חתונה ממבט ראשון 4: איתמר מטפס על קירות

איתמר. נראה איך יתמודד עם המשבר הזה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
איתמר. נראה איך יתמודד עם המשבר הזה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

החדשות האחרונות הן שאיתמר שכר משרד יח"צ שיתמודד עם העובדה שהוא יוצא מניאק בכל מה שכותבים עליו. ובכן, אולי כדאי שהוא לא יקרא את הטור הזה

88 שיתופים | 132 צפיות

כאילו שמה שקורה על המסך לא מספיק – עכשיו יש לנו גם את העולם החיצוני להתמודד איתו. קבלו: איתמר שכר את שירותיו של משרד יח"צ שמתמחה בניהול משברים. הסיבה: נמאס לו מכל מה שאנשים כמוני כותבים עליו והוא התחמש בדרך למערכה. בינתיים הוא שוקד על האווירה ומוסר ש"כשיהיה לי מה לומר אני מבטיח שכולם ידעו". הלו, אדוני, אני לא מישהי שבישלה לך שקשוקה ומחכה למחמאה, אותי לא תלחיץ עם הציפייה הזו! טוב, אולי קצת.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"

האמת היא שזה לא נעים. המחשבה שבראשו של איתמר נכתב תסריט אחר לגמרי מזה שאנחנו רואים קצת מערערת. אבל אין מנוס: אנחנו שופטים את המתמודדים על סמך הדמויות הטלוויזיוניות שלהן ודמותו של איתמר, בתוך הזוגיות עם קארין, התמקמה באזורים קשים ומטרגרים. בכל מקרה, אם בניהול משברים עסקינן, אני הייתי הולכת על טקטיקת הסתת האש – לכו על הראש של עומרי, הנבל החדש. לפי איך שהוא התנהג בפרק הזה, הכל עוד יכול להתהפך. 

את הפרק של אמש בכלל התחלנו בתקווה שכל האירוע שנקרא איתמר עומד להיות מאחורינו. מה גרם לנו להאמין לפרומו שרמז כי קארין תיפרד מאיתמר? מה שגורם לנו להאמין ב"חשיפה מטורפת" בזמר במסכה ואז לפגוש שם את שחר פאר. בשפת הפרסומאים: זה כי אנחנו סתומים. 

 מה גרם לנו להאמין לפרומו שרמז כי קארין תיפרד מאיתמר? מה שגורם לנו להאמין ב"חשיפה מטורפת" בזמר במסכה ואז לפגוש שם את שחר פאר. בשפת הפרסומאים: זה כי אנחנו סתומים

 

בשעה הבאה נשב על המרפסת

לפני שהתאכזבנו, ישבנו עם מנו וניצן על המרפסת וספרנו שיערות אפורות. אחרי הטיפול הקשה של יעל בשבוע שעבר, משהו במנו נפתח והשתחרר – או שניצן והוא סתם התגבשו סביב הטראומה. בכל מקרה כעת, כשניצן מודאגת פחות, זה הזמן להפנות אליה מבט נוקב ולשאול, מי היא בעצם? לאט לאט, מתחילה להתחוור אמת שעד כה היה לנו נוח להתעלם ממנה: ניצן היא לא רק מטפלת בחייה המקצועיים, אלא גם האישיים. היחס שלה למנו נע בין פסיכולוגית ("למה האפיר לך השיער? מה קרה באותה שנה?"), גננת ("איזה ציור יפה!") וכשמנו משבש את ניטשה מול יעל היא גם המורה שלו באולפן (אני הייתי נשארת עם "מה שלא מחשל מחזק". חולה על מנו ולא יעזור כלום). לזה תוסיפו עוד משהו: מנו וניצן בקושי יוצאים מהבית. בעוד שאנחנו רואים את כל שאר הזוגות מפזזים בארץ, מאז שמנו וניצן ביקרו באיקאה הם כמעט לא זזו. השילוב של דינמיקה טיפולית והתחפרות מייצר אווירה מחניקה משהו. כן, ככה נראית אינטימיות, ויש בה גם הרבה יופי – אבל עשו טובה, ניצן ומנו, צאו לשתות איזה קולה על ספסל. זה יעשה לכם רק טוב. 

אני כמובן לא מחשיבה ביקורים אצל ההורים ואצל יעל. דמויות בוגרות שמביטות בניצן ומנו בספקנות הן לא בילוי. על הספה מול יעל, מנו וניצן מספרים שהטיפול הקודם שלה עבד, אבל לא מתחשבנים איתה על כמה מערערת היא הייתה. יעל קושרת את החדשות האלה באופן מסורבל למשימה הבאה – מפגש הזוגות בעוד מספר ימים. "אחרים יראו איך אתם נראים יחד, לא רק אני", היא מאיימת. גם דני השרינק מנסה להפחיד את שני ודני לקראת המפגש, אבל אחרי כל מה ששני עברה בתוכנית הזו, קטן עליה. "נהיה הזוג היפה", היא מכריזה בווייב של קלאס באפס מאמץ. צודקת. הכי טוב לבוא עם ראש מורם ולספר לכולם כמה דני יפה. הם יאמינו. 

שני ודני. הזוג היפה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שני ודני. הזוג היפה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

שני ודני רוכבים על אופוריית הפוסט-ריב הראשון שלהם. היא כוללת הרבה חיבוקים וכרבולים וגם מחוות פיוס מצד דני: הוא מבקש משני לשרוף מרווה בבית. הסיבה הרשמית – כדי לטהר אנרגיות. הסיבה האמיתית: כדי לבדר. דני מתחיל בריטואל ושני עוקבת אחריו בבית ולא מפסיקה לצחקק. האמת שזה חמוד, שני ניחנה ביכולת מדהימה לחשוב שדני מצחיק, ודני עושה מאמץ כדי להצחיק אותה. אז שני מרוצה ואתם יודעים מה זה אומר, נכון? עוד מטאפורה. "אנחנו עוגת שכבות, לא עוגה בחושה" היא מהגגת, אחרי שהייתה עץ ונחל, עכשיו היא עוגה. היות שבניגוד לדני לי עדיין מותר לרדת על רוחניקים, אני חייבת לשאול – מה הקטע שלהם עם מטאפורות? למה אנשים חייבים להיות חפצים ותבשילים ותופעות טבע? 

היות שבניגוד לדני לי עדיין מותר לרדת על רוחניקים, אני חייבת לשאול – מה הקטע שלהם עם מטאפורות? למה אנשים חייבים להיות חפצים ותבשילים ותופעות טבע?

 

והנה זה מגיע. קארין ואיתמר על הספה. היי, זו מצלמה ביתית ולא צוות צילום בתוך הבית! זה אומר שהיא רצינית! שזה יקרה! היא עוזבת היום! או שזה לא אומר כלום! קארין מגוללת בפני איתמר את הזווית שלה לעלילות הערב האחרון – איך העליב אותה בזמן הבישול, ניסה להביך אותה מול המצלמות כי לא הסכימה לדבר על משפחתה וחבריה, ובאופן כללי היא מרגישה, מאז הבידוד שהוא כפה עליה, שזה לא זה. איתמר עונה לאט, במילים בודדות, עם פאוזות מעצבנות שנועדות לייצר דרמה וגם כי אין לו הרבה מה להגיד. הסיבה שרצה שתספר לו על חבריה היא "רק. כדי. לעבוד. עלינו". קארין מזכירה לאיתמר שהיא לא רוצה לרכל על אנשים כשהיא מצולמת. צודקת. אם חברה שלי תלך מחר לחתונמי, אני לא רוצה שיראו אותה בוחשת פסטה ומספרת לו על חסרונותיי. רגע של הארה שוטף את כולנו – האם כשהמצלמות כבות כל הזוגות מרכלים ללא הפסקה? תדמיינו לעצמכם – יתכן שיש להם שיחות הרבה יותר מעניינות ממה שאנחנו רואים. בום. 

אבל בחזרה לאיתמר וקארין – איתמר לא מוותר. הוא הגיע לתוכנית הזו כדי לנצח, ובגלל שאין לו מספיק כושר ל"נינג'ה ישראל" או "הישרדות", ניצחון זה אומר שאף בחורה לא עוזבת אותך. הוא מתעקש שקארין תחשוב על זה עוד קצת. "לא!!!", צועקים מאות אלפי אנשים מול מסכי הטלוויזיה, "זה הזמן, קארין, תעשי את זה!", אבל המוזיקה משתנה, שפת הגוף של קארין מתרככת ואנחנו מבינים ששוב יצאנו אהבלים. היא תישן על זה ומכאן זה כבר אבוד. "אנחנו טובים על הנייר אבל הנייר לא מספיק", היא אומרת למצלמה. תודה באמת. מה עוזרות לי התובנות המדויקות האלה? זה לא שאת עושה איתן הרבה. 

איתמר הגיע לחתונמי כדי לנצח וניצחון זה אומר שאף בחורה לא עוזבת אותך. הוא מתעקש שקארין תחשוב על זה עוד קצת. "לא!!!", צועקים מאות אלפי אנשים מול מסכי הטלוויזיה, "זה הזמן, קארין, תעשי את זה!"

 

בבוקר, כזכור, קארין אמורה להמשיך לחשוב על זה – אבל איתמר חשב כבר במקומה. אם בשיחה הלילית קארין דיברה יותר, הפעם איתמר כבר מוכן עם ההסגברה ומשתלט על השיחה: "אין ולא קרה שום דבר שמצדיק פרידה", הוא פוסק. הוא שוב מנדב את התאוריות שלו על יחסים – בפרק הקודם הוא אמר שצריך לכעוס, אבל כנראה קארין כעסה קצת יותר מדי. ידה ידה ידה – קארין מתרצה והשניים מסיימים בנשיקה וחיבוק. שמתם לב מה חסר? אולי פרגונים לקארין מצד איתמר? אולי איזו אמירה אישית ולא רק רצון אובססיבי להצליח בהכל? אולי התנצלות אמיתית, כנה ועמוקה, על העקיצות והתוקפנות שלו? נההה. לא יקרה. 

איתמר וקארין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
איתמר וקארין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

וכן, גם קארין מעצבנת שהיא נשארת. קל להתחבר לרגש של כעס עליה, זה קורה גם לי – אבל אני מזכירה לעצמי שיש בכך גם מידה לא מבוטלת של האשמת הקורבן. מספיק מאיתנו לא עזבו בזמן גם כשלא הייתה הפקה מעורבת. למען האמת, אנחנו לא באמת יודעים מה מתרחש בתוך קארין, כל שחווינו ממנה לאחרונה זה קייסים נגד איתמר שמתפוררים אחד אחרי השני. מה שבטוח: שום דבר לא מצדיק שאחרי כל זה קארין שוב עומדת על הכיריים ומכינה לאיתמר שקשוקה. די כבר לחטט בפצע הזה, קארין! מותר לך לא לאהוב לבשל! 

מה לא בסדר בעומרי הזה?

בינתיים ביפו, מעיין ועומרי מארחים ארוחת ערב עם חברים של עומרי. כלומר, הוא אומר שזה חברים אבל לי הם נראים כמו שחקנים מסוכנות ניצבים – אחת התלבשה בהיפסטריות יתר, כמו דמות בארץ נהדרת כולל הגומייה של הלו קיטי, אחר צועק למצלמה רפליקות מוגזמות. גם ככה נראה לי ש"יש לי הרבה חברים הכי טובים" זה לא המשפט הכי טבעי כשהוא בא מעומרי. מעיין ועומרי משוויצים בדבר היחיד שיש להם במשותף – הדירה החדשה – ובנסיעה לים המלח שעומרי יזם. "למה אותי אתה לא לוקח לים המלח אף פעם?", אומר החבר המוגזם. "כי אין לך ציצי", עונה לו רופא השיניים הקריפ. לא, ברצינות? למה צריך לדבר על אברי גופה של זוגתך (שבכלל לא משוכנעת אם היא בת זוג או ידידה) ליד אנשים זרים? מה לא בסדר בעומרי הזה? אוהו, לשאלה הזו יש תשובה ארוכה. חלקה מתחילה להיחשף בלילה שלפני הנסיעה. מוזיקה של סרט אימה מלווה את מעיין שהולכת לישון לבדה, ממלמלת משהו על זה שעומרי מבלה עם חברים בלעדיה. התקף חרדה קטן מתחל לבצבץ בי – הוא אשכרה הולך להבריז לה? זה כל כך מופרך, לעשות עניין מנסיעה לים המלח ואז לברוח מהבית ערב לפניה. אבל עומרי הרי ברח מהספה שמעיין רצתה, ברח מללכת איתה למסיבה, ברח לישון במקום לראות איתה בינג'. זה קצת הקטע שלו.

הסצנה הבאה היא אריזה מאוד עצבנית לנסיעה. עומרי חזר בשתיים בלילה ובקושי ישן לפני שיצאו, בארבע וחצי לפנות בוקר, כדי להספיק לזריחה בים המלח. למה עומרי יצא לבלות עד כל כך מאוחר? עומרי לא טורח להסביר ומעיין לא טורחת לשאול. בדרך למדבר על ההגה, במה שנראית כמו נסיעה מאוד לא אחראית ובטיחותית, הוא שותק רוב הזמן, מעיין נועצת בו מבטים קפואים. היא לא חולקת איתו עד כמה זה מעליב שיצא עד מאוחר, אבל זה בסדר, מעיין מתכננת נקמה אחרת: להגיד "לא אכפת לי" כשהוא שואל אותה אם תרצה תה או קפה. זה יראה לו! 

מעיין לא אומרת לעומרי עד כמה זה מעליב שיצא עד מאוחר, אבל זה בסדר, היא מתכננת נקמה אחרת: להגיד "לא אכפת לי" כשהוא שואל אותה אם תרצה תה או קפה. זה יראה לו!

 

וכך, כשהם יושבים על האדמה וצופים בזריחה ובקסמו של הטבע, כל אחד מהם כנראה מפנטז על החברה שהוא היה מעדיף כרגע. מעיין הייתה רוצה להיות עם מישהו שרואה אותה, עומרי היה מעדיף להיות עם עצמו. לבסוף מעיין בכל זאת חולקת עם עומרי את האכזבה שלה מהאנרגיות של הנסיעה. הפעם לא לקח לה שבוע כדי להגיד שנפגעה, רק כמה שעות – לפחות יש כאן שיפור זמנים משמעותי. אבל את עומרי זה לא מרשים. הוא רושף ורוטן ומספר שכואבת לו הבטן. חומד של בחור, זה.

עומרי ומעיין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
עומרי ומעיין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

לבסוף: פוסט מודרניזם. איתמר וקארין צופים בעונה הקודמת של חתונמי. היי, אלה החיים וזו זוגיות – לצפות בחתונמי, גם כשאתה דמות בה. המצלמה מתמקדת בהגר, האיתמר של העונה הקודמת. האם ההפקה רומזת לנו שגם כאן יהיה הפי אנד? אין לי מושג, השאלות ליח"צ. מה שבטוח, איתמר מוכן ומזומן להרשים (כלומר לעצבן) את כולם במפגש הזוגות ומפציר בקארין לשתף חוויות עם הזוגות האחרים – כלומר לשתף כמה הוא מדהים. קארין מצהירה שלא יקום ולא יהיה, כי היא אדם פרטי. אה, את מהסוג הזה של אנשים שהולכים לריאליטי? הסוג הפרטי? איתמר ממשיך לנאום וקארין שואלת שאלה שכולנו שאלנו מהיום הראשון: "איך מכבים אותך?". אולי בכל זאת כדאי שהם ישארו יחד, רק בשביל שורות כאלה מקארין. בעצם, לא.

ביום רביעי – המטאפורות של שני והדס יפגשו. הצדדים האפלים של עומרי ואיתמר יתמזגו. קארין ומעיין ישחזרו את הבניין מקשיות שהן בנו פעם יחד. עד אז, החזיקו מעמד וזכרו – לא משנה כמה המצב גרוע, מה שלא מחשל אותך, מחזק אותך. ולהפך. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון 4"