חתונה ממבט ראשון 4: האם זה הסוף של בן ומנור?

בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בן לא רוצה לטפל במנור וזה כנראה בריא לבן אבל לקשר ביניהם מדובר בנשיקת מוות. וגם: קארין מסרסת את איתמר ועדיין לא הצלחנו לפענח את מנו

88 שיתופים | 132 צפיות

מה פירוש המילה "חוויה"? הטור הזה נכתב מתוך אוהל עם חשמל מינימלי וחיבור מקרטע, אז אין לי גישה למילון אבן שושן, אבל האינטרנט מספר לי שחוויה היא "התנסות" או "אירוע מרגש וחיובי". חוויה, אם כן, היא התרחשות חיצונית שאמורה להשפיע באופן משמעותי על מה שקורה בפנים. לא כל דבר שקורה הוא חוויה. לעמוד בפקק שעה, למשל, זו לא חוויה. לכתוב טור באוהל – מצב שכן, תכף אדע. ומה עם להתחתן בטלוויזיה עם מישהו שכבר הכרת בטינדר? 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4 

החתונה בין מנו וניצן הייתה, כנראה, אחת המביכות שידענו בהיסטוריה של התוכנית הזו. החיבוק הראשון היה מהוסס, היד שניצן הסכימה לתת למנו ברחה בהזדמנות הראשונה (עכשיו הבנו למה היא התעקשה על שמלת כלה עם כיסים!), מנו נראה כחתול מבוהל, ניצן חיפשה בעיניה את חברתה ארכיונאית הטינדר, השניים הסכימו בסופו של דבר, להגיד "כן" סקפטי למדי ואז נעלמו זה לזו אל תוך החשיכה. אימא של ניצן וכמה חברות הקיפו אותה במעגל תמיכה והבטיחו שהכל בסדר כי "מקסימום זו חוויה", וגם כשסוף סוף פגשה את מנו לשיחה – הוא חזר אחר המנטרה הזו: "בטוח תהיה חוויה". אבל על אף שחיקתה של המילה עד דק, נדמה לי, כמו בציטוט ההוא מ"הנסיכה הקסומה", שאף אחד מהנוכחים לא באמת יודע מה פירוש המילה. 

מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מנו וניצן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

יהיה בסדר?

השאלה שלי מהשבוע שעבר, למה ניצן בכלל באה לתוכנית שעה שיש כל כך הרבה רווקות שבאמת רוצות אהבה – עדיין לא קיבלה תשובה. הרי לא משנה מי היה עומד שם איתה מתחת לחופה, ניצן הייתה מסתייגת. נדמה שגם שעות אחרי המפגש הראשוני, ניצן לא יודעת מי זה באמת היה – כי היא לא טרחה לשאול את מנו דבר על עצמו וכי הוא לא טרח לספר. הדיאלוג ביניהם לאורך כל הערב הלך כך: ניצן אומרת ש"יהיה בסדר", מנו עונה ש"יהיה טוב", ניצן עונה בסקפטיות ש"יהיה בסדר", מנו מגדיל ל"יהיה ממש טוב" ובסופו של דבר ניצן מוכנה להתפשר על "יהיה סבבה", אבל נסוגה מיד בחזרה ל"יהיה בסדר" המוכר והאהוב. כך, בערך ב-20 סיבובים זהים. 

יתר נושאי השיחה בין השניים לא התרוממו: מ"אנחנו לא נרקוד סלואו", דרך "את מוכרת לי מטינדר", עובר ב"אני לא אזכיר שוב שאת מוכרת לי מטינדר", ועד ל"אם תתקרב עוד אני אתן לך בוקס" (או שזה היה "אם תזכיר לי שוב שאני נראית כמו וינונה ריידר אני אתן לך בוקס"?). הרגעים המשוחררים היחידים היו בעת הצילומים המשותפים של השניים, אז ניצן גם הרשתה לעצמה לגעת במנו מדי פעם. זה לא מפתיע: ניצן יכולה לשחק אותה טובה מדי בשבילנו כמה שהיא תרצה, אבל כולנו יודעים שהיא יודעת – המצלמה אוהבת אותה. ולא פלא שפלאשים גורמים לה לחיות.

ניצן והבחילה. לכאורה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניצן והבחילה. לכאורה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בדרך אל המלון ניצן מטפטפת לנו גם את הקלאסיקה "יש לי בחילה מלהסתכל עליך אז אני מסתכלת לכיוון השני" – מילים: שירי מעונה 2, לחן: עממי. כפרה, הכל טוב, יש לך את תשומת לבנו. את לא צריכה למחזר רפליקות של מתמודדות עבר כדי לוודא שיהיה לך מיתוג. במלון ניצן מגלה שנוסעים לסיישל ונופלת בקריאות שבר, כי זה לא מצפה רמון. כנראה יש לה מידע פנימי מדני שסיישל=גיהנום. ואיפה מנו בתוך כל זה? נוכחותו בפרק עדיין השאירה אותו כסוג של מסתורין. ספק רווק שמחפש אתגר, ספק נער בר מצווה חנוט בפפיון שלא מבין מה הוא עושה שם בכלל. מנו כן עשה עבודה טובה למדי בלהרגיע את ניצן (עד כמה שאפשר) – אבל אני כבר לא תולה תקוות גדולות בגברים מכילים. לא אחרי מה שקורה לי עם בן.

הטרגדיה של בן ומנור

כן, זה הזמן לעבור לטרגדיה של בן ומנור, ואני קוראת לזה טרגדיה רק כי זו המילה שבעיניי שניהם היו משתמשים בה לתאר את מה שנשאר מניצוצות עין כרם. שבוע אחרי פגישתם הראשונה, בן ומנור מוכנים לסכם את השידוך הזה ככישלון. שניהם, כך נראה, רוצים ללכת הביתה – ובמקום זאת מחפשים בית לגור בו ביחד. בן מפיל עלינו פצצה כבר בהתחלה: "אנחנו באים מעולמות שונים ומשהו באופי שלנו פשוט לא מתחבר", הוא אומר למצלמה, ואני מבינה שהגיע הזמן לריאליטי צ'ק קטן מצדי. עד כה טענתי שבן מכיל את ההבדלים בינו ובין מנור, שהרוגע שלו אל מול הקופצנות שלה הוא פשוט ביטוי למטפל שבו – אבל הפעם הוא בעצמו צועק עלי מהמרקע שלא, הוא לא רגוע, הוא פשוט כבוי. בן לא רוצה לטפל במנור וזה כנראה בריא לבן אבל לקשר ביניהם מדובר בנשיקת מוות. כזכור, מנור כל כך נטועה בדמותה הילדותית, האימפולסיבית, מזיזת המראות בלי להודיע – שספק אם היא תוכל להיות עם מישהו שלא החליט לטפל בה בסבלנות אין קץ. 

בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
בן ומנור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

השניים מגיעים לראות דירה להשכרה ביפו – מנור מתלהבת מהארכיטקטורה (ומהעובדה שאפשר לקום ממיטה בלי להתכופף), בן לא מתלהב מהשכונה, מנור לא מבינה למה בן לא יכול להתלהב מזה שהיא מתלהבת. בן אומר שלעמוד בסטנדרט ההתלהבות שלה זה בלתי אפשרי. במכונית בדרך הביתה, הוא גם מעלה את הסברה שהטמפרמנט של מנור לא מעיד על פתיחות אמיתית. "זה שאת מתלהבת  כלפי חוץ לא אומר שנפתחת" הוא אומר לאחר שהיא מתלוננת בפניו שהוא אפילו לא מנסה להכיר אותה. נדמה לי שכל אחד מהם יודע שהשני צודק: בן יודע שהוא לא יכול להמשיך להיות כזה פארטי פופר, מנור מתחילה להבין שסיפור האגדה שהיא בנתה לעצמה בראש לא מתכתב עם המציאות. יש תקשורת בין בן ומנור, יש יכולת לנהל שיחות מכבדות ולא כועסות, אין כמעט משחקים ואין התעללות רגשית – אבל גם אין קשר. בחזרה בראשל"צ מנור כמעט מתקרבת לאולטימטום – היא אומרת שהיא לא מתכוונת לגור עם מישהו שגורם לה להרגיש דחויה. איכשהו הם מחליטים להמשיך לנסות כשברקע דודו טסה שואל איך הופכים את כל העניין הזה לאהבה. בעולם האמיתי "סקס" אולי הייתה התשובה, אבל בחתונמי כל מה שכולם יודעים לעשות כשמיואשים זה למזוג עראק ולרקוד בסלון בחוסר סינכרוניזציה. אין לי מושג מה יהיה בין בן ומנור. אני יודעת עוד פחות מדודו טסה. 

הסוויטהארט של העונה

קארין ואיתמר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קארין ואיתמר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בסלון של איתמר וקארין העניינים הרבה פחות גרועים. קארין מרוצה מאיתמר וגם אנחנו – הוא מתגלה כסוויטהארט של העונה, אשכרה עושה ויקיפדיה על ההפרעות של זוגתו, אין מתוק מזה. לכאורה, רק דבר אחד מפריע למימוש אהבתם – שגרת הטיפוח של קארין. אם בעבר הויכוחים בין השניים נסובו על זה שהיא תעשה גולגול ועל תקוותו שהיא תאהב אותו כמו שהיא אוהבת קונסילר – הפעם קארין מכניסה למשוואה את הצורך שלה בפן מקלות ומקלחות ארוכות. עם הפן, איתמר מצליח לחיות (למרות שהוא רותחחח). המקלחת, לעומת זאת, הופכת לריב. קארין מגיעה הביתה מהעבודה ודורשת שחדר האמבטיה יפונה לה, מבלי שהיא שמה לב שאיתמר הכין לה ערב רומנטי עם נרות. בשלב הזה גם אני התבלבלתי, לא שמתי לב לנרות – עד שאני מבינה שכולה מדובר בנר ראשון של חנוכה. נו באמת, איתמר. זה לא נחשב נרות רומנטיים. טוב שלא ייללת שגם הכנת סביבון בגן. 

קארין ואיתמר רוצים זה את זו, זה די ברור בשלב זה – אבל לא ברור אם הם הולכים לעבר קשר בריא. מצד שני, כמו שהנקבוביות של קארין יודעות – לפעמים בריאות היא אוברייטד

אבל אם נשים את זניחותו של חג החנוכה בצד, עם הפגיעה של איתמר אפשר, שוב, להזדהות. כשקארין הודיעה לו שיש לו שבע דקות למקלחת, משל חזר לטירונות – איתמר הרגיש מסורס. ולא בפעם הראשונה. השלבים הבאים היו מחול שכבר ראינו בין שניהם בעבר – איתמר נעלב, קארין מתנצלת, איתמר סולח, נשיקה מחוץ לפריים. האם קארין עומדת – סליחה על הביטוי הנוראי שאני עומדת להשתמש בו – לעבור תהליך, ולהבין שהיא חייבת לשחרר את השתלטנות שלה כדי להיות בזוגיות, או שמא, כפי שאני חושדת, הכל עובד בדיוק לפי התוכנית של קארין? הרי בכל פעם שהיא מצליחה לסובב את איתמר על אצבעה, בין אם בניתוח אישיות על "הילד השמן שהפך למארח" או בהתחפשות למכי"ת, התוצאה היא השתפכות רגשית שרק קושרת את איתמר אליה יותר. קארין ואיתמר רוצים זה את זו, זה די ברור בשלב זה – אבל לא ברור אם הם הולכים לעבר קשר בריא. מצד שני, כמו שהנקבוביות של קארין יודעות – לפעמים בריאות היא אוברייטד.

בשבוע הבא, אני ממש מקווה שנגלה מה עלה בגורלם של, נו, איך קוראים להם, הרופא שיניים והצבה? עמרי ומעיין, תודה! עד אז, החזיקו מעמד וזכרו – יהיה בסדר. או שיהיה טוב. בעצם, בוא נלך על בסדר. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4