חתונה ממבט ראשון 4: כמה בני זוג פאסיב-אגרסיב צריך כדי להחליף ספה?

מעיין, עומרי וספת המריבה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מעיין, עומרי וספת המריבה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

שניים, אבל הספה צריכה ממש לא לרצות להתחלף. ואת זה הייתם אמורים לנחש לבד. וגם, מה יש מתחת לשביעות הרצון המוגזמת של שי?

88 שיתופים | 132 צפיות

פרק קשה בהחלט הוטח עלינו בליל אמש, אבל לפחות קיבלנו מעומרי ומעיין את המדריך המלא למה לא לעשות בזוגיות. זה התחיל דווקא נחמד וכמעט נורמלי – מעיין רכשה לעומרי דג זהב, כדי שלדג השורד לא יהיה משעמם. המוכר בחנות שולה דג רנדומלי מהאקווריום – שזו לדעתי בדיוק הטכניקה של דני ויעל כשהם משדכים בין זוגות – ומעיין מודיעה שהמציאות החדשה הזו "תנקה את האווירה". פה חשדתי. אחרי אירוע היומולדת של עומרי והנשיקה החטופה באוטו, חשבתי שהאווירה כבר משתפרת, אבל זו כוחה של עריכה. מתברר שרגעי השתיקה והזעפנות של שני אלה עדיין גוברים על הרגעים הבודדים של שחרור. כדי להמחיש לנו את זה, עומרי מגיב לחיים החדשים בבית בחוסר עניין, כאילו הגישו לו לקרדה מאתמול, ומפטיר למעיין "שימי אותו באקווריום". כיף להיות דג של עומרי, אין מה לומר. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"

עומרי והדג. בולטת בחסרונה: אמירת התודה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
עומרי והדג. בולטת בחסרונה: אמירת התודה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מאוחר יותר השניים הולכים יחד לבחור ספה חדשה. בשלב זה כל אחד מספר לעצמו סיפור אחר. עבור מעיין, בחירת הרהיט היא סמל לכך שהיא שייכת לבית של עומרי, שהטעם שלה הוא השולט ושהיא עומדת להצטנף בספה הזו עד החורף הבא לפחות. אבל עבור עומרי – עבור עומרי, זו עדיין ספה של רווק, לא של זוג, הוא בסך הכל ביקש ממעיין לעזור לו לבחור רהיט, כי קל יותר לעשות סידורים עם חברים. וגם, בואו, מעיין לא נתנה לעומרי שום אסמכתא לכך שהיא תישאר על הספה יותר מ-42 יום. למען השם, רק לאחרונה היא הורידה את המעיל כשהיא יושבת בסלון! את הפער בתפיסות ביניהם אפשר היה לגשר בעזרת דבר מה שנקרא "תקשורת", אבל עומרי ומעיין לא מכירים את הקונספט. 

הנסיכה הלא נותנת בממלכת זקפות הבוקר

תזכרו את הספה הזו, אבל בינתיים נעבור ללירון ועינת ולנושא היחיד שסביבו הכרנו אותם עד כה – מי ישן איפה. אז היום מתברר שממש כמו הבת שלי, גם עינת אוהבת לחמוק למיטה אחרת בארבע בבוקר. לירון לא מתלונן ולא מחפש טלפונים של יועצי שינה. הל נו! הוא מעדיף להסניף את חום גופה של זוגתו הנאה. אבל אם עינת כל כך רוצה להתכרבל איתו, למה היא לא הולכת לישון איתו מלכתחילה? האם עינת היא כמו פיונה משרק ובארבע בבוקר היא הופכת לנסיכה ממפלצת ירוקה? או שהיא פשוט מפליצה מתוך שינה, עד שהשמש עולה? לכו תבינו נסיכות בג'ינס. 

ממש כמו הבת שלי, גם עינת אוהבת לחמוק למיטה אחרת בארבע בבוקר. לירון לא מתלונן ולא מחפש טלפונים של יועצי שינה, הוא מעדיף להסניף את חום גופה של זוגתו הנאה

 

עינת מספרת ש"אנחנו מטשטשים את ההגדרות", ונראית נהנית מהמרחב הלא ברור שהיא מייצרת סביב זהות המיטה שלה. אני יכולה להבין את זה במקרה של זוג שנשוי שנים רבות – שי אביבי ומיכל ליבדינסקי ממליצים על מודל של שני חדרי שינה נפרדים. אבל לירון ועינת מכירים חצי שעה והתשוקה בשיאה, מה יש פה לטשטש? אם הסיפור הוא עדיין הפוריטניות של עינת והרצון שלה שהצופים בבית יחשבו שהיא "לא נותנת" או משהו ארכאי שכזה – הרי שזה לא ממש עובד בממלכת זקפות הבוקר של לירון. מישהי כאן לא בנתה את הנרטיב שלה עד הסוף. 

לירון ועינת. מתחממים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
לירון ועינת. מתחממים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הדס מחייכת! wooohooo

ואם אנחנו כבר ב"חדר משלה" – אז הדס ושי יוצאים מדירתם החדשה מלאת המגבלות ויושבים ללא ריחוק חברתי במכונית בדרך לשוק. שי מחליט להקדיש את היום הזה לרוח שטות, ואני לא מדברת רק על התספורת הזו עם הכובע הזה. הוא משמיע את "אצא לי השוקה", מחלץ מהדס צחוק רפה וכעבור 10 שניות בדיוק מכריז ש"זה הכי מפגר שלנו עד עכשיו". כאילו אם יגיד "שלנו" זה אומר שיש להם עולם משותף. שיש שלנו, יש אנחנו. אבל אין. יש שני זרים שמאזינים ל"אצא לי השוקה".

שי והדס. משתעשעים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שי והדס. משתעשעים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

יש משהו מעיק בספין החיובי המיידי ששי מעניק לכל חוויה, משהו, כמו שהדס תארה פעם – מדוקלם. הניסיונות לייצר פאן ממשיכים בבית ביום נקיונות, שם רוח השטות מתבטאת בהשפרצת חומר ניקוי על הדס. "זה הולך לכיוון הנכון" שי מכריז. הדס באמת מנסה קצת יותר מפעם. היא מחייכת (ומזל על זה, יש לה את החיוך הכי יפה שראיתי מימיי), פחות ביקורתית כלפי שי ובטח שלא נעלמת לו כמו בירח הדבש. אבל גלגלי המוח שלה עובדים כשהיא תוהה מה יש מתחת לשביעות הרצון המוגזמת שלו. בפעם האחרונה שהיא ניסתה לברר זאת ממנו, הוא סיפר לה סיפור מפוקפק על הקבר של סבא וסבתא, אז בינתיים זה כנראה ישאר בגדר הרהורים. 

שי מכריז ש"זה הכי מפגר שלנו עד עכשיו". כאילו אם יגיד "שלנו" זה אומר שיש להם עולם משותף. שיש שלנו, יש אנחנו. אבל אין. יש שני זרים שמאזינים ל"אצא לי השוקה"

 

את שארית הפרק שי והדס מעבירים בארוחת ערב עם משפחתו של שי, שם מושקת סופית הדס החדשה – כלומר הדס שלא שונאת את שי בציבור. היא קלילה, פטפטנית (יחסית לעצמה, לפחות), כובשת את הלבבות של כולם כשהיא מגישה להם מרק, והם בתמורה כובשים את לבבה כשהם אומרים ש"לשי היה חיוך קריפי בחופה". שי וחיוכו הקריפי גם הם כאן איפשהו, אבל דווקא כאן, בבית הוריו, נראה שהוא שקט יותר ואפילו נחבא אל הכלים. יש בזה משהו מרענן. אם שי האמיתי הוא בכלל ביישן שמחפה על כך בעודף חפירות? אולי בכל זאת יש עם מה לעבוד. 

עומרי מחליט ומודיע, מעיין אוגרת וצוברת

בחזרה בפלורנטין, מעיין יושבת ברוגע עם כוס קפה, כשלפתע החיים מתהפכים. "קניתי ספה" מודיע לה עומרי בהודעת וואטסאפ. ספה, שלדברי מעיין "היא אחרת לחלוטין" מזו שהיא רצתה. הו, האימה! האכזבה! הרמייה! סיפור הרקע סביב ספת המריבה מאוד לא מסעיר – עומרי ויתר על הספה המקורית כי הייתה יקרה מדי ובחר בספה אחרת שמעיין חיבבה. אבל הפרטים לא חשובים למעיין – היא נעלבה מהאופן שבו הידיעה הונחתה עליה ומכך שעומרי לא התייעץ איתה לפני הקנייה הסופית. ולמי מעיין מספרת שהיא נעלבה? רק לאיש סאונד וצלם, כמובן.

מעיין ועומרי. רגע, מה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מעיין ועומרי. רגע, מה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מעיין לא משתפת את רגשותיה עם עומרי, לא בטלפון ולא בהודעה, וגם לא כשהיא פוגשת אותו מאוחר יותר באותו יום, לדבר המלחיץ שנקרא "יום כיף בקליניקת טיפולי שיניים". העובדה שהמדים של עומרי מזכירים את "התפוז המכני" בהחלט תורמת לאווירה. היום הוא עומד לבדוק את השיניים של מעיין מקרוב – זה מקרינג', ברור  – אבל האמת היא שכשמעיין פתחה את הפה מולו, הצלחתי להבין את הפוטנציאל לאינטימיות שברגע כזה. עם הבעל/רופא השיניים הנכון אני מניחה שאקט כזה יכול להיות מסעיר – המגע, האמון, הפגיעות – אבל עומרי אינו הבעל/רופא שיניים הנכון. הוא פאקינג בחר ספה בלעדיה, שכחתם? אז מעיין מנותקת, מצוברחת ועייפה, ובכל זאת, עושה את כל מה שעומרי מבקש ואפילו מסכימה להלבין שיניים למרות שהיא לא צריכה. האופן שבו גופה פשוט מונח שם, שבו היא מסכימה לכל מה שהיא לא רוצה, חוסר היכולת שלה לתקשר – כל אלה מטרידים לצפייה. וגם, חשבתי שהלבנת שיניים זה משהו שעושים כשיוצאים מהתוכנית תמורת פוסטים מביכים באינסטוש, מה זה הערעור הזה על הסדר הטבעי?

מעיין ועומרי. וכל הצופים בבית הרימו את יד שמאל | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מעיין ועומרי. וכל הצופים בבית הרימו את יד שמאל | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

עומרי מספר שהוא מרגיש שמעיין מרוחקת ושהאירוע לא עומד להיות מהנה – אבל בכל זאת, מחליט להמשיך עם ההלבנה. למה? מה הוא צריך להוכיח? אי אפשר היה לדחות את טקס התוכן השיווקי לזמן יותר מתאים? או שזו דרכו להשליט את העליונות שלו על מעיין? לא ברור, אבל עומרי כבר עמוק בהתקף של זעם שקט, מהסוג שפגשנו בסיישל. הסצנה הופכת לממש קשה לצפייה. עומרי לא מנסה להרגיע את מעיין בתהליך שקורה בפה שלה. הוא לא מסביר לה מה הוא עושה, לא עונה על שאלותיה ואפילו נוזף בה שיש יותר מדי מהן. למצלמה הוא מספר שהוא מאוכזב שמעיין לא התפעלה מכישורי הלבנת השיניים שלו. "השקעתי, תראי התלהבות, אפילו תזייפי!" הוא מקטר מאחורי גבה. יש לי דז'ה וו לאריק שנעלב כשדובי לא מחאה לו כפיים על הספרדית השוטפת שלו, אבל הפעם זה מעפן בריבוע. מדובר בשיניים של מעיין, בגוף שלה, בפרוצדורה שהיא עוברת. איך עומרי הפך את זה לארוע שהוא במרכזו?  

השיניים של מעיין הלבינו אבל מצב הרוח הושחר. השניים יוצאים לפארק, לשוחח באופן תרבותי ושקט על התסכול של כל אחד מהם. אבל זו בדיוק הבעיה – זה תרבותי מדי. מעיין מספרת שמה שמטריד אותה הוא בעצם הספה ומוסיפה שהיא מרגישה שעומרי מרוחק. עומרי מסכים שהוא אולי צריך לתת יותר ומנסה לקרב אותה לחיבוק מאולץ. הייתי מעדיפה שהיו צועקים ומקללים, שהיא תצרח עליו על הטיפול הרפואי המתעלל שהעניק לה, שהוא יטיח בה שהיא מלכת קרח ודוכסית הפאסיב-אגרסיב – אבל לא. הם לא יודעים איך. 

השיניים של מעיין הלבינו אבל מצב הרוח הושחר. השניים יוצאים לפארק, לשוחח באופן תרבותי ושקט על התסכול של כל אחד מהם. אבל זו בדיוק הבעיה – זה תרבותי מדי

 

ההליכה על ביצים ממשיכה בטיפול זוגי עם דני שמתמקד משום מה רק באירוע הספה, שכבר יצא מכל פרופורציה אפשרית. מעיין מספרת לדני שהיא מפחדת מהסוליסטיות של עומרי. היא מודה ש"כמה הבדל כבר יש בין ספה לספה"  (לא רוצה לתפוס אותה במילה, אבל רק בבוקר היא טענה בנחרצות שעומרי קנה ספה "שונה לחלוטין" מזו שהיא רצתה). ודני ומעיין מחליטים שהנושא הוא בכלל אמון. מעיין נכוותה בעבר ממערכות יחסים וכשעומרי לא מפגין כלפיה התלהבות – היא חוששת שלא יהיה שם כשהיא תזדקק לו. דני מבקש מעומרי להיות יותר פתוח כלפי מעיין, להעניק לה בטחון. גם למעיין לא תזיק קצת פתיחות, אבל את זה דני לא טורח לציין. על הדרך אנחנו מגלים שלעומרי היו תוכניות לבלות בסופ"ש ביום הולדת של חבר והוא לא טרח לעדכן את מעיין. "זה מובן מאליו שהיא באה", הוא טוען באופן לא משכנע ודני ומעיין מחלצים ממנו הזמנה. "זה הרגע שאתם לומדים להיות בקשר", מאבחן דני לסיום. אבל האמת היא שעומרי ומעיין היו צריכים איזה לעבור קורס מקדים, כי אין להם מושג מה הם עושים. מעיין הייתה צריכה לפתוח את נושא הספה עוד בבוקר. עומרי לא היה אמור להעניק לה טיפול רפואי כשהוא כועס. אבל כל מה שהם יודעים זה לאגור ולהחמיץ פנים. לא פלא שבמקביל, הם לא עושים כמעט שום מאמץ להקסים זה את זו. כמו שמעיין לא טורחת להוריד את המעיל, כמו שעומרי לא טורח להגיד תודה על הדג – כך הם לא טורחים לספר זה לזו באמת איך הם באמת מרגישים. 

מעיין ועומרי. לא מבינים בתקשורת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מעיין ועומרי. לא מבינים בתקשורת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

רגע לפני סיום הפרק, אנו מקבלים הדגמה נוספת לחוסר התקשורת המפואר בין עומרי ומעיין. עומרי לוקח את העצה של דני באופן הכי עקום – ומודיע למעיין שהוא צריך להיות לבד הערב ושההזמנה שלה למסיבת יום ההולדת כבר לא בתוקף. הוא חושב שהוא מתרגל את הפתיחות שדובר עליה בטיפול, אבל זו פאקינג דיס-הזמנה, אחת העבירות החמורות ביותר בין אדם וחברו. מעיין פגועה עד עמקי נשמתה אז כמובן שהיא אומרת "סבבה, זה לא מפריע לי". שניהם עושים בדיוק מה שעשו בתחילת הפרק שגרם לפיצוץ – עומרי מחליט ומודיע, מעיין אוגרת וצוברת. נהדר.

 אחרי שעומרי מתחפף מעיין יוצאת מהבית בחמת זעם, כמו שהבטיחו הפרומואים. כאילו, חוץ מהקטע שהפרומואים הבטיחו שהיא לא תחזור ל-עו-לם!!!!. בפועל, מעיין השאירה את הכלבה מאחור ולא ארזה מזוודה, היא בסך הכל הלכה להתרענן קצת בדירה הישנה שלה, היא תחזור כמו גדולה, תרגעו. 

עד אד, החזיקו מעמד וזכרו – לא משנה כמה המצב קשה, ימי הכיף שלכם לא כוללים שיחות על פלאק. כל היתר בונוס. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"