חתונה ממבט ראשון 4: הילדה המאוהבת של כולנו

עינת. woman in love (שיר ששרה ברברה סטרייסנד אגב) | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
עינת. woman in love (שיר ששרה ברברה סטרייסנד אגב) | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

לא משנה את מי עינת הייתה מביאה הביתה, בחיים או בתוכנית, היא תמיד מעוררת רצון לגונן עליה מפני זאבים רשעים. וגם: כך הפכה חתונמי לתשדיר שירות להקפאת ביציות

88 שיתופים | 132 צפיות

"ביד הלשון", זהו שם הפרק – בחירה מעניינת בהתחשב בכך שנפגשנו אמש עם זוגות שמתנשקים בפה פתוח. דני ושני גילו שהם נמשכים אחד לשני בערבה ומאז עוסקים בתרגול, עינת ולירון מתמזמזים ללא הרף כי שניהם יפים. רק קארין ואיתמר, שהתחילו עם כל הבורדל בעונה הזו, מרוחקים יחסית בפרק זה. אבל גם אם יחזרו להתחכך זה לא משנה – בשלב זה ברור, עם כל האובססיה שלי ליחסי אישות בחתונמי, שכימיה פיזית לא מפצה על מה שחסר. והרבה דברים חסרים אצל הזוגות שלנו.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"

לירון, עינת והדרמה החסרה

ללירון ועינת חסרה דרמה. אולי זה פשוט מה שקורה כשהכל טוב. או טוב לכאורה. בתחילת הפרק לירון חותך מהעבודה כדי לחבק את עינת, ואין מה לומר: זה מתוק, גם אם הקדים רק בחצי שעה. העיקר הכוונה! לאחר מכן משלחת נוספת לבית הורים יוצאת לדרך. כמו שכתבתי כאן בשבוע שעבר, ביקורים אצל הורים הם זמן אוויר מת. בעולם האמיתי זה אולי מחולל עלילה, אבל ביקום חתונמי כל החתנים וכל הכלות כובשים את כל ההורים בכל הפרקים. ובכל זאת, החשיפה שלנו לאבא של עינת תרמה דבר מה – מבט אחד בעיניים של אבא צפניה הספיק לראות את מקורות הרגישות שלה. כשצפניה (שם הורס) אומר ש"עינת לא יודעת לזייף", ברור שהוא מדבר גם על עצמו. ואולי בגלל זה מערכת היחסים הזו מעוררת דאגה – לא בגלל שלירון לא אמין, אלא כי עינת כל כך שקופה ושברירית. אולי זה לא משנה את מי היא הייתה מביאה, בחיים או בתוכנית, היא תמיד מעוררת רצון לגונן עליה מפני זאבים רשעים. במובנים מסוימים, עינת היא הילדה המאוהבת של כולנו.

לירון ועינת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
לירון ועינת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

גם יעל קצת דואגת לעינת, או שהיא דואגת שהזוג הזה לא מתורגם למספיק דפי תסריט. בטיפול היא טוענת בפני לירון שהוא עדיין סגור ומתבלת במומחיות החדשה שלה, הטרלת שפת גוף: "למה אתה עושה תנועות עם הרגל? אתה מתרגש?". יש לי דז'ה וו לטיפול של מנו בפרק האחרון, שלא נגמר טוב. אז היא נטפלה לתיפופים על כריות, אבל אולי עם רגליים זה עובר יותר חלק. הפעם יעל מצליחה, יחסית (וזה עדיין לא אומר שהיא אתית) ולירון מודה שהשיחה כולה גורמת לו להתרגש, זו כנראה ההשפעה של עינת עליו. כעת לירון נכנס ללופ: לדבריו, הוא אוהב לרדוף אחרי בנות אבל הפעם הוא נהנה שהוא לא צריך לרדוף אבל אם עינת תדע מזה, היא תברח. נו, ומה הבעיה? הוא לפני רגע אמר שהוא אוהב לרדוף! 

מה שבאמת חסר ללירון, וכאמור גם לצופים – זו דרמה. הוא לא יגלה זאת, אבל קצת משעמם לו עם המציאות כמו שהיא, גם אם הוא נהנה ממנה. הדביקות משתלטת על שניהם: לירון ועינת מתנשקים, מתחבקים, רוקדים לאור נרות בניחוח וניל וטועים יחד ש"סטארי סטארי נייט" זה שיר של אלטון ג'ון. אחר כך לירון מבטיח לעינת הפתעה ולוקח אותה למדורה עם שקיעה מעלפת. לפעמים החיים הם באמת פילטר באינסטגרם. את הקטע שבו לירון מנסה לשיר עם גיטרה ולהסתכל לעינת בעינים בו זמנית הייתי מורידה בעריכה, אבל זה לא משהו שאפשר לצפות לו מהאנשים שהביאו לכם את "דני מסתכל על תינוק במשך חצי דקה רצופה בלי למצמץ". גם בשיא הרומנטיקה, בעצם במיוחד בשיא הרומנטיקה – יש רגעי קרינג' שלא תימלטו מהם.

דני, שני והביטחון החסר

לדני ושני חסר ביטחון. הם אמנם התגברו על החסם הפיזי בג'קוזי – כלומר, דני התגבר, הוא הצליח איכשהו להימשך לנימפת המים המסותתת הזו, כל הכבוד לו, פרס ישראל בדרך – אבל התשוקה לא מסתירה את הספקות. דני ממשיך לתהות לעצמו האם שני היא באמת הבחורה בשבילו. העובדה הזו נחשפת ברגע מצער, שמה שהכי מצער בו הוא שלא הוסרט. אחרי שחברה של שני טוענת בפניה בהקלטה קולית ש"את הכי רוחנית ועם הכי הרבה תובנות" (אוקיי, כן, זה ניסוח מטופש קצת, אבל נניח לחברה של שני לעת עתה), דני מקניט את שני אוף-קמרה על רוחניותה. סליחה, רוחניקיותה. כמו שעשה בעבר, הוא מוצא אלמנט קומי בחיבור של שני לעולם הרוח, וחושש שזה מעיד על חוסר התאמה ביניהם. חצוף, מי שאתה שתרד על רוחניקים? בזכותם אתה עושה יוגה ואומר "להכיל" כל שתי דקות! ולהלן, לפחות עד סוף הפרק: דני המעליב. 

דני מוצא אלמנט קומי בחיבור של שני לעולם הרוח, וחושש שזה מעיד על חוסר התאמה ביניהם. חצוף, מי שאתה שתרד על רוחניקים? בזכותם אתה עושה יוגה ואומר "להכיל" כל שתי דקות!

 

על אף שההערה של דני לא באה לה טוב, שני מחליטה לא להתעמת איתו עליה. במקום זאת היא נכנסת להתכרבל איתו במיטה, מקווה שהפוך יבלע את התסכול שלה. אבל זה לא עובד ככה. למחרת, היא פורקת את רגשותיה, אבל לא לדני הנכון, אלא לדני השרינק. השרינק מיד לוקח את הצד של שני, וגם אני, אבל לא כי שקלתי את הנתונים והגעתי למסקנה שדני המעליב לא היה צריך להגיד את מה שאמר. לא אכפת לי בכלל מההערה שלו. הלב שלי פשוט נקרע מהמונולוג הכואב של שני על כמה קשה להיות רווקה בגיל 38, כמה היא רוצה כבר ילדים, כמה פשוט נמאס לה. אם נדמה לכם ששני מתפשרת כאן על בחור שכל כישוריו מתמצים בהקראה בקול של מה שכתוב על קיר של פיצרייה – אתם יודעים את מי להאשים. את השעון הביולוגי הארור. אולי צריך להתחיל לחשוב על מיזוג של חתונמי עם תהליך הקפאת ביציות. 

שני מתוסכלת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שני מתוסכלת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

דני השרינק אומר לשני שאם היא רוצה שהקשר הזה יצליח, היא חייבת לעשות בו מקום גם לעצמה. לכבד את מי שהיא, לא לפחד לדבר על מה שמפריע לה. אבל לא הפעם, מה פתאום? הפעם הוא, דני השרינק, יסדר את הכל. מבלי לשאול את שני אם הוא יכול – הוא מספר לדני המעליב כיצד העליב. נדמה לי שיש כאן הפרה של חיסיון מטפל-מטופלת, אבל דני השרינק בשלו ודני המעליב המום. או שלא אכפת לו. קשה לדעת איתו. 

איתמר, קארין והכעס החסר

לאיתמר וקארין גם חסר משהו. זה דבר מה מיוחד, נשגב, שיכול לתרום לכל מערכת יחסים וקוראים לו, מוכנים לזה? העדרו של איתמר. תחשבו על זה – כמה קל יותר היה אם איתמר לא היה בקשר הזה. קארין הייתה יושבת בטרנינג שלה בכיף, אוכלת המבורגר ומוקפצים, משחקת קלפים עם עצמה ומחלקת לעצמה מחמאות. אבל במקום זאת, היא עומדת לעבור עוד סבב השפלות מהבחור ששווה הרבה פחות ממנה. 

כמה קל יותר היה אם איתמר לא היה בקשר הזה. קארין הייתה יושבת בטרנינג שלה בכיף, אוכלת המבורגר ומוקפצים, משחקת קלפים עם עצמה ומחלקת לעצמה מחמאות. אבל במקום זאת, היא עומדת לעבור עוד סבב השפלות מהבחור ששווה הרבה פחות ממנה

 

הפעם קלפי אסוציאציות יעזרו לאיתמר להתעליין. קארין שולפת את המילה "קבלה" וחושפת: היא חוששת שאיתמר לא מקבל אותה כמו שהיא. איתמר יכול לנצל את ההזדמנות ולספה לה את כל הדברים הנפלאים שהיא כן, ושבגללם הוא כן נמשך אליה ונלהב ממנה, אבל הוא בוחר במקום זאת לדבר על עצמו ושוב למחזר את המשפט שמצליח להיות גם עילג וגם מיזוגני בו זמנית: "אני רוצה אותך בית". המילה הבאה היא "כעס". איתמר בוחר לומר ש"אני חייב לכעוס בקשר". לדבריו, כעס הוא דבר חיובי במערכת יחסים כי הוא עוזר לאנשים להכיר את עצמם. כמי שכועסת קרוב לפעם ביום, אני מבטיחה לכם שזו שטות גמורה. אין דבר שמרחיק אדם מעצמו וממי שהוא אוהב, יותר מרגש הכעס. זה לא אומר שצריך לחיות בהדחקה, אבל גם לא להאדיר התנהגות אגרסיבית. אבל מה פתאום שאתווכח עם איתמר? לא שמעתם? האיש המציא את מערכות היחסים! או ככה לפחות זה נשמע, כשהוא נותן לקארין הרצאה על מה כן ולא צריך להיות בקשר, שוכח שגם היא מגיעה עם לא מעט ניסיון. 

איתמר וקארין. האיש שהמציא את מערכות היחסים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
איתמר וקארין. האיש שהמציא את מערכות היחסים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בערב שלמחרת, איתמר מנסה להדגים לקארין עד כמה כעס הוא חשוב, כשהוא עושה הכל כדי להכעיס אותה. קארין המסכנה בסך הכל רצתה לחתוך קצת עוף ואיתמר לא מפסיק להציק לה: "זה לא צריך להיות יפה", "זה צריך להיות דק יותר", "את לא נורמלית שאת לא אוהבת אבוקדו", "יותר כיף לבשל לבד" והכי גרוע: "למה את לא מספרת לי שום דבר על עצמך?", משפט לכאורה אמפתי אבל לא כשהוא נאמר בכל כך הרבה עוינות ופינוק. למה, באמת? אולי כי אתה דושבג תוקפני ומרוכז בעצמו, שאין טעם לספר לו דברים כי ממילא תנבח אחר כך "אני רוצה אותך בית"? המצוקה על פניה של קארין ניכרת לכל אורך הבישול המשותף. "הגעתי לקצה גבול היכולת", היא אומרת למצלמה. כולנו מקווים שזה אומר שבקרוב המזוודה שלה תארז שוב.

לא נעזוב אתכם לפני שנפתור את רוחני-גייט בין שני ודני המעליב. אחרי שהם מאווררים את המתח מול דני השרינק השניים יוצאים לרחוב, ועל אף שדני המעליב התנצל כבר בקליניקה, הוא עדיין מרגיש שיש כאן ריב שלא מוצה. אז הוא עושה את מה שגברים עשו משחר ההיסטוריה – מסביר לשני שהיא מגזימה, שלא היה כלום כי אין כלום, הוא בחיים לא קרא לה רוחניקית חוץ מאשר בפעם הקטנטנה הזו, והוא לא מבין למה היא מנפחת את זה בכלל. הייתה שמחה להיות זבוב על הקיר בביתו של דני בחודשים האחרונים, כשהתכנית שודרה, ולראות את פניו בכל פעם שהוא קרא לה "רוחניקית" מאז שהכירו. שני גודעת את הכיוון הזה באיבו. היא נכנסת לחדר עצבנית וסוגרת את הדלת. דני יוצא מהבית עם הכלב, חוזר, מתחנף ומשתף בהחלטה גאונית שקיבל ממש עכשיו: הוא יפסיק לקרוא לשני רוחניקית. כל הכבוד, דניל'ה! הגעת לזה בעצמך?

דני מרגיש שיש כאן ריב שלא מוצה. אז הוא עושה את מה שגברים עשו משחר ההיסטוריה – מסביר לשני שהיא מגזימה, שלא היה כלום כי אין כלום

 

אל הפרק הבא כנראה נגיע אחרי 20 חשיפות בזמר במסכה ו30- הדחות בהישרדות, אז תהיו חזקים. עד אז זכרו: לא משנה עד כמה המצב גרוע, שני תל אביבים קלולסים לא לקחו לכם קרדיט על "סטארי סטארי נייט". שם המבצע הוא דון מקלין. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"