חתונה ממבט ראשון 4: הצד המרושע של איתמר

איתמר וקארין | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
איתמר וקארין | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

האופן שבו איתמר משתנה ליד חבריו הוא עלוב ופחדני. זו לא חוכמה להיות פרינס צ'רמינג באחד על אחת, ואז להפוך לדוש מק'דוש בכנופייה

88 שיתופים | 132 צפיות

קארין אולי חשבה שהיא מתחתנת עם איתמר, אבל מתברר שהיא התחתנה עם שני איתמרים. יש את איתמר של הזוגיות – הוא אמנם קשקשן לא קטן אבל הוא גם תומך, מתחשב ומבשל. רובנו למדנו לחבב את האיתמר הזה ולהעריך את הטכניקות שלו להתמודדות עם הדרמות של קארין. כשקארין פותחת את הפרק בתסביכי המזוודה שלה – זו שהיא משאירה במכונית כדי שתוכל להתחפף בכל עת מבלי לבקש את המפתח של המחסן – איתמר מצליח לא להעלב ומחליק את הנושא באלגנטיות. קארין ממשיכה את המונולוג מול יעל, מאמצת את הפרצוף הטינאייג'רי הכי רציני שלה ומסננת, "אף אחד לא יקח את החופש שלי". יעל דווקא משתפת פעולה ואף מציינת שזה עצוב, עניין המזוודה הזה. אבל אותי, ונדמה לי שגם את איתמר, זה בעיקר משעשע. רוצה לשחק משחקים ולבדוק כמה רוחב פס יש לו לשטויות שלך? יאללה, התרגלנו. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"

בהמשך הערב איתמר מכין שקשוקה, מקבל ספנקינג ומשרה אווירה כללית של נועם, כמו שהוא יודע. אבל זהו, כאמור, איתמר הזוגי. עוד מעט יפר את השלווה הנבל של הפרק, שם קוד: ליברמן, וייחשף מולנו שוב "איתמר של החבר'ה". קיבלנו הצצה ראשונה אל האיתמר הזה כשהפך טקס הדלקת נרות לערב ירידות על קארין. כעת אנו מגלים שהדינמיקה הזו לא הייתה חד פעמית. וכך, בעוד ליברמן מטנף את האווירה, איתמר צוהל ופועה. הוא לא מתערב לטובת קארין כשחברו מבקר את הטעם שלה בבגדים וגם לא כשהוא מכנה אותה "פרזיטית" כי היא נותנת לאיתמר לפנות את הכלים. כל זאת כשאף אחד מהם לא מתעניין בחברה של קארין, שכרגע סימסה שהיא בבית חולים. איתמר וליברמן מייצרים קואליציה על בסיס "חוק בלתי כתוב", שמי שהכין שקשוקה פטור משטיפת כלים. זאת תוך התעלמות מחוק חשוב בהרבה: שסוגיות זוגיות לא פותחים ככה מול חברים. 

קארין. על הטינופת בטקסט: ליברמן | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
קארין. על הטינופת בטקסט: ליברמן | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הנורמות החברתיות בעולמו של איתמר מדאיגות אותי. מי אלה האנשים האלה, שמשפילים בני זוג של חבריהם ככה? למה בכל פעם שמישהו מהם פותח את הפה, יוצא משם סטנדאפיסט כושל? זה התוכן של כל הנסיעות שלהם למידברן וקבוצות הוואטסאפ המהוללות שלהם – רעל ובריונות? האופן שבו איתמר משתנה ליד חבריו הוא עלוב ופחדני. זו לא חוכמה להיות פרינס צ'רמינג באחד על אחת, ואז להפוך לדוש מק'דוש בכנופייה. 

מי אלה האנשים האלה, שמשפילים בני זוג של חבריהם ככה? למה בכל פעם שמישהו מהם פותח את הפה, יוצא משם סטנדאפיסט כושל?

 

שארית הערב היא, כפי שאיתמר מנסח, "הריב הגדול הראשון שלנו". אפשר לסמוך על קארין שלריב היא יודעת, אבל לצערנו דווקא ברגע הזה המצלמות כובו. זו לא הפעם הראשונה שאיתמר וקארין מנסים לתקשר בלי מצלמות, מה שבאופן פרדוקסלי דווקא גורם להם להראות יותר אותנטיים מהזוגות האחרים. קארין מספרת לנו שאיתמר החליט לסיים את השיחה "לפני שתהיה אסקלציה". וואו, אם יש משהו מעצבן יותר מגברים שאומרים "אסקלציה", זה גברים שבורחים באמצע ריב. 

קארין כל כך נעלבה, עד שהמזוודה מהמערכה הראשונה מתחילה להראות רלוונטית. איתמר, לכאורה, פגוע אף הוא כי קארין לא עשתה כלים. ברשותכם: בולשיט. אם ליברמן הרעיל היה מניח לעניין הכלים, איתמר לא היה נותן לשלוש צלחות להרוס ככה את הערב. יותר הגיוני שאיתמר פשוט עבר למתקפה כי ידע שפישל. 

אם יש משהו מעצבן יותר מגברים שאומרים "אסקלציה", זה גברים שבורחים באמצע ריב

 

שעות אחר כך, איתמר מנסה להתחנף ולצלם את "קארין הכועסת" בטון חמודי-מודי פייסני. אבל המתח נשאר. ואגב, עדיין לא שמענו למה חברה של קארין הגיעה לבית החולים. תרגישי טוב, חברה של קארין!

מעיין ועומרי – עוד יום של כלום

מעיין והדג המת. מטאפורה ליחסים שלה ושל עומרי? | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
מעיין והדג המת. מטאפורה ליחסים שלה ושל עומרי? | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

מי שכבר לא ירגיש טוב הוא הדג של עומרי, השם יקום דמו. בביבר של מעיין ועומרי פגשנו עד כה כבר צב פתיין, שני כלבים מבולבלים (מעיין מתעקשת להתייחס רק לכלבה שלה) וכעת יש לנו גם דג לשעבר, שככל הנראה מת משעמום. אפשר להבין אותו – כלום לא קורה כאן, אלא אם כן הדיאלוג הקבוע "איך ישנת?", "לא ישנתי" נחשב אצלכם להתרחשות. וכך, עומרי ומעיין מתחילים עוד יום של כלום. בערב מעיין נפגשת עם חברותיה כדי לספר להן על הכלום הזה, ודווקא מציינת שעומרי "רגיש וחם" אבל שקשה לה לשחרר. עומרי מגיע להפריע להן, מפזר חיבוקים כדי להוכיח שאמת בפרסום, הוא אשכרה רגיש וחם, אבל התסכול ניכר בו. מעיין והוואנזי חזרו לישון לידו, אבל זה עדיין לא קירב ביניהם. 

בביבר של מעיין ועומרי פגשנו עד כה כבר צב פתיין, שני כלבים מבולבלים וכעת יש לנו גם דג לשעבר, שככל הנראה מת משעמום

 

לעת לילה השניים מנסים להבין מי אשם בוואקום האנרגטי הזה. הפעם הם מגוונים ופונים לנכות הרגשית של עומרי – מעיין טוענת שעומרי "חסום בפניה", עומרי מודה שהוא "לא מצליח לפתח רגש". השיחה לא מובילה למסקנה ברורה אבל איכשהו הם מחליטים יחד לחייך בפה פעור. לא זה מול זה, חלילה – שניהם מחייכים למצלמה והפריים קריפי מאין כמותו. נו, אם הלב קפוא, לפחות נתנחם בשיניים בריאות.

ניצן ומנו – היעלמות התשוקה

ניצן ומנו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
ניצן ומנו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

גם בבית של מנו וניצן קר. חנוכה מסתמן כחג שלא נגמר, החימום בתל אביב מקרטע, כל הבנות יושבות בסלון במעיל וכל הבנים רועדים במרפסת העישון. אפילו מנו, מי שבמבט אחד שלו מסוגל להבעיר את אנטרקטיקה – נכנע לקור שמתחיל לנשוב מניצן. אחרי ההורמונים שגעשו בסיישל הם יכלו דווקא ליהנות מהחורף ולהתחמם יחד בעירום מתחת לפוך (מותר לי לפנטז כאן בקול רם, כן?), אבל בפרק הזה הם בקושי נוגעים זה בזו. הנושא שלא יורד מסדר היום הוא הדירה של מנו. מנו מאוד אוהב את הדירה שלו. הוא אוהב אותה, שמעתם? כל כך אוהב, שהוא אומר את זה כ-40 פעמים. ניצן שונאת אותה. אבל היא פחות מפורשת בעניין. אצלה זה בא ברמיזות: "זו דירה של בן" (כלומר, אני עדיין מולחמת לכפכפים), "אני לא מרגישה כאן בבית" (בקירות בנווה תרצה יש יותר אופי) ו"זה לא שהדירה שלך מכוערת אבל…" (הדירה שלך מכוערת). הפתרון פשוט וקל – השניים פשוט צריכים להחליט לעבור יחד לחלל נייטרלי על חשבון ההפקה ל-42 יום ואז להמשיך להתמזמז. את החלק הראשון הם עושים בקושי לא רב. החלק השני לא מגיע, אפילו לא כשרגליה של ניצן מונחות על ברכיו של מנו. היא כבויה וזה מכבה גם אותו וכפועל יוצא – גם אותי. הקשר הזה יותר מדי מזכיר לניצן בויפרנדי עבר עם מרפסות מתקלפות ולוח מטרה על הקיר. היא פשוט לא מצליחה לחשוק במנו שוב עד שיוקף בחלל הקולע לטעמה. מכיוון שאין לי הרבה עניין במנו כשהוא לא חופן משהו, אני מאוד מקווה שזה יקרה בקרוב. 

עינת ולירון – תנו לנער מיטה!

עינת. "בלי איפור" | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
עינת. "בלי איפור" | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הגעגוע לירח הדבש של מנו וניצן, שולח אותנו לזה של לירון ועינת, פריימים אחרונים של חופשה לפני שגם הם יישרו קו עם משבר הדיור של העונה. אני לא יודעת בקשר אליכם, אבל לי נמתח חיוך ענק על הפרצוף בכל פעם ששני אלה מופיעים על המסך. הכימיה משכרת. על אף שמוצבה כנסיכה עם דרישות מוגזמות, עינת מתגלה כבעלת כישרון אמיתי להתאהב. היא מספיק יפה כדי לחולל את ריקוד ה"הארד טו גט" המסורתי של חתונמי, אבל פשוט לא בא לה. היא מתמסרת ללירון בצורה יפה ונקייה – זאת אומרת, חוץ מזה ששלחה אותו לישון על הספה, מוב שאני מודה שלא הבנתי ואני חוששת שהוא תדמיתי. כבר ראינו גפיים מתעוותות וגבים נתפסים על מיני ספות ושזלונגים בעונה הזו, אבל על הגפיים של לירון ריחמתי יותר מכל. תנו לנער מיטה! עינת מפצה קצת על ההגלייה הזו בקפה למיטה ומציינת ש"כיף להתעורר ככה טבעיים, ביחד, בלי איפור". מצב שבכל זאת היא הספיקה לזרוק על עצמה איזה קילו מייק אפ לרגע הזה, אבל היא צודקת – לירון אכן נראה יאמי בבוקר בלי איפור. 

עינת מציינת ש"כיף להתעורר ככה טבעיים, ביחד, בלי איפור". מצב שבכל זאת היא הספיקה לזרוק על עצמה איזה קילו מייק אפ לרגע הזה, אבל היא צודקת – לירון אכן נראה יאמי בבוקר בלי איפור

 

לירון ועינת עושים דרכם אל הגליל, גם שם יש ספה נפתחת ואפילו אגרטל עם פרחים שמתוכם לירון ישלוף פרח צהוב אחד ויגיש לעינת לפני ארוחת הערב. זה גמלוני ומטופש ואם כל חתן אחר היה עושה את זה הייתי מקיאה, אבל לירון מקבל אצלי פס כי הוא שכנע אותי שהוא באמת נלהב ולא עושה הצגות למצלמה. למעשה, לירון ועינת בקושי מדברים למצלמה בפרק הזה. הסיבה היא שאת כל מה שהם אומרים אחד מאחורי הגב של השני, הם גם אומרים אחד לשני. אז נכון שבשלב זה לא מדובר בתוכן מורכב, אלא במשפטים קצרים כמו "איזה כיף", "כמה מדהים" ו"יש לי פרפרים", אבל אני לא מתלוננת. בהמשך הם מתייצבים לסנפלינג מבעית בין שמיים לארץ, מתנשקים ברמה מסויימת של התנשקות ואולי גם מתכננים את המעבר של לירון למיטה של גדולים. כן, אני יודעת – הכל בנאלי. השיר של סטינג, הגשת הפרח, הריחוף באוויר כמטאפורה להתאהבות. לא אכפת לי. אני אוהבת לחייך. 

הטיפול של מעיין

אבל הקליימקס הגדול של הפרק, כפי שהבטיחו הפרומואים, שייך למעיין. היא משתפת את דני בשיחה הטעונה שלה מליל אמש עם עומרי – אבל אתם זוכרים שזו לא הייתה שיחה באמת, נכון? אלה היו חילופי האשמות רפים כששניהם מביטים למצלמה ולא אחד בשני. ובכל זאת, הפחד של מעיין מהיקשרות מתחיל להחשף. ברגע האמיתי הראשון שלה עד כה היא מודה בפני דני שאין לה מושג איך קשר נראה ואיך חום מרגיש. דני דבק באמונה שהיא באה לתוכנית בדיוק כדי ללמוד, ומכך אני מסיקה שעומרי צריך ללמד אותה ולמי אכפת שהוא הטיפוס האחרון שמתאים להפיל עליו כזה פרויקט. עומרי נקרא אל הספה, לכאורה כמטופל נוסף של דני, ולמעשה – כמטפל נוסף במעיין. דני מבקש ממעיין להגיד לעומרי משהו. עומרי מיד מציע לדבר במקומה (תסתום, טמבל), דני מתעקש שמעיין תדבר כמו ילדה גדולה, מעיין מגמגמת "אני רוצה את זה" ודני משכתב אותה מיידית ל"אני רוצה אותך". עומרי ודני מרוצים מההתקדמות שלהם עם מעיין, בפעם הבאה ילמדו אותה איך ללטף את פטל.

עד שזה יקרה תחזיקו מעמד וזכרו – גם אם המצב קשה ואפילו אם הדירה שלכם מעפנה, לפחות מנו לא שם, מטאטא את התקרה מהרצפה.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"