חתונה ממבט ראשון 4: בן לא כועס, הוא מאוכזב. בעצם גם וגם

מנור ובן. בפעם האחרונה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מנור ובן. בפעם האחרונה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בן מתחפר עמוק במתקפה מבלי להוסיף לה קצת מודעות עצמית, אבל לפחות הוא הפנה את האצבע לאשמים האמיתיים - יעל ודני. זאת ועוד: מה מקור המשיכה בין איתמר לקארין ומתי מעיין תתעורר כבר?

88 שיתופים | 132 צפיות

חיכינו שלש עונות והנה סוף סוף זה קרה: משתתף בחתונמי מצליח לנתב את התסכול שלו כלפי התכנית ולא כלפי הפרטנר. "אני כועס ומאוכזב מכם", אמר בן ליעל ודני כשנפרד ממנור ובאותו רגע, בבתים רבים הריעו לו. אמנם  בפולקלור חתונמי התרגלנו שאנשים משפילים זה את זה כשהם לא בעניין, אבל בן סרב לעשות למנור מה שהגר עשתה לניר, או מה ששירי עשתה ללירן. הוא עמד בפיתוי ובמקום להאשים את מנור על הציפיות שלה שלא מתממשות – הפנה את האצבע למי שבאמת אחראים. יעל, אותה יעל שבן אמר שהוא חולה עליה, היא ודני אכזבו אותו בשידוך מעפן. וכך, הזוג הראשון שנפרד העונה סיפק לנו גם רגע של היסטוריה – זו הפעם הראשונה שבה ראינו את יעל ודני בצד הנזוף. היה כיף.

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4

בשבועות האחרונים, בן הפך לדמות שנויה במחלוקת. רבות ורבים כינו אותו דושבג, ראו בכל עקיצה שלו כלפי מנור התנהגות תוקפנית, בכל סירוב שלו להתלהב עוינות מופגנת. אבל היו גם מי שחיבבו את בן, כולל כותבת שורות אלו. למעשה, עד שבן אמר במפורש שהוא לא מרגיש למנור דבר (בפרק הקודם), לא האמנתי שזה באמת המצב. חשבתי שהוא מתבונן ומאבחן, מגייס סבלנות כדי להצטרף לרכבת ההרים שהיא מנור בטרם יחליט אם הוא נשאר. במבחן התוצאה אמנם טעיתי, אבל זה לא אומר שמחנה ה"דושבג" צדק. זה בעיקר אומר שלבן יש בעיה בתקשורת. המומחים, הצופים וגם מנור בעצמה – כולם היו מופתעים מהאופן בו בן מתאר כי בשום שלב הוא לא היה בעניין. כשבן מונה את כל סעיפי ה"לא בעניין" שלו הוא בכל זאת מסובב את הסכין ומצליח לצאת חסר קלאס כלפי מנור. בן מפרט ללא רחמים: הוא לא היה בעניין בחתונה, הוא לא היה בעניין במלון, הוא לא היה בעניין בג"קוזי שאלוהים יודע מה קרה שם. זה הרגע שבו בן יכול היה לקחת אחריות על התקשורת הלוקה שלו, להתנצל בפני מנור על שהשלה אותה. אבל הוא לא עושה זאת. הוא מתחפר עמוק במתקפה מבלי להוסיף לה קצת מודעות עצמית. הוא לא היחיד שמאוכזב – בהיבט הזה, גם אני מאוכזבת מבן.  

בן. מאוכזב | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
בן. מאוכזב | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מנור המומה ופצועה. אני מניחה שלא הפרידה עצמה מכאיבה לה, כמו ההכרה בפער העצום בין מה שהיא דמיינה ומה שאמיתי. "אני טו מאץ' בשבילו, זה מה שפחדתי ממנו", היא אומרת בקול שבור, ודאי מריצה בראשה את כל הרגעים שבהם הרגישה הקלה מהמפגש עם מי שסוף סוף, רוצה את הטו מאץ' הזה; מבינה באיחור שלא הבינה כלום. אוף, חיי הרווקות הם באמת עסק מסובך. הרי אם המציאות כל כך נזילה, כל כך מתעתעת, אם את לא יכולה לדעת אף פעם איפה את עומדת – אפשר להאשים אותך שאת ממציאה לך מציאות פיקטיבית מסרט דיסני? יעל מודיעה לבן שהוא זה שפספס את מנור, ספק אם כמגננה בפני מה שהטיח בה, או מהצורך להרים למנור, שמגיע לה קצת אחרי הימים האחרונים. 

אפילו פנטזיונרית כמו מנור יודעת שסטוץ בג'קוזי הוא לא אהבת אמת. אני רק מקווה שמישהו ניקה את הג'קוזי הזה היטב

 

למרות האווירה הקשה, בן ומנור מצליחים להמשיך להתנהג בכבוד זה כלפי זו – חולקים מעלית, חיבוק וביי אחרון. מנור מספקת עוד פאנץ' מתוק למצלמה "חשבתי שהוא יגאל אותי אבל אני אמצא יגאל אחר" ויוצאת מהתכנית הזו מוקדם מדי, אבל כמלכת הלבבות. היא תהיה בסדר. הפופולריות שלה בשיאה. עם כל החמלה עליה, ויש – אפילו פנטזיונרית כמו מנור יודעת שסטוץ בג'קוזי הוא לא אהבת אמת. אני רק מקווה שמישהו ניקה את הג'קוזי הזה היטב. 

מנור. מתפכחת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מנור. מתפכחת | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בחזרה מגלות סיישל

מנור ובן כבר לא יפגשו את עומרי ומעיין ואת איתמר וקארין באירוע הזוגות – אז נשאר לנו ליהנות מכל הטוב הזה לבד. וזה הזמן לחזור לתחילת הפרק ולשובם של מעיין ועומרי מגלות סיישל אל תוך הנרטיב השואתי של דני, "הייתם בפלנטה אחרת" הוא פוסק, אולי בלי כוונה משווה את סיישל לאושוויץ. בירח הדבש לא הספקתי לעמוד על קנקנם של מעיין ועומרי ועסקתי בניחושים מי היא ומה הוא. מעיין נראתה לי כבויה והמומה, חשבתי שאולי זה ג'ט לג, אולי בחילה, אולי עריכה מגמתית – אבל עכשיו מתחיל להיות ברור שמדובר במצב מתמשך, סוג של שינה בעיניים פקוחות. דני ועומרי משוחחים על הנטייה של עומרי להתאהב מהר מדי, מה שלא אפשרי עם מעיין כי היא "צריכה ספייס" וגם, כנראה, כי יהיה צריך להעיר אותה בשביל זה. מעיין מתעוררת לרגע כדי להציע שלל טאוטולוגיות כמו "כשנתקלים בקושי אז קשה לי", "כשיש אישיו זה הופך לאישיו", ועוד שום דבר ברוטב כלום. כשדני מנסה לעורר אותה עם "אבל איזה נסיך הבאנו לך, אה?", היא בקושי מסוגלת להנהן. עומרי נראה מוחמא ובכל זאת מתחיל להבין עם מה הוא מתמודד. בדרך הביתה הוא חושף בפני מעיין את בלבולו. בירח הדבש היה בטוח שהיא  רגועה ושלווה, עכשיו הוא מבין שבתוכה בעבעו דברים אחרים. חכו שישמע שהיא לא רוצה לישון איתו יותר.

מעיין. מגלה רק עכשיו את חוקי התוכנית | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מעיין. מגלה רק עכשיו את חוקי התוכנית | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

עד אז, מעיין מצליחה לסחוב את עצמה ואת עומרי לדירתה הזערורית, להפגיש אותו עם כלבתה ונוס ולארוז מזוודה בעוד עומרי יושב בסלון שפעם היה חלק מחדר השינה. מעיין לא יודעת מה לארוז ולפי התנהגותה זה האסון הכי גדול שקרה בתולדות האנושות. עומרי לא ממש עוזר, חוץ מהתזכורת שצריך חנוכייה – אבל החג האמיתי כאן הוא חג החנוקה, על שם מעיין. מעיין עומדת לבלות את שארית הפרק בסבל אמיתי ומכמיר לב מכך ש"אתה עובר לגור עם אדם שאתה מכיר רק שבוע, זה קשה" – ומתחילה להזכיר את החנוק הנוסף שלנו שכלוא בסיישל, דני. שניהם טובים בלהקריא את הבריף של התוכנית הזו, כאילו רק עכשיו, אחרי הכנות אינסופיות ומיונים קפדניים – הם נחשפו לחוקי המשחק. ואני באמת לא מצליחה להבין, אם הם לא יהיו מסוגלים להכיל שום דבר, מה מכשיר אותנו הצופים להכיל אותם?

דני ויעל יכולים להמשיך לספר לנו עד מחר עד כמה המתחתנים שלהם קרייריסטים ומוגשמים – כל עוד הדירות האלה יתפוררו לנו מעל הראש, ההצלחה לא מורגשת

 

מעיין, עומרי וונוס עושים רילוקיישן לקצה של הרחוב. עם פתיחת הדלת של עומרי נופלים עלינו אופניים. אה כן, גם פה קטן וצפוף. דני ויעל יכולים להמשיך לספר לנו עד מחר עד כמה המתחתנים שלהם קרייריסטים ומוגשמים – כל עוד הדירות האלה יתפוררו לנו מעל הראש, ההצלחה לא מורגשת. ארבע נפשות אמורות לחיות עכשיו בקופסת הגפרורים של עומרי. שתיים מהן דווקא מתחילות להסתדר, להתרחרח, כמעט לשחק זו עם זו  – אבל מעיין בטוחה שהכלב פטל גורם לכלבה ונוס להתקפת חרדה. בהזדמנות, דני חייב לספר לה מהי "השלכה". לי הכלבה נראית סבבה לגמרי, היא אפילו מסכימה לצאת לטיול עם עומרי כשמעיין נשארת בבית – וכל זה נותן למעיין פנאי לספור את כל הדברים שהיא לא אוהבת במצב הנוכחי. קשה לה כי "היא לא מכירה את המקום". כפרה, זו דירת חדר וכלום בפלורנטין, יש פה סלון, מטבח, שירותים – הנה הכרת. אחר כך היא לא רוצה שוקולד. היא לא רוצה יוגורט. היא מתחילה להישמע כמו ילדה נרגנת בחופש הגדול. הלב יוצא אל עומרי שנאלץ לישון בסלון אחרי ריב מעדות פולניה על "תשני את במיטה", "תישן אתה במיטה". העיקר שתחזרי לישון, מעיין, לפני שתרדימי את כולנו. 

הלב יוצא אל עומרי שנאלץ לישון בסלון אחרי ריב מעדות פולניה על "תשני את במיטה", "תישן אתה במיטה". העיקר שתחזרי לישון, מעיין, לפני שתרדימי את כולנו

 

הכימיה הלא מוכחשת בין איתמר לקארין

איתמר וקארין ממשיכים להיות הזוג המתפקד היחיד בתוכנית הזו אבל עם טוויסט – לצד הכימיה הלא מוכחשת, בכל פרק יתחבא אירוע עוקצני אחד. הפעם זה קורה אצל החברים של איתמר שחיכו מאז הפרק הקודם. בתפריט: פיצה. ביהדות: נר שני של חנוכה. בחלק האמנותי: מופע הסטנדאפ של איתמר, "כל הדרכים בהן קארין הייתה פקאצה באכזיב". איתמר כנראה הכין חומרים מראש, כי הוא נותן לעצמו לרסס על שולחן האוכל כל רגע ורגע מירח הדבש, והכל מתמצה בדחקות על קארין. הוא מעדכן את חבריו בהתקף הקנאה של קארין, בסירוב שלה לעשות גולגול על האנייה ובעסק הישן הזה עם האיפור, שמתחיל למצות את עצמו. לכולם ברור שאיתמר נוקם עכשיו בקארין על השתלטנות שלה שבה חזינו בפרקים האחרונים, אבל זה יוצא סתם עלוב. גם להיות מרושע צריך לדעת איך. איתמר הרי לא היה מעז להתעמת ככה עם קארין לבד, הוא חייב את הצחוק המוגזם של חבריו ברקע וגם על זה הוא מתחרט ברגע שקארין נועצת בו מבט מפחיד. נראה לי שהוא לא יעשה את זה שוב.

קארין מסמיקה, איתמר מספר למצלמה שיש ביניהם משיכה גדולה, אני לא כל כך יודעת מה רוצים ממני אבל אם כל זה נעשה כדי לספר שלאיתמר יש גדול אני מפרגנת!

 

אחר כך מגיעה סצנה מוזרה וערוכה יתר על המידה, שבה קלפים מסויימים מספרים שקארין אוהבת משהו באיתמר יותר מאת האזניים שלו. קארין מסמיקה, איתמר מספר למצלמה שיש ביניהם משיכה גדולה, אני לא כל כך יודעת מה רוצים ממני אבל אם כל זה נעשה כדי לספר שלאיתמר יש גדול אני מפרגנת! את התגלית הם חוגגים בסיור לוקיישן במלון שאיתמר בונה עם חברים, כי לבנים יש הרבה זמן פנוי. איתמר החביא לקארין פיקניק על הגג וזה באמת חמוד. הם שותים ומתמזמזים, איתמר מהגג שהטבע זה משהו פנטסטי (אני מתה על גברים עם תובנות), קארין מסכימה אבל רומזת שהיא מעדיפה לראות את הטבע מרחוק, עם כוס יין ביד. איתמר מגלה למה הוא כל כך אובססיבי לאיפור של קארין, זה כי הוא רוצה שהיא תבוא איתו לקמפינג בכנרת וגרוע מכך – למידברן. קארין לא בעניין, וגם לא בא לה שהערב הרומנטי יהפוך להיות משא ומתן. היא משוכנעת שהקשר ביניהם ימשיך כשלכל אחד יהיו חיים ותחומי עניין משלו. 

קארין. מעמידה את איתמר במקום | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קארין. מעמידה את איתמר במקום | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אני מכירה הרבה זוגות ארוכי טווח שהיו חותמים על הדיל הזה, ושגם ממליצים לחיות חיים נפרדים במידת מה. לא בטוח עד כמה איתמר נמצא במקום הזה, או שמא הוא זקוק לשיקוף של עצמו באישיות של זוגתו. יתכן שזו תהיה בעיה אמיתית שהשניים יאלצו להידרש אליה. אבל היי, לפחות הוא וקארין עדיין שותים קפה באותו חלל –  מה שאי אפשר להגיד על עומרי ומעיין, שבבוקר הראשון שלהם יחד בדירה מצליחים לשתות קפה בשמירת מרחק אדוקה. סוג של הישג, בכל כך מעט נדל"ן. מעיין מתלוננת למצלמה שעומרי לא מחייך אליה על הבוקר, זאת שעה שכדי לראות אותה מחייכת, עומרי צריך להכנס ליוטיוב. אה, מעיין גם לא ישנה טוב בלילה. ספק אם בכלל התעוררה.

בפרק הבא, ננסה להבין יחד אחת ולתמיד מה קרה בין מנו ושני בטינדר, כי הסוגייה הזו מתחילה לקרוע משפחות שלמות. עד אז החזיקו מעמד וזכרו – לא משנה כמה המצב גרוע, לפחות בן לא מאוכזב מכם.

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4