חתונה ממבט ראשון 4: מסע הייסורים של קארין

קארין. אל תתאמצי כל כך הרבה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קארין. אל תתאמצי כל כך הרבה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

קארין שוב התאמצה מדי, ובניסיון להוכיח שהיא מתאימה לאיתמר היא שכחה את עצמה. אבל האם מאמציה זוכים להערכה שלו? בקושי. וגם - מהפך! דני הסובל נצפה מחייך

88 שיתופים | 132 צפיות

ברוכים הבאים לעוד פרק ב"לפרק את קארין". חשבתם שאתם בתוכנית על אהבה? לא ולא. המטרה האמיתית של עונה זו היא לקחת בחורה מוצלחת ולשבור את רוחה. אתם כבר יכולים להבין שלא עפתי על פרשת הדגים והטרנינג, אבל תכף נגיע לשם. קודם – שני ודני. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4

קבלו את דני החורק

בבוקרו של עוד יום בדירה היפה היחידה בעונה, סאני הכלב מוציא את שני לטיול. לה אולי נדמה שזה הפוך אבל סאני ואנחנו יודעים – כלב לא אמור למשוך את הבעלים שלו לאן שבא לו, עליו לקבל איזו מרות מינימלית ששני פשוט לא יודעת להשית. היא פוגשת את חברתה האנגלוסקסית, אדם שבניגוד לאיתמר לגיטימי שיאמר "פרסיסטנט" ו"פרסבירנס" – ומספרת לה שהקשר נהדר. עם סאני. לגבי דני, שני עדיין לא יודעת מה קורה, נדמה לי שהיא כבר עייפה בשלב זה מלדברר את לבטיו בפני העולם  – אבל היא מעדכנת שהוא "מאוד חם" כי הוא מחבק הרבה. רק בפרק הקודם שני דרשה שיפסיק לחבק אותה, אז מה פתאום החיבוקים הופכים לאמת מידה? לא חשוב, כי בינתיים בחזרה בבית, מהפך: דני מחייך! זה קורה כששני שולחת לו תמונות שלה ושל סאני ולעולם לא נדע מי מהם גרם לחיוך הזה, אבל לאור האירוע ההיסטורי אני מוכנה, רק להיום, להחליף את שמו ל"דני החורק". הסבל אולי לא מה שהוא היה פעם, אבל הצירים עדיין רחוקים מלהיות משומנים. 

מהפך: דני מחייך! זה קורה כששני שולחת לו תמונות שלה ושל סאני ולעולם לא נדע מי מהם גרם לחיוך הזה

 

דני החורק גם תופס יוזמה ומכין את הבית לפעילות – הוא מודיע לשני שהוא מוציא את המזרנים כדי שיעשו יחד יוגה. אני מזכירה שזה ענף ספורט שגורם להם לשנוא אחד את השני, אבל הם עדיין לא מצאו משהו אחר במשותף אז אין ברירה. לשמחתנו, את האימון עצמו חסכו מאיתנו, ואם דני החורק שוב קילל את שני בלב על הכלב מביט אחורה שלה – זה נשאר בינו לבינו. 

והנה החיוך של דני. קצת קריפי, אבל ניקח מה שיש | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
והנה החיוך של דני. קצת קריפי, אבל ניקח מה שיש | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

טקטיקה במקום רומנטיקה?

בינתיים שתי דירות נוספות מתהוות בניסיון לתת פייט לדירתו של דני. עינת נאלצת לעזוב את לופט היוקרה שאליו פלשה ולרדת קצת אל העם, לדירה חדשה עם לירון שמתאימה למידותיהם. הם מתלהבים מהפסיליטיז ועינת אף מציינת ש"הצבעוניות היסטרית" – הידעתם שלבן זו צבעוניות? בהמשך לירון קורא לעינת "אלופה" כשהוא מגלה שהיא יודעת לגרור טרולי ובאופן כללי הלאבי דאבי באוויר, עד שעינת מנחיתה בשורה מרה – היא רוצה חדרים נפרדים. אוף עינת, למה ככה לייבש? לירון הוא לא הזאב הרע, הוא הכי כיפה אדומה. מה מפחיד בלישון איתו? אינני יודעת הרבה על עינת ולירון בשלב זה, אבל משהו בהחלטה של עינת פשוט לא מסתדר לי. אני חושדת שהטקטיקה מובילה אותה יותר מהלב, שהיא למדה היטב את העונות הקודמות והחליטה שהיא תצא מעניינת אם היא תהיה קשה להשגה. חבל שמי שצריך לשלם את המחיר הוא הבחור הכי פחות מזיק בעונה.

משהו בהחלטה של עינת פשוט לא מסתדר לי. אני חושדת שהטקטיקה מובילה אותה יותר מהלב, שהיא למדה היטב את העונות הקודמות והחליטה שהיא תצא מעניינת אם היא תהיה קשה להשגה

 

דייט באיקאה

גם לניצן ומנו יש תוכניות מעולם הדקורציה. מכורבלת בשמיכת סקביאס, ניצן חוזרת על המסר שהיא לא מרגישה בבית, מנו שב ומציע לה לעשות כרצונה עם דירתו. בשלב זה נדמה שהוא כבר ממש מתחנן בפניה להפסיק לקטר ולהתחיל לפעול – לתלות לו תמונות, לבחור לו שטיח אמבטיה, לצבוע לו קיר (רד מהפנטזיה, מנו, לא יהיה לך קיר צבעוני! שמע לעינת, לבן זה הצבעוני החדש). ניצן מסכימה לאתגר והם קובעים דייט באיקאה. אבל נדמה שגם כשניצן מקבלת מה שהיא רוצה, היא לא מסוגלת לגייס התלהבות. יש גברים שהבעיה שלהם היא שהם לא מוכנים להשתנות בזוגיות. אצל מנו זה אחרת, הוא מסכים להשתנות למען ניצן אבל הוא מצפה שהיא תוביל את המהלך. וזה מה שמדאיג את ניצן – לא איך הדירה תראה בסוף, אלא מה זה אומר על מנו, שהוא חיכה לאישה שתיקח אותו לאיקאה. הפערים בבגרות בין ניצן ומנו הם עדיין המחסום העיקרי ביניהם. לדעתי יש גורלות גרועים מלהיות עם בחור טיפה ילדותי, אבל אני גם חושבת שכל רגע שבו ניצן לא שוכבת עם מנו הוא בזבוז משווע של זמן ולכן אני כנראה לא אובייקטיבית ביחס לכל העסק. 

השיחה מסתיימת באקורד צורם כשהשורה התחתונה של מנו נמסרת במפורש – בערבי חמישי החברים שלו ימשיכו לבוא ולעשן בסלון. נושא העישונים בסלון באמת מבאס, אבל גם ניתן לפשרה: אפשר היה להחליט שניצן תצא עם חברות שלה בערבי חמישי ומנו יפתח חלונות עד שהיא תחזור. אני היחידה שחושבת בבית הזה? 

לפרק את קארין

לא חשוב, כי הנה הגענו לנושא המרכזי של הערב וכאמור, של העונה כולה – דרכים שבהן איתמר לא מרוצה מקארין. תקציר הפרקים הקודמים – פעם קארין לא פינתה מהשולחן, אחר כך איתמר התחיל לשחק איתה משחקי חום וקור, בהמשך קארין ניסתה לקנות את לבו במחוות וננזפה בידי יעל על כך. בפרק הלקט ששודר בשבוע שעבר, צמד הפסיכולוגים המשיך לנבור באישיותה של קארין, להגג על כך שהיא לא משוחררת מספיק ולתהות מה נעשה איתה. על הקשיים של איתמר באינטימיות הם כמעט ופסחו לחלוטין – קארין סומנה בתור הפרויקט. התמה הזו ממשיכה כעת בביקור של איתמר אצל זוג חברים, כשהוא שוב מספר את סיפורם העצוב של הכלים שקארין לא שטפה. החבר של איתמר שופך דלק למדורה ומציע שהבעיה היא ששניהם קרייריסטים. קריירה בהייטק זה אחלה, לדעתו, אבל לא כאשר לשני הצדדים יש אותה. מדובר, כמובן, בשטות מוחלטת ושוביניזם בהסוואה. אני מניחה שהחבר לא היה ממליץ לאיתמר להתפטר מעבודתו כשהוא פוגש הייטקיסטית מהממת, אז מה הוא אומר, בעצם? שמותר לאיתמר לצאת רק עם נשים עד רמת השתכרות מסוימת? שפיפל אופריישנס היא לא חומר לנישואים? איתמר דווקא מגן על כבודה של קארין הפעם – הבעיה, לדבריו, היא לא שהיא עובדת קשה במשרד, אלא שהיא לא נותנת לו "תחושה של בית". מעניין שבחר להשמיט מול החבר את האיומים שלו ממשפחת "זה בדרך כלל השלב ביחסים שאני קם והולך". איומים מאוד ביתיים, ללא ספק. 

אבל לא תאמינו מה קורה בינתיים בבית של איתמר – קארין מבשלת! איתמר נכנס למטבח ומתקשה להכיל – האישה אשכרה למדה לתפעל סיר. הוא נרעש ונרגש. קארין שואלת אותו אם דג ואורז הולך ביחד, ואיתמר עונה שדג הולך רק עם חלה והאורז מיותר. זה שקר גס – דג הולך עם הכל, אבל לצערנו קארין התמימה לא יודעת את זה ועוד סיבוב נעשה כאן על ראשה.

קארין מצלחתת, איתמר מחלק לדג משוב ביצוע חיובי אקזקיוטיבי כמו שהוא אוהב (הפעם הוא בחר ב"רמה גבוהה") אבל גם בארוחה הזו, אין שלווה בין השניים. איתמר ממשיך לחפור במרכיבי האישיות של קארין. זה לא הבישולים, הוא טוען, "אני מחפש בך משהו של בית" – אלא שכשהוא שומע שהיא לא מתכננת לבשל כל יום, פניו נופלים. למצלמה הוא מספר עד כמה הוא עצובי לשמוע שזה היה אירוע חד פעמי. אז הוא כן או לא רוצה שהיא תבשל? ולמי אכפת בכלל מתי קארין תבשל שוב? למה אי אפשר ליהנות מהרגע ולהכיר עליו תודה אמיתית? מה שמדאיג אותי יותר מכל הוא שקארין בכלל לא אוהבת דג חריף. קארין שוב התאמצה מדי ובניסיון להוכיח שהיא מתאימה לאיתמר – שכחה את עצמה. נשגב מבינתי מדוע אדם יעמול על בישול של מאכל שלא טעים לו. זה לא יכול להיות כל כך בלתי אפשרי למצוא מתכון למשהו ששניהם היו אוהבים. 

קודם כל טעים. תודה באמת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קודם כל טעים. תודה באמת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

לאיתמר זה לא מפריע שקארין לא אוכלת. זה אפילו מדליק אותו. דומה שהוא הגיע לאן שרצה – הוא שולט במערכת היחסים. כל העקיצות הקטנות שלו כלפי קארין השתלמו. בהתחלה היו אלה הצקות על האיפור והשיער, אחר כך התחשבנות על הכלים, עכשיו עניין הדג שהא כן או לא תעשה בעתיד – כל זה נועד לפרק אותה מכל נכסיה. קארין יושבת על הספה וכמעט בוכה כשהיא מספרת לאיתמר שהיא לא יודעת מה זה בית, אבל במקום לומר לה שהוא יהיה הבית שלה, איתמר שותק. בהמשך קארין ממשיכה עם עוד מחווה אחת קטנטנה אחרונה (עד הבאה): היא רוכשת טרנינג, כדי להעניק לאיתמר את הפנטזיה האולטימטיבית שלו, לראות אותה עם גומי במותן. היא חושבת שאולי זה מה שיגרום לו "להרגיש בית". איתמר טופח לה על הישבן, מרוצה מהעבודה שהוא עשה כאן ואצלי כבר מתפתח זעם. אני מתגעגעת לקארין הביץ' עם האיפור המלא והעקבים הגבוהים, שידעה מי היא ומה היא רוצה. מדאיג אותי מה שנהיה ממנה. 

בחזרה בדירה היפה היחידה, גם שני מבשלת אורז לדני החורק – רק שבניגוד לקארין, היא גם נהנית לאכול אותו. אבל מכיוון שאסור לראות נשים נהנות ממזון בתכנית הזו, האלים מענישים אותה בקלקול קיבה למחרת. דני מפתיע אותנו ומראה שלפעמים הוא בן אנוש, ומכין לשני מרק עוף שנראה סביר למדי. מאוחר יותר הם הולכים לחברים של דני ומשתפים את הנוכחים בקשיים שלהם להפוך את הידידות הזו לרומנטיקה. שני חולקת תאוריה שנראה שהמציאה בזה הרגע: "כל דבר בחיים זה טעם נרכש". טופו, יין, בני זוג – שום דבר לא טעים מהרגע הראשון. אוקיי, יש מצב שהיא הייתה צריכה לחשוב על זה עוד קצת. אם כל דבר הוא טעם נרכש, מדוע קיים הביטוי "טעם נרכש"? לא, שני – יש דברים שהם טעם נרכש ויש דברים שטעימים מיד. מה שכן, אני מסכימה להרהר באפשרות שדני החורק הוא טעם נרכש. אני אפילו סולחת לו על התשובה שענה לידידתו, ששאלה אותו אם הוא קולט עד כמה שני יפה: "כנראה שלא". זה כל כך מוזר, שאני כמעט מרחמת עליו. כל העולם רואה אישה מרהיבה עם תווי פנים שהם שלמות ויזואלית – חוץ ממי שהתחתן איתה. 

גם שני מבשלת אורז לדני החורק – רק שבניגוד לקארין, היא גם נהנית לאכול אותו. אבל מכיוון שאסור לראות נשים נהנות ממזון בתכנית הזו, האלים מענישים אותה בקלקול קיבה למחרת

 

בחזרה בביתם של מנו וניצן, תאורה חדשה הותקנה ואיתה נאורו גם פניה של ניצן. ילד ילד, אבל יודע לדפוק. מסמרים, כלומר. הדירה של מנו מתחילה להתגבש לפי הויז'ן של ניצן וכעת פניהם לפרויקט הבא – ביקור אצל סבתא בשבת. בדרך לשם ניצן בוחנת את מנו, גורסת שזו שבת פחות סטלנית מאלה שהוא רגיל אליהן, מצפה שיסכים איתה ויגיד שהוא מעדיף לשחק פלייסטיישן מלפגוש סבתות. אבל זה לא עובד. מנו מתנהג כג'נטלמן מושלם. הוא מגיע לביקור עם שיא החשק והחן, מפלרטט עם סבתא וכובש את לבה. סבתא החכמה מודיעה לניצן שמנו הוא לגמרי לשימור וניצן נראית כמפנימה את האינפורמציה. אולי עידוד מסבתא הוא מה שיכול להחזיר אותה למסלול המאוהב ממנו סטתה בסוף ירח הדבש. ואולי מה שיציל אותם הוא בכלל אירוע מפגש הזוגות המתקרב. יש מצב שכשניצן תבין מה עובר על אחיותיה לתוכנית, מפרס ועד דיזנגוף – היא תתחיל לקלוט מה יש לה בידיים. בינתיים היא פורקת את המזוודה. 

ניצן ומנו | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניצן ומנו | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הפרק מסתיים על רקע הגיגיו הפנימיים של איתמר. הוא מספר למצלמה עד כמה התרגש מכך שקארין עשתה עבורו משהו שהיא לא אוהבת לעשות ואז מודיע שבזכות הקשר הזה הוא למד לוותר על האגו. נכון, כלום לא אומר לי "ויתור על אגו" כמו להתחרמן מההתבטלות של בת הזוג שלך בפניך.

בפרק הבא הפסיכולוגים יחזרו ויגידו ההיפך מכל מה שאני חושבת. עד אז החזיקו מעמד וזכרו – לא משנה כמה המצב גרוע, אתם לא נאלצים לדגמן טרנינג מיני מאוס מול פרצופו הזחוח של איתמר. כל השאר בונוס. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4