חתונה ממבט ראשון 4: אבא, תראה אותי, אני בחתונמי מרוב שדפקת אותי

דני החתן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דני החתן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הכירו את הזוג החדש שלנו, דני ושני. הוא עם תסביך אב רציני והיא חיה בסרט איראני שמדובר בחתונה אמיתית. איחלנו לשני הצדדים בהצלחה

88 שיתופים | 132 צפיות

חברות וחברים, קבלו סקופ: לספר על מישהו שהוא מפחד להיפגע זה בדיוק כמו לא לספר עליו כלום. אינני מכירה אף אדם שמצפה בהתלהבות להיפגע, ובכל זאת – דני ויעל מקפידים לספר לנו על "פחד להיפגע" כאילו מדובר בתכונת אופי נדירה וייחודית. בתחילת הפרק של אמש הם סיפרו לנו בחגיגיות שיש להם מאץ', דני ושני – שני רווקים משופשפים שמה תדעו, נפגעו בעבר ומפחדים להיפגע שוב. אבל זה לא הכל. לשני ודני יש עוד משהו במשותף – שניהם תותחי הייטק, שועלי שוק הון, זאבי תעשייה, איך שאתם לא רוצים לקרוא לזה. דני הוא משהו גדול עם באנרים בהייטק, שני היא משהו במשהו, אין לי מושג באמת. אני רק יודעת שאיתמר הוא כבר לא היחיד שיתעלל בשפה העברית העונה (דני כבר עדכן ש"אין לי סקיל בלהיות מעודן", שני התייחסה לעצמה כאל "אקזקיוטר"). די, עייפתי מהקרייריזם העונה. ממלכתי תמורת מתקין כבלים ומזכירת מוסך בשבוע הבא. 

עכשיו, לפני שנמשיך – בוא ונידרש לעובדה שיש לנו שני דני בעונה הזו ולצורך להפריד ביניהם. אני מציעה שלדני הפסיכולוג נמשיך לקרוא "דני", כי בכל זאת הוא היה פה קודם. לדני השני אנו נקרא בכינוי שמרפרר למשהו שלמדנו על אישיותו מהפרק. הממ, בוא נראה, מה זה יכול להיות? אולי העובדה שיש לו תסביכי אב קשים והוא החליט לפתור אותם מול פסיכולוגית טלוויזיונית וכל המדינה?  אולי שאבא שלו לא חיבק אותו מספיק בילדות? אולי שהוא נמשך לנשים שחומות כי הוא בא מבית שבו לאבא יש עור לבן? יש כל כך הרבה אפשרויות בחירה. אז סגרנו על דני "אבא תראה אותי אני בחתונמי מרוב שדפקת אותי"? טוב, נו. דני החתן. 

דני ואבא מתחבקים. נו, זה היה כל כך קשה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דני ואבא מתחבקים. נו, זה היה כל כך קשה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

כן, באמתחתנו הפעם בחור, איך נאמר, קצת על הקצה. הוא אובססיבי לגבי יחסיו עם משפחתו, אביו בפרט, ולא בטוח שתוכנית שידוכים היא מה שיעזור לו. מן הסתם יש צדק באבחנותיו – בטוח שכמה חיבוקים מאבא בילדות היו חוסכים הרבה מאמץ בהווה. אלא שבעבר ה"מאמץ" הזה היה טיפול ארוך טווח. היום הולכים ישר לטלוויזיה. 

אז דני החתן מחכה לכלה והכלה מחכה שמישהו יעשה לאימא שלה נכדים. כן, ככה היא אמרה. יתכן שאיש לא סיפר לשני שהיא משתתפת בתוכנית טלוויזיה (שכולם נפרדו בה, כמעט). היא מתייחסת לחתונה הזו כאילו היא הדבר האמיתי. זה מתחיל כשהיא מבקשת "טקס מסורתי", ולרגע אני חושבת שהיא מתכוונת למסורות של חתונמי – אחרי הכל, אנחנו כבר בעונה הרביעית. יש פולקלור. אבל אז אני מבינה שהיא רוצה טקס במיטב המסורת הפרסית, וזה אחרי החינה, עם מוזיקה מסורתית וברכות בשפת מולדת אימה. הרצינות של שני מחד והצורך של דני בקלוז'ר עם אבא מאידך, מלחיצות משהו. אז בוא נמשיך לירח הדבש של איתמר וקארין, אי שם בישראל. שם בטוח נמצא מרגוע. 

שני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מה קארין רוצה?

ובכן, גילינו. מושב לימן – זה הלוקיישן. הידעתם? בפרסית עתיקה המילה "לימן", משמעותה, "מה זה משנה, סיישל זה לא". אחרי עוד לילה באיפור מלא (שלה) והקנטות סימפטיות (שלו), קארין ואיתמר נראים מתקרבים זה לזו. קארין מעניקה לאיתמר את הכינוי "דוש", לא מסכימה לשיר באוטו, צוחקת במבוכה – שום דבר החורג מתחום הפלירטוט הלגיטימי. בשלב זה דעתי על קארין עדיין טובה ונוחה. הם מגיעים לאישה בשם זיוה שמלמדת אותם לעשות קערות קורנפלקס מחימר ואני כבר מתחילה לחשוב בשבילכם על בדיחות, כשלפתע קורה משהו שמשנה את כל המאזן העדין שבנינו באוטו: איתמר מדבר עם זיוה. זוכרים את הסקנדל שמנור עשתה לבן, כשבשבוע שעבר העז לדבר עם גברת צימר? זוכרים את הצב שכמעט הרס את הזוגיות הלא קיימת בין מעיין ועמרי? משום מה, אנשים מתחרפנים בתוכנית הזו כשמישהו מתייחס לצלע שלישית. בארוחת הצהריים, על בורגר וסכ"ום חד פעמי – קארין מעוניינת לדבר על תחושתה שאיתמר "תמיד מארח". קארין מאבחנת שאיתמר אוהב תשומת לב ואנשים, ובגלל שהיא פחות –  אין לה בעיה לזוז הצידה ולתת לו את הבמה. 

איתמר בולע את הביס וקארין ממשיכה: זה לא מפריע לה. איתמר לוקח עוד ביס וקארין מספרת שוב, שזה לא מפריע לה. בכלל לא מפריע לה. איתמר מתחיל להרגיש מוזר ושואל למה זה נשמע כמו ביקורת. קארין אומרת שמה פתאום ביקורת, זה לא מפריע לה בכלל, אבל היא חושבת שצריך לדבר על "מאיפה זה בא". ואז היא מקצרת הליכים ומספרת לאיתמר מאיפה זה בא – מכך שהיה ילד שמן ודחוי, וכמבוגר הוא רוצה שכולם יאהבו אותו. איתמר נחנק מהבורגר. טוב, לא באמת, אבל אם היה נחנק, זו הייתה תגובה טבעית לחלוטין. הוא מנסה להתגונן, לנסח תשובות, לצאת בוגר, אחד כזה שלא נמנע מביקורת ולא בורח משיחות. כי זה סוג הגבר שקארין רוצה, ואיתמר לגמרי בעניין של קארין, אם לא שמתם לב. אבל איתמר גם נעלב. קארין אפילו מקנחת ב"תחשוב ותישן על זה" מתנשא. איתמר מסתפק בלומר לה שנדרשת בדרך כלל היכרות יותר מעמיקה לפני שמטיחים כאלה אבחנות. 

קארין ואיתמר. אבל מה באמצע הביס? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
קארין ואיתמר. אבל מה באמצע הביס? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הנה אבחנה לקארין: אם באמת אכפת לך מדימוי הגוף של שמנמן לשעבר, אל תדברי איתו על זה בזמן שהוא אוכל המבורגר. אבל אני לא חושדת שאכפתיות הניעה את השיחה הזו. לא שברור לי מה כן הניע אותה. קארין לא נראתה כאילו היא פועלת מתוך קנאה ותשוקה. היא לא מנור – יש לה פאסון. האם היא מתנקמת באיתמר על כל ההקנטות שלו? אולי בכלל עשתה הצגה למצלמות, כדי להראות איזו באד ביץ' היא? ואולי, בכלל, קארין לגמרי בעניין של איתמר וזו דרכה לשלוט בקשר, להראות לו מי הבוסית ולפצוח במשחקי ריחוק-קירבה שרק יגרמו לו לרצות אותה יותר? 

לפני שהם עולים בחזרה למכונית, קארין אומרת למצלמה שהיא כבר מתחרטת ושהיא ממש עוד רגע עומדת להתנצל. אבל שום דבר בקארין לא משדר חרטה. היא עומדת זקוף, האינטונציה שלה לא משתנה – כך לא נראה אדם שקולט שהעליב ומתייסר על כך. במכונית היא ממלאת את ההבטחה ומתנצלת, ואיתמר נראה חצוי – מצד אחד, הוא חווה עכשיו סוג של זובור מידיה, ונראה עדיין המום. מצד שני, ההתנצלות של קארין מלאת נגיעות וזה נעים לו. כן, יש מצב שהם במערכת יחסים חתונמית למהדרין. בהצלחה לאיתמר.

בחזרה אל החתונה הפרסית שלנו – העת הגיעה ודני החתן בהתקף חרדה. אני לא חושבת שזה קשור לחתונה, אלא להבנה שהיום לא יהיה היום בו יקבל את החיבוק הנחשק מהוריו. מקסימום טיפים על אכילת מלח ואגירת נוזלים. בעוד דני כמעט מתמוטט, שני פשוט רוצה להתחתן ועפה על היום שלה: היא דוהרת לבמה בריקודים פרסים, עושה לחתן שלה חיינדלעך נאה, תוהה "איך זה שכל היום מצלמים אותי" – איך היא אוהבת! את הכימיה בין שניהם, או העדרה, לא פענחתי עדיין בשלב זה, אבל אהבתי את המילים שבהן דני בחר לתאר את שני: "מעניינת, נוכחות דומיננטית". הם נוסעים לסיישל, שם יפגשו בצב שינסה להפריד ביניהם, אבל לפחות יאכלו בסכו"ם נורמלי.

ההורים של דני החתן | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

עד אז, תהיו חזקים, אל תפרו בידודים וחבקו את הילדים שלכם הרבה. אתם לא רוצים שהם יטנפו עליכם עוד 20 שנה בפריים טיים, נכון?

ההורים של דני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ההורים של דני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אימא של שני. או במילים אחרות – מחכים לפרק שבו ההורים נפגשים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אימא של שני. או במילים אחרות – מחכים לפרק שבו ההורים נפגשים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"