חתונה ממבט ראשון 4: קבלו את האיש המעייף בעולם

שי. נובורישיות מתפרצת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שי. נובורישיות מתפרצת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

שי הוא הגרסה הגברית ל"טו מאץ'" של מנור, רק שבניגוד למנור, אין לו מושג שהוא טו מאץ' והוא לא מבזבז רגע בחיבוטים על כך. הוא פשוט מביא לנו את עצמו ללא פילטרים או התנצלויות

88 שיתופים | 132 צפיות

טוב תקשיבו, אני רק בן אדם. אני מפקיעה שני לילות בשבוע כדי לעזור לכם, אני מזיעה על המקלדת, אני מחפשת רפרנסים לאסונות טבע שמזכירים את השידוכים השנה – אבל אני לא יכולה הכל. אני מודיעה בזאת שפרשת מאצ'גייט גדולה עלי. אין לי מושג אם היה סטוץ בין מנו וניצן לפני שהתחתנו. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4

הפכתי בכך יומם ולילה, קראתי טוקבקים, הקלדתי "שפת גוף של אנשים שעשו את המין" בגוגל – אבל אני לא מבינה. הרי אם בכוונה שידכו שני אנשים שהכירו בעבר, איזו סיבה יש להסתיר מהצופים את הסיפור המלא? ואם הכל היה תאונה מביכה, מדוע לא ביטלו את השידוך? ואם הגרסה הרשמית, על פיה כל מה שהיה הוא מאץ' – לא חוטאת לאמת, מדוע זו דרמה? איך הם בכלל זוכרים מאץ'? ומה נהיה עם החברה של ניצן, איך היא יודעת שהיה להם מאץ', האם היא רובוט שמשמרת את כל המידע הטכנולוגי על ניצן? כי אם כן, איזה מגניב שיש עכשיו גם רובוטים בחתונמי! 

מה במשבצת?

למזלנו, כבר בתחילת הפרק יש דברים דחופים יותר להידרש אליהם, כמו מצבה הרפואי של ניצן. בבוקר הראשון אחרי החתונה ניצן מציצה מדלת החדר בלבוש מלא ואיפור מדויק, כדי להגיד למנו שאין מצב שהיא יוצאת ככה ומבקשת פחמימות במשלוח. היא מקבלת ואז היא כן מסכימה לצאת, הפעם לפיקניק שבו היא דווקא כן מצליחה לאכול. ניסיתי להשתמש בגוגל שוב כדי להבין מה האירוע הרפואי המסתורי שתקף את ניצן אבל המילים "היה יותר טוב אם הייתי מצליחה להקיא", ששיגרה למנו, לא הניבו לי תוצאה חד משמעית.

מנו וניצן. מה באמת הולך להיות? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מנו וניצן. מה באמת הולך להיות? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אחרי שתי ארוחות מלאות ובטן רכה, הדבר הכי כיפי הוא להיכנס לאוטו קטנטן ולנסוע מהר מהר, אז זה כמובן מה שמנו וניצן עושים. היוזמה של ההפקה לגרום לניצן להקיא בכוח על מנו לא צולחת משום מה, ובאופן מפתיע השניים מוכיחים יכולת תמרון בחללים קטנים – בכל זאת, הם גרים בדירות שכורות בתל אביב. הם גם מצליחים שהגופות שלהם יגעו אחד בשני וזה יראה מהצד טבעי וזורם, אבל אם נהיה כנים – גם ידידים יכולים לתת את התחושה הזו. לא ברור עדיין אם יש כאן משיכה, וזאת למרות שמדובר, ככל הנראה, בשני האנשים עם הכי הרבה סקס אפיל בעונה זו. 

היוזמה של ההפקה לגרום לניצן להקיא בכוח על מנו לא צולחת משום מה, ובאופן מפתיע השניים מוכיחים יכולת תמרון בחללים קטנים – בכל זאת, הם גרים בדירות שכורות בתל אביב

 

מה שיכריע, לתחושתי, הוא הצורך של ניצן לקטלג את מנו. ניצן שביקשה "לא סחי", סובלת כנראה מהדפוס התל אביבי של לחפש את המשבצת הנכונה לכל בן אנוש שנקרה בדרכה. היא לא סנובית, חלילה, רק מסודרת. אבל מדי פעם מגיע יצור כלאיים כמו מנו שלא מוכן להיכנס לשום משבצת – ומנו מודע לזה. "אתמול הבאתי לך היפסטר, עכשיו אני ערס", הוא משתעשע בניצן. אם ניצן תבין שמנו הוא פשוט הוא, משהו שאפשר לצמצם ל"ווירדו לא מזיק" – יכול להיות שהיא אשכרה תכייף בתוכנית הזו, בניגוד לכוונותיה המקוריות.

וייב של איש מכירות

אבל לפני כן נצטרך לצלוח את שי. עוד טיפוס שמביאים לנו כדי שימצא את אהבת חייו, לכאורה, אבל בפועל – כדי שנכין ממים מצחיקים על מאפים שמזכירים את התסרוקת שלו. הייתי מוכנה להחליק את הלוק החלקלק, הנובורישיות המתפרצת, עזות המצח לנסות עלי שורה כמו "זה מיאמי, כולם כאן ככה". דושבגים תמיד יגידו לך ש"כולם ככה איפה שאני גר", אבל אם זה היה נכון כולם היו גרים יחד בדושוויל, לא? הייתי מתעלמת מכל אלו, וגם מהבטחות של דני ויעל שמדובר במנכ"ל כדור הארץ והאיש הכי עשיר בעולם אחרי רנא רסלאן – באמת, הייתי סותמת, רק כדי לא ליפול בפרובוקציה. אבל אז ראיתי את שי בדינמיקה החברתית במיון לתוכנית, ועל זה אין לי מה לאמר מלבד – וואו. הצליח לכם. מצאתם את האיש המעייף בעולם. הרי להשתלט על שיח שבו גם איתמר יושב, זה סוג של הישג. כשיעל אמרה ששי "קצת מדבר כמו קואצ'ר", זה משום מה נשמע כמחמאה – אבל בדינמיקה הקבוצתית היה ברור ששי הוא אובססיבי להפעיל את סובביו, אבל רק כדי שכולם יסתכלו לאותו כיוון – איפה שהוא נמצא. הוא נחמד וחיובי, אי אפשר לקחת את זה ממנו – אבל וייב איש המכירות נודף ממנו כמו אפטר שייב זול, והבחור אפילו לא מתגלח. 

דושבגים תמיד יגידו לך ש"כולם ככה איפה שאני גר", אבל אם זה היה נכון כולם היו גרים יחד בדושוויל, לא?

 

אגב, אפשר לדבר רגע על כמה מוזר זה לראות את כל החתנים כשהיו סתם אזרחים רגילים? איתמר לפני שנחשף לסוגיית הנקבוביות של קארין, בן לפני שפיטר את התוכנית, דני עם הרבה פחות עיגולים שחורים מתחת לעיניים. אשכרה, הם היו פעם בני אדם. הרגשתי כמו שאני מרגישה כשאני רואה תמונות ילדות של הוריי – רגשי אשמה על שהפכתי אותם לפחות חמודים. 

אז כן, שי הוא טיפוס מוגזם. שמח נורא, שמח מדי. הגרסה הגברית והספק-מיליונרית לסוגיית ה"טו מאץ'" של מנור, רק שבניגוד למנור, אין לו מושג שהוא טו מאץ' והוא לא מבזבז רגע בחיבוטים על כך. הוא פשוט מביא לנו את כל המאה טון של עצמו ללא פילטרים או התנצלויות, במלוא גודלו והסינבון שיש לו על הראש – הוא כאן, הוא מהמם (לדעתו) והוא כבר מוכן להעמיס את עצמו על מי שזו לא תהיה. שימו לב שאנחנו לא באמת יודעים שום דבר על שי בהיבט הזוגי, מה הוא מחפש ומדוע לא הצליח לו בעבר. אנחנו יודעים שהוא מעוניין ביהודיה מסורתית שמדליקה נרות ושאחרי יותר מדי שנים בסחוניה של מיאמי רוצה לחזור קצת לסחוניה של ישראל במסגרת זוגית – אבל כל אלה פרטים טכניים שלא מספרים לנו על נפש האדם. ממה שי לא מרוצה בעצמו? על מה הוא צריך לעבוד? מה זוגיות תשנה בו? לא ראינו אותו עוסק בשאלות כאלה. נדמה לי שהתוכנית אומרת לי שאנשים עשירים (או עשירים לכאורה. בכל זאת, זה חתונמי) הם מושלמים כמו שהם, אחרת הם לא היו עשירים. שיעור חשוב בכלכלה בשבילי.  

הכלה הנבחרת של שי היא הדס, שמשמשת כסוג של תמונת ראי לשביעות הרצון המוגזמת שלו – בעוד שי לא הגיע כדי לעבוד על כלום, הדס הגיעה כדי לעבוד על הכל. היא רוצה זוגיות אבל היא "צריכה ספייס", מכריזה ש"הלבד שלי חשוב לי", תוהה אם אפשר לשלב בין לבד וביחד ותולה ביעל ודני זוג עיניים גדולות, מחפשת תשובה. היא לא תקבל אותה כאן, כי היא לא באמת בטיפול למרות שהיא רוצה וצריכה אחד כזה. היא תקבל את מה שהכי מפחיד אותה – בן זוג, וכך עוד התקפת חרדה נשתלת בערוגה של דני ויעל, ואת נבטיה נוכל לראות כבר ממש בקרוב. 

 התנהגות של דייט אמיתי

אבל קודם – ניצן בסיישל, מאכזבת מעט את מי שתכננו לשנוא אותה. נעים לשמוע אותה צוחקת וזה קורה הרבה, ספק ממבוכה וספק מאלכוהול. אין מה להתרגש עדיין, חיבור של ממש בין ניצן ומנו עוד לא התרחש. אבל בניגוד לדני ולמעיין, ניצן מתחשבת בצופים ומספקת רגעים שאפשר לסבול טלוויזיונית. אולי אלו שאריות טינדר, אבל הדינר בערב הראשון של מנו וניצן בסיישל, היה הפעם הראשונה בתוכנית בה אפשר היה לראות התנהגות של דייט אמיתי. ככה זה בחיים: בדרך כלל, כשבני תרבות חולקים משקאות ומזון הם לא פוגענים אחד כלפי השני (היי דני), לא מתנפלים אחד על השני (ד"ש, מנור) ולא מדברים לעייפה על "הקשר" ו"האינטימיות" (שלומות, מעיין ועומרי). אחרי ערב סביר פלוס, מנו מנתח למצלמה שמה שקרה עכשיו זה שהם התרפקו על "זכרונות משותפים", כלומר על המאץ' בטינדר ועל זה שאתמול בבוקר ניצן הייתה מרגישה הרבה יותר טוב אם הייתה מקיאה. אמרתי כבר שמנו הזה מוזר?

בדרך כלל, כשבני תרבות חולקים משקאות ומזון הם לא פוגענים אחד כלפי השני (היי דני), לא מתנפלים אחד על השני (ד"ש, מנור) ולא מדברים לעייפה על "הקשר" ו"האינטימיות" (שלומות, מעיין ועומרי)

 

הדס מתכוננת לחתונה עם הבחור שיגאל אותה מבדידותה אותה היא כה אוהבת. שי מתכונן לחתונה עם הבחורה שתעיף אותו בחזרה למטבוחה של אימא בפתח תקווה. למרבה הצער, שניהם מתכוננים לאותה חתונה. ההפקה שולחת לכל אחד פאזל של מדינה הקשורה לשני – הדס מקבלת את אמריקה כי שם שי גר, שי מקבל את גמביה כי…הדס גרה שם? עובדת שם? יש לה קשרים מיוחדים עם המדינה? עם התרבות? לא ממש. הדס הרי לא בקשר עם אביה האפריקאי. גמביה מופיעה בתוכן שמגדיר את הדס, רק בגלל צבע עורה. זה לא צריך להפתיע אותנו אחרי שבתעודת הזהות שלה ההתייחסות הראשונה הייתה להרכב האתני של הדס, שהוא אולי יוצא דופן אבל ספק אם צריך להגדיר אותה בצורה כזו. כן, הדס מיוחדת ויפהפיה. ועדיין – להתרפק על אקזוטיקה של בני אדם, זו החפצה גזענית וממש מיותרת.

הדס. הבנו, את צריכה ספייס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הדס. הבנו, את צריכה ספייס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בחופה הדס סובלת באופן די צפוי אבל עדיין, קשה לצפייה. שי כנראה לא מוצא חן בעיניה מהרגע הראשון, משהו בפיזיות של שניהם אחד ליד השנייה לא מסתדר. אבל שי, גם כן באופן צפוי לחלוטין – מאושר, עף לגג, מרים את הסכך – זה הרי לא משנה מי הייתה עומדת לידו, כך הוא היה מגיב. ובעוד שי מבלה בחופה, ואפילו כמעט שובר את הכוס מוקדם מדי – הדס לא נוכחת. גם בקבלת הפנים היא איננה. היא מנותקת, פניה לא מסגירים רגש, היא נראית חלשה כש-700 האחים של שי מחבקים אותה, וכשהיא משתפת את החברות שלה בסבל שלה – הן לא עוזרות. הן אומרות לה לנשום עמוק כי תכף נגמר. אוף, קצת קיוויתי שאחת מהן פשוט תעלה איתה על מונית ותיקח אותה לתקוע המבורגר במקדונלדס. הדס, שעד עכשיו סיפרה לנו כמה היא מקדשת את הלבד שלה – באמת נראית בחתונה בודדה מאוד. ואני לא חושבת שזה הסוג הטוב של הבדידות. 

במכונית בדרך למלון, שי נזכר לרגע להסתכל על הדס באמת, ולנסות להבין משהו מעבר ליופיה המהפנט. הוא זורק כמה סופרלטיבים עליה, בתקווה שמשהו יתפוס – "משוגעת", "קלילה", "רגועה", "רצינית"  – אבל כלום לא קורה. הדס לא מתחברת לאף מילה שיוצאת לשי מהפה. בסוף היא מנדבת כמה משלה – היא חוזרת על המנטרה שהיא צריכה את הלבד ואת הספייס, ויש לה אפילו תובנה שהוא לא נתן לה מספיק ספייס בחתונה שלהם. אמירה מרימה, אין ספק. 

בשבוע הבא אולי שי יגלה שהדס מבואסת, אולי דני ו/או מעיין יפנימו שהם הורסים את העונה, אולי נבין מה הוא מנו, ואולי עוד אישה הרבה יותר רזה מכם שלא רוצה בכלל, תתחתן בטלוויזיה. עד אז זכרו, לא חשוב עד כמה המצב גרוע, הוא ישתפר אם תקיאו קצת. אתם פשוט לא מנסים מספיק.  

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4