חתונה ממבט ראשון 4: זה לא כל כך נעים לראות גבר מובך

מנו תחת מתקפה | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
מנו תחת מתקפה | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

יעל משתמשת בכל הכוח שיש לה על מנו כדי להשפיל אותו. לראות אותו מובך מול מצלמות ללא הכנה זה לא פשוט ותוקפנות היא לא כלי טיפולי. ובינתיים: שי והדס בתורם מביכים את הצופים

88 שיתופים | 132 צפיות

אין דבר יותר גרוע מלבקש ממישהו לרצות אותך – אבל מה לעשות, החיים לפעמים מובילים אותנו לרגעים מביכים. מה שהחיים לא מחייבים, לעומת זאת, זה להינזף על ידי פסיכולוגית מול מדינה שלמה, כי כל מה שהצלחת להגיד על זוגתך זה "יפה" ו"חכמה", ולא "יפה כלבנה שהפציעה בערב חמים" או "חכמה כמו כתבי אפלטון הגנוזים".  וזה בדיוק מה שיעל עשתה למנו אתמול – ונותרנו המומים. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"

הפרק דווקא התחיל די מבטיח בזירת ניצן ומנו. פגשנו אותם במכונית בדרך לבית אביה של ניצן. ניצן ניסתה לברר אם מנו יודע מה זה פליימוביל (סיריוסלי?) והודיעה לו שמילת הקוד שלהם למצוקה היא: "קושמרו". אני אפילו לא רוצה לדעת למה. בדיחה פנימית = אינטימיות ואני שמחה שיש להם אחת כזו. הם גם מנהלים שיחה עמוקה מהרגיל. מנו מספר על הילדות המאתגרת שלו בצל אח חולה, על האופן שבו עוצב לשרוד רגשית, להסתדר לבד ולברוח מהתמודדויות. זה מאוד הגיוני, וזה בהחלט מרענן לראות את מנו משוחח מבלי להתעסק בנייר גלגול בו זמנית, מבלי שהוא משדר את הנונשלנטיות המקסימה אך המרחיקה שלו. "גם את ככה", הוא אומר לניצן, ואני קולטת שזו הפעם הראשונה מזה הרבה זמן ששמעתי את מנו משתמש במילה "את". כלומר שמעתי אותו אומר "את יכולה לתלות תמונה", או "את רוצה להזמין פיצה?" – אבל פחות מתעניין בנבכי ה"את" האמיתיים. אולי זו תפנית.  

ניצן ומנו. בשלב הזה של הערב עדיין יש להם מצב רוח טוב | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
ניצן ומנו. בשלב הזה של הערב עדיין יש להם מצב רוח טוב | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אצל אבא של ניצן מנו מתפקד מצויין, מפטפט ומצחיק, אבל זה לא שציפינו למשהו אחר. למען האמת, כל הביקורים האלה אצל הורים מתחילים להיראות אותו דבר. יאללה, הפנמנו – אין מתמודד או מתמודדת בחתונמי שלא טובים עם הורים. אפילו עומרי הצנון הצליח להקסים את אימא של מעיין. הביקורים האלה לא תורמים כלום לנרטיב של התוכנית, רק מזכירים לנו שלהורים במדינה הזו יש צמודי קרקע, בניגוד לילדיהם. 

מגמת ה"מנו מדבר ונפתח" נמשכת עם סרטון שהוא מצלם לאביו ליום הולדתו. הייתי עורכת לו החוצה את הלו"ז של מוניות שירות מנתניה לנמל תל אביב, אבל משאירה את הילד הנרגש ומוקיר התודה. "יש במנו מורכבות סוחפת", אומרת ניצן למצלמה. יאפ, היא מאוהבת. אין שום סיבה אחרת לאישה לקרוא לגבר "מורכב". אבל את זה כבר ידענו. 

מעיין ועומרי מרדימים

בינתיים, במתחם נוגה, עומרי מתרגל למציאות יומיומית חדשה – אין פח ברדיוס של קילומטר לזרוק בו את השקי-קקי של הכלבים. בעצם כנראה שגם בפלורנטין לא היה. עומרי ומעיין שניהם ממשיכים לספר שהדירה החדשה היא כל מה שהם היו צריכים כדי לשפר את האנרגיה ביניהם. אבל כמה זמן עבר? יומיים? שלושה? חצי שעה? ובאיזה אופן דירה חדשה גורמת להם לתקשר טוב יותר ולהבין מה הם רוצים זה מזו? ביקום של חתונמי אין תשובות ברורות לשאלות כאלה, רק מבחן תוצאה: המצב טוב. כל כך טוב שעומרי הביא למעיין שף פרטי שילמד אותה לחתוך כרובית. מעיין מאושרת מההפתעה, זורמת ונהנית והם שוב אוכלים ארוחת ערב יחד, כנראה השנייה שלהם אי פעם, אחרי הסלט והחביתה של השבוע שעבר. אני באמת שמחה שהעניינים שם מסתדרים, אבל משהו בזוג הזה פשוט מפגר. לא במובן המעליב, אלא במובן המילולי ביותר: הם תמיד כמה צעדים מאחור. כשלשאר הזוגות יש ריבים אמיתיים, הנאות אמיתיות, התלבטויות אמיתיות – כאן ההנאה היא מארוחת ערב והריב הוא על זה שעומרי הלך לישון במקום לראות עם מעיין סדרה. אני פשוט לא מצליחה להתעניין. 

מעיין ועומרי. מפגרים אחרי כולם | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
מעיין ועומרי. מפגרים אחרי כולם | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הדס ושי: הופס

הדס ושי משוטטים ברחובות ירושלים וחוגגים את זה שהוא הפסיק ללטף לה את הברכיים. "אנחנו ביום השני לדיאטת המגע שלנו", מכריז שי בגמלוניות למצלמה, מנסה לייצר פרדיגמה כאילו זו החלטה זוגית או אתגר משותף. אבל החגיגיות סביב מה שאמור להיות מובן מאליו מוזרה לי. אני שמחה שהדס תקשרה את הרצון שלה ששי יפסיק לגעת בה, אני גם שמחה שדני היה שם כדי לתווך את זה – אבל הייתי שמחה יותר  אם שי היה מבין את זה לבדו. הדס, בכל מקרה, מרוצה מהמציאות החדשה. למצלמה היא מספרת שעכשיו, כשהיא לא מפחדת ממגע לא רצוי, היא חופשייה ליהנות משי ואפילו גילתה שיש לו "הומור משוגע". אני קצת בהלם ששי הוא לא היחיד שחושב את זה על עצמו – אבל יאללה, בכיף. 

הדס מספרת שעכשיו, כשהיא לא מפחדת ממגע לא רצוי, היא חופשייה ליהנות משי ואפילו גילתה שיש לו "הומור משוגע". אני קצת בהלם ששי הוא לא היחיד שחושב את זה על עצמו – אבל יאללה, בכיף

 

אבל מה הדס מתכננת? לתת לשידוך הזה צ'אנס אמיתי ולבדוק אם היא יכולה להימשך לשי? או פשוט להגיע אל הפרק האחרון כשהיא לא האישה השנואה בארץ? כדי לענות על השאלה הבאה, עלינו להתבונן בסצנת הקידוש של יום שישי ולנסות להבין מה אנחנו רואים. אלא שמדובר באמנות מודרנית מגורענת, מטושטשת, מתעתעת בכוונה, כזו שכל אחד רואה בה דבר אחר. יש היגידו ששם היצירה צריך להיות "הדס מפלרטטת". אחרים גורסים כי זו בסך הכל הייתה "הדס שיכורה" ("אני אוכלת יין", אמרה אחותה הרוחנית של קייט מוס ללא בושה, כאילו השנה היא 1997) – ויש שיטענו ש"הדס הידידה" מעולם לא עזבה את הבניין, ושום פסקול רך, מבטים מצועפים משי והתמקדות המצלמה במיקרו מיני של הדס לא ישנו את זה. נצטרך, כנראה לחיות ולראות. בינתיים, זכינו בביצוע מביך במיוחד של השניים ל"מתי נתנשק" של אביתר בנאי, ניסינו לגייס כל שביב אמונה ולהתפלל לאלוהים שאת "הופס אני גומר, הופס היא לא הספיקה" יערכו החוצה  – וגילינו שלמרות הקידוש והשכינה, עדיין – אין אלוהים. הופס.

רולטה רוסית לקשר

וכעת, לריב המרכזי של הפרק. מנו וניצן משחקים ב"קלפי זוגיות" או משהו כזה – נו, אותם קלפים שכשאיתמר וקארין שיחקו בהם גילינו שלאיתמר יש גדול. אישית אני מתה על משחקים כאלה, ורוצה בן זוג רק כדי שקלפים יכריחו אותו לספר עלי דברים, אבל ברור לי שהמשחק הוא במקביל גם סוג של רולטה רוסית לקשר. עבור מנו הפורמט הזה פחות מתאים, והוא חרד במיוחד שיוציא את "קלף הפרגון", קלף שמכריח אותו לתת מחמאה לבת זוגו. כמובן שהוא זוכה לרצף של ארבעה כאלה. "את יפה", הוא מנסה, וניצן מכווצת את המצח. "את חכמה", הוא מוסיף ושאר הפרצוף של ניצן מצטרף. "יש לך טעם טוב!", הוא צועק, וניצן עוד שנייה אורזת. שום דבר טוב לא יכול לצאת מהרביעייה הזו. מנו מרגיש שמכריחים אותו להחמיא, ניצן מתמרמרת על שצריך. שניהם צודקים ושניהם מאוד מסכנים. אין כמו ריב על איכותן של מחמאות כדי להחריב ערב נעים. מזל שמחר יש להם טיפול, הא?

אין כמו ריב על איכותן של מחמאות כדי להחריב ערב נעים. מזל שמחר יש להם טיפול, הא?

 

לפני שיעל מגיעה עם מלחייה לפזר את תכולתה על הפצעים, אני מנסה להבין מה דעתי האישית על ממצאי המשחק של מנו וניצן. לא באתי לייצג את הסטנדרטים הנמוכים – אבל האם "יפה" ו"חכמה" הם באמת מחמאות כל כך גרועות? האם הן באמת כה אגביות, שאפשר לשמוע אותן מ"השכן במעלית" כפי שיעל תטען? ואם כן, איפה נמצאת המעלית הזו? אני לגמרי יכולה להזדהות עם החשש של ניצן שמנו לא נמצא שם במאה אחוז בשבילה. רק שלדעתי המינוסים שלו נמצאים דווקא בדברים אחרים – ברפיסות כללית, בחוסר נקיטת יוזמה, בהיצמדות להרגלים של רווק שלא מבין שהוא בזוגיות. דווקא בתחום המחמאות יש למנו פוטנציאל, ו"יפה" ו"חכמה" זו התחלה מצויינת. 

מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אלא שבזמן הטיפול, יעל מזהה את העצבים החשופים של ניצן ומחליטה לרכוב עליהם. "זה לא מצחיק אותי בכלל, מה שקורה כאן", היא נוזפת כמו המחנכת של ג2, ומודיעה: "אני רואה כאן זוג שהאישה רוצה והגבר לא". ניצן מיד מתקוממת, ספק אם מטעמי אגו, ספק כדי לעזור למנו שלדעתה רוצה, אבל "לא מצליח לבטא את זה". מנו גם הוא נכנס למגננה. "עד כאן", הוא מנסה להציב ליעל גבול. הוא מספר שהוא מנסה ככל יכולתו להיות נוכח בקשר הזה, ושזה לא הוגן לתקוף אותו כך. "אני רואה שאתה עצבני ומתופף על הכרית", ממשיכה יעל בקלפטעיות מתקדמת, משתמשת בכל הכוח שיש לה על מנו כדי להשפיל אותו.

לראות אותו ככה, מובך מול מצלמות ללא הכנה, זה לא פשוט. תוקפנות היא לא כלי טיפולי. אני מבינה מה יעל ניסתה לעשות – היא רצתה לטלטל את סירת מנו וניצן, שמדשדשת יותר מדי זמן לטעמה במי אפסיים. היא רצתה שמנו וניצן יפסיקו לשמור זה על זו כל כך ויתחילו לדבר באמת. אבל אל תתבלבלו: היא גם רצתה שהחבר'ה ממחלקת הפרומו יהיו מרוצים. והערבוב הזה, של טיפול ובידור, הביא כאן לחציית קו שלא היה צריך לחצות. 

יעל רצתה לטלטל את סירת מנו וניצן, היא רצתה שמנו וניצן יפסיקו לשמור זה על זו כל כך ויתחילו לדבר באמת. אבל אל תתבלבלו: היא גם רצתה שהחבר'ה ממחלקת הפרומו יהיו מרוצים

 

למורת רוחה של יעל, מנו וניצן דווקא כן ממשיכים לשמור אחד על השנייה, גם אחרי ההתקפה שלה. בחזרה בבית, ניצן נותנת למנו זמן לעכל, מנו מדבר קצת לבד עם חבר, ניצן חוזרת לחיבוק שלו וההרמוניה שהחלה להיווצר בפרק הזה מתאוששת. מנו גם רושם את ניצן בעפרון בבלוק הנייר שלו. אם זה גבר לא מפרגן, תארזו לי לקחת.

בשבוע הבא, נקווה שיעל תמצא קרבן אחר (קחי את איתמר, כבר, מה יש לך???). עד אז החזיקו מעמד וזכרו – לא משנה כמה המצב גרוע, זה לא גרוע כמו מה שקרה עם החתול של מנו. מישהו יודע מה קרה עם החתול של מנו?

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"