העונה, אז הם מנסים בכוח להכניס קצת עומק. 

לפי הטון של לירון ועינת הם דיברו במטאפורות, אמרו דברים מורכבים והחלו לחקור את החיבור ביניהם. אלא שכל זה לא קרה. לא חייבים להתחפש לאפלים כשאין על מה, תמשיכו להתנשק על האף ויהיה בסדר

 

עינת שואלת את לירון האם הוא ביקש שישדכו לו נסיכה והוא מטעים "נסיכה בג'ינס", היא שואלת מה זה אומר. לירון עושה את עצמו חושב זמן רב ולבסוף מוצא תשובה: מישהי שאפשר לעשות איתה טרקים. עינת שואלת אם הוא יתמודד גם עם נסיכה בשמלת נשף. לירון מקווה שכן. לא הבנתי, האם לירון הוא עסק לניקוי יבש? עם מה יש להתמודד כאן? לפי הטון של לירון ועינת הם דיברו במטאפורות, אמרו דברים מורכבים והחלו לחקור את החיבור ביניהם. אלא שכל זה לא קרה. לא חייבים להתחפש לאפלים כשאין על מה, תמשיכו להתנשק על האף ויהיה בסדר.

לירון ועינת. יהיה בסדר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
לירון ועינת. יהיה בסדר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

לביית את מנו

בחזרה בתל אביב, מנו וניצן הולכים לקנות סקוצ'ים. אין יותר החיים עצמם מזה. קו העלילה של מנו וניצן ממשיך להיות הכי קל להזדהות, "רילייטבל" כמו שאיתמר היה אומר – כי באמת, זה מה שזוגות עושים. נאנחים שצריך לנקות את הבית וקונים סקוצ'ים חדשים במקום המסריחים שהיה צריך לזרוק מזמן. שיקום מי שלא צריך עכשיו קקי-סטיק חדש ושלא אוגר, כמו מנו, שקיות מתחת לכיור בלי לדעת למה. מאז שניצן הכריזה שהיא לא נשארת בדירה של מנו עוד חצי דקה, היא חשבה על זה והגיעה למסקנה שהתכנית תכף נגמרת ואין לה כח למתווכים. היא תישאר בדירה הזו ורק תנסה לשפר אותה קצת. אמרתי אותה? התכוונתי אותו, כמובן. את מנו, הסטוץ הנפלא מסיישל שעכשיו צריך לביית ולהפוך לבן זוג לגיטימי. מנו ממשיך לזרום עם כל הרצונות של ניצן ולהציע לה לצבוע לו את הקירות – אבל הוא עדיין לא מצליח להפוך אותה למאושרת. כי ניצן רואה את ערכת הפלייסטיישן, שומעת את חוסר ההתלהבות בקולו, עוקבת אחר שפת הגוף הרפויה שלו והיא יודעת היטב – זה לא בחור שרוצה לשנות את חייו, זה בחור שמסכים לשנות את חייו. ויש הבדל.

מאז שניצן הכריזה שהיא לא נשארת בדירה של מנו עוד חצי דקה, היא חשבה על זה והגיעה למסקנה שהתכנית תכף נגמרת ואין לה כח למתווכים

 

כשהחברים של מנו באים לבקר אנו זוכים לקליפ אוסף של ניצן במבט מודאג. לא כיף לה שהחברים של מנו מעשנים בסלון ונשארים עד שעה מאוחרת, עוד פחות כיף לה להיות בתפקיד החברה הפקאצה שאיכשהו לוהקה לתוכו. סיינפלד אמר פעם שכשאנשים לא מרוצים ממערכת היחסים שלהם הם כל הזמן נוגעים לעצמם בפנים – ניצן מוכיחה את התאוריה שלו בכישרון רב. "אני תלושה", היא חוזרת ואומרת. התלישות הזו היא לא רק פיזית מהבית שלה, היא תלישות מחלום על מערכת יחסים בוגרת, שהיא לא בטוחה שמנו יכול להעניק לה.

מנו וניצן. בואי שרהל'ה, הולכים לקנות חומרי ניקוי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
מנו וניצן. בואי שרהל'ה, הולכים לקנות חומרי ניקוי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

מי מגניבה יותר – מעיין או רותם סלע?

בדירה אחרת של בחור אחר – מעיין ועומרי ממשיכים לדבר על שעות שינה, אבל שלא תגידו שיש כאן סטגנציה, הפעם גם מדברים על פתי בר! השניים מתכוננים למפגש עם אימא של מעיין ובדרך דנים במגניבותה של רותם סלע, וכפועל יוצא מגניבותה של מעיין, כי הרי אם יש שתי נשים בעולם, חייבים להשוות ביניהן. עומרי חושף שעדיין לא התרשם שאשתו היא בחורה מגניבה במיוחד ומעיין מופתעת. הרי יש לה וואנזי וצפיות ביוטיוב! מי היה מאמין שלשבת שבועיים עם מעיל בסלון ולהפטיר "לא ישנתי" זה לא מספיק כדי להוכיח לעולם שאת קול יותר מרותם סלע? לכי תביני אנשים. 

מי היה מאמין שלשבת שבועיים עם מעיל בסלון ולהפטיר "לא ישנתי" זה לא מספיק כדי להוכיח לעולם שאת קול יותר מרותם סלע? לכי תביני אנשים

 

השיחה הזו היא המשכו של המשחק הקבוע של עומרי. הוא עדיין מנסה לגרום למעיין לחשוב שהיא מעוניינת יותר. עד שזה יצליח, הוא חושף גם נשק סודי – היכולת להתחבב על אימהות. המפגש עם אימא של מעיין עובר בהצלחה גדולה. עומרי לא שיקר, הוא אכן בחור נחמד להביא לאימא, יודע להחמיא לבישולים, להתנהג בטבעיות, לא להזיע ממאמץ. אולי מעיין צדקה והסביבה הביתית של עומרי באמת הייתה חלק מהבעיה, כי כשהם יושבים בחצר של אימא של מעיין הם נראים נהנים יותר משנראו במשך זמן רב.

עומרי ומעיין. למי קראתם לא מגניבה? | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
עומרי ומעיין. למי קראתם לא מגניבה? | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

המרכיבים של הסיוט שנקרא "להתאהב"

בינתיים גם מנו מבקר את דמות האם שלו – אחותו הבוגרת, ומשתף אותה בפנטזיה שלו שניצן תצבע לו את הקיר, מנו תרד מזה, זה לא יקרה! הוא גם משקר שהוא "החליף אסלה" למען ניצן וכולנו יודעים מה זה אומר – הוא החליף מושב אסלה. לא אסלה שלמה. בינתיים, ניצן נפגשת בבית עם החברה שלה, זאת מהמאץ' בטינדר. הפרצוף של ניצן עדיין מודאג, הידיים עדיין נשלחות אליו, אבל המילים שנאמרות שם מפתיעות משהו. אחרי שני פרקים רצופים בהן ניצן פמפמה לנו שמנו ילדותי ושהדירה זוועות אלוהים, בשיחה עם החברה היא נותנת מקום לתוכן נוסף. ניצן מספרת לחברה עד כמה מנו מוצא חן בעיניה, כמה היא צריכה להתרגל לכך שמישהו בעניין שלה ואיך היא בעצם מפחדת לאבד את כל זה. הדאגה של ניצן מקבלת עוד רובד. כן, היא מאוכזבת מאיך שחיי הרווקות של מנו נראים, אבל זה דווקא כי היא רוצה אותו כל כך. נדמה לי שניצן חווה המון רגשות ביחד – פחד, גועל, תקווה, פגיעות, התרגשות, ואני מקווה שעדיין חרמנות – יש מצב שאלה בדיוק המרכיבים של הסיוט שנקרא "להתאהב". 

ולסיום, לא נשכח – הלקט. אנחנו עדיין לא במחצית העונה, לפי החישוב שלי אנחנו באיזור השליש, אבל ככה פתאום משומקום הוחלט להנחית עלינו אוסף של חומרים שטרם שודרו, מהשיחות הראשונות של הזוגות בחתונתם. לי זה לא עשה הרבה. עד שהצלחנו להתגבר על חלק מהמבוכות, מה דחוף לשחזר אותן? ובכל זאת גילינו כמה דברים: גילינו שמי שרשם את הדס לתוכנית הזו הוא אקס עם בעיית גבולות, ששי שפך על עצמו מזונות עוד לפני תקרית הסויה; שהחברים של איתמר קוראים לו "צוואר גדול" או "איש הצוואר" או כינוי לא מושקע אחר; ושדני היה מקריפ מאז ולתמיד. 

בשבוע הבא יש לקוות שנחזור להווה. עד אז החזיקו מעמד וזכרו, לא משנה כמה המצב גרוע, לפחות אתם זוכים לישון במיטה של גדולים ולא בספפה כמו לירון. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4