חתונה ממבט ראשון: מה לעזאזל הבעיה של הגר עם ניר?

הגר. לא בעניין של חיות נדירות | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר. לא בעניין של חיות נדירות | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מה יש להגר עם חיות תמימות ונכחדות כמו חתיכים פנויים בני 40 ועופות דורסים? איך בחורה כל כך לקונית מרשה לעצמה להתעליין על בחור סביר פלוס לגמרי כמו ניר?

88 שיתופים | 132 צפיות

די, לא עוד פעם. בבקשה לא. מה זה "הוא חתיך אבל פחות ממה שאני רגילה"? מה זה "הוא קצת נמוך מדי בשבילה"?, מה עכשיו "הוא ילד טוב והיא צריכה משהו אחר"?, השתגעתם??? אני לא מוכנה שמור לא תימשך למאור. זהו, אמרתי את זה. אם מור תבלה את כל ירח הדבש עם מאור בהתחמקות מאינטימיות, כלומר תתנהג כמו כל הבחורות בעונה הזאת חוץ מדנית, אני מסתגרת בביתי מרצון. יש גבול.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"

האמת היא שזו לא אשמת מור, הכלה החדשה והאחרונה שפגשנו אמש. זה פשוט התמהיל המוגזם של נשים שלא רוצות את הגברים בתוכנית הזו. חמש מתוך שש, אם איבדתם ספירה. ככה יצא. והסחף הזה גורם למגדר שלי להצטייר כקשה, מסובך, מפונק וא-מיני. בעולם שבחוץ, אגב, זה ממש לא ככה. חלקנו, אפילו הגדול, הרבה יותר דנית משאנחנו הגר-הדר-רוני-דובי-מור. יש נשים שנותנות צ'אנס, נותנות יד, נותנות מעצמנו, נותנות באופן כללי. וכשאנו, בנות התמותה, נאלצות לראות בחורים טובים נדחים על ידי בחורות שוות, אין לנו אלא להגיע למסקנה אחת בלבד – שאנחנו לא נראות מספיק טוב כדי שיהיו לנו סטנדרטים כמו להן. זה מעליב וזה ממש לא מה שאנחנו צריכות בימים אלו, שבהן יש לנו יותר מדי זמן פנוי, מזווה מלא והג'ינס קצת לוחץ בבטן. זה לא טוב לנו למורל בכלל. 

מישהו יודע למה הגר לא רוצה את ניר? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מישהו יודע למה הגר לא רוצה את ניר? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אוקיי, שחררתי את זה, והאמת היא שהעצבים הללו הם פשוט תוצר של  תאונה סטטיסטית. לראות רצף כזה של בחורות סרבניות זה קשוח, אבל כל מקרה פרטני יכול להיות מוצדק. לכל אישה יש זכות לא להיות בעניין של כל גבר, זה ברור. ולחלקן יש אפילו סיבות. הדר לא רצתה את דניס (ואולי נמלכה בדעתה, נחכה להתפתחויות) כי הוא נראה לה מלוקק ומנומס – לגיטימי. רוני לא רוצה את נועם כי הוא נמוך  – עגום, אבל מקובל. דובי התבאסה כנראה מפזילת החן של אריק, ומשם זה הלך לאבדון. מור – עוד נגלה מה האישיו שלה עם מאור. אבל בוא נעצור רגע בהגר. מישהו יודע למה הגר לא רוצה את ניר? מה הוא עושה שמפריע לה כל כך? היא לא אוהבת את המראה שלו, את הנחמדות שלו, את הדעות שלו? תנו לי קצה חוט, משהו שאוכל להיאחז בו בעודי מביטה בעיניים כלות בניר המתאמץ והלא מצליח. 

אמש הונחתה עוד מכה, כשניר מציע להגר לנסוע איתו לצפון בשבת היא רוטנת ש"לא בא לה לראות עיט עכשיו ברמת הגולן". גברת, עכשיו גם העיטים לא באים לך טוב? מה הם עשו לך? מה יש לאישה הזו עם חיות תמימות ונכחדות כמו חתיכים פנויים בני 40 ועופות דורסים? 

אז לא, אנחנו לא יודעים מה הבעיה של הגר עם ניר, מלבד הקלישאה שהיא מנדבת מול יעל שהוא "נחמד מדי". יעל, בחוכמתה הפעם, מאתגרת את הגר עם זה שלא תזלזל בניר ותבין שיש בו כנראה יותר משהוא חושף בשלב זה. היא גם מעדכנת את הגר שכמו שהיא נהנית כשנותנים לה צ'אנס, כך כדאי שתאפשר לזולת להוכיח את עצמו, כי גם היא לא כזו מציאה כמו שהיא חושבת. סתם, יעל לא אמרה את החלק האחרון של המשפט, זו הפנטזיה שלי שמישהו יגיד לה את זה. אני פשוט לא מבינה איך בחורה כל כך לקונית מרשה לעצמה להתעליין ככה על בחור סביר פלוס לגמרי כמו ניר. אמרתי לקונית? סליחה, אתמול אוצר המילים של הגר התחיל להתפתח כשנוסף לו ביטוי חדש – "לאט לאט". אבל גם אם נחשיב את זה כשתי מילים, זה מגדיל את הספירה ל-8 מילים בערך. ברור. מהמם. 

מה לעזאזל רוצה אמיר?

אמיר של הבחוץ | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אמיר של הבחוץ | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אצל אמיר ודנית, בינתיים, העניינים מתחממים. בתוך הדירה, כלומר. אבל כשצלם ואיש סאונד גוררים את אמיר החוצה, לספר ברחוב איך הוא מרגיש, העניינים חוזרים לקפיאה טוטאלית. זוכרים שאמיר סיפר לנו שיש שני סוגי משיכה? אז יש גם כנראה שני סוגים של אמיר. אמיר אחד מתכרבל עם דנית על הספה, נענה לכל ההצעות הפיזיות שלה, מסרק לה את הכלבה. אמיר השני מתלונן שקשה לו, מוזר לו, הוא מרגיש שהוא משחק בנדמה לי. וואט דה פאק איז גואינג און? אני יודעת שכולם חושבים שאמיר של הבחוץ הוא האמיתי ואילו על אמיר של הבפנים נכפה מגע פיזי בניגוד לרצונו. אבל אני רוצה להציע תזה אחרת – אולי זה הפוך? אולי אמיר האמיתי מתאהב בדנית וסתם לא מספר לנו על זה? כן, אני יודעת, התאוריה שלי לא ממש מחזיקה מים. אז קבלו הצעת פשרה – יתכן שהקונפליקט שאנו חוזים בתוך אמיר הוא בעצם ה"תהליך" הנשגב הזה שמדברים איתנו עליו כל הזמן, מיזוג כל הפרסונות לזו שבאמת מסתדרת בתוך עולם הפשרה הזוגי. או שאנחנו פשוט רואים מישהו על סף התמוטטות עצבים. 

ומה מור ומאור רוצים זה מזה?

וכעת הרגע שחיכיתם לו: קבלו את בריידזילה, או בגירסה המקומית שלה – נשבע-זילה. כך מיתגו לנו את מור, ערב פגישתה עם מאור. נדמה לי שההפקה עשתה כאן כל מאמץ לבקש ממור להיכנס לתפקיד הכלה המטורללת, ולמור לא אכפת לשתף פעולה. למה שיהיה לה? הרי כל קו העלילה הזה, שנועד להראות כמה היא שתלטנית, בעצם די מתאים לסיטואציה הספציפית של "חתונה ממבט ראשון". ראשית, מור לא משלמת על שום דבר, הכול על חשבון ההפקה. נו באמת, אתן לא הייתן מתפרעות? שנית, ההגדרה המדוייקת של בריידזילה היא כלה שחושבת שכל האירוע הוא בשבילה ולא רואה את החתן שלה ממטר. וכאן זו המציאות, היא באמת מעולם לא ראתה את החתן שלה. אני אומרת, אם יש זמן נכון להתבריידזל – זהו הזמן. 

מור. בריידזילה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור. בריידזילה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

באופן חריג, ההפקה מאפשרת לנציגה מטעם מור ליצור קשר עם מאור כדי להודיע לו שכל האורחים בחתונה חייבים ללבוש לבן, כאילו שלא יכלו למצוא דרך אחרת להעביר את המסר הזה. כל זאת נועד כדי להמחיש לנו כיצד מור מפעילה את מאור כבר מרחוק ועד כמה היא בוסית, קלפטע, תבחרו איזו קלישאה שתרצו מהרפרטואר של אדיר מילר. ומאור, מה הוא? לא ברור עדיין. אבל סימן אזהרה אחד נודב לנו כשהחברים שלו סיפרו כי הם מכנים אותו "רמזי" על חיבתו לדיבור ברמזים. מעולם לא קיבלתי רמז עבה ומפחיד מכך לפאסיב אגרסיב, אימאל'ה! 

אלמנט הריכוז העצמי של מור ממשיך להכות בנו כאשר במקום לשלוח למאור מתנה רומנטית כמו שכולם עושים בתוכנית הזו, היא בוחרת לתת לו ערכה לטיפול בה, שכוללת, בין היתר, חטיף טעמי ובקבוק מים, שני דברים שהיא לא יכולה בלעדיהם. אם המתנה הזו היא רעיון של מור ולא יד מכוונת מלמעלה, הרי שהיא באמת כנראה מחפשת אסיסטנט יותר מזיווג שמימי. אחרי שמתגבש קונצנזוס בין מור וחבריה שהבחור שהיא עומדת להתחתן איתו "עוד לא יודע על מי הוא נפל", הנפילה החופשית מתחילה. החופה בין השניים מחוייכת, מאור עושה את הדבר החכם ביותר וזה לומר למור שהיא מעלפת, ואחר כך הם נפגשים על הדשא ומפלרטטים בסגנון האינטנסיבי והמגושם שמאפיין שיחות בברים רועשים. הם תזזיתיים, שואלים ועונים מהר על שאלות, מתרגשים – אבל משהו לא לגמרי זורם. מור מאוכזבת מעט, מאור לא שם לב כי הוא עסוק בלסדר את הבלורית שלו, אבל היי, אמסטרדם בדרך, אולי היא תחבר בין השניים ותעזור לשלוט בקצב ההדבקה של מגיפת הנשים החמוצות בעונה זו. 

מור ומאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור ומאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

נשוב לדווח כשיהיה על מה. עד אז, היו חזקים, שמרו על שני מטר זה מזה וזכרו – לא משנה עד כמה המצב גרוע, אף אחד לעולם לא יצפה שתדעו מה זה סגנון "קלאסי שואו". זה לא באמת דבר.